Mitä mieltä palstalaiset ovat, luhistuuko Israel, vai ottaakko arabimaailma jälleen kerran kunnolla turpaansa?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701045554810_uu.shtml
Israel luhistuu pian!
11
477
Vastaukset
- minä vaan
Muistaakseni arabit uhosivat tuhoavansa Israelin myös kuuden päivän sodassa 1967 ja Jom Kippur -sodassa 1973 ...
- eiei-mies
Myös vuoden 1948 sodassa.
Israelin tuhoamiseen ovat erikoistuneet lisäksi mm. PLO, Hamas ja Hizbollah
- itse olet?
Ryöstetäänkö saalis sankarin kädestä?
Mä veikkaan että, ei ryöstetä. - Rhenkka
Israelia eivät vihollismaat nujerra.
- Pentecostal*
Ahmadinejad on riivattu.
Pian! Mitä tarkoittaa ´pian´ historian saatossa?
Näillä näkymin Israel pysyy pystyssä niin kauan kuin Yhdysvallat katsoo poliittisesti tarkoituksenmukaiseksi Israelin tukemisen ja/tai se itse pysyy sotilaallisesti ja taloudellisesti riittävän vahvana.
Pikainenkin silmäys maailamnhistoriaan kuitenkin osoittaa vahvimpienkin valtakuntien kukoistaneen aikansa ja sitten hävinneen. Näin tulee tavalla tai toisella joskus käymään myös Israelille ja sitä tukevalle USA:lle. - Kysymykseksi jää vai tuo sana ´pian´. Tarkoittaako se vuotta tai paria; sataa vuotta; viittäsataa vuotta vai tuhatta vuotta.- ei luhistu
Psalmit 89:5
"Minä vahvistan sinun jälkeläisesi ikiajoiksi ja rakennan sinulle valtaistuimen polvesta polveen".
Samat Jumalan lupaukset Israelille löytyvät monista Raamatun kirjoista: Aikakirjoista, Jesajan ja jeremian kirjoista ja muista psalmeista jne.
Lupaukset koskevat kirjaimellisesti Israelin maata ja kansaa, vaikka jotkut ovat väittäneet, että Jumala syrjäytti Israelin ja valitsi uskovaisista "Uuden Israelin". Se on harhaluuloa. Roomalaiskirjeestä voi lukea aiheesta enemmän.
Israelin pystyssä pysyminen ei perimmältään ole kiinni USA:n toimenpiteistä tai sen omasta sotilaallisesta vahvuudesta, vaan Jumalan lupauksesta varjella kansaansa. Jumala lupasi valalla vannoen antaa maan Abrahamille ja hänen jälkeläisilleen. Lähihistoria osoittaa, että Jumala on pitänyt lupauksensa palauttamalla juutalaiset takaisin heille ikuisiksi ajoiksi luvattuun perintömaahan, josta heitä ei enää karkoteta. Osittain diaspora jatkuu edelleen, mutta Sanan mukaan koittaa aika, jolloin se päättyy kokonaan. Sana toteutuu tälläkin hetkellä. Juutalaisia,Israelin jälkeläisiä, palaa koko ajan Israeliin.
Jumalan keinoista toteuttaa lupauksensa emme aina tiedä. Tähän asti Hän on käyttänyt USA:a tarkoitustensa toteuttamiseen. Jatkossa Hänellä voi olla muita keinoja. Niinkin hirvittävä asia kuin juutalaisvainot ovat olleet eräänlaisena välikappaleena Israelin itsenäistymiselle ja juutalaisten paluulle. Jumala kun voi panna pahankin palvelemaan hyviä suunnitelmiaan. - USA:a
kaikessa mahdissaan kykene voittamaan Israelia.
Sanoit:
Olet oikeassa, sanoohan sanakin, "että katso Minä luon uuden taivaan ja uuden maan."
Kysymyksessä on tietysti tämä hetki. - ei luhistu
ei luhistu kirjoitti:
"Minä vahvistan sinun jälkeläisesi ikiajoiksi ja rakennan sinulle valtaistuimen polvesta polveen".
Samat Jumalan lupaukset Israelille löytyvät monista Raamatun kirjoista: Aikakirjoista, Jesajan ja jeremian kirjoista ja muista psalmeista jne.
Lupaukset koskevat kirjaimellisesti Israelin maata ja kansaa, vaikka jotkut ovat väittäneet, että Jumala syrjäytti Israelin ja valitsi uskovaisista "Uuden Israelin". Se on harhaluuloa. Roomalaiskirjeestä voi lukea aiheesta enemmän.
Israelin pystyssä pysyminen ei perimmältään ole kiinni USA:n toimenpiteistä tai sen omasta sotilaallisesta vahvuudesta, vaan Jumalan lupauksesta varjella kansaansa. Jumala lupasi valalla vannoen antaa maan Abrahamille ja hänen jälkeläisilleen. Lähihistoria osoittaa, että Jumala on pitänyt lupauksensa palauttamalla juutalaiset takaisin heille ikuisiksi ajoiksi luvattuun perintömaahan, josta heitä ei enää karkoteta. Osittain diaspora jatkuu edelleen, mutta Sanan mukaan koittaa aika, jolloin se päättyy kokonaan. Sana toteutuu tälläkin hetkellä. Juutalaisia,Israelin jälkeläisiä, palaa koko ajan Israeliin.
Jumalan keinoista toteuttaa lupauksensa emme aina tiedä. Tähän asti Hän on käyttänyt USA:a tarkoitustensa toteuttamiseen. Jatkossa Hänellä voi olla muita keinoja. Niinkin hirvittävä asia kuin juutalaisvainot ovat olleet eräänlaisena välikappaleena Israelin itsenäistymiselle ja juutalaisten paluulle. Jumala kun voi panna pahankin palvelemaan hyviä suunnitelmiaan.Jumala vahvisti lupauksensa vielä Isakille ja Jakobille (Israelille)
Isakin ollessa Gerarissa Herra ilmestyi hänelle ja sanoi: "Sinulle ja sinun jälkeläisillesi minä annan kaikki nämä seudut ja pidän näin voimassa sen valan, jonka vannoin isällesi Abrahamille."
Myöhemmin Beersebassa Jumala ilmestyessään Isakille lupasi toistamiseen: "Minä olen sinun isäsi Abrahamin Jumala. Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi. Palvelijani Abrahamin tähden minä siunaan sinua ja teen suureksi sinun jälkeläistesi määrän."
Jaakob sai saman lupauksen Jumalalta:
1.Moos.
"35:9 Ja Jumala ilmestyi jälleen Jaakobille hänen palattuaan Mesopotamiasta ja siunasi hänet.
35:10 Ja Jumala sanoi hänelle: "Sinun nimesi on Jaakob; mutta älköön sinua enää kutsuttako Jaakobiksi, vaan nimesi olkoon Israel". - Niin hän sai nimen Israel.
35:11 Ja Jumala sanoi hänelle: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; ole hedelmällinen ja lisäänny. Kansa, suuri kansojen joukko on sinusta tuleva, ja kuninkaita lähtee sinun kupeistasi.
35:12 Ja maan, jonka minä olen antanut Aabrahamille ja Iisakille, minä annan sinulle; myöskin sinun jälkeläisillesi minä annan sen maan."
Tuli tuosta otsikostani mieleen -ei niinkään aiheeseen liittyen- Raamatun sana:
"Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee." ei luhistu kirjoitti:
Jumalan keinoista toteuttaa lupauksensa emme aina tiedä. Tähän asti Hän on käyttänyt USA:a tarkoitustensa toteuttamiseen. Jatkossa Hänellä voi olla muita keinoja. Niinkin hirvittävä asia kuin juutalaisvainot ovat olleet eräänlaisena välikappaleena Israelin itsenäistymiselle ja juutalaisten paluulle. Jumala kun voi panna pahankin palvelemaan hyviä suunnitelmiaan.Totean vain, että mielestäni käsityksesi perustuu enemmän omaksumaasi uskonnolliseen uskoon kuin maailmassa vallitseviin realiteetteihin.
- mutta...
"Pian! Mitä tarkoittaa ´pian´ historian saatossa?"
Sitä pitää kysyä Iranin presidentiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172424Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162061829Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021481Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571377Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1901231- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511025Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134840