Vogelin paastopaketti

pian alkaa

Onko teillä kokemusta Vogelin paastopaketista, joka sisältää ohjeet ja aineet 5 päivän mehupaastoon.

Paljonkohan maksaa?
Itselläni alkaa paasto maanantaina, ja ajattelin että voisi olla helpointa käydä ostamassa luontaistuotekaupasta tuo Vogelin paastopaketti. Siinä on sitten kaikki tarvittavat mehut, kasvisliemet, paastoteet jne. mukana.
Entäpä suolihuuhtelu, onko sitä pakko tehdä. Itsenäni ei kovinkaan paljon kiehdo tuo suolihuuhtelu... riittääkö alussa otettava glaubersuola, joka edistää suolen tyhjentymistä.

13

23266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne Vogelin

      mehut eivät olleet hyvän makuisia. En muista, paljonko paketti maksaa, niitä saa toisinaan tarjouksista edullisesti.

      Minä en taas ole koskaan kokeillut glauber-suolaa, vaan olen tehnyt suolihuuhtelun. Ei se niin kamalaa ole, kun toimenpiteeseen tottuu.

      Muistathan aloittaa esipaaston viimeistään pari päivää ennen varsinaista paastoa? Paastoon ei pidä ryhtyä kylmiltään yhtäkkiä siten, että ahtaa edellisenä päivänä liharuokia ja sitten seuraavana ryhtyy mehupaastolle. Vatsaa pitää vähän totuttaa tulevaan.

    • on..

      Ostin Vogelin 4 päivän paastopaketin juuri viikko sitten ja lopettelen kuuria nyt. Se maksoi 37 € sokoksella. 5 päivän paketti voi olla muutaman euron kalliimpi.

      Olo on oikein mukava ja kevyt. Kiloja on lähtenyt 5 näiden paivien aikana. Suurin osa varmasti nestettä. Suosittelen juomaan glauber-suolaa, sillä se tyhjentää suolen kokonaan. Suolihuuhtelu puhdistaa vaan paksusuolen. En ole tosin ikinä maistanut mitään niin pahan makuista kun se suolaliuos. Mehupilli auttoi huomattavasti juomisessa, kun sen pään laittoi nieluun. Ei maistunut suussa niin paljon.

      4 päivän pakettiin kuuluneistä mehuista en voinut juoda kuin rypälemehua, muut maistui niin pahalle. Sen sijaan ostin lisäksi Vogelin puolukkamehua ja aamiaismehua, jotka tuntuivat oikeilta herkuilta muutaman päivän syömättömyyden jälkeen.

      Tsemppiä sulle! Ja itsekuria! =)

      • alkuperäinen...

        Joo, huomasin kyllä että se glaubersuola on ihan hirveätä!!! nyt illalla otin sen suolaliuoksen, ja huomenna alkaa paasto. Sekoitin sen mehuun, mutta eipä se mehulta maistunut. Täysin kokonaan en enää pysynyt juomaan, sillä oksennusreaktio alkoi tulla niin voimakkaasti, toivottavasti toimii, vaikka en koko puolta litraa juonutkaan.

        Täytyy vielä miettiä, että teenkö jossain vaiheessa vielä suolihuuhtelua, ohjeessa luki että 1-2 kertaa päivittäin! ? No toivotaan että ne mehut olisi jonkun makuisia, ainakin näyttää ihan hyvältä ja kuulostaa, paitsi tomaattimehu joka ei paljoa kiehdo. Aion silti jaksaa ja juoda niitä kaikkia. Luulen että ainakin se kasvisliemi on varmaankin hyvää, vai?

        Niin se 5 päivän paasto paketti maksoi 56 euroa. Enään ei myydä sitä 4 päivän pakettiaa, eli sait varmaan alennuksella. Niin sanoi kun osti että uutena vain päivän, ennen oli 4 ja 7 päivän paketit.

        Sinä siis et suolihuuhtelua tehnyt missään vaiheessa? oliko alkupäivinä huono olo, särkikö päätä tms?! Mut onneksi olkoon, muista nyt aloittaa varovasti se syöminen. Toivotaan että mullakin menee kaikki hyvin... :)


      • hentsuikka
        alkuperäinen... kirjoitti:

        Joo, huomasin kyllä että se glaubersuola on ihan hirveätä!!! nyt illalla otin sen suolaliuoksen, ja huomenna alkaa paasto. Sekoitin sen mehuun, mutta eipä se mehulta maistunut. Täysin kokonaan en enää pysynyt juomaan, sillä oksennusreaktio alkoi tulla niin voimakkaasti, toivottavasti toimii, vaikka en koko puolta litraa juonutkaan.

        Täytyy vielä miettiä, että teenkö jossain vaiheessa vielä suolihuuhtelua, ohjeessa luki että 1-2 kertaa päivittäin! ? No toivotaan että ne mehut olisi jonkun makuisia, ainakin näyttää ihan hyvältä ja kuulostaa, paitsi tomaattimehu joka ei paljoa kiehdo. Aion silti jaksaa ja juoda niitä kaikkia. Luulen että ainakin se kasvisliemi on varmaankin hyvää, vai?

        Niin se 5 päivän paasto paketti maksoi 56 euroa. Enään ei myydä sitä 4 päivän pakettiaa, eli sait varmaan alennuksella. Niin sanoi kun osti että uutena vain päivän, ennen oli 4 ja 7 päivän paketit.

        Sinä siis et suolihuuhtelua tehnyt missään vaiheessa? oliko alkupäivinä huono olo, särkikö päätä tms?! Mut onneksi olkoon, muista nyt aloittaa varovasti se syöminen. Toivotaan että mullakin menee kaikki hyvin... :)

        Minulla oli eilen juuri viimeinen paastopäivä. Sain luontaistuotekaupasta viimeisen Vogelin neljän päivän paketin, se maksoi 29€.
        Ne mehu... YÄK! Mä en tykännyt ollenkaan. Rypälemehu oli ainut juotava ja se liemi oli mun mielestä kaikista parasta. Teetkin oli ihan juotavia.
        4:ssä päivässä mulla alkoi nousta ne mehut ja teet varsinkin korvista.
        Tein paaston juuri ohjeiden mukaan ja edelleen odottelen, että mihin jäi se hyvä olo mitä kaikki hehkuttaa. Ei oo näkynyt. Pää on ollut melkein joka päivä kipeä, nälkäkin on nyt pari päivää vaivannut. Toisena paastopäivänä oli ihan kamala olo, mutta edes se onneksi meni ohi.
        Ja eikös sen suolihuuhtelun kanssa ole, että se pitää tehdä aamulla ja illalla, ja voi tehdä myös tarvittaessa muulloinkin.
        Se glaubersuola oli ällöttävää :/ minäkään en saanut kokonaan juotua sitä, mutta kummasti vain tuli silti tavaraa...
        Tsemppi paastoon!


      • memu
        hentsuikka kirjoitti:

        Minulla oli eilen juuri viimeinen paastopäivä. Sain luontaistuotekaupasta viimeisen Vogelin neljän päivän paketin, se maksoi 29€.
        Ne mehu... YÄK! Mä en tykännyt ollenkaan. Rypälemehu oli ainut juotava ja se liemi oli mun mielestä kaikista parasta. Teetkin oli ihan juotavia.
        4:ssä päivässä mulla alkoi nousta ne mehut ja teet varsinkin korvista.
        Tein paaston juuri ohjeiden mukaan ja edelleen odottelen, että mihin jäi se hyvä olo mitä kaikki hehkuttaa. Ei oo näkynyt. Pää on ollut melkein joka päivä kipeä, nälkäkin on nyt pari päivää vaivannut. Toisena paastopäivänä oli ihan kamala olo, mutta edes se onneksi meni ohi.
        Ja eikös sen suolihuuhtelun kanssa ole, että se pitää tehdä aamulla ja illalla, ja voi tehdä myös tarvittaessa muulloinkin.
        Se glaubersuola oli ällöttävää :/ minäkään en saanut kokonaan juotua sitä, mutta kummasti vain tuli silti tavaraa...
        Tsemppi paastoon!

        Mulla ei paastotessa ole ollut mitään vaivoja (paitsi välillä mielitekoja ruokaan, kun katsoo toisen syövän). Olin reilu vuosi sitten paastolla 10 vrk ja nyt olen toista kertaa. Vasta eka päivä menossa, mutta yllättävän helppoa ollut tämä syömättömyys. Minä en pysty glaubersuolaa käyttämään, sen verran pahaa on. Suolihuhtelun olen tehnyt eilen kerran ja tänään pari kertaa.

        Valmiita mehupaketteja en osta juuri siksi, että monet väittävät mehuja pahanmakuisiksi ja en viitsi maksaa kalliita summia pahoista mehuista. Voihan yksittäisiäkin Vogelin mehuja ostaa, jos tietää mikä maistuisi siedettävälle.


    • paastot

      olen siis alkuperäinen kirjoittaja...

      tänään on ensimmäinen päivä jolloin saa syödä. Aloitin paaston jo ennen maanantaita ja pidin 4 päivää. Tänään ihan vähän söin aamulla ja silti tuli jotenkin massu sekaisin.

      Muuten paasto meni kai ihan hyvin. Ei se nyt niin erikoiselta tuntunut, kiloja katosi 4kg mut nehän tulee sit varmaan takaisin (vai tuleeko?). Alussa oli nälkää, yksi aamu heräsin ihan hikisenä, palelua oli koko ajan vähän. Mut kai se oli ihan jees...?!?

      mites muilla on olotila? miten aloitatte syömisen? mä nyt aamulla join sitä aamiais mehua edelleen normaalisti, söin omenan ja vähän vattukiisseliä. varovasti aloitan silti tämän syömisen...

      • ...

        Teitkö suolihuuhteluita? Mikä oli olo, jos et tehnyt?


      • 20 kerta

        Lyhytkin paasto on virkistävä. Paaston hyvät ominaisuudet tulevat esiin noin viikon kulutttua, ihminen voi paastota kuukaudenkin.


    • Inkaliina75

      Ostin eilen tuon vogelin paketin, maksoi 46 euroa. olihan se aika hintava mutta kun ajattelee että sillä on helppo paastota, ohjeet ja kaikki samassa ja hyvät mehut! suosittelen!
      KANNATTAA tehdä suolihuuhtelut, se ei ole ollenkaan niin kamalaa kuin luulisi. olen paastonnut kaksi kertaa aiemmin ja tiedän että huuhtelut kannattaa, pääkivut ainakin pysyy poissa. seurauksena suoleen jäävästä kuonasta voi nimittäin olla kamalat jysärit kun se moska imeytyy sieltä takaisin elimistöön. oma näkemykseni on ettei paastosta ole edes mitään hyötyä ilman huuhteluita koska eihän silloin elimistö kunnolla puhdistu. asennoidu henkisesti: ajattele huuhtelua tehdessäsi positiivisesti puhdistautumista, ikäänkuin suihkussa peset itsesi ulkoisesti niin huuhtelulla peset itsesi sisäisesti puhtaaksi. Onnea Paastoon!

    • elintapaintiaani

      Srsly, nettikaupoistakaan ei näytä löytyvän. Silti kaikki puhuvat niin innoissaan siitä. Sokos mainittiin yhdessä postauksessa, joten jos ei kukaan osaa sanoa jotain tiettyä kauppaa, menen pari vuotta vanhan vinkin kanssa Helsingin Sokokseen.

      • Merkonom vm-82

        Mitä eroja tässä on Nuttrilett-valmisteisiin? Meidän apteekkimme myy jo sellaisia Nuttri-mehuja ja tää Vogeli on siis luontaistuote. Ilmeisesti ei ole kysymys mistään välipalaruokailusta, niin kuin Nuttrilett-valmisteissa, vaan on tällainen oma ehtoinen luonnonlapsi dieetti ja vähän siksi rankempikin. Onhan näihin varmasti oikeus kaikilla? Mun Nuttri-kuuri meni tosi hyvin, ne oli tosi ihania. Väsytti ankarasti ja huomasin heti vähäkalorisuuden seuraukset. Onko tällainen laihdutus terve elämäntapa?


      • iidamarrrriaah

        Life -luontaistuote kaupasta löytyy paastoteet, liemikuutiot ja mehut. Tänään kävin minimanissa ja yllätyksenä sieltäkin löytyi biotan mehuja:)


    • Uriel33

      ...teksti paastoamisesta löytyi vatsaklinikan sivuilta, laitan tämän tännekin:

      Paastolla tarkoitetaan normaalista ruoasta kieltäytymistä. Nestepaastossa noudatetaan vähäenergistä ruokavaliota, mutta sen ei ole todettu hyödyttävän pitkäaikaisten laihdutustulosten saavuttamista. Paastoaja voi kokea virkistyvänsä ja saavansa voimia paastosta. Toisaalta ankara paastoaminen saattaa altistaa syömishäiriöille. Uskonnollisista syistä tapahtuva paasto liittyy henkiseen yhteyteen muiden samaa uskontoa harjoittavien kanssa, ja paaston toteuttamistavat voivat olla hyvin paljon toisistaan poikkeavia.

      Fysiologisesti paaston ei ole todettu edistävän terveyttä tai erityisesti puhdistavan kehoa. Monia kaupallisia paastomenetelmiä kauppaavat valmistajat mainostavat kuona-aineiden poistuvan kehosta paaston aikana, mutta jättävät kertomatta, että niitä poistuu muutenkin ulosteiden, virtsan, hien ja hengityksen mukana.

      Päinvastoin kuin usein virheellisesti mainostetaan, paastossa elimistö ei 'vapaudu ylimääräisestä rasvasta ja kuona-aineista'. Itse asiassa monessa paastossa saadaan niin vähän energiaa, että elimistö joutuu ketoosiin ja polttamaan lihaksia saadakseen energiaa perusaineenvaihduntaan. Niukan paaston aikana paino saattaa laskea nopeasti useita kiloja, mutta painon aleneminen ei johdu rasvakudoksen vähenemisestä, vaan enimmäkseen nesteiden poistumisesta ja lihasten hajoamisesta. Paasto voi siis johtaa elimistön suhteelliseen "rasvoittumiseen". Erityisesti hyväkuntoisilla ja hoikilla ihmisillä paasto pienentää nopeasti lihasmassaa, sillä jos rasvaa ei ole, energia on pakko ottaa lihaksista.

      Lyhyt paasto, joka kestää korkeintaan viikon, ei kuitenkaan kuluta merkittävästi kehon lihasmassaa. Niukkaenergisen nestepaaston painonpudotuksesta alle kolmannes on rasvaa, kaksi kolmannesta muuta, enimmäkseen vettä ja lihasta. Aktiiviliikkujan kannattaa muistaa, että paasto syö aina lihaksia eikä paranna kuntoa.

      Vesipaasto ei ole kenellekään suositeltavaa. Niukkaenergiseen nestepaastoonkin pitää perehtyä huolellisesti. Veren sokeriarvot ja verenpaine olisi hyvä tarkistuttaa ennen paastoa. Paastoa ei pidä aloittaa huonossa ravitsemustilassa sairauksien tai laihdutuksen jälkeen, sillä elimistön ravintoainevarastojen pitäisi olla kunnossa ennen paastoa.

      Suolentyhjennystä suositellaan paaston aikaisten epämiellyttävien oireiden (mm. päänsärky ja ummetus) välttämiseksi. Suoliston toiminta paaston aikana voi lamaantua, koska suolessa ei ole täytettä. Toisaalta, fysiologisesti ajateltuna paastoajan kannattaisi nauttia jonkin verran veteen sekoitettuja kuituja, jotta suolisto toimisi ilman suolihuuhteluakin. Suolisto (tai maksa tai muu osa elimistöä) ei paaston aikana 'vaivu lepotilaan', vaan sen motiliteetti säilyy, vaikkakin hitaampana kuin kiinteätä kuitupitoista ruokaa syödessä.

      Yleiset ohjeet paastoajalle:

      * älä koskaan paastoa pelkällä vedellä
      * valmistaudu paastoon keventämällä ruokavaliota ja syömällä pieniä aterioita useita kertoja päivässä
      * suositeltava kesto mehupaastolle on 5 vuorokautta, korkeintaan viikko
      * juo riittävästi, noin 2-3 litraa päivässä erilaisia nesteitä, joista noin puolet on energiaa sisältäviä vihannes- ja tuoremehuja ja puolet vettä ja yrttijuomia
      * kaupoissa on erilaisia paastopaketteja, joissa on ohjeet mukana
      * paaston jälkeen elimistö totutetaan kiinteään ravintoon. Terveellisiä totutteluruokia ovat puurot, marjakiisselit ja erilaiset keitot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe