Putken seurantamoottori

Havaitsija

Pitääkö ostaa kunnollinen, vai ovat kaikki samanlaisia. Putki liikkuu moottorilla niin hitaasti, että Saturnus karkaa näkökentästä alta aikayksikön. Putken mukana tuli myös kelvoton etsinputki, joka oli niin pieni ja lähellä putkea ettei siitä nähnyt mitään. Ostin uuden ja nyt löytyy kohteetkin.

1

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos riittää ettei häviä heti näkökentästä katsellessa, niin joku halvempikin
      EQ moottorilla riittää. Pakkasessa voipi akku/patterit ja kenties myös akselirasvat hyytyä, myös jos putki on moottorille liian iso.

Silloin ehkä katseltava EQ5 HEQ5 tyyppisiä laadukkaampia:
      http://www.villenkello.fi/shop/kauppa2/index.php?nayta=tuote&kategoria=258&offset=5

Mutta jos tahtoo valokuvata putken läpi, niin ettei tähdet tuu viiruiksi pitemmälläkään valotuksella, niin sitten viimeistään on löysättävä lompakkoa.., noillakin voi jo onnistua, luulisin. Pienellä akselilla vaan tahtoo olla seurantavirheitä, periodivirheitä, joiden korjaukseen pitää olla läppäri/pöytäPC aktiiviohjaamassa, elikkä aika monimutkaista, jos galakseista kunnon kuvia tahtoo.

(Ei ole itsellä kokemusta mutta olen joskus harkinnut ja selaillut läpi.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      85
      1485
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      1179
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      169
      1000
    4. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      44
      819
    5. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      818
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      44
      815
    7. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      51
      764
    8. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      759
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      752
    10. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      743
    Aihe