Kunnon näkkäri

Kunnon leipää

Tuntuu olevan sillain, ettei kunnon näkkileipää enää valmisteta.
Kaikki on sellaista pehmeää mössöä.
Eikö tosiaan valmisteta sellaista missä hampaatkin joutuu tehdä töitä.
Mitähän näkkäriä sotaväessä jaetaan.
Itse yli 20 vuotta sitten kun intissä olin, niin kyllä oli näkkäri kunnollista.
Eipä löydy kaupoista.
Tietäiskö joku.

7

949

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

Testaapa Varrasleipä, Meripoika tai Ylhäisten näkkileipä. Muitakin on.

• Kaurapuuro

Ylhäisten näkkäri on hyvää ja kovaa. Suosittelen sitä kaikille kunnon näkkileivän ystäville, maku on hieno, hapan ja tumma. Varrasleipää tai Meripoikaa en ole kokeillut, mutta täytyy maistaa. Päällyksistä lempparini on voi ja sinappi tai voi ja sopivasti keitetty kananmuna. Juustonäkkäri tietysti myös... hernekeiton kanssa erityisesti.

• minätaasentaas

Täällä missä asun, niin ei ole kuin tota ylhäisten juttua mutta siihen on lisätty jotain kuminaa tai vastaavaa josta menee maha sekaisin.
        Mitä noi muut oli? En ole kuullutkaan.
        Eikö noita saa kuin isommista kaupoista ja isommilta paikkakunnilta?
        On tää kuitenkin suhtkohtiso kaupunki että täältä sais myös.
        Asun Riihimäellä ja olen kaikista kaupoista kattonut mutta ei löydy muuta kuin Ylhäisten leipää.
        Se on todella kovaa ja hyvääkin, mutta se kumina vai mikä se oli.
        Mikähän toi Meripoika on?

• skäribo
        minätaasentaas kirjoitti:

Täällä missä asun, niin ei ole kuin tota ylhäisten juttua mutta siihen on lisätty jotain kuminaa tai vastaavaa josta menee maha sekaisin.
        Asun Riihimäellä ja olen kaikista kaupoista kattonut mutta ei löydy muuta kuin Ylhäisten leipää.

asun saaressa jossa on vain pienen pieni kyläkauppa, ja meiltä saa noita kaikkia...

Meripoika on luomunäkkäri, ja sitä saa ainakin Alepoista, ja melkein mistä tahansa muualtakin. Niin se kuin Varrasleipäkin ovat pyöreitä reikänäkkäreita. Jälkimmäisessä saattaa myös olla vähän kuminaa, en muista ihan tarkkaan.

• varrasleivänkin syöjä
        skäribo kirjoitti:

asun saaressa jossa on vain pienen pieni kyläkauppa, ja meiltä saa noita kaikkia...

Meripoika on luomunäkkäri, ja sitä saa ainakin Alepoista, ja melkein mistä tahansa muualtakin. Niin se kuin Varrasleipäkin ovat pyöreitä reikänäkkäreita. Jälkimmäisessä saattaa myös olla vähän kuminaa, en muista ihan tarkkaan.

Meripoika on luomun lisäksi ainoa kuiva varrasleipä, jossa ei ole sitä kuminaa. Minäkään en halua kuminaa syödä leivässä, joten ostan tuota Meripoikaa Prismasta sen melko korkeasta hinnasta huolimatta. Citymarketista sitä en ole löytänyt.

Itsekin olen ihmetellyt tuota kuminan tunkemista jokaisen muun valmistajan varrasleipiin (miksi ne matkii toisiaan?) ja olen kerran asiasta kommentoinut Linkosuon palautelomakkeen kautta, mutta eipä tullut edes Kiitos palautteesta -viestiä. Enpä ole sen jälkeen vaivautunut maistamaan mitään Linkosuon tuotteita.

• Kaurapuuro
        minätaasentaas kirjoitti:

Ylhäistä on saatavana sekä kuminalla että ilman.

• Näkkäri

No Varrasleipä ym. vastaavat ruisnäkkärit on ainakin hyviä ja kyllä kaupoista löytyy myös sitä armeijan näkkileipääkin, oisko ollut Vaasan leipomoiden tekemää?? Koulunäkki ym. vastaavat on minustakin kaameaa tavaraa, samoin kuin ne Vaasan pyöreät näkkärit..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      783
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      724
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    Aihe