ehdotuksia

tiiperoollooo

Heip, yritän pitää yllä, tai olen n vuoden ajan pykrinyt noudattamaan vhh:ta, en kovin fanaattisesti mutta tiedostaen hiilarivilinän silmissä:D .... mut nyt mietityttää mitä söisin, tai siis, en käytä pastaa riisiä jne, enkä maitotuotteita, olen tosin syönyt ruisleipää jonkun verran koko ajan, mutta siitä menee vatsa seikaisin, mitä syödä sen tilalle:O ,, jotenkin tuntuu vaikealta syödä tarpeeksi pelkällä 150gr kanaa ja sitten salaattia.... hedelmiä? niissäki hiilareita.. huoh!

4

868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      vaikka kukkakaalia. Siitä saa loistavaa muusia, ihan samalla tavalla tehtynä kuin perunastakin. Muitakin kaaleja kannatta keittää tai höyryttää lautaselle.

      • pjobhvl

        välipalaksi/iltapalaksi ajattelin.. en mä perunaa jne kaipaa tippaakaan, minkä korvikkeeksi toi kävis. mut leipä:(


      • Helekutti
        pjobhvl kirjoitti:

        välipalaksi/iltapalaksi ajattelin.. en mä perunaa jne kaipaa tippaakaan, minkä korvikkeeksi toi kävis. mut leipä:(

        Jos sitä leipää on pakko saada niin tee itse. Muistaakseni karppifoorumilla on ollut muutamia siemenleipien ohjeita.


      • päi
        Helekutti kirjoitti:

        Jos sitä leipää on pakko saada niin tee itse. Muistaakseni karppifoorumilla on ollut muutamia siemenleipien ohjeita.

        Tsilin siemenleipä

        1 dl (50 g) auringonkukansiemeniä
        1 dl (50 g) seesaminsiemeniä
        yhteensä 1 dl (70 g) manteleita ja hasselpähkinöitä

        2,5 dl vettä
        2-3 rkl sokerijuurikaskuitua
        2 tl FiberHuskia
        2 munaa

        2,5 dl juustoraastetta
        2 tl leivinjauhetta

        Siemenet ja pähkinät tehosekoittajlla jauhoksi, leivinjauhe sekoitetaan mukaan.

        Sekoitetaan veteen sokerijuurikaskuitu ja fiberhusk ja sitten munat (itse käytin yleiskonetta mutta käsipelilläkin onnistunee)

        Jauhot ja juustoraaste lisätään vesi-kuitu-munaseokseen. tuloksena on suht tiivis taikina josta on helppo muotoilla pellille rieskan tapaisia joko lusikalla tai kostutetuilla sormilla. Pinnalle voi vielä ripotella siemeniä mauksi ja koristeeksi. Paistetaan 225 asteisessa uunissa, leipien paksuudesta riippuen 15-20 min. Annoksesta tulee n. 12 kpl kämmenenkokoisia, ½ cm paksuisia leiväkkeitä.


        Rieskaset

        n. 3dl rahkaa/jogurttia (tai esmes purkki rahkaa ja desi maitoa/vettä)
        3 munaa
        1,5dl soijajauhoa (soyolk valmiiksi kypsennetty on paras ja mauttomin) Tai tilalle lesettä, fibreksiä ja siemeniä yht. n. 1,5dl
        reilu 1dl vehnälesettä (tai muuta lesettä)
        2tl psylliumia tai vastaavaa
        1tl suolaa
        2tl leivinjauhetta
        2dl auringonkukansiemeniä (tai muita siemeniä) Tai fibreksiä, soijajauhoa, lesettä jne.
        (Loraus öljyä, maku paranee, paistoaika hiukan kyllä pitenee öljyn myötä)

        Sekaan voi tunkea muutakin, esim. pellavaa, seesamia, sokerijuurikaskuitua, porkkanaraastetta, mantelilastuja jne.

        The pizzapohja, toimii myös leipänä

        1prk rahkaa
        2 munaa
        vajaa 1dl vehnälesettä
        vajaa 1dl soijajauhoa
        1,5 tl leivinjauhetta
        0,5tl psylliumia tmv.
        1tl suolaa

        Rahka ja munat sekaisin, sitten kuivat sekaan. Sotke ja levitä lusikalla ohut kerros pellille leivinpaperin päälle. Paista uunissa n. 10 min tai enemmän tai vähemmän. Ota poies ja lado täytteet. Iske takaisiin uuniin kunnes juusto on hyvänväristä. Tämä pysyy hyvin kasassa ja on hyvän makuinen.


        Kaikki ohjeet on nopsasti etsitty karppifoorumilta, eivät ole mun omiani eli kunnia niille joille se kuuluu :)

        Päi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe