Raamattu puhuu sapatista aina merkkinä Jumalan ja niiden väliilä jotka häntä kumartavat. Ilmestyskirja kehoittaa (luku 14.)kumartamaan sapatin Herraa luomisen tähden. niin tekee jokainenJeesuksenoma.
Sunnuntaista Raamattu ei puhu mitään. Raamatussa se on aina vain viikon ensimmmäinen arkipäivä. Sunnuntain arvovalta on pakanuudesta ja se on babylonin harhaoppia.
Jumalan sinetti=merkki
15
306
Vastaukset
- alex-kasi
on Raamatun lepopäivä ja olet oikeassa että se on lauantai. Mutta missä Raamatussa lukee että sapattia kutsutaan sinetiksi? Eikö sellainen olekin vain Raamatun tulkinnasta saatu käsitys. Oikea Nt:n sinetti on Pyhä Henki (ainakin siinä mielessä että se suoraan mainitaan sinettinä ja on myös jokaiselle täysin ymmärrettävää miksi näin on).
- on 10 käskyä
5 Moos 6:4-8 "Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi. Pidä aina mielessäsi nämä käskyt, jotka minä sinulle tänään annan. Teroita niitä alinomaa lastesi mieleen ja puhu niistä, olitpa kotona tai matkalla, makuulla tai jalkeilla. Sido ne merkiksi käteesi ja pidä niitä tunnuksena otsallasi. Kirjoita ne kotisi ovenpieliin ja kaupunkisi portteihin."
vrt tuota pedon merkistä kertovaan tekstiin, niin ne ovat toistensa vastakohdat. - Sirkka Iita.
Minä muisteleisin,että jossakin yhteydessä,kun Jumala antoi lepopäivän,olisi ollut joku tällainen maininta:"Ja se olkoon MERKKINÄ(ei sinettinä)meidän välillämme AINA,että te muistaisitte,että minä olen Luoja joka...",en muista enempää,voiko joku,joka muistaa jatkaa?
Olikohan se niin,että"minä olen Luoja,joka pyhitän teidät"? - luepas
aikaisempi kirjoitukseni, jossa jo totesin, että PH ei välttämättä ole se sinetti. Kyse on kääntäjien tulkinnasta. Ef 1.13 ja 4.30 voidaan kääntää toisellakin tavalla.
- kuulee!
luepas kirjoitti:
aikaisempi kirjoitukseni, jossa jo totesin, että PH ei välttämättä ole se sinetti. Kyse on kääntäjien tulkinnasta. Ef 1.13 ja 4.30 voidaan kääntää toisellakin tavalla.
Sinä voit ihan vapaasti tehdä itsellesi oman käännöksen koko Raamatusta, mutta muita se ei kiinnosta.
- joka.....
kuulee! kirjoitti:
Sinä voit ihan vapaasti tehdä itsellesi oman käännöksen koko Raamatusta, mutta muita se ei kiinnosta.
Adventisteja ei Raamatun sana miellytä ilman muuttamista. Siksihän he niin rakastavat tulkintoja. Ja kun adventistin päästää tyulkitsemaan, ei tulkintaa tunne enää sanomaltasan alkuperäiseksi. Se on heidän toimestaan laitetrtu uuteen kuosiin adventismiin sopivaksi.
- dkw
Nimimerkki väittää:
"Raamattu puhuu sapatista aina merkkinä Jumalan ja niiden väliilä jotka häntä kumartavat. Ilmestyskirja kehoittaa (luku 14.)kumartamaan sapatin Herraa luomisen tähden. niin tekee jokainenJeesuksenoma."
Eihän se niin ole. Ei Raamattu puhu sapatista aina merkkinä Jumalan ja niiden välillä, jotka häntä kumartavat. Ei, vaan Raamattu puhuu sapatista merkkinä Jumalan ja Israelin, juutalaisten välillä.
Eikä Ilmestyskirjan 14. luku puhu sellaista kuin nimimerkki väittää. Myöskään ei ole totta, että jokainen Jeesuksen oma tekisi niin. Eli väitteet ovat kaikki virheellisiä.
Ilmestyskirjan 14. luku alla siksi, että jokainen voi lukea sen, mitä siihen todellisuudessa on kirjoitettu:
Johanneksen ilmestys 14
1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
8. Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
14. Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
15. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".
16. Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
17. Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
18. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet".
19. Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
20. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.- alex-kasi
Sapatti sisältyy käskyihin ja käskyt ovat jokaiselle, ne ovat Jumalan ITSENSÄ kirjoittamat, ainakin jos uskomme mitä Raamattuun on kirjoitettu. Siis on ero Israelin (Mooseksen kirjoittaman) js lain taulujen (Jumalan kirjoittamien) käskyjen välillä. Näin näen minä asian ja sitä ei muuta mikään (minunkohdaltani) jos ei todisteta että Raamatussa on ollut peinovirhe sitten ammoisien aikojaen.
Mutta jokaisella on oma näkemyksensä - pää asia että yrittää ymmärtää Jumalan tahdon Raamatusta - eikä mitään muuta. Eihän meidän tekomme kuitenkaan koskaan meitä voi pelastaa. - ymmärtää
alex-kasi kirjoitti:
Sapatti sisältyy käskyihin ja käskyt ovat jokaiselle, ne ovat Jumalan ITSENSÄ kirjoittamat, ainakin jos uskomme mitä Raamattuun on kirjoitettu. Siis on ero Israelin (Mooseksen kirjoittaman) js lain taulujen (Jumalan kirjoittamien) käskyjen välillä. Näin näen minä asian ja sitä ei muuta mikään (minunkohdaltani) jos ei todisteta että Raamatussa on ollut peinovirhe sitten ammoisien aikojaen.
