Valtiovalta on laittanut Pelkosenniemen saneerattavien kuntien listalle. Taitaa tulla kuntaliitos. Nyt olis vielä Pelkosenniemen päättäjillä tilaisuus tehdä itsenäinen raktaisu. Muistakaa että kello käy. Tic tac.....
Pelkosenniemi käyhien listalla
8
791
Vastaukset
- yhdistää yhdeksi kunnaksi.
Eikös vain?
- Tictac
Hyvä idea. Lapin kuntien hallinto yhteen. Resursseja jäisi runsaasti palvelujen hoitamiseen. Tehokkaita palvelukeskuksia eri puolille lappia. Pohjoisessa oltaisiin esimerkkejä koko maalle.
Kuntien luottamusjohto ja virkamiehet vastustaisivat varmasti. Siinä on se ongelma. Asioista päättävät estäisivät. Lapin kunnantalo vaikka Rovaniemelle?? Mielenkiintoista?
- Niemiläinen..
Pelkosenniemi selviää. On uusi kunnanjohtaja. Toivottavasti kunnonjohtaja. Toivottavasti ei sitä Vuotosta...
- Ette te
niemiläiset voi laskea kaikkea kunnanjohtajan tai pyhän varaan. Realismin puute on pahin ongelmanne. Olette itsenäisiä enää tämän vuoden ja sitten tulee pakkoliitos Kemijärveen. Ja sitten tajuatte, että eihän se mitään muuttanut ainakaan huonompaan suuntaan. Ehkä hieman vähensi vara-vara-puheenjohtajien määrää. Ja tämä taitaakin olla ainoa, mikä nytkin pelottaa, nimittäin näennäisenvallan menettämisenpelko!!
- selviämisestä,
vaan siitä että nykyisinä tietotekniikan aikoina ei tarvita näin montaa paperinpyörittäjää!! Samalla rahalla voisi palkata suorittamistasolle lisää väkeä, joista olisi vieläpä oikeasti hyötyäkin!
- seutukunta
Pelkosenniemi, Savukoski ja Sodankylä ovat selviäjiä, joiden kannattaa jättää Kemijärvi haisemaan kylmenevän tehtaansa varjoon. Työllisyys ja talous on Sopion alueella nousussa Pyhä-Luoston , Saariselän ja kaivosten ja Sodankylän talotehtaan ansiosta. Kemijärvi vetää Itä-Lapin seutukuntaa syvemmälle talouden syövereihin, joten siitä on irrottauduttava kaikkien, jotka vain suinkin voivat..
Manninenhan sanoi, ne kunnat pärjäävät jotka osaavat tehdä oikeat johtopäätökset lähiseutunsa tulevaisuudesta.
Joukkopako Kemijärveltä jatkukoon!- minkä laatuista
työllisyyden parantumista ko. kunnissa, etenkin pelkosenniemellä on? Taitaapi olla niin, että työttömät on pantu kursseille tilastoja kaunistamaan. ja ne jotka on menneet oikeisiin töihi ovat sitten siellä kemijärvellä töissä tai reissuhommissa muualla. Pelkosenniemellä ei noita työllistäjiä kunnan lisaksi ole monta... Paitsi tietysti se Pyhä......
- niemeen päin
minkä laatuista kirjoitti:
työllisyyden parantumista ko. kunnissa, etenkin pelkosenniemellä on? Taitaapi olla niin, että työttömät on pantu kursseille tilastoja kaunistamaan. ja ne jotka on menneet oikeisiin töihi ovat sitten siellä kemijärvellä töissä tai reissuhommissa muualla. Pelkosenniemellä ei noita työllistäjiä kunnan lisaksi ole monta... Paitsi tietysti se Pyhä......
kova vastaantulijoiden letka ja sama illalla toisinpäin. Kyllä meidän täytyisi täällä elää sovussa ja yhteistuumin. Eikä toisia syytellen ja panetellen. Ja kannattais kuiten muistaa että osa Pyhää on Keimijärven puolella. Ja se myös, että myös Kemijärveläisten veroeuroja on isketty Pyhälle. Ja kuin myös se, että moni niemiläinen oli ja on töissä K-järven puolella...Salcompin aikaan paljon verotuloja sai myös P-niemi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2592727Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3391934- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois961599Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2081313- 671220
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751083