vhh:ta akneen, auttakaa!!

kärsivä!!

Olen aloittanut (yrittänyt) noudattamaan vhh:ta joskus viime marraskuussa, kun luin keskustelupalstoilta sen auttavan akneen. Iho ei mielestäni muuttunut tällä ruokavaliolla yhtään! Itselläni hormonaalinen akne joka pahenee ennen kuukautisia ja pahenemista kestää kuukautisten aikana ja vähän niiden jälkeenkin ja iho rauhoittuu vasta n. viikko niiden jälkeen ja on siedettävän näköinen n. 1-2 pv kuukaudessa! Ens viikolla alkaa taas kuukautiset ja iho on karmeassa kunnossa taas, isoja kipeitä tulipunaisia paiseita nyt ainakin leuka täynnä ja muualla paljon pienempiä finnejä!

Kerron nyt lyhyesti ne asiat mitkä epäilen tekeväni väärin tässä ruokavaliossa, korjatkaa jos osaatte:

- Syön valmisruokia muutaman kerran viikossa (esim. Saarioisten kanakeitto, herkkusienikeitto), katson kuitenkin ettei niissä ole vehnäjauhoja eikä paljon hiilihydraatteja.

- Juon paljon LIGHT limuja ja välillä LIGHT siidereitä (n. 2-3 krt kuussa, 2-6 annosta kerrallaan). Onko siis alkoholi kokonaan kielletty?

- Välillä sorrun makeaan (n. kerran kuussa, muutama pala suklaata esim.).

- Syön muutaman kerran viikossa TUMMAA spagettiä, vaikka se sisältääkin hitaita hiilihydraatteja, niin ei sitä silti käsittääkseni saisi syödä paljon?

- Syön lähes päivittäin maustettua lihaa/kanaa.

Muuten olen kasrinut pois kokonaan (melkein) vaaleat vehnäjauhot, sokerin, perunan. Syön entistä enemmän hedelmiä ja vihanneksia sekä kasviperäisiä rasvoja (pähkinät, kalaöljy, auringonkukkaöljy jne).

Kertokaa mitä teen väärin! Ja jos täällä on joku joka on saanut vhh-lla horm. akneen apua, niin kauan teillä on kestänyt että iho parani??

8

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärsivä!!

      Olen syönyt jo antibiootteja ja e-pillereitä jotka auttoivat vain kuurin aikana ja iho aina räjähti kamalaksi lopettamisen jälkeen, joten en enää lääkkeitä tähän sairauteen halua!!

    • Kiril

      ja vastauksen saat kun jätät ne epäilemäsi tuotteet kokonaan pois, eli

      Valmisruoat kokonaan pois, Juot paljon light limuja, jätä pois. Kokeilun aikana kieltäydy kaikesta alkoholista ja suklaasta. Älä käytä kaupan valmiiksi maustettuja liha- ja kanatuotteita. Voisit korvata tuontihedelmiä kotimaisilla marjoilla. Mustikoita, vadelmia, mansikkaa löytyy pakastealtaista. Miksi vain kasviperäisiä rasvoja. Kyllä kotimaista voita kannattaa käyttää paistamiseen. Vältä auringonkukkaöljyä, kalaöljy ja pähkinät ovat kyllä hyviä.

      Kokeilemalla uskon, että asia selviää.

      • Tepi.

        On se vhh-lihotus vaikeaa, kaikki kielletty, paitsi lihotusrasvat.


    • Lissu

      Aikaisemmin luultiin, että suklaa ja rasvainen ruoka aiheuttaa näppyjä, mutta uudempien tietojen mukaan se on tosiaan sokeri joka villitsee sitä tulehdusta iholla.

      En mä tuossa ruokavaliossa muuta vikaa aknen kannalta näe kuin tuon hirveän määrä siideriä. Vaikka joisitkin light-versioita, niissäkin on silti paljon sokeria.

      Aknen kannalta ei mun mielestä vhh ole välttämätön, kunhan jättää sokerin pois sekä välttää perunaa, vaaleaa leipää ja pastaa. Tummia vaihtoehtoja voi mun käsitykseni mukaan syödä normaalilla kohtuudella.

      • kärsivä!!

        eihän light siidereissä yms muissa tuotteitta ole sokeria?


    • oma kokemus

      Mä aloitin samasta syystä vahtaamaan hiilihydraatteja. Pelkkä pieni vähentäminen ei kuitenkaan auttanut. Mä oon nyt pienentänyt ja pienentänyt hiilariannoksiani noin puolen vuoden ajan ja iho on parantunut sitä mukaa. En syö minkäänlaisia pastoja, en minkäänlaisia leipiä, en perunoita enkä mitään missä olisi laktoosia. Naama on hyvä kunhan ei lipsu. Jos syön karkkia yhtenä iltana, varaudun samalla siihen, että seuraavana päivänä on finni tai pari naamassa. Onhan se tosi ikävää ajatella, että sitä joutuu varoa syömisiään luultavasti koko loppuelämänsä, mutta on se sen arvoista, kun on nätti naama.

      Ihme kyllä, vaikka noissa limuissa ja siidereissä ei ole hiilareita, ainakin mulla ne aiheuttaa finnejä. "Joku jossain joskus" sanoi joskus, että elimistö muuttaa joitain limsassa olevia aineksia hiilareiksi.. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta tokkopa tuolla sen kummempaa merkitystä, jos itse huomaa, että se limsa ei tee hyvää iholle.

      Ja sokeri tosiaan on pahin vihollinen iholle. Karkeista tulee heti ja varmasti finnejä, sipseistä ei edes joka kerta.

      Mutta pointtina kuitenkin se, että kokeilemalla kaikki selviää.

      • kärsivä!!

        Kauan oot tuota noudattanut ja minkälainen ihosi oli ennen? Mitä sitten syöt jos et syö edes mitään leipää etkä täysjyvätuotteita?


    • Nupukka

      Tämä ei nyt liippaa lähellekään vhh:ta, joka sinänsä varmasti ajan mittaan auttaa ongelmaasi.

      *Olet varmaan käynyt tarkistuttamassa hormoonitasapainosi?
      * Nuo antibiootit tekevät kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä. Hetkellisesti poistavat "ongelman", mutta eivät sen lähdettä
      * Oletko kokeillut homeopatiaa? Itse sain sieltä avun iho-ongelmiini
      * ruokavaliota kannattaa todellakin tarkkailla, ja pitää nuo makeiset, alkoholi ja vaaleat jauhot poissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      388
      3783
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      130
      2641
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1855
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1310
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1172
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      167
      1169
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1104
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      922
    Aihe