Mutta jokaisella on oma näkemyksensä - pää asia että yrittää ymmärtää Jumalan tahdon Raamatusta - eikä mitään muuta. Eihän meidän tekomme kuitenkaan koskaan meitä voi pelastaa.Ellenkin joutui OLETTAMAAN:
Sapatti on merkki Ellenin ja niiden välillä jotka häntä palvelevat.
EGW: "Kymmenykset tuloistamme ovat ”pyhät herralle”. Uusi Testamentti ei uudelleen määrää kymmenyslakia, kuten ei Sapatinkaan; molempien voimassaolo OLETETAAN." The faith I Live By, page 244
Ne kivitaulut olivat LIITON TAULUJA ja kenenkä kanssa se liitto tehtiin, ei ainakaan minun kanssa, ehkä sinun? - alex-kasi
ymmärtää kirjoitti:
Ellenkin joutui OLETTAMAAN:
Sapatti on merkki Ellenin ja niiden välillä jotka häntä palvelevat.
EGW: "Kymmenykset tuloistamme ovat ”pyhät herralle”. Uusi Testamentti ei uudelleen määrää kymmenyslakia, kuten ei Sapatinkaan; molempien voimassaolo OLETETAAN." The faith I Live By, page 244
Ne kivitaulut olivat LIITON TAULUJA ja kenenkä kanssa se liitto tehtiin, ei ainakaan minun kanssa, ehkä sinun?Ellenistä en paljoakaan tiedä, mutta Raamatusta tiedän yhtä ja toista, joten teet viisaammin jos et vetele Elleniä minulle, Raamattustahan saat vedellä niin paljon kuin vain haluat ihmettelen vain niin miksi otat esille jonkun vanhan (tosin syvästi uskovaisen) naisen 1800 luvulta? Etkö osaa Raamatun opetuksia?
Ja jos ne lain taulut mitkä Jumala ITSE kirjoitti eivät sinua koske - niin omahan on valintasi - aivan samoin kuin valinta meidän jokaisen. Mutta minä uskon että niissä tulee ilmi Jumalan muuttumaton tahto (ja niin teki Mooseskin kun kirjoitti Israelin lait).
Kyllä asia on niin että käskyt ovat kaikille ihmisille ja sieltä löytyy sapatti käskykin. Sen oikeastaan Evl-kirkkokin on hyväksynyt vaikka vesitti ajatuksen siten että pani sapatin sunnuntaille. Nykyään on sitten viikon viimeinen päiväkin jo sunnuntai .. mutta Raamatun sapatti on alkuaan lauantai .. - ei ja ei
alex-kasi kirjoitti:
Ellenistä en paljoakaan tiedä, mutta Raamatusta tiedän yhtä ja toista, joten teet viisaammin jos et vetele Elleniä minulle, Raamattustahan saat vedellä niin paljon kuin vain haluat ihmettelen vain niin miksi otat esille jonkun vanhan (tosin syvästi uskovaisen) naisen 1800 luvulta? Etkö osaa Raamatun opetuksia?
Ja jos ne lain taulut mitkä Jumala ITSE kirjoitti eivät sinua koske - niin omahan on valintasi - aivan samoin kuin valinta meidän jokaisen. Mutta minä uskon että niissä tulee ilmi Jumalan muuttumaton tahto (ja niin teki Mooseskin kun kirjoitti Israelin lait).
Kyllä asia on niin että käskyt ovat kaikille ihmisille ja sieltä löytyy sapatti käskykin. Sen oikeastaan Evl-kirkkokin on hyväksynyt vaikka vesitti ajatuksen siten että pani sapatin sunnuntaille. Nykyään on sitten viikon viimeinen päiväkin jo sunnuntai .. mutta Raamatun sapatti on alkuaan lauantai ..5.Mooseksen kirja:
9:9 Kun minä olin noussut vuorelle vastaanottamaan kivitaulut, SEN LIITON TAULUT, jonka Herra oli tehnyt teidän kanssanne, olin minä vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta.
9:10 Ja Herra antoi minulle ne kaksi kivitaulua, joihin oli kirjoitettu Jumalan sormella, ja niissä oli kaikki ne sanat, jotka Herra oli puhunut teille vuorelta, tulen keskeltä, silloin kun seurakunta oli koolla.
>> Ilmestyskirja kehoittaa (luku 14.)kumartamaan sapatin Herraa luomisen tähden, niin tekee jokainenJeesuksenoma. >>
Eipä tuossa Ilmestyskirjan 14:ssä luvussa kylläkään mainita mitään sapatin Herran kumartamisesta vaan käsketään kumartaa "häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet."- Jumalaa,
joten toinen on vain omin sanoin sanottuna,mutta asia pysyy samana.
- sanoin
Jumalaa, kirjoitti:
eli Raamatun tekstiä vääristellen oman ja Ellenin mielen mukaiseksi.
Jumalaa, kirjoitti:
Oletetaan, että joku juutalaista lakia ja yleensäkin VT:a tuntematon lukee Ilmestyskirjaa, pysyykö asia silloinkin samana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172424Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162061829Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021481Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571377Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1901231- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511025Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134840