NAN - äidinmaidonkorvike

BOIKOTTIIN !!!

Älkää enää hankkiko NAN-äidinmaidonkorviketta - ks. tuote maksoi mm. Olarin Prismassa 0,29 euroa - yritys nosti tuotteen hinnan 0,43 euroon. Hinnankorotus oli yli 30 % !!!!!!! Nyt tuote on poistettu ja tilalla on NAN 1 & NAN 2. Molemmat melkein aivan samaa tuotetta.

Tällä hetkellä Semperin äidinmaidonkorvike taitaa olla halvin 0,37 euroa.

Onko kenelläkään, mitään muuta vaihtoehtoa - ajatelkaa vähän, kuinka paljon ylimääräistä rahanmenoa ks. korotus tuo tullessaan.

Nimimerkki: Nestleen (NAN) Pettynyt ja huolestunut äiti !!!!

21

28035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***

      joka sen hinnan kuitenkin nosti?
      Ainakin omalla paikkakunnallamme korvikkeiden hinnat vaihtelee myymälöittäin.

      Osta jauhetta tulee halvimmaksi.

    • Tuik

      tulisi kaikista halvimmaksi jos imettäisi eli mitä sitten jos maksaakin muutoman sentin enemmän???? Kun saa sellaista mitä sopii lapsen mahalle!!

      • Heli C.

        Nan-korviketta myytiin prismoissa 20sentillä ennen joulua, jotta vanhat tuotepakkaukset saataisiin pois hyllystä. Nan vaihtoi vuoden alussa tuotepakkauksen ulkomuotoa ja sisältöä paremmaksi(jotain tutkimuksia vastaavaksi), joten vanhat korvikkeet tuli saada pois hyllystä, niimpä hinta alennettiin. Ainakin meidän prismassa asiasta kerrottiin lapulla hyllyssä. Mutta tosiaan, osta jauhetta, laskin että ostamalla 12pkt nan-korviketta (0,43e/pkt) saat 2,4litraa korviketta ja maksat siitä 5,16 e..ja kun ostat paketin jauhetta, saat siitä 3,8litraa valmista korviketta ja maksat siitä 4,35e. Nämä siis prisman hintoja.Toki jauhe on hieman hankalampi käyttää kun ensin pitää keittää vesi ja jäähdyttää se, mutta kyllä se hinta-ero pistää sitä ostamaan. Osta vaikka yöski sitten pikku purkkeja, niin ei yöllä tarvitse vesiä keitellä.
        Ja sinä joka kehotit imettämään...eiköhän olisi jo aika muistaa että kaikilta ei imetys suju....


      • hyvä äiti myös

        Tuo asenne ottaa todella päähän! Tiedän toki, että äidinmaito on parasta, mitä lapselleen voi antaa. Oon tässä kovalla työllä ja tuskalla imettänyt 7 kk ja surrut sitä, etten pystynyt tarjoamaan lapselleni täysimetystä. Lapseni oli syntyessään kovin pieni eikä osannut imeä kunnolla. Yritin pumpata ja imettää tuntitolkulla, mutta maito ei ilmeisesti huonon alun jälkeen noussut kunnolla. Silti olen hyvä äiti, vaikka korvikkeilla jouduin osaksi lastani ruokkimaan. Huono olisin ollut, jos oisin lastani nälässä pitänyt.
        Todella tein kaikkeni, että maito olisi riittänyt. Makasin päivät pitkät sängyssä vauvan kanssa ja tarjosin tissiä aina kun hän sitä halusi, mutta kun ei niin ei.

        Kun on reilut puoli vuotta noussut keskellä yötä pumppaamaan maitoa ja yrittänyt saada maidontulon pidettyä edes jotenkin yllä, niin aika pikkasen näkee mustaa kun nämä litratissit tulee arvostelemaan. Jos valita ois saanu, niin toki olisin mieluummin ruokkinut lastani rintamaidolla, joka ei maksa mitään ja on miljoona kertaa helpompaa kuin korvikkeiden kanssa läträäminen. Ja imetys on vielä ihanaakin. Onneksi sentään edes yöllä tuo pikkuinen syö vieläkin rintaa.


      • Tuik
        Heli C. kirjoitti:

        Nan-korviketta myytiin prismoissa 20sentillä ennen joulua, jotta vanhat tuotepakkaukset saataisiin pois hyllystä. Nan vaihtoi vuoden alussa tuotepakkauksen ulkomuotoa ja sisältöä paremmaksi(jotain tutkimuksia vastaavaksi), joten vanhat korvikkeet tuli saada pois hyllystä, niimpä hinta alennettiin. Ainakin meidän prismassa asiasta kerrottiin lapulla hyllyssä. Mutta tosiaan, osta jauhetta, laskin että ostamalla 12pkt nan-korviketta (0,43e/pkt) saat 2,4litraa korviketta ja maksat siitä 5,16 e..ja kun ostat paketin jauhetta, saat siitä 3,8litraa valmista korviketta ja maksat siitä 4,35e. Nämä siis prisman hintoja.Toki jauhe on hieman hankalampi käyttää kun ensin pitää keittää vesi ja jäähdyttää se, mutta kyllä se hinta-ero pistää sitä ostamaan. Osta vaikka yöski sitten pikku purkkeja, niin ei yöllä tarvitse vesiä keitellä.
        Ja sinä joka kehotit imettämään...eiköhän olisi jo aika muistaa että kaikilta ei imetys suju....

        Minulle tarkoitettu ..MINÄ EN IMETÄ KUN EI MAITOA TULE mutta en siltikään ala juosta hintojen perässä vaan annan sitä mitä katson parhaimmaksi lapselleni!!


      • Tuik
        hyvä äiti myös kirjoitti:

        Tuo asenne ottaa todella päähän! Tiedän toki, että äidinmaito on parasta, mitä lapselleen voi antaa. Oon tässä kovalla työllä ja tuskalla imettänyt 7 kk ja surrut sitä, etten pystynyt tarjoamaan lapselleni täysimetystä. Lapseni oli syntyessään kovin pieni eikä osannut imeä kunnolla. Yritin pumpata ja imettää tuntitolkulla, mutta maito ei ilmeisesti huonon alun jälkeen noussut kunnolla. Silti olen hyvä äiti, vaikka korvikkeilla jouduin osaksi lastani ruokkimaan. Huono olisin ollut, jos oisin lastani nälässä pitänyt.
        Todella tein kaikkeni, että maito olisi riittänyt. Makasin päivät pitkät sängyssä vauvan kanssa ja tarjosin tissiä aina kun hän sitä halusi, mutta kun ei niin ei.

        Kun on reilut puoli vuotta noussut keskellä yötä pumppaamaan maitoa ja yrittänyt saada maidontulon pidettyä edes jotenkin yllä, niin aika pikkasen näkee mustaa kun nämä litratissit tulee arvostelemaan. Jos valita ois saanu, niin toki olisin mieluummin ruokkinut lastani rintamaidolla, joka ei maksa mitään ja on miljoona kertaa helpompaa kuin korvikkeiden kanssa läträäminen. Ja imetys on vielä ihanaakin. Onneksi sentään edes yöllä tuo pikkuinen syö vieläkin rintaa.

        Kaikille tiedoksi mä en imetä kun en voi!!!!!!Lapseni elämä alkoi keskolasta ja siellä hän söi tuttipullosta eikä sen vuoksi koskaan oppinut rinnalle yritin imettää 1kk:den ja pahalta tuntui ettei se onnistunut!!! Mutta kun puhutaan korvikkeiden hinnoista sanoin vain että miksi boikottiin kun imettäminen on kaikista HALVINTA!!!!!


    • Baabushka

      Juuri tulin kotiin sieltä - erittäin positiivinen yllätys! :) Suosittelen käymään!

    • Amen

      :-)

    • Eltsu26

      Mitäköhän maitoa lienee?

      • meppe

        otti muakin päähän mutta minkäs teet.
        Kyllä mä silti meinaan pojalle NAN:ia antaa. Tutteli laittaa mahan kovaksi ehkä sitä semperiä ole vielä uskaltanut kokeilla.

        Olen kumminkin sen verran mukavuuden halunen etten sitä jauhetta jaksa lantrata makso mitä makso.

        ps. imetyskin maksaa sitä kautta että äidin pitää syödä enemmän ja monipuolisesti päivittäin.


      • mapema
        meppe kirjoitti:

        otti muakin päähän mutta minkäs teet.
        Kyllä mä silti meinaan pojalle NAN:ia antaa. Tutteli laittaa mahan kovaksi ehkä sitä semperiä ole vielä uskaltanut kokeilla.

        Olen kumminkin sen verran mukavuuden halunen etten sitä jauhetta jaksa lantrata makso mitä makso.

        ps. imetyskin maksaa sitä kautta että äidin pitää syödä enemmän ja monipuolisesti päivittäin.

        Vinkki jos vauvan masu tykkää nannista.
        Lataa vedenkeitin ja keitä vesi valmiiksi. (meillä ainakin keitin ihan kunnolla porisee ja keittää veden pöpöistä. Sieltä sitten voit pitkin päivää ottaa vettä, kun on tarve. Ja kun vesi loppuu keitä valmiiksi uudet vedet!
        Annostele jauhe valmiiksi tuttipulloihin. Mä esmes annostelen jauhetta eri kokoisia annoksia ja merkkaan lisättävän vesi määrän maalarinteipin palaseen pullon kylkeen. Tällä tavalla on TOSI helppo käyttää tuota jauhetta.
        Ja oon huomannu et tolla tavalla jauheen käytössä, esmes yöllä, on samanlainen vaiva, kuin että käyttäisi valmis purkkeja! Mulla menee noin 10min päivässä tuohon "annostelu vaiheeseen" ja jauheen antaminen on helppoa kuin mikä. Ja Luontoa ja rahaakin säästyy.
        Ja tosiaan imetys olisi tietysti se kaikista ihanteellisin, mutta meillä se ei kans onnistunut. Seuraavan kanssa sitten uusi yritys! ;)
        Ja yks mitä oon huomannu, toi nannin jauhe ei sekoita pojan mahaa tms. mutta valmis nan1 maito lentää pukluna kaaressa.... osaako kukaan sanoa syytä? Samoja havaintoja?


