Proteiinia kasvisruokaan?

vegetariana.

Onko teidän koulussa kasvisruoka ihan proteiinitonta? Meillä on. Ruoka on usein jotain juureskastiketta/kasvispihvejä, jonka kanssa pitää syödä monta perunaa, että nälkä lähtisi. Koulukeittäjät ei osaa ainakaan meillä tehdä hyvää kasvisruokaa. :

3

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nekku

      Meidän koulussa on kermaisia keittoja. Saan niistä närästyksen.
      Kyllä se on meidänkin koulussa aika proteiinitonta, yritetään tukkia jotain runsasrasvaisia juustosiivuja leivän päälle.
      Eiköhän niiden rahat riitä papuihin/herneisiin tai soijaan...

      Se siitä koulun terveellisestä kasvisruuasta, se on joko eläinrasvaista tai proteiinitonta. Mutta en valita, se on ihan hyvän makuista kuitenkin. Ja olen tyytyväinen, että minulla on mahdollisuus saada kasvisruokaa koulussa.

    • Bamboocha

      Vaikka kouluruoka onkin vain se yksi ateria arkipäivisin, on tärkeää että siinä on jotain proteiinipitoista. Pavut ja linssit ovat (varsinkin lihaan nähden) sen verran edullisia, että syy on todennäköisemmin keittäjän/ruokalistan laatijan epätietoisuus. Ruokalaan vaan sanomaan asiasta, terveellisen (ja täyttävän) ruuan valmistus on heidän työtään ja kasvistelussa ei mitään hävettävää :)

      Taustatukea:

      http://www.vegaaniliitto.fi/ (ravitsemusjuttuja, reseptejä ym.)

      • hiphei

        toivottavasti teiän koulun keittäjät osaa sit käyttää niit vaihtoehtoisia proteiinilähteitä "oikeella tavalla". meillä nimittäin on soijaa ja tofua, mut ainaki tofu on aina nii ällöttävän makusta et sen suosiolla jättää lautasen reunalle. toisaalta äärettömän hyvä, et siihen on sitä lisätty, koska lukioruuissa oli aina lihan tilalla porkkanaa....se tursuu vielki korvista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe