Miten selästä notkeampi?

kyselyikä =)

miten saisin selästäni notkeamman niin että saisin sillan, skorpparin, ristarin yms. paremmin? siis millä liikkeillä ja silleen.

3

797

Vastaukset

  • nii!

  • No lämmittelemällä tietysti ensin selän, koska muuten voi selkä vähän revähtää, ja se ei nopeesti toivu.

    Eli ensin mee matolle/lattialle polvilleen ja siitä istu kantapäille. Ota kädet yhteen alaselänkohdalla takana, sitten alat mennä kohti lattiaa kaula ekaks oikeen pitkänä ja paina napaa mahd. paljon eteenpäin samalla, niin selkä menee vähän kippuraan. Samalla voit vetää käsi vähän taaksenpäin vielä. Sit ku oot ihan alhaalla tuut ylös hitaasti, mut laita selkä ihan niin pyöreeks ku saat. Sit jatkat suoraan tätä liikettä ainakin 10 kertaa.

    Sitten siirryt toiseen liikkeeseen. Eli mee kontalleen maahan niin, että sun kädet on suorassa. Sitten vaan painat napaa kohti lattiiaa, pyöristät selän, notkoselkä, pyöreä selkä, notko selkä, jne... sama, joku 10 kertaa.

    Tän jälkeen sun selkälihakset on valmiita hommiin. Voit alottaa vaikka linnunpesästä. Eli makaa vatsallaan, nosta ittes makaamaan sun käsien varaan, niin että kädet on suorassa(näyttää jooga liikkeeltä) silleen että muu vartalo on vatsallaanmakuu asennossa, sitten yrität saada jalat osumaan päähän. Tätä voit tehdä pari kertaa.

    Sitten voit siirtyä vaikkapa siihen siltaan, jonka varmaan tiedät.

    Skorppari on cheer-termi, voimistelijoiden ristarista, joka tunnetaan luistinmaailmassa bielmannina. Tätä voit alkaa harjoitella ensin yhden käden otteella, koska kahteen vaaditaan pikkusen enemmän. Eli jos olisit luistelija ja jäällä, tekisit ikkuna-liu'un. Eli sama juttu, mutta vaan toinen käsi. Kun sun selkä alkaa venyä enemmän, voit yrittää kahdella kädellä. Jos tykkäät luistella, voit kokeilla ensin luistimilla kahden käden, koska matka on lyhyempi, ja saat ottaa terästä kiinni.

    Sillasta voit kokeilla erilaisia variaatioita, esim. selkää notkistee seuraava: Kun olet sillassa, laske ensin toinen käsi, ja sitten toinen, niin että kyynärpäästä eteenpäin kädet ovat maassa. Toinen on polvisilta, eli seiso polvillasi, ja laskeudu tästä suoraan siltaan. Kannattaa kokeilla aluksi puolapuilla, koska matka saattaa tuntua aluksi melko hurjalta, mutta menee nopeasti ilman puolapuitakin.

    Iloisia jumppahetkiä! :)

  • Venyttele selkää joka pv. Sitte aina venytyksen jälkeen tee/harjottele vaikka:Linnunpesää, siltaa, siltakaato(Jos ei osaa Siltakaatoo nii seinää vasten siltakaatoo :D) noihi ainaki tarvii selän venyvyyttää:))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.