      • aiheuttaa oksentelua
        mapema kirjoitti:

        Vinkki jos vauvan masu tykkää nannista.
        Lataa vedenkeitin ja keitä vesi valmiiksi. (meillä ainakin keitin ihan kunnolla porisee ja keittää veden pöpöistä. Sieltä sitten voit pitkin päivää ottaa vettä, kun on tarve. Ja kun vesi loppuu keitä valmiiksi uudet vedet!
        Annostele jauhe valmiiksi tuttipulloihin. Mä esmes annostelen jauhetta eri kokoisia annoksia ja merkkaan lisättävän vesi määrän maalarinteipin palaseen pullon kylkeen. Tällä tavalla on TOSI helppo käyttää tuota jauhetta.
        Ja oon huomannu et tolla tavalla jauheen käytössä, esmes yöllä, on samanlainen vaiva, kuin että käyttäisi valmis purkkeja! Mulla menee noin 10min päivässä tuohon "annostelu vaiheeseen" ja jauheen antaminen on helppoa kuin mikä. Ja Luontoa ja rahaakin säästyy.
        Ja tosiaan imetys olisi tietysti se kaikista ihanteellisin, mutta meillä se ei kans onnistunut. Seuraavan kanssa sitten uusi yritys! ;)
        Ja yks mitä oon huomannu, toi nannin jauhe ei sekoita pojan mahaa tms. mutta valmis nan1 maito lentää pukluna kaaressa.... osaako kukaan sanoa syytä? Samoja havaintoja?

        Täytynee kokeilla, onko jauheet parempia tai pitääkö vaihtaa Tutteliin. Kertokaa muutkin kokemuksianne, pliis. Aivan hirveetä oksentelua tai puklaamista, ihan kuin olisi joku mahatauti.


    • PIMU

      oletteko huomanneet että nan ei säily.. kauhuksemme huomasimme jo tunnin syötön jälkeen kun oli jäänyt puolet käyttämättä ja ei ollut edes lämmitetty tuotetta ja oli vielä jääkaapissakin niin haisi aivan järkyttävältä ja ystäväni kaatoi kahvin joukkoon sitä , meni aivan rakeiseksi.. aloimme kiinnittää erityistä huomiota sen säilyvyyteen ja totesimme sen pilaantuvan ja alkavan haisemaan ihan hetkessä.. kauhistuimme koska kesälläkin pullo oli ulkona mukana kun ei tarvinnut enään sitä lämmittää niin kuinkahan monta kertaa oli jo pilaantunutta kun sitä tarjosimme..kiinnittäkääs huomiota moiseen..aion ottaa yhteyttä valmistajaan...

      • sulewi

        Äidinmaidon korvikkeisiin on lisätty aineita, jotka aiheuttavat sen, että korvike juoksettuu, kun sitä kaataa kahviin. Ei ole kuitenkaan vaarallista tai merkki pilaantumisesta.


    • ....

      Kaupat ei päätä enää korvikkeiden hintoja ne on lainmukaiset, sen takia tarjouksissa lukee nykyään: ei koske äidinmaidonkorvikkeita.... Niitä ei saa tarjouksella enää myydä koska niillä ei sa kilpailla tai jotain

    • Tissi-Meiju

      Joops, ei kyllä enää kiinnosta tuo "halpismaito" jostain välimeren rannoilta tai sieltäpäin.

    • Kirze

      enkä aio ostaa!

    • äiti 76

      Ostakaa vauvoillenne kotimaista, suomalaista äidin maidon korviketta joka on tehty Suomessa ja Suomalaisesta maidosta. Nan- maito on tehty Espanjassa yök ja Tutteli Hollannissa.
      Valio tekee hyvää suomalaista äidinmaidon korviketta nimellä Tuuti 1 ja Tuuti kakkonen. Tehty lastenlääkäreiden kanssa yhteistyössä. Tätä minä ainakin vauvalleni juotan en mitään saasteisista maista tulevai maitoja.
      Kiitos Valio, Turengin tehtaat, Hyvä Suomi!!!!!!

      • ei kiitos

        Mainoksesi oli hyvä, kotimaisen puolesta puhuja, mutta kaikillepa ei nyt satu käymään tuo tuote. Odotettiin Valion vastiketta ratkaisuksi vauvan mahaongelmiin, mutta eipä sekään tuote käynyt. Ainoastaan Nanin ha 1 kävi, ja vatsaongelmat vähenivät. Käytettiin pääosin vielä jauheena. Tätä Valiolla ei ole, eli kalliimmat hinnat!


    • Hoden

      Hei what is the defrence between nan pro and nan h.a iwant to know which one is wheight gaining

    • Anonyymi

      Minä juotan vauvalle vain kermaa, siinä on enemmän voimaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe