Kanaruokien reseptejä!!:)

BellaBambi12

Heip.Tarttisin laihdutusruoka-ohjeita.Varsinkin kanaruokien =) Jos tiedät jonkun hyvän reseptin,tai sivuston jolla niitä on,vastaa tähän viestiin =)
Tänään 1.päivä menossa ja 5kg haaveissa pois lähteväksi =)

31

3646

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      Leikkaa kananrintapalat pieniksi suikaleiksi ja ruskista voissa pannulla. Ota välillä pois ja lisää silputtuja erivärisiä paprikoita pannulle sekä mausta suolalla ja cayennepippurilla. Lisää broileripalat ja kuohukerma pannulle. On tosi maukas ja miellyttää silmää kun on kaikenvärisiä paprikoita mukana.

      • Tepi.

        Caynnepippuria?? Oletko tosissasi? Sehän voi pilata ihannoimasi rasvan maun? Älä nyt noin tuhteja mausteita käytä, voita ja kermaa vaan paljon...


      • jimboo
        Tepi. kirjoitti:

        Caynnepippuria?? Oletko tosissasi? Sehän voi pilata ihannoimasi rasvan maun? Älä nyt noin tuhteja mausteita käytä, voita ja kermaa vaan paljon...

        Tepi taida olla edes cayennepippuria maistanut. Tiedoksi vaan, että tuossakin reseptissä cayenne tuo vain vivahdetta ruokaa, ei sen tarkoitus ole peittää yhtään minkään makua.


      • skäribo
        jimboo kirjoitti:

        Tepi taida olla edes cayennepippuria maistanut. Tiedoksi vaan, että tuossakin reseptissä cayenne tuo vain vivahdetta ruokaa, ei sen tarkoitus ole peittää yhtään minkään makua.

        sellaisille, joiden mielestä ainoat tarvittavat "mausteet" ovat suola ja sokeri, ei oikein avaudu muiden mausteiden käyttö.

        Kun olen systerilläni kokkaamassa, en koskaan löydä mustapippuria, koska sitä ei ole. "No eihän se ruoka itsessään sitten maistu miltään, jos maustat sen piloille!" Kuvitteleekohan syrra, että mä upottaisin koko purkin tekeillä olevaan soppaan?

        Hooh... Cayennepippuri on toki mauste, jonka käytössä tarvitaan taitoa, mutta oikein käytettynä se ainoastaan tuo ruoan makua esille, eikä päin vastoin.


      • Tepi.
        jimboo kirjoitti:

        Tepi taida olla edes cayennepippuria maistanut. Tiedoksi vaan, että tuossakin reseptissä cayenne tuo vain vivahdetta ruokaa, ei sen tarkoitus ole peittää yhtään minkään makua.

        Luulen, että tiedän hieman enemmän mausteista kuin sinä, ei millään pahalla. Kiril on vaan tähän asti käyttänyt vain suolaa ja mustapippuria, eipä ole muita mausteita näkynyt. Hän on minun mausteiden käyttöä arvostellut, kuinka ne "peittää maun". että semmoista :)


      • Tepi.
        skäribo kirjoitti:

        sellaisille, joiden mielestä ainoat tarvittavat "mausteet" ovat suola ja sokeri, ei oikein avaudu muiden mausteiden käyttö.

        Kun olen systerilläni kokkaamassa, en koskaan löydä mustapippuria, koska sitä ei ole. "No eihän se ruoka itsessään sitten maistu miltään, jos maustat sen piloille!" Kuvitteleekohan syrra, että mä upottaisin koko purkin tekeillä olevaan soppaan?

        Hooh... Cayennepippuri on toki mauste, jonka käytössä tarvitaan taitoa, mutta oikein käytettynä se ainoastaan tuo ruoan makua esille, eikä päin vastoin.

        Monella on tosiaan kauhea pelko mausteita kohtaan, mutta tietenkin, jos aivan överiksi laittaa, saa mausteilla pilattua ruuan kuin ruuan. Cayennepippuri, samoin kuin curryt, kurkuma, chilit ovat oikein käytettynä oikein mainioita mausteita. Mutta väärin mätettynä saa ruuan melko kamalaksi...


      • Kiril
        Tepi. kirjoitti:

        Luulen, että tiedän hieman enemmän mausteista kuin sinä, ei millään pahalla. Kiril on vaan tähän asti käyttänyt vain suolaa ja mustapippuria, eipä ole muita mausteita näkynyt. Hän on minun mausteiden käyttöä arvostellut, kuinka ne "peittää maun". että semmoista :)

        kun tiedät minun maustekaappini sisällön, että siellä on vain mustaapippuria ja suolaa. Taas tuli tuollainen skäribomainen vääristely, että olen muka arvostellut sun mausteiden käyttöä. En voi arvostella kun en ole sun ruokia koskaan syönyt joten väite makujen peittämisestä on väärä.

        Ei minulla oikeastaan muita mausteita ole kuin minttu ja piparjuuri, joita vierastan kun niiden maku tunkee vähän turhankin voimakkaana läpi.


      • Tepi.
        Kiril kirjoitti:

        kun tiedät minun maustekaappini sisällön, että siellä on vain mustaapippuria ja suolaa. Taas tuli tuollainen skäribomainen vääristely, että olen muka arvostellut sun mausteiden käyttöä. En voi arvostella kun en ole sun ruokia koskaan syönyt joten väite makujen peittämisestä on väärä.

        Ei minulla oikeastaan muita mausteita ole kuin minttu ja piparjuuri, joita vierastan kun niiden maku tunkee vähän turhankin voimakkaana läpi.

        muistaakseni chilin käytöstä, kuinka se jyrää maut ruuasta, siitä vitsinä kirjoitin.

        Joo, noi minttu ja piparjuuri on aika outoja tapauksia. Piparjuurta taitaa jotkut käyttää punajuurisalaattiin (?)

        Paljon vaikuttaa mausteiden makuun myös niiden ostopaikka, itse suosin itämaisia kauppoja melkoisesti, sieltä löytyy makua hieman enemmän kuin kuin santamarian tai muiden vastaavista. Myös neuvoja ja vinkkejä löytyy.


      • skäribo
        Kiril kirjoitti:

        kun tiedät minun maustekaappini sisällön, että siellä on vain mustaapippuria ja suolaa. Taas tuli tuollainen skäribomainen vääristely, että olen muka arvostellut sun mausteiden käyttöä. En voi arvostella kun en ole sun ruokia koskaan syönyt joten väite makujen peittämisestä on väärä.

        Ei minulla oikeastaan muita mausteita ole kuin minttu ja piparjuuri, joita vierastan kun niiden maku tunkee vähän turhankin voimakkaana läpi.

        sinunlaillasi epäluuloinen piparjuuren suhteen. Nykyisin se on minusta aivan ehdoton mauste, mutta vain oikeissa paikoissa.

        Esim. kalaan se sopii minusta mainiosti, melkein mihin tahanasa kalaan, mutta etenkin silakan ja vaspuukin kanssa.

        Sinä et varmaan riisikammoisena syö sushia, mutta me tehdään sitä aika usein (täysin epäortodoksisesti tummaan riisiin - ethän kerro kellekään?), ja sen kanssa piparjuuri on ihan ehdoton.

        Minusta piparjuuren suurin ongelma on sama kuin muidenkin voimakkaiden mausteiden: sitä laitetaan usein väärään paikkaa ja liikaa.

        P.S. Minttu kuuluu samaan sarjaan. Mitä ihmettä minttu tekee vihreässä teessä? Pitäisi varmaan joskus kysyä Twiningsilta...


      • skäribo
        Tepi. kirjoitti:

        muistaakseni chilin käytöstä, kuinka se jyrää maut ruuasta, siitä vitsinä kirjoitin.

        Joo, noi minttu ja piparjuuri on aika outoja tapauksia. Piparjuurta taitaa jotkut käyttää punajuurisalaattiin (?)

        Paljon vaikuttaa mausteiden makuun myös niiden ostopaikka, itse suosin itämaisia kauppoja melkoisesti, sieltä löytyy makua hieman enemmän kuin kuin santamarian tai muiden vastaavista. Myös neuvoja ja vinkkejä löytyy.

        suosit itämaisi mausteita, mutta et ymmärrä miksi joku käyttää piparjuurta? Jos ostat itämaisia maustesekoituksia, niin aika monessa niistä luultavasti on tuota "omituista" maustetta. ;)


      • Kiril
        skäribo kirjoitti:

        sinunlaillasi epäluuloinen piparjuuren suhteen. Nykyisin se on minusta aivan ehdoton mauste, mutta vain oikeissa paikoissa.

        Esim. kalaan se sopii minusta mainiosti, melkein mihin tahanasa kalaan, mutta etenkin silakan ja vaspuukin kanssa.

        Sinä et varmaan riisikammoisena syö sushia, mutta me tehdään sitä aika usein (täysin epäortodoksisesti tummaan riisiin - ethän kerro kellekään?), ja sen kanssa piparjuuri on ihan ehdoton.

        Minusta piparjuuren suurin ongelma on sama kuin muidenkin voimakkaiden mausteiden: sitä laitetaan usein väärään paikkaa ja liikaa.

        P.S. Minttu kuuluu samaan sarjaan. Mitä ihmettä minttu tekee vihreässä teessä? Pitäisi varmaan joskus kysyä Twiningsilta...

        on lähes mahdotonta saada lihapullia ilman minttua ja siksi se tökkii pahasti. Keftedes on lihapullien nimi ja siinä laitetaan 3 teelusikallista minttua puoleen kiloon jauhelihaa joten taitavat nuo kreikkalaiset rakastaa minttua.


      • skäribo
        Kiril kirjoitti:

        on lähes mahdotonta saada lihapullia ilman minttua ja siksi se tökkii pahasti. Keftedes on lihapullien nimi ja siinä laitetaan 3 teelusikallista minttua puoleen kiloon jauhelihaa joten taitavat nuo kreikkalaiset rakastaa minttua.

        Nyt alan ymmärtää mistä puhut. En tykkää edes minttuhyytelöstä lampaan tai riistan kanssa. Miksiköhän sitä niin usein ängetään lihan kyytipojaksi?

        Musta minttu sopii sellaisenaan teeksi, joihonkin jälkiruokiin ja rohtoihin. Mutta ei sitten kauheaan moneen muuhun tarkoitukseen. Kylpyyn ehkä?


      • Tepi.
        skäribo kirjoitti:

        suosit itämaisi mausteita, mutta et ymmärrä miksi joku käyttää piparjuurta? Jos ostat itämaisia maustesekoituksia, niin aika monessa niistä luultavasti on tuota "omituista" maustetta. ;)

        On aivan eri, onko jokin mausteaine pelkiltään vai osana sekoitusta.

        PS. piparjuurta ei muuten ole monessakaan aasialaisessa maustesekoituksessa...


      • Maghreb
        skäribo kirjoitti:

        sinunlaillasi epäluuloinen piparjuuren suhteen. Nykyisin se on minusta aivan ehdoton mauste, mutta vain oikeissa paikoissa.

        Esim. kalaan se sopii minusta mainiosti, melkein mihin tahanasa kalaan, mutta etenkin silakan ja vaspuukin kanssa.

        Sinä et varmaan riisikammoisena syö sushia, mutta me tehdään sitä aika usein (täysin epäortodoksisesti tummaan riisiin - ethän kerro kellekään?), ja sen kanssa piparjuuri on ihan ehdoton.

        Minusta piparjuuren suurin ongelma on sama kuin muidenkin voimakkaiden mausteiden: sitä laitetaan usein väärään paikkaa ja liikaa.

        P.S. Minttu kuuluu samaan sarjaan. Mitä ihmettä minttu tekee vihreässä teessä? Pitäisi varmaan joskus kysyä Twiningsilta...

        Marokkolainen minttutee on vihreän teen ja mintun sekoitus. Ja erityisesti tuoreen mintun, koska kuivatusta mintusta on mentolin maku hävinnyt.


        Itse pidän mintusta oikein paljon ja siksi kasvatan sitä itse keittiöni ikkunalla isossa ruukussa, jotta minulla olisi aina tuoretta saatavilla ja riittävästi. Ruoan lisäksi sitä kun laitetaan moniin drinkkeihin. Tulipa noita Kirilin mainitsemia kefteksiäkin tehtyä alkuviikosta, tosin naudan jauhelihasta vaikka lampaasta se useimmiten valmistetaan, mutta olen kuullut myös konstantinopolilaisesta reseptistä (keftedes Politiki), johon pitäisi käyttää naudan jauhelihaa.


      • epezcki
        jimboo kirjoitti:

        Tepi taida olla edes cayennepippuria maistanut. Tiedoksi vaan, että tuossakin reseptissä cayenne tuo vain vivahdetta ruokaa, ei sen tarkoitus ole peittää yhtään minkään makua.

        Eihän yleensäkään minkään mausteen ole tarkoitus peittää ruoan ominaismakua :)


    • menhir

      tää on sit VHH-palsta ja sen mukaiset reseptit.

      Ite paistan marinoimattomat kanasuikaleet ensin voissa, lisään currya, suolaa ja paprikajauhetta. Kun ne ovat suht kypsiä, pistän vettä ja sulatejuustoa sen verran, että tulee hyvä kastike. Sit annan hautua, jotta kanat kypsyisivät loppuun.
      Tämä sitten salaatin kanssa.

      • juustosta :)

        mitä sulatejuustoa käytät kastikkeeseen ? merkki ja sen rasvaprosentti ? ajattelin kokeilla :)


      • skäribo
        juustosta :) kirjoitti:

        mitä sulatejuustoa käytät kastikkeeseen ? merkki ja sen rasvaprosentti ? ajattelin kokeilla :)

        ei tietenkään kysytä, mutta vastaan silti. Kokeilepa mustaa Koskenlaskijaa. Sisältää tuskin lainkaan hiilareita, ja on aivan jumalaisen makuista!


      • Kiril
        skäribo kirjoitti:

        ei tietenkään kysytä, mutta vastaan silti. Kokeilepa mustaa Koskenlaskijaa. Sisältää tuskin lainkaan hiilareita, ja on aivan jumalaisen makuista!

        Tuossa tuo Musta Koskenlaskija odottaa pöydällä kun kasvissosekeitto valmistuu. Sopii siis keittoihin ja kastikkeisiin. Hiilihydraatteja on vain o,03 g/100g, proteiinia 19g/100g, kalsiumia 620 mg ja rasvaa 22g.

        On se niin jumalaisen makuista, että tahtoo osa jo mennä kokoin suuhun.


      • skäribo
        Kiril kirjoitti:

        Tuossa tuo Musta Koskenlaskija odottaa pöydällä kun kasvissosekeitto valmistuu. Sopii siis keittoihin ja kastikkeisiin. Hiilihydraatteja on vain o,03 g/100g, proteiinia 19g/100g, kalsiumia 620 mg ja rasvaa 22g.

        On se niin jumalaisen makuista, että tahtoo osa jo mennä kokoin suuhun.

        kun on pikkaisen taas tämä naisen ahmimisaika kuusta, niin eilen illalla kyllä meni siivu poikineen mustasta Koskenlaskijasta ihan sellaisenaan.

        Onneksi maailmassa on vielä joitakin aitoja, perinteisiä asioita, joista voi auttia jopa kera sellaisten lähimmäisten, joiden kanssa ei aina tule niin hyvin juttuun. Elämä on. Joskus täydellistä. ;)


      • skäribo

        Sä teet aina kauheasti kastikkeita. Miksi? Mä teen todella harvoin, salaattiinkaan ei tarvitse kastiketta kun se on tarpeeksi mehevää. Kalassaki on melkein aina riittävästi nestettä mukana, eikä sössöjä tarvita hyvää makua pilaamaan.

        Juustot on munkin herkkuani, mutta miksi hukuttaa herkkua kanapuikulaa sulatejuustoon tai muuhun soosiin?

        Valaisisitko tyhmää?


      • menhir
        skäribo kirjoitti:

        Sä teet aina kauheasti kastikkeita. Miksi? Mä teen todella harvoin, salaattiinkaan ei tarvitse kastiketta kun se on tarpeeksi mehevää. Kalassaki on melkein aina riittävästi nestettä mukana, eikä sössöjä tarvita hyvää makua pilaamaan.

        Juustot on munkin herkkuani, mutta miksi hukuttaa herkkua kanapuikulaa sulatejuustoon tai muuhun soosiin?

        Valaisisitko tyhmää?

        siinä mustassa koskenlaskijassa on? Ite oon käyttäny aina punaista.

        Jaa-a, hyvä kysymys ku en osaa kunnolla vastata :). Salaattini ei ole muutenkaan kuivaa kun pistän siihen aina oliiviöljyä. Juustoakin saan ihan tarpeeks kun syön polaria tai valkohomejuustoa viel salaatin lisäks.
        Vois ehkä kokeilla pistää vaan kunnon mausteet kanaan ja jauhelihaan ja jättää koskenlaskijat pois...

        (ps. taitaa olla näiden palstojen aivopesun vika ku tungen joka paikkaan vaan rasvaa)


      • avuton kokeilija :)
        skäribo kirjoitti:

        kun on pikkaisen taas tämä naisen ahmimisaika kuusta, niin eilen illalla kyllä meni siivu poikineen mustasta Koskenlaskijasta ihan sellaisenaan.

        Onneksi maailmassa on vielä joitakin aitoja, perinteisiä asioita, joista voi auttia jopa kera sellaisten lähimmäisten, joiden kanssa ei aina tule niin hyvin juttuun. Elämä on. Joskus täydellistä. ;)

        paljonko sitä juustoa pitää siihen kastikkeeseen laittaa ? :)


      • skäribo
        avuton kokeilija :) kirjoitti:

        paljonko sitä juustoa pitää siihen kastikkeeseen laittaa ? :)

        eri henkilöltä, kuin joka reseptiä jakeli, mutta jos minun neuvoni sallitaan niin: maistelemalla se selviää.

        Minulla saattaa mennä jämäjuureksista tehtyyn sosekeittoon jopa puoli paketillista Koskenlaskijaa. Toisaalta, jouluna tein artisokkakeittoa, johon olisi ollut synti pistää enemmän kuin ruokalusikallinen vahvaa juustoa artisokan upeaa makua peittämään.

        Sulatejuusto onneksi sulaa nopeasti kuumaan soppaan tai soosiin. Eli lisää pieni määrä kerrallaan ja maistele. :)


      • skäribo
        menhir kirjoitti:

        siinä mustassa koskenlaskijassa on? Ite oon käyttäny aina punaista.

        Jaa-a, hyvä kysymys ku en osaa kunnolla vastata :). Salaattini ei ole muutenkaan kuivaa kun pistän siihen aina oliiviöljyä. Juustoakin saan ihan tarpeeks kun syön polaria tai valkohomejuustoa viel salaatin lisäks.
        Vois ehkä kokeilla pistää vaan kunnon mausteet kanaan ja jauhelihaan ja jättää koskenlaskijat pois...

        (ps. taitaa olla näiden palstojen aivopesun vika ku tungen joka paikkaan vaan rasvaa)

        Koskenlaskija taitaa olla sitä alkuperäistä? Nykyäänhän niitä(kin) on ties mitä värejä ja makuja.

        Mustan paketissa lukee "voimakas" ja Aineksissa mm. mustaleimaemmental, eli se itkevä. Jos ja kun olet juustojen ystävä, niin kokeile ihmeessä!


      • Kiril
        avuton kokeilija :) kirjoitti:

        paljonko sitä juustoa pitää siihen kastikkeeseen laittaa ? :)

        kahden litran sosekeittoon 4/5 pakettia Koskenlaskijaa (sen yhden osan söin heti kun avasin paketin). Kastiketta harvoin tehdään kahta litraa joten eiköhän tuosta saa litroja vähentämällä laskentakaavan mitä kastikkeeseen voisi laittaa.


    • Marinadiin tarvitset kolme habaneropippuria, kuusi jalopenoa, cayennepippuria sopiva määrä, chiliä sopiva määrä ja mustapippuria sekä valkosipulia, sekä kanansiipiä ja jotakin hyvää marinadipohjaksi sopivaa kastiketta, kuten tabascoa tai blair's death saucea.

      Laita marinadi johonkin sopivaan kastikepannuun ja paista sitä sopivasti. Samalla valmista kanat uunissa ja lopuksi kaada marinadi kanan päälle. Makuelämys on taattu ja tässä ei paljoa rasvaa ole.

    • nadiane

      sulle herkullinen kanakeitto!! Se vie kielen mennessään.. ;) Itse teen ison kattilallisen kerrallaan, niin siitä saa parille päivälle ja pakkasee myös..

      KANAKEITTO

      n.3l vettä
      n. 4 kasvisliemikuutiota
      n. 3,5dl riisiä
      kasviksia maun mukaan:
      paprikaa
      5 raastettua porkkanaa
      sipulia
      purjoa

      keitä n.15min.

      lisää: 1/2 kg kypsää broileria
      3tl currya
      herne-maissi-paprika 1pss
      persiljaa

      Anna hautua viellä hetken aikaa. Ja sit ei muutakuin syömää!! :)

      • pahalla

        mutta toi keitto ei ole kyllä vhh:ta nähtytkään! riisiä,porkkanaa,hernemaissipaprikaa....mitä vielä?


      • nadiane
        pahalla kirjoitti:

        mutta toi keitto ei ole kyllä vhh:ta nähtytkään! riisiä,porkkanaa,hernemaissipaprikaa....mitä vielä?

        ja viellä kerran sorry!! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      287
      3192
    2. 202
      2898
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2484
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      14
      1392
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe