Sielu eli tajunta

mutta

Tajunta ja sielu ovat sama asia.Jos ihminen joutuu
vaikkapa onnettomuudessa tajuttomaksi,
kyllä hänen sielukin katoaa silloin,
vaikka potilas onkin hengissä,elossa.

Luonnollisesti terveillä ihmisillä on käytös ja
tunteet,joiden toiminta perustuu järkeen ja
aisteihin.Näin ollen aistit ja järki muodostavat
tajunnan,mutta myös tämän planeetan henkilöillä
on kahdenlaiset tajunnat!

Sitä ominaisuutta minä kutsun aineelliseksi
sielunlaiksi,kun puolet äärettömän
maailmankaikkeuden miehistä tajuaa todellisuuden
naisellisella tavalla.

Sielunlaki on ikuinen totuus myös tähtien takana,
minkä perusteella herrojenkin henki katoaa
kuolemassa.Jos ihmiskunta haluaa tulla hyväksi
ja viisaaksi,meidän on luovuttava aineellisen
sielunlain perusteella valtioista,rahasta ja
uskonnoista.Vain sielunlaki ja sosialismi
(luokaton yhteiskunta)!

6

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-rikki

Sielu on mielestäni ihmisen sisin ydin, joka liittyy hänen maailmankatsomukseensa. Esim. millaisena kokee Jumalan. Täähän usein ohjailee arkista toimintaamme. Tää kristinuskoasia, varsinkin... Itse en tunnusta vakaumuksellisesti tällä hetkellä ns. mitään tyylisuuntaa. Joskus on kyllä tullut vaihdettua uskontoa useammin kuin sukkia. Miksikähän etsikkoaika muuten katsotaan mielenvikaisuudeksi...?

Mä poimisin uskonnoista ne parhaimmalta tuntuvat rutiinit, esim. meditaation tai jumalanpalveluksen. Päivän Sanat on kanssa hyviä, löytyy teksti-tv:ltä, jos on päässyt unohtuun. Ne on kuitenkin meidän piilotajunnassa, niin syvälle painettuna, et toistuu käyttäytymisessämme ja arvomaailmassamme joka päivä. Siis meidän länsimaisten ihmisten. Kannattaa lukee välillä muitakin uskontoja, niin se Raamattukin avautuu helpommin ja on iisimpi käsitellä. Kuitenkin kannattaa muistaa, et maailmankatsomus on henk.koht. asia.

Sosialismissa ei mielestäni ole luokatonta yhteiskuntaa ja itse en sitä kannata. Lähtisin yksilönoikeuksien ja perustuslainpohjalta. Tarkoitan tällä yksilön oikeutta OLLA yksilö ja TEHDÄ itsestään yksilö, omia vaistojaan ja viettejään mukaillen, järjen ja tunteen lisäksi.

• Ei-rikki

Raamatun kohdat

• Jumalan yhteys
        Ei-rikki kirjoitti:

Raamatun kohdat

Kirjoittaja tarkoitti varmaan etsikkoajalla sitä, että hän etsi jonkinlaista yhteyttä Jumalaan tms. eikä ehkä edes niinkään yhteyttä, koska koki jo elävänsä Jumalan tms. yhteydessä, mikä paljastuu sanan piilotajunta käyttämisestä. Ei siis niin, että Jumala etsi häneen yhteyttä, kuten joissakin yhteyksissä mainitaan. Voiko etsikkoaika olla uskontoon tutustumista, pelkästään?

Jos koen jonkun asian olevan väärin tai toimineeni väärällä tavalla tai saan esim. moitteita en ajattele sen olevan ns. hyvästä tai pahasta. Joskus mietin itseäni, mutta en koe mielekkääksi ajatella toimintaani Jumalan ohjaamana ja korjailla itseäni tai käyttäytymistäni tällaisen käsityksen mukaan, ainakaan koko aikaa.

Mulla on paljon vanhoillisluterilaisia? sukulaisia, jotka usein selittävät toimintaansa Jumalan kautta; tyyliin Jumala puhutteli minua sillä ja sillä tavalla tällaisen ja tällaisen tapahtuman kautta. Miksi toimintaa tai muutosta ei voisi selittää itsensä kautta? Mun mielestä tuollaisia henkilökohtaisuuksia ei tarvitse tuoda julki, ketään näin tekevää väheksymättä. Luohan se toki läheisyyttä, mutta myös ongelmia ja ehkä etäisyyttäkin. Jotkut luterilaisetkin kyllä toteavat oman toimintansa tulleen suoraan heistä itsestään. Miksi siis yhdistää maallista toimintaa Kaikkivaltiaaseen? Ovatko tällaiset Jumalan toiminta-puheet tarkoitettu juhliin, suurille väkijoukolle?

• kela

Maailman sielu "atman",aivorugossa mielikuvitus ,tajunta tai tila buddhalaisuudessa,kuin myös tieteessä.Käpylisäkkeen valaisema energia-alue,optinen tunnepuoli ,sattumanvarainen logiikka.jnem meditaatio,rikas perinne idästä jolla aivot saa toimimaan.

• Hallowed be thy name

asioita, mun mielestä ja myös heille on olemassa yksilölliset ratkaisut, vaikka uskossa elävätkin.

• vääryyttä

Laiska ihminen ihannoi sosialismia.
      Se ei ole terveen ja elämänmyönteisen ihmisen valinta.
      Terve ihminen sosialisoi itse itseään tarpeensa mukaan.Ei sosialistien pakkopullana!

Sossut on yäk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe