Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Soutulaite - tunturi vai concept - vai joku muu?

kesää kohti

Olen ostamassa soutulaitetta, mutten ole päässyt testaamaan kuin yhtä hihnallista mallia. Vaihtoehtoina Tunturi R30/60 ja Concept. Onko näitä puolueettomasti testattu, ja onko näillä suurtakaan eroa?

12

35463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai simulaatioon

      Kokeilin eilen Tunturi R30:ä Intersportissa ja Concept II:a toissapäivänä kuntosalilla. Tuntuma on erilainen. Concept on mielestäni enemmän soutusimulaatiota ja soutuharjoittelua, enkä ole vakuuttunut siitä, että tämä tarjoaa absoluuttisesti parempaa kuntoilua kuin Tunturi, joka alusta lähtien on suunniteltu kuntolaitteeksi. Harvempi soutulaitteen käyttäjä harrastaa kilpasoutua.

      R60:n saa kasaan ja pystyyn ja se vie vähemmän tilaa.

      • on oikea

        soutulaite ja tunturi lähinnä lelu ! Jos aikoo soutaa vähänkin enemmän-valinta on selvä-Consept !


      • kilpasoutaja
        on oikea kirjoitti:

        soutulaite ja tunturi lähinnä lelu ! Jos aikoo soutaa vähänkin enemmän-valinta on selvä-Consept !

        Oletko kilpasoutaja vai Finnrowing Oy:n edustaja?


      • c2 on ykkönen
        kilpasoutaja kirjoitti:

        Oletko kilpasoutaja vai Finnrowing Oy:n edustaja?

        no niin mennään asiaan.En ole itse ainakaan finnrowing myyntimies enkä muunkaan.Ei tarvitse kovin suuri älykkö olla jos tekee johtopäätöksen että c 2 o ykkönen.Soutua noin 8 vuotta ja tiedän kokemuksesta että laite on hyvä.Soutuaikojen vertaaminen käy hienosti suomi-ranking listan kautta.Myyntiarvo säilyy jos haluat luopua laitteesta.Kilpasoutajat soutaa c2 -laitteella ja aikaisempaan kommenttiin kilpasoutajien soutulaitteella soutamisesta,niin olet väärässä,kilpasoutajat soutaa ergolla.


    • Ari H

      Hei, Itse olen juuri kokeillut Concept 2 laitetta 3 kk vuokralla ja olen vakuuttunut sen toimivuudesta. Laite on rakenteeltaan paljon enemmän "ammattimaisempi" kuin Tunturi eli kestää kovaakin soutamista ja lisäksi se on tarpeen vaatiessa helppo laittaa kahteen osaan tilan säästämiseksi. Toimii hyvin kotioloissa eikä mielestäni 140 e /3kk vuokra ole kohtuuton verrattuna useamman sadan euron hankintaan. Kannattaa muistaa, että kuntoilussa monipuolisuus on tärkeää, eli ei pelkällä soutamisella pärjää.

      • Jar-7000

        Onko kokemuksia?

        Tämäkin näyttää olevan ilmanvastukseen perustuva (kuten C2): www.kerkosport.com/tuotteet/data/attachments/Pyorat_stepperit2007.pdf

        Onko joku ostanut ja mikä on ollut hinta?


      • ässäsouturi

        tuo kuulostaa hyvältä tuo vuokraaminen aluksi.miten pitää toimia?


    • Soutunainen

      Concept! Sillä soutu on lähempänä kilpasoutua ja soutaessasi Conceptilla voit verrata aikoja salirankinglistojen tuloksiin. :) Ja sitten kun huomaat saavasi superhyviä aikoja niin voitkin suunnata sisäsoutukisoihin. ;)

      • Anonyymi

        Onko Consept 2 hyvä laite ?
        Kesäisin tulee soudeltua, mutta nyt kun pitää vaan olla sisällä.
        Käytettynä löysin yhden laitteen, jonka ostamaista harkitsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Consept 2 hyvä laite ?
        Kesäisin tulee soudeltua, mutta nyt kun pitää vaan olla sisällä.
        Käytettynä löysin yhden laitteen, jonka ostamaista harkitsen.

        Paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras.

        Ja nimenomaan siitä E malli.


    • Anonyymi

      Täältä ääni myöskin Concept2:lle. Ite ostin käytettynä nyt kotiin semmoisen kun aikaisemmin tuli työpaikalla salilla tutuksi. Etätöissä jäänyt työpaikan salilla käymättä niin nyt sitten saa hikoiltua kotona tuon souturin kanssa.

      Ei nämä tietysti edes käytettynä mitään halpoja ole kun tuntuvat pitävän hintansa aika hyvin mutta ei toisaalta ole kyllä mitään huonoa sanottavaa että kai se hinta on sillä perusteltu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe