Todennäköisyyksistä

Jeppe23

Eli minulla on AJ ruutua ja flopissa ruutu7, ruutu4 ja pata8. Oletan että toisella pelaajalla on kaksi paria, minulla siis värinveto. Hän lyö 10 € 25 € pottiin. Kannattaako minun maksaa? Ja miten se lasketaan ilman taskulaskimia tai muita apuvälineitä.

Voiko sen ajatella tähän tyylin: Värin veto totetuu n. kerran kolmesta (35 %), joten potissa on oltava rahaa vähintään n. 3 kertaa lyönnin suurus. Voisiko joku selittää hieman tarkemmin. Kiitos jos joku vaivautuu :)

40

8005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laskupää

      Pitää laskea kertoimet. Tiedät 5 korttia,jää 47 jäljelle joista 9 ruutua. 47/9= 5.2 . Joudut laittamaan 35 pottiin 10 = 3.5
      Eli ei kannata maksaa.
      Tai laske toisinpäin jos helpottaa.
      Värinveto on vain about 20% .

      Helpottiko ?

      • Jeppe23

        vaikken mä mikään ammattilainen ookkaan, niin eikäs värinvedon onnistumisen todennäköisyys oo kuitenkin se 35 eikä 20?


      • Jeppe23
        Jeppe23 kirjoitti:

        vaikken mä mikään ammattilainen ookkaan, niin eikäs värinvedon onnistumisen todennäköisyys oo kuitenkin se 35 eikä 20?

        Eli tarkoitit että se väri osuu turnilla? Aivan, itse puhui sekä turnista että riveristä.


      • Jeppe23
        Jeppe23 kirjoitti:

        Eli tarkoitit että se väri osuu turnilla? Aivan, itse puhui sekä turnista että riveristä.

        Pari kysymystä. Tässä pohdin noita kertoimia, niin shortissahan se ei taida olla kovin usein kannattavaa jahdata väriä vai kuinka?


      • toinen laskuri
        Jeppe23 kirjoitti:

        vaikken mä mikään ammattilainen ookkaan, niin eikäs värinvedon onnistumisen todennäköisyys oo kuitenkin se 35 eikä 20?

        9/47=0,19148936170212765957446808510638
        Millä saat tosta 35%


      • heihei
        toinen laskuri kirjoitti:

        9/47=0,19148936170212765957446808510638
        Millä saat tosta 35%

        8/46=0.173913

        0.1914 0.1739=0.3653=36%

        riittää että se ruutu tulee vasta riverillä, ei sen tarvi tulla turnilla.
        peli on ohi vasta kun lihava leidi laulaa...


      • mutta-kun
        heihei kirjoitti:

        8/46=0.173913

        0.1914 0.1739=0.3653=36%

        riittää että se ruutu tulee vasta riverillä, ei sen tarvi tulla turnilla.
        peli on ohi vasta kun lihava leidi laulaa...

        turnin jälkeen kaveri voi panostaa uudelleen ja pottikertoimet muuttuu..


    • Näin meillä

      Kiteytettynä. Jos loppupottiin joudut prosenttuaalisesti sijoittamaan vähemmän rahaa kun mitä sun todennäköisyys saada se on sun kandee maksaa. Käytännössä muista että värin vedolla tarvitset kaksi kaveria mukaan itsesi lisäksi (eli et edes pelaa vetotyyppisiä käsiä kun tarpeeksi suurta pelaajamäärää vastaan) suoran vedolla kolme itsesi lisäksi. Siis katsottaessa pf eli lähdetkö mukaan.

      Toi 36 prosenttia on värinvedon todennäköisyys kun flopissa kaksi sun väriä. Ymmärtääkseni tässä sinun tulisi maksaa sijoitat 10 saadaksesi 45 taalan potin jolloin olet sijoittanut 22% potista. Normaalisti siis sun ei pitäisi olla värin vedolla yhtä kaveria vastaan pelaamassa mutta tässä toi alkupotti on niin suuri että maksettava olisi jos tuo olisi samalla all in.

    • PokerRookie

      Jos kyseessä on all-in tilanne, niin silloin laskenta tehdään seuraavasti:
      Ensin lasket/arvioit outtien lukumäärän. Jos ajatellaan että väriä vedät, niin sinun outit on joko 9 tai 8 riippuen mitkä kaksi paria kaverilla on flopista saatuna. No, se ei nyt niin maata kaatavasti asiaan vaikuta, joten lasketaan 9 outin mukaan:
      Tuossa tilanteessa riittävän suurpiirteisen prosenttiluvun saa kun kerrot outtien lukumäärän ensin kahdella ja sen tulossa olevien korttien määrällä. Eli jos olet flopilla ja sinulla on 9 outtia, lasket 9x2x2=36%
      Jos tällä kaavalla katsotaan tilannetta turnilla, lasket 9x2x1=18% jonka voi pyöristää sinne 20 prosenttiin, koska ei ole niin tarpeen tietää aivan promillen tarkkuudella kaikkia lukuja..

      Pottikerroin prosentteina lasketaan jakamalla maksamiseen tarvittava rahamäärä jo potissa olevan rahamäärän kanssa, joka sisältää vihulaisen sinne lyömän rahamäärän. Suomeksi:
      Oma 10€/(vihun 10€ potissa jo oleva 25€), eli oma 10€/35€=0,29=29%
      Jos tuo prosentti (29%) on siis pienempi kuin minkä saat noita outteja laskiessa, on maksaminen perusteltua.

      Eipä tuotakaan kyllä aina pelin tuoksinassa voi alkaa laskimeen naputtelemaan ja silloin joutuu pakostakin laskemaan päässä. Mutta jos on kolmannelta luokalta läpi päässyt osaa jo laskea paljonko jostain luvusta on 50%, 25% ja 10% ja niitä ei tarvitse paljoa pyöritellä kun pääsee jo riittävän tarkkaan arvioon maksamisen kannattavuudesta.

      Vetojen tapauksissa tarkinta olisi tietenkin jakaa tuo 35€ kolmella, jolloin saadaan noin 12€, ja koska vaadittu maksu on pienempi kuin tuo summa, on maksaminen vielä kannattavaa.
      Itselleni kun tuottaa melkoisia hankaluuksia jakaa päässä kolmella, lasken usein hieman toisenlaisella taktiikalla. Vaikka tuo 35 onkin vielä helppo kolmella jakamiseen, niin käytän sitä kuitenkin esimerkkinä. Jaan ensin tuon luvun kymmenellä, jolloin saan 3,5 ja sen kerron kolmella josta tulee 10,5 joka on siis 30%, joka on omasta mielestäni jo aivan riittävän tarkka arvio.

      Jos siis kyseessä on all-in, niin silloinhan tuo kannattaa maksaa. Mutta jos tulossa on vielä turnin jälkeinen panostuskierros, on tilanne hieman mutkikkaampi. Silloin tuolla 10€ maksulla ei saa luultavammin nähdäkseen kuin yhden kortin jos tiedossa on vihulaisen lisälyöntejä. Silloin todennäköisyys värin saamiseen on siis se 9outtia x 2, eli pyöreästi 20% joutuessasi maksamaan 29% potista, eli sen valossa tuota ei kannattaisi maksaa.

      • pokeribonus.com

        Noi todennäköisyydet löytyy osoitteesta http://www.pokeribonus.com/Hand Ranking/

        Värinvedossa sulla on 9 outtia, suoran päihin vedossa 8, suoran väliinvedossa 4 jne.


      • pokeribonus.com
        pokeribonus.com kirjoitti:

        Noi todennäköisyydet löytyy osoitteesta http://www.pokeribonus.com/Hand Ranking/

        Värinvedossa sulla on 9 outtia, suoran päihin vedossa 8, suoran väliinvedossa 4 jne.

        Niin ja kannattaako maksaa, sinun tulee laskea pottikerroin, joka on potissa oleva summan suhde panostettavaan summaan ja drawing odds (vetokerroin), joka on värin vedossa flopin jälkeen 38:9 eli 4,222:1. Eli kyseisessä tapuksessa potissa oli 35:10 eli pottikerroin on 3.5:1, joten vetokertoimesi ei riitä maksuun. Jos kaveri menee all inniin voit tarkastella vetokerrointa riveriin asti, joka on 1.860:1 ja riittää siis kevyesti maksuun.
        Yleensä näitä vetokertoimia katsellaan seuraavaan korttiin saakka, koska et tiedä mitä tulee tapahtumaan seuraavan kortin jälkeen tai moniko on pelissä vielä mukana ja vaikka vetokerroin ei suosittelekaan maksua lisäkertoimet voivat puoltaa maksua.


      • pokeribonus.com
        pokeribonus.com kirjoitti:

        Niin ja kannattaako maksaa, sinun tulee laskea pottikerroin, joka on potissa oleva summan suhde panostettavaan summaan ja drawing odds (vetokerroin), joka on värin vedossa flopin jälkeen 38:9 eli 4,222:1. Eli kyseisessä tapuksessa potissa oli 35:10 eli pottikerroin on 3.5:1, joten vetokertoimesi ei riitä maksuun. Jos kaveri menee all inniin voit tarkastella vetokerrointa riveriin asti, joka on 1.860:1 ja riittää siis kevyesti maksuun.
        Yleensä näitä vetokertoimia katsellaan seuraavaan korttiin saakka, koska et tiedä mitä tulee tapahtumaan seuraavan kortin jälkeen tai moniko on pelissä vielä mukana ja vaikka vetokerroin ei suosittelekaan maksua lisäkertoimet voivat puoltaa maksua.

        Niin noista lisäkertoimista, että jos jäljessäsi on yksi pelaaja ja tiedät hänen maksavan. Pottikertoimeksi tuleekin 4.5:1 ja se riittää jo maksuun koska vetokertoimesi oli 4.222:1. Nettipeleissä oivallinen apuväline on PokerOffice, joka laskee puolestasi vetokertoimet ja pottikertomet ja se toimii useilla pokerisaiteilla.
        PokerOfficen voit hankkia(kehtaisko enää sanoakaan)
        osoitteesta http://www.pokeribonus.com


    • -RunnerRunner-

      Joudut todennäköisesti maksamaan 20€ lisää, ellet ole jo All In. Silloin olet siis maksanut 30€ saadaksesi 55€. Tähän maksuun ei outit riitä.

      Mutta jos siis pääset näkemään sekä turnin että riverin 10€:lla maksu kannattaa.

      Pottikoko (ja koko laskenta) muuttuu mikäli mukana on useampia pelaajia.

    • pokeribonus.com

      Vastataanpa vielä tähänkin, vaikka vastasin jo tonne ali viesteihinkin. Ajattelutapasi on oikea, mutta vetokertoimet lasketaan yleensä kortin päähän ei kahden kortin. Vetokertoimen saat laskemalla monta outtia sinulla on, eli värin vedossa 9 outtia, ja sinulla on näkemättä 47 korttia flopissa. 38 korttia ei tuo sinulle väriä, mutta 9 tuo. Eli 38 suhde 9:ään, merkataan 38:9 supistettuna 4.222:1. Eli saat värin turnissa noin kerran viidestä siis toisin sanoen 4,222 kertaa et saa mutta sitten saat.(heh)
      Pottikerroin lasketaan potissa olevan rahan määrä suhteessa panostukseen eli 35 euroo suhteessa 10 euroon supistettuna 3,5:1 eli sinun kannattaa maksaa, jos voitat potin useammin kuin kerran 4,5:sta.
      Tällä kertaa ei kannata maksaa kun voitat potin vain kerran 5.222:sta
      Hyvin yksinkertaista vai mitä?

    • Juuuuuuh

      ...muistetaan kuitenkin, että tuo väri ei kuitenkaan vielä takaa pottia(ainakin ensimmäisissä kommenteissa laskettin värin tulemisen todennäköisyyttä.eli ei se värin todennäköisyys ole potin viemisen todennäköisyys)...varsinkaan, jos oletettiin että toisella on kaksi paria.
      Ihmetyttää kyllä miksi tossa oletetaan kahta paria?

      • Jeppe23

        kaikki viestit selvensi paljolti asiaa. Ja tosta kahdesta parista vielä, mulla oli kaverista hyvät "riidit" :)


      • lugija
        Jeppe23 kirjoitti:

        kaikki viestit selvensi paljolti asiaa. Ja tosta kahdesta parista vielä, mulla oli kaverista hyvät "riidit" :)

        Aikamoiset riidit saa kyllä sulla olla jos flopilla 478 epäilet kahta paria.. Kuten todettua, potin voittomahdollisuutta laskettaessa on otettava huomioon, että jos kaverin oletettu kaksi paria on esim. hertta 4 hertta 8, ei ruutu8 käy sinulle, sillä vastustajalla on täyskäsi sinun täydentäessä värisi.


      • se on vaan
        lugija kirjoitti:

        Aikamoiset riidit saa kyllä sulla olla jos flopilla 478 epäilet kahta paria.. Kuten todettua, potin voittomahdollisuutta laskettaessa on otettava huomioon, että jos kaverin oletettu kaksi paria on esim. hertta 4 hertta 8, ei ruutu8 käy sinulle, sillä vastustajalla on täyskäsi sinun täydentäessä värisi.

        esimerkki


      • PERSTUNTUMALTA
        se on vaan kirjoitti:

        esimerkki

        kaikki peliin!!!


    • primalla

      pelaat niin reissu suitet korteilla niin homma on selvä..peli on sun.
      primalla ei tarvii paljoo miettiä noita oddseja ynnä muuta kenellä parhaat...pelin voittaa se jolla on suitetit.
      ei todellakaan ole pelin arvon mukaista että homma menee näin, mut kova totuus.
      ite seurasin yhtä peliä missä olin mukana, ja aina kun tuli suitetit niin pelasin ja kas kummaa voitin..siel meni aa, kk, qq..syteen niin et pahaa teki. ja itekin sit hävisin näil isoilla pareilla juuri pienille suiteteille.
      ihan älytöntä sanon minä.

      • timorere

        On älytöntä väittää että jokin pokerihuone huijaa yhden pelisession perusteella.
        Välillä tulee erikoisia putkia, esim olen itse saanu kahdessa peräkkäisessä kädessä neloset ja seuraavasssa täyskäden, mutta tämä kuuluu pokeriin.
        Jos tälläisiä vaihteluita ei esiintyisi, niin sitten kannattaisi olla huolissaan.. :D


      • kröhöm

        Oman melko pitkän kokemukseni perusteella väittäisin, että todennäköisyyksiä enemmän vaikuttaa se millaisia kortteja jakoon on "annettava", jotta mahd. monella pelaajalla olisi mahd. hyvä peli ja näinollen tuotto pelifirmalle maksimaalinen.
        Itse en ainakaan usko, että kortit nettipeleissä tipahtelevat satunnaisesti. Yleensä kannattaa olla sitä varovaisempi, mitä parempi käsi sattuuu tulemaan, sillä turhan usein samassa jaossa niitä on muillakin.
        Just primalla ainakin aivan uskomattomia jakoja, joiden en ikinä usko olevan vain sattumaa. Ihmeen usein pystyy itsekin päättelemään sen seuraavan kortin...


      • mateo_

        Kaikkihan sen tietää, että suittarit on parhaita isojen parien kaatajia! Minä reissaan huoletta isoilla ja keski suittareilla vaikka epäilisinkin isoa paria, varsinkin jos tiedän että potissa tulee olemaan 3-5 pelaajaa.. Moni pelaa isot parinsa loppuun vaikka boardille tulisi mitä vaan. Eniten rahaa pienissä pöydissä tulee juuri aloittelijoilta jotka pelaa AJ ja jopa huonommat roska ässä offarit loppuun asti..

        Tai niiltä jotka maksaa mun preflop korotukset AT offarilla ja huonommilla. Offarit ovat heikkoja silloin kun potit on isoja ja pelaajia on paljon kun taas suittarit loistaa sellaisissa olosuhteissa.

        Isoilla pareilla taas viedään potteja suhteellisen vähäistä porukkaa vastaan. Jos teet sen virheen, että jätät korottamatta löysässä pöydässä AA,KK,QQ ja saat 5-8 pelaajaa floppiin voit varautua siihen, että parisi ei pidä loppuun saakka ilman parannusta ja voit harkita foldausta jos pöytään tulee esim. neljä samaa maata, pari, neljän suora tms, ellei potti sitten ole liian suuri foldattavaksi... Tosin limitissä mahdollinen tappio on suhteellisen vähäinen vaikka joutuisit sen ylimääräisen betsin maksamaan riverillä epäsuotuisissa olosuhteissa. Sitten ihmetellään että miksi taas potin vei 23 suittari kun ei ole suojeltu omaa kättä..


    • ----------------

      Vetäkää ne todennäköisyytenne hanuriin. Kun luin pari kirjaa, ja aloin pelata todennäköisyyksien mukaan, niin alko rahaa mennä. Olisin voittanut tuhannen tuhatta pottia, jos olisin pelannut, enkä kipannut todennäköisyyksien mukaan perkele.

      • niin juuri

        ehkä sä joskus ymmärrät...


      • fdghfgh

        Mun mielestä toi riippuu ihan tasosta millä pelaa. Jos pelaa pieniä pelejä niin siellä tuskin todennäköisyydet näyttelee niin suurta osaa ja porukkaa kulkee mukana usein riverille asti. Isoissa peleissä porukka on kovemapaa ja tietää jos jollain on todennäköisesti parempii käsi jne..Tuskin viitsii riverille roikkua jollain pikkukorteilla jos on pelissä satoja euroja..


      • ------------------
        niin juuri kirjoitti:

        ehkä sä joskus ymmärrät...

        No, kunhan häviät todennäköisyyksillä tarpeeksi rahaa, niin ymmärrät.

        Todennäköisyyksien mukaan minun pitäisi voittaa seuraava käsi, joka maksoi pari sataa :

        AK
        floppi QJT

        all-in ja kaveri maksaa JJ kädessä.

        turn ja river J ja J...

        Todennäköisyyttäkö ? Ei vaan vastustajan tuuria ja minun huonoakin huonompaa...


      • prkl!!

        Minäkin aiemmin uskoin ja luotin todennäköisyyksiin. Tänään alkoi usko horjua ja taisi loppua.

        Hävisin koko pelikassani uskomattomille ohivedoille ja vielä saman verran päälle, kun yritin paikata häviöitä. Vituks meni ja visa oheni.

        Todennäköisyyksien mukaan pärjää, jos on voitolla. Tappiolla ollessaan tai silloin kun ei tunnu ollenkaan tulevan hyviä kortteja todennäköisyyksiä tuijottamalla ei tule mitään. Kestää nimittäin liian kauan.


      • prkl !!
        prkl!! kirjoitti:

        Minäkin aiemmin uskoin ja luotin todennäköisyyksiin. Tänään alkoi usko horjua ja taisi loppua.

        Hävisin koko pelikassani uskomattomille ohivedoille ja vielä saman verran päälle, kun yritin paikata häviöitä. Vituks meni ja visa oheni.

        Todennäköisyyksien mukaan pärjää, jos on voitolla. Tappiolla ollessaan tai silloin kun ei tunnu ollenkaan tulevan hyviä kortteja todennäköisyyksiä tuijottamalla ei tule mitään. Kestää nimittäin liian kauan.

        Värin veto toteutuu kerran neljästä, eikö niin ?
        No, viimeiset parikymmentä kertaa on mennyt ohi..


      • AAAKK
        ------------------ kirjoitti:

        No, kunhan häviät todennäköisyyksillä tarpeeksi rahaa, niin ymmärrät.

        Todennäköisyyksien mukaan minun pitäisi voittaa seuraava käsi, joka maksoi pari sataa :

        AK
        floppi QJT

        all-in ja kaveri maksaa JJ kädessä.

        turn ja river J ja J...

        Todennäköisyyttäkö ? Ei vaan vastustajan tuuria ja minun huonoakin huonompaa...

        Otappa yhteyttä saitin tech supportiin, jaa tee protesti siitä, että he käyttävät pakkaa jossa on viisi jätkää. Saat todennäköisesti rahasi takaisin.


      • AAAKK
        ------------------ kirjoitti:

        No, kunhan häviät todennäköisyyksillä tarpeeksi rahaa, niin ymmärrät.

        Todennäköisyyksien mukaan minun pitäisi voittaa seuraava käsi, joka maksoi pari sataa :

        AK
        floppi QJT

        all-in ja kaveri maksaa JJ kädessä.

        turn ja river J ja J...

        Todennäköisyyttäkö ? Ei vaan vastustajan tuuria ja minun huonoakin huonompaa...

        Tuossa mainitsemasi kädessä sinulla on 64,65% todennäköisyys voittaa, eli et tosiaan ole mikään ylivoimaisen suuri suosikki. Häviät kyseisessä tilanteessa hieman yli joka kolmas kerta, ja tämä nyt sattui olemaan yksi niistä kerroista.


      • mateo_
        prkl !! kirjoitti:

        Värin veto toteutuu kerran neljästä, eikö niin ?
        No, viimeiset parikymmentä kertaa on mennyt ohi..

        Useammin kuin kerran neljästä jos floppaat 4 samaa...

        Todennäköisyyksien pelaaminen on kuitenkin ainut keino saavuttaa voittoa pitkässä juoksussa. Minä olen hävinnyt iisoja potteja uskomattomille ohivedoille (yhden ja kahden outin vedoille), mutta nekin kuuluvat todennäköisyyksien piiriin. Jos kaverilla on 5% saumat vetää ohi, niin kerran 25 kädestä hän sen tekee. Näitä vetoja kyllä tulee useita illassa jos pelaa paljon. Joskus niitä tulee putkeen useita ja sitä alkaa miettimään jo syntyjä syviä, mutta loppujen lopuksi tämä onnen vaihtelu tasaantuu.

        Jos värin veto epäonnistuu parikymmentä kertaa putkeen, niin se on jo todella huonoa onnea. Mutta todennäköisyys että onnesi tasaantuu ja värin vedot alkavat osua kasvaa mitä kauemmin pelaat.

        Ihmisen mieli on vielä siitä kummallinen, että me muistamme helpommin nämä ohivedot ja muut huonot tuurit. Mutta kun itse vedämme ohi kaverista sitä ei tuskin muisteta seuraavaa kättä pidempää.


      • ohivetäjä
        mateo_ kirjoitti:

        Useammin kuin kerran neljästä jos floppaat 4 samaa...

        Todennäköisyyksien pelaaminen on kuitenkin ainut keino saavuttaa voittoa pitkässä juoksussa. Minä olen hävinnyt iisoja potteja uskomattomille ohivedoille (yhden ja kahden outin vedoille), mutta nekin kuuluvat todennäköisyyksien piiriin. Jos kaverilla on 5% saumat vetää ohi, niin kerran 25 kädestä hän sen tekee. Näitä vetoja kyllä tulee useita illassa jos pelaa paljon. Joskus niitä tulee putkeen useita ja sitä alkaa miettimään jo syntyjä syviä, mutta loppujen lopuksi tämä onnen vaihtelu tasaantuu.

        Jos värin veto epäonnistuu parikymmentä kertaa putkeen, niin se on jo todella huonoa onnea. Mutta todennäköisyys että onnesi tasaantuu ja värin vedot alkavat osua kasvaa mitä kauemmin pelaat.

        Ihmisen mieli on vielä siitä kummallinen, että me muistamme helpommin nämä ohivedot ja muut huonot tuurit. Mutta kun itse vedämme ohi kaverista sitä ei tuskin muisteta seuraavaa kättä pidempää.

        Niin, todennäköisyyksien mukaan pitäisi lopulta voittaa... vaan entä jos kassa loppuu ennen kuin tuuri tasaantuu todennäköisyyksien mukaiseksti... Ei viitti kovin paljon lisää tallettaa..

        Vuoden päivät kai tätä on silloin tällöin tahkottu, lähinnä 0,50/1 ja erittäin harvoin 1/2 no-limittiä.

        Kerran voitin kännissä vahingossa ison potin (oman mittapuun mukaan ison), kun painoin vahingossa call, vaikka piti foldata. Yleensä isoissa poteissa mukana ollessa joku muu tekee samoin.


      • mateo_
        ohivetäjä kirjoitti:

        Niin, todennäköisyyksien mukaan pitäisi lopulta voittaa... vaan entä jos kassa loppuu ennen kuin tuuri tasaantuu todennäköisyyksien mukaiseksti... Ei viitti kovin paljon lisää tallettaa..

        Vuoden päivät kai tätä on silloin tällöin tahkottu, lähinnä 0,50/1 ja erittäin harvoin 1/2 no-limittiä.

        Kerran voitin kännissä vahingossa ison potin (oman mittapuun mukaan ison), kun painoin vahingossa call, vaikka piti foldata. Yleensä isoissa poteissa mukana ollessa joku muu tekee samoin.

        Jos pelaat no limittiä, niin silloin on erityisen tärkeää, ettet maksa ns. ylimaksuja vedoillasi. Esim. värin veto on kannattava silloin kun et joudu maksamaan pottiosuuttasi enempää, ja silloin kun vastustajia on useita ja korotus on kohtuullinen. Jos jatkuvasti maksat liikaa,etkä saa tarpeeksi maksajia valmiille kädellesi (vähän katsojia, liian pieni potti) niin kassasi huopenee siitä huolimatta, että saat vetosi kiinni todennäköisyyksien mukaan.

        Toki yli maksujen välttäminen on tärkeää myös limitti pelissä, mutta siellä vahingot eivät ole niin suuria.


      • .............................
        mateo_ kirjoitti:

        Jos pelaat no limittiä, niin silloin on erityisen tärkeää, ettet maksa ns. ylimaksuja vedoillasi. Esim. värin veto on kannattava silloin kun et joudu maksamaan pottiosuuttasi enempää, ja silloin kun vastustajia on useita ja korotus on kohtuullinen. Jos jatkuvasti maksat liikaa,etkä saa tarpeeksi maksajia valmiille kädellesi (vähän katsojia, liian pieni potti) niin kassasi huopenee siitä huolimatta, että saat vetosi kiinni todennäköisyyksien mukaan.

        Toki yli maksujen välttäminen on tärkeää myös limitti pelissä, mutta siellä vahingot eivät ole niin suuria.

        Ylisuuria maksuja ei pidä maksaa.

        Mutta ongelma onkin siinä, jos lyöt ja joku pässi maksaa, etkä saa vetoa kiinni. Joudut lyömään uudestaan ja sama idiottii vetää ohi.

        Sama tietysti pätee, jos lyöt sen hetkisillä saleteilla ja uuno vetää riverillä ohi.

        Vaikka todennäköisyydet olisi kuinka puolella, niin silti voi hävitä. Siinä on ristiriita, joka merkitsee sitä, ettei todennäköisyyksillä kuitenkaan niin suurta merkitystä ole, kuin kirjat antavat ymmärtää.

        Olen hävinnyt isoimmat potit juuri todennäköisyyksillä, ja nyt olen hävinnyt viimeisen melkein viikon mainituilla todennäköisyyksillä. Pitäisi olla kaiken järjen mukaan toisinpäin. Vai mitä sanoo AA vastaan TT, joka saa riverissä neloset täyteen ?


      • ..............................
        ............................. kirjoitti:

        Ylisuuria maksuja ei pidä maksaa.

        Mutta ongelma onkin siinä, jos lyöt ja joku pässi maksaa, etkä saa vetoa kiinni. Joudut lyömään uudestaan ja sama idiottii vetää ohi.

        Sama tietysti pätee, jos lyöt sen hetkisillä saleteilla ja uuno vetää riverillä ohi.

        Vaikka todennäköisyydet olisi kuinka puolella, niin silti voi hävitä. Siinä on ristiriita, joka merkitsee sitä, ettei todennäköisyyksillä kuitenkaan niin suurta merkitystä ole, kuin kirjat antavat ymmärtää.

        Olen hävinnyt isoimmat potit juuri todennäköisyyksillä, ja nyt olen hävinnyt viimeisen melkein viikon mainituilla todennäköisyyksillä. Pitäisi olla kaiken järjen mukaan toisinpäin. Vai mitä sanoo AA vastaan TT, joka saa riverissä neloset täyteen ?

        Todennäköisyydet täyttä paskaa. Se on käynyt selväksi viimeistään viime eilen ja viime yönä. Maksoi noin 500 big blindia nämä perkeleen todennäköisyydet.

        Ei pitäisi hävitä, jos on KK kädessä ja pöytä KK68 (68herttaa). Riveristä 7h ja kaveri näyttää 9Th, eli värisuora. Oli lyönyt vielä ennen floppia potillisen....

        Juuri tällaiset idioottien ohivedot kusee todennäköisyydet, koska niillä häviää yleensä niin perkeleesti.


      • päinvastoin
        fdghfgh kirjoitti:

        Mun mielestä toi riippuu ihan tasosta millä pelaa. Jos pelaa pieniä pelejä niin siellä tuskin todennäköisyydet näyttelee niin suurta osaa ja porukkaa kulkee mukana usein riverille asti. Isoissa peleissä porukka on kovemapaa ja tietää jos jollain on todennäköisesti parempii käsi jne..Tuskin viitsii riverille roikkua jollain pikkukorteilla jos on pelissä satoja euroja..

        Isommissa peleissä on isommat potit, joten huonommillakin korteilla kannattaa roikkua mukana, ellei vallan suuria korotuksia tule.

        En tiedä, kuinka isoja peleja oikein pitäisi pelata, että välttyisi idioottien ohivedoilta?


      • vai ?
        .............................. kirjoitti:

        Todennäköisyydet täyttä paskaa. Se on käynyt selväksi viimeistään viime eilen ja viime yönä. Maksoi noin 500 big blindia nämä perkeleen todennäköisyydet.

        Ei pitäisi hävitä, jos on KK kädessä ja pöytä KK68 (68herttaa). Riveristä 7h ja kaveri näyttää 9Th, eli värisuora. Oli lyönyt vielä ennen floppia potillisen....

        Juuri tällaiset idioottien ohivedot kusee todennäköisyydet, koska niillä häviää yleensä niin perkeleesti.

        pokerin ikuisuuskysymys.
        joku voittaa vaikka pelaa "väärin".


      • kun..
        prkl!! kirjoitti:

        Minäkin aiemmin uskoin ja luotin todennäköisyyksiin. Tänään alkoi usko horjua ja taisi loppua.

        Hävisin koko pelikassani uskomattomille ohivedoille ja vielä saman verran päälle, kun yritin paikata häviöitä. Vituks meni ja visa oheni.

        Todennäköisyyksien mukaan pärjää, jos on voitolla. Tappiolla ollessaan tai silloin kun ei tunnu ollenkaan tulevan hyviä kortteja todennäköisyyksiä tuijottamalla ei tule mitään. Kestää nimittäin liian kauan.

        mitäs sitten kun nettikasino huijaa.. ihan varmasti kehittäjillä oma rahankiskonta reikä niissäkin, omille accoilleen laittavat 100 flushia peräkkäin pöydissä tjs. ja alottelijoille ja ekan depositin tehneille tietysti lisäävät voitto-todennäkösyyksiä ja muilta yrittävät repiä kaikki mahdolliset rahat jakamalla pelkkiä paskoja kortteja ja käsiä. kai se on normaalia pelata 600 kättä ja nähdä floppi n. 10% niistä, huonoja alotuskäsiä eikä osu mikään. kassa vaan nollilla kun blindejä makselee. tuntuu että mitä enemmän pelaa sitä enemmän yrittävät kiskoo rahaa ja saada deposittaamaan lisää.


    • Koukussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe