"Mutta kun HE NYT USKOIVAT Filipusta ... niin HE OTTIVAT KASTEEN, sekä MIEHET, että NAISET."
miksi tässäkään raamatunkohdassa ei mainita lapsia?
Apt.8:12
9
260
Vastaukset
Huomaa; Filippusta kuuntelivat kaikki, "pienet ja suuret" (jae 10) ja he (KAIKKI) uskoivat Filippuista (jae 12).
- miehet ja naiset
kastettiin!!!!!!
- mathetes
Kirjoitit!
>>>Huomaa; Filippusta kuuntelivat kaikki, "pienet ja suuret" (jae 10) mathetes kirjoitti:
Kirjoitit!
>>>Huomaa; Filippusta kuuntelivat kaikki, "pienet ja suuret" (jae 10)Kyllä minun mielestäni ilmaisu "pienet ja suuret" (Apt. 8:10) tarkoittaa kaikenikäisiä ihmisiä.
Jotka uskoivat Filippusta, ne kastettiin, sekä miehet, että naiset (j. 12).
Tässä on kyseessä koko perheet.
Raamatun ajattelutapa on yhteisökeskeinen.
---
Ilmestyskirja puhuu myös pienistä ja suurista:"Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa." (Ilm 13:16)- Boltius
Tapio522 kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni ilmaisu "pienet ja suuret" (Apt. 8:10) tarkoittaa kaikenikäisiä ihmisiä.
Jotka uskoivat Filippusta, ne kastettiin, sekä miehet, että naiset (j. 12).
Tässä on kyseessä koko perheet.
Raamatun ajattelutapa on yhteisökeskeinen.
---
Ilmestyskirja puhuu myös pienistä ja suurista:"Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa." (Ilm 13:16)jotka kuuntelivat noita Simonia ja uskoivat, tai ottavat merkin cvat sen ikäisiä jotka pystyvät kuuntelemaan ja uskomaan tai toimimaa. ei sylivauvoja.
- vai mikä
Boltius kirjoitti:
jotka kuuntelivat noita Simonia ja uskoivat, tai ottavat merkin cvat sen ikäisiä jotka pystyvät kuuntelemaan ja uskomaan tai toimimaa. ei sylivauvoja.
"jotka kuuntelivat noita Simonia ja uskoivat, tai ottavat merkin cvat sen ikäisiä jotka pystyvät kuuntelemaan ja uskomaan tai toimimaa. ei sylivauvoja."Boltius 18.12.2006 klo 18.29
- merkitys
Yleensä käytettiin perheenpäämiehen nimeä, joka käsitti tietenkin koko perhekunnan. Perheenpäämiehen uskon ja tahdon mukaan koko perhe kastettiin välittömästi.
Kun korostetaan, että kasteella oli myös naisia, niin tahdottiin kertoa, että kaste kuuluu myös naisille. Sekään ei ollut mikään itsestään selvyys. Pietari puhuu kasteen yhteydessä "miehistä ja lapsista", mutta ei naisista. Apt.2:37-38.
Aluksi esim.kaikki vastustivat pakanoiden kastamista, siksi Pyhän Hengen täytyi tulla havaittavalla tavalla pakanoiden päälle, jotta heidät olisi kastettu.- kertaa
teille pitää sanoa, että RAAMATTU EI TUNNE SEL-
LAISTA OPPIA, ETTÄ KOKO PERHE KASTETTIIN ISÄN
USKON PERUSTEELLA!!
1. Kor 7.14 Ja vaimo, joka EI USKO, ON PYHITETTY
MIEHENSÄ, USKONVELJEN KAUTTA.!!!!!!!
Siis : Mies oli uskossa, mutta vaimo ei.
Ei tässä vaimoa eikä lapsia kastettu isän uskon
perusteella!!!!
Lopettakaa jo Raamatun väärentäminen! - Korinton seurakunta
kertaa kirjoitti:
teille pitää sanoa, että RAAMATTU EI TUNNE SEL-
LAISTA OPPIA, ETTÄ KOKO PERHE KASTETTIIN ISÄN
USKON PERUSTEELLA!!
Ei tässä vaimoa eikä lapsia kastettu isän uskon
perusteella!!!!
Lopettakaa jo Raamatun väärentäminen!Kyllä nämä on kastettuja korinton seurakunnan jäseniä. Korintossa oli paljon erilaista syntiä ja epäusko rehotti. Joku piti jopa veljensä vaimoa ja humassa olivat.
1. Kor. 11:11
Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863601
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813260Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683082On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702730Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442232- 651822
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271789- 351745
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181709- 601658