Taatelirahka

apua apua

Olen pari kertaa syönyt Unicafeella yliopistolla lähes "taivaallista" taatelirahkaa.

Onko kenelläkään tietoa, mistä löytyisi taatelirahkan resepti? Netistä en ole löytänyt ja keittokirjoissani ei myöskään ole vinkkejä. :(

3

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anne

No, mulla on oma resepti, en ole mistään edes katsonut mutta itsestäni tämä on hyvää ja vieraillekkin maistunut. Taatelit keitetään vedessä ( vettä että, taatelit peittyvät), n. 1 dl sokeria sekaan, keitetään kunnes taatelit pehmeitä, vesi haihtunut , lisätään omantunnon mukaan voita 50-100 g, Jäähdytetään. vispikerma vaahdotetaan valmiiksi. Kun taateliseos on jäähtynyt haaleaksi, (ei kylmäksi saakka). Lisätään tilkka sitruunanmehua, vanilijasokeria ja sekoitetaan kermavaahdon kanssa rahkaan. Tarvitset siis 1 pkt taatelia, 50-100g voita, 2 dl vispikermaa( kuohukermasta ei tule yhtä hyvää), n. 2 rkl sitruunanmehua, n. 2-3 tl vanilijasokeria, purkin rahkaa. Lihdin rahka on pehmeää, parempaa kuin esim. Valion. Ei kuitenkaan sitä jogurttirahkaa. Erilaista vivahdetta saa esim. Lisäämällä tilkan konjakkia keittämisen aikana tai tilkan kermalikööriä jäähdytysvaiheessa. Olen tehnyt myös makurahkoista, vanilija hyvää tai erikoisempaa valkosuklaan kanssa. Kaikki tykänneet tästä jälkkärinä:)

• Naapurin likka

Minä luulin että vispikerma ja kuohukerma ovat sama asia? Mikä ero niissä on?

• äiti leipoo

Kuohukerma on lisäaineeton, siitä tulee vähän "keltainen" vaahto, Vispikerma on iskukuumennettu, joten sitä ei saa keittää sillä sitä se ei kestä!
        Pursotukseen vispikerma on mielestäni parempi ja sen vaahto on valkoinen.
        Vispikermasa ei siis voi keittää esim kinuskia.
        Iskukuumennuksen takia vispikerma on myös säilyvämpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3523
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1695
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1635
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1390
    Aihe