Moi!
Jos säilyttää jauhelihaa jääkaapiin pakastelokerossa, kauanko se säilyy hyvänä?
Voiko sitä syödä vielä sen parasta ennen päivän jälkeenkin?
Jauhelihan säilyvyys
4
3286
Vastaukset
- murmeli-
Eli jos olet pakastanut jauhelihan, säilyy se pakastimessa melko pitkän aikaa. Itse en kuitenkaa kuukausia sitä siellä pitäisi...kun sulatat jauhelihan, käytä se välittömästi ja tietenkin ruskista hyvin
- Kiril
pakastimeen vai hyvin lyhyeksi aikaