Juup, eli sairastin muutaman vuoden anoreksiaa, jonka jälkeen puhkesi bulimia.
Oon ajatellu siirtyä kokeilemaan VHH-ruokavaliota vähentääkseni noita ahmimiskohtauksia. Oon tällä hetkellä normaalikokonen, hoikka, eikä tavoitteena oo kumminkaan laihtua tästä. Haluan vaan tän kiduttavan ahmimisen kuriin.
Mitä luulette, onko tää VHH:n alottaminen hyvä vai huono idea ?
En luota omaan arvostelukykyyn tässä asiassa, eikä rav.terapeuteilta oikein heru sympatiaa näille nykyisen ravintomallin vastaisille ruokavalioille.
Apua bulimiaan
5
973
Vastaukset
- menhir
auttaa. Rasvaa syömällä tulee kylläinen olo, mutta ei ähkyä.
Hiilihydraatteja taas alkaa hotkia kauheita määriä, kunnes maha on halkeemispisteessä.
Mutta mitä enemmän ruuassa on rasvaa niin sitä vähemmän sitä ruokaa tarvitsee, maha ei tule täyteen eikä siis tule ähkyäkään. Kerma ja varsinkin kermavaahto (ilman sokeria) vie aika nopeasti nälän. - ...
Joo, voisin sanoa että minulla vhh auttoi. Mulla oli aika bulimista käyttäytymistä (en oikein osaa ajatella että minulla olisi ollut bulimia :D) noin vuoden verran, lähes joka päiväistä ahmimista ja oksentelua suunnilleen kerran päivässä. Ahmimiminen oli kyllä tuttua jo paljon kauemman aikaa. Oon aina kuitenkin ollu normaalipainon rajoissa. Silloin kun olin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, ei noita järkyttäviä ahmimiskohtauksia ollut enkä siis oksennellut. Laihduin reilun pari kiloakin. Mutta hankalinta oli aloitus. Hirvee leivän yms. himo alussa. Mutta voin kyllä suositella sitä. Nyt en oikeastaan ole vähähiilihydraattisella, ehkä enemmänkin hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla. En syö mitään vaaleita jauhoja ym. herkkuja, mutta ruokavaliooni kuuluu aika reilussa määrin ruisleipää, hedelmiä, maitoo, kasviksia.
Ehkä eniten ahmimiseen auttoi kuitenkin ajattelutavan muutos. Rupesin ajatteleen ruokailua terveellisyyden kannalta, että en edes halua laittaa itseeni epäterveellistä ruokaa. Mut tosiaan, varsinkin proteiinipitoinen ruoka auttaa mielestäni hillitsemään ahmimishimoja. - Henkihieveri
Oon nyt jokusen päivän syöny aika proteiinivoittosta ruokaa ( en siis pelkkää protskua, mut lisänny oon entiseen ruokavalioon verrattuna ) ja täytyy sanoa, että alkupäivien pikkuoireitten ( päänsärky, väsymys ) jälkeen tuntuu aika hyvältä. Ei oo tullu ahmittua kertaakaan =)
- ...jos...
Aukaset suun ja tunget väkisin sinne mangokiisseliä köi pipipipipipipipipiisha mytytytytytytytytytytrås!
- oopus
Itsellänikin on ollut jonkinmoinen anoreksia ja siitä seurasi bulimia.
Kun aloitin tämän dieetin ei ole tarvinnut paljoa vessanpöntön kanssa keskustella ! Tuloksia tapahtui nopeasti ja jotenkin tämä dieetti itseni mielestä on paljon helpompaa ja se jos jokin kannusti :)
Todellakin kannattaa kokeilla! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409