Miksi yrittäjän kannattaisi palkata ketään johonkin yksinkertaiseen työhön, jos saa ilmaiseksi palkattoman työharjoittelijan? Sanokaa yksikin hyvä syy. Voisin alkaa itsekin yrittäjäksi, jos ei tarvitsisi maksaa palkkaa työntekijöille.
Miksi palkata ketään?
4
2117
Vastaukset
- Nimetön...
Sen takia että harjoittelijaa ei saa yksinkertaiseen työhön. Harjoittelija tulee harjoittelemaan vain omaa ammattiosaamistaan, eikä tekemään yleisiä tehtäviä. Näin olen saanut esimiehenä kuulla ensin opiskelijalta ja sen jälkeen olen keskustellut myös opettajan kanssa.
Reiluahan se toki on. Jos ei palkkaa makseta, niin ei myöskään teetätetä yleisiä tehtäviä. Jos opiskelija tulee markkinointiassistentiksi niin tehköön hän vain sitä, kahvinkeittäjät saa palkata muualta.
Niin ja tuohon "miksi kannattaa enää palkata ketään" -kysymykseen: harjoittelija on harjoittelija. Hän tarvitsee tukihenkilön ohjaamaan ja auttamaan. Harjoittelija ei osaa, hän opettelee. Harjoittelija ei siis ole kovinkaan tehokas, päinvastoin vie aikaa paljon muilta ammattitaitoisilta.- on totta vie
haitta . eli otat siivellesi noviisin ja annat sille ilmaseksi ammatillista osaamista , plus myös vastaat sen aikaansaannoksista.
terveisin : duunari - Maalaisjärkinen
on totta vie kirjoitti:
haitta . eli otat siivellesi noviisin ja annat sille ilmaseksi ammatillista osaamista , plus myös vastaat sen aikaansaannoksista.
terveisin : duunariKyllähän se asia menee edelleenkin niin, että huolimatta pullomössösukupolveksi haukutusta sukupolvesta, sieltä löytyy ihan yhtä terävä-älyisiä henkilöitä, vaikka asenne saattaa olla jotenkin erilainen. Huonona esimerkkinä typerästä aiemman ja nykypäivän kehittyneisyyden vertailusta on se, että ihmetellään, miten pyramidit on rakennettu, olikohan sittenkin sen ajan ihmiset fiksumpia? Ihan vastaavaa kuilua pyritään jälleen kerran rakentamaan nykymaailmassa, yrittelijäille nuorille lyödään jo ennakkoasenteilla luu kurkkuun ja tehdään mieluummin samalla tyylillä kuin 50v sitten.
Antakaa helvetissä arvoa sille nuorelle henkilölle, jolla on raikas näkemys joihinkin asioihin, joita te liian monta vuotta samassa työssä sokeutuneet ette tajua!! - KIRJOITAT ASIAA!!!!!!!!
Maalaisjärkinen kirjoitti:
Kyllähän se asia menee edelleenkin niin, että huolimatta pullomössösukupolveksi haukutusta sukupolvesta, sieltä löytyy ihan yhtä terävä-älyisiä henkilöitä, vaikka asenne saattaa olla jotenkin erilainen. Huonona esimerkkinä typerästä aiemman ja nykypäivän kehittyneisyyden vertailusta on se, että ihmetellään, miten pyramidit on rakennettu, olikohan sittenkin sen ajan ihmiset fiksumpia? Ihan vastaavaa kuilua pyritään jälleen kerran rakentamaan nykymaailmassa, yrittelijäille nuorille lyödään jo ennakkoasenteilla luu kurkkuun ja tehdään mieluummin samalla tyylillä kuin 50v sitten.
Antakaa helvetissä arvoa sille nuorelle henkilölle, jolla on raikas näkemys joihinkin asioihin, joita te liian monta vuotta samassa työssä sokeutuneet ette tajua!!eipä muuta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760