Niin, minkä takia halutaan lokeroitua tiettyihin genreihin? varsinkin jos niissä on niin tarkat "rajat", kuten mitä voi ja mitä ei voi kuunnelle, miten voi ja miten ei voi pukeutua?
minkä takia lokeroihin?
7
543
Vastaukset
- ....
Pukeutuminen ei itseäni kiinnosta niin pätkääkään, olen aina ahdistunut vaatekaupoissa ravaamisesta etc, vaatteita on sen verran mitä tarvii. mutta musiikilla on ihan hyvä että on ne rajat, kun esim etsii samankaltaisia bändejä, niin jos heittää vaan tagin 'gothic' niin tulee ne kaikki post-punk, darkwave etc. bändit samaan syssyyn, eikä ole niin helppoa löytää mieleistänsä musiikkia.
- Nordic Dragoon
Minua on jo jonkin aikaa huvittanut ihmisten tapa ottaa genrajaottelu liian raskaasti. Kuvitellaan että jonkin tietyn tyylisuunnan edustajaksi ilmoittautuminen määrittelee henkilön koko persoonan. Siinä sitten selitellään kuinka "mää kuuntelen vaan goottimusiikkia, pukeudun goottivaatteisiin, vietän iltani goottiklubeilla ja asun vanhassa kummituskartanossa, mutten mää mikään gootti ole kun en halua lokeroida itteäni".
Nämä termit kuvaavat ihmisen persoonallisuutta ja mielenkiinnon kohteita. Eivät ne rajat niin tiukkoja ole, että pitäisi lokeroitumisen pelossa kieltää olevansa sitä mitä on. Minä olen metallisti ja folkkari, ja taitaa minussa pieni goottikin asua, vaikkei näillä musiikkityyleillä keskenään niin hirveästi tekemistä olekaan. Metallisti/hevari tarkoittaa henkilöä joka pitää erityisen paljon metallimusiikista, gootti taas goottimusiikista ja -pukeutumisesta (vaikka henkilökohtaisesti olenkin sitä mieltä, että nykyään voidaan sanoa olevan olemassa kaksi goottisceneä, musiikkigootit ja goottiromantikot, mutta se on asia erikseen).
Kyse ei siis ole siitä että ehdoin tahdoin haluaa kuulua johonkin kategoriaan, vaan termit vain kuvaavat asioita. Jotkut pitävät musiikkityylistä, joka on aikoinaan määritelty gootiksi. Jotkut taas näkevät jossai tyylissä potentiaalia, josta pienellä viilauksella saisi toimivaa kamaa ja näin syntyy uusia tyylejä, jotka taas keräävät samanhenkisiä faneja.- Shillis
Ihmiset ovat laumaeläimiä, ja haluavat kuulua tiettyyn laumaan tai ryhmään, jossa olisi samannäköisiä ja oloisia henkilöitä. Muunlaisia ei tietty sallita laumaan. Kuten eläimillä myöskin ihmisillä on laumassa omat arvojärjestykset, ja ylimmälle huipulle pääsee vain taistelemalla lauman johtajan kanssa. Joten sama viidakonlaki pätee tässäkin asiassa..
Olen muuten myöskin yllättävän samaa mieltä Nordic Dragoon:in kanssa !
- BubbleGirl
Sano se. Minä en voi sanoa kuuluvani mihinkään kastiin. Pukeudun miten sattuu, pääasiassa kuitenkin tummiin ja toisinaan goottimaisiin vaatteisiin ja kuuntelen mättöä. Ehkä olen hevari, mutta voinko taas olla sekään, kun kuitenkin tykkään tanssia trancen tahdissa? Eiväthän hevarit nyt tanssia saa!
Tosissaan... tällainen kaikenmaailman luokittelu on vaan niin tyhmää. Ihmisellä vain tuntuu olevan jokin luontainen tarve lokeroida asioita, jotta pysyisi hommat järjestyksessä.- Shillis
Minä taas olen oman elämäni herra, kuuntelen mitä lystään, menen jääkaapille milloin lystään. Vaikka alushousulissa jos lystään. Pistän hiukseni kiinni silloin, kun lystään. Ja teen mitä haluan sillon, kun lystään.
Pitäisiköhän meidän kaikkien ei-gootti mustahuulien perustaa jonkin "teen mitä lystään"-klubi ? - .......
minua todella ihmetyttää mitä teet koko palstalla
- BubbleGirl
....... kirjoitti:
minua todella ihmetyttää mitä teet koko palstalla
Jauhan paskaa, kuten kaikkialla muuallakin. Miten niin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000571930824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132395Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1851511Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221237- 71950
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41887Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72804Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57802En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41752Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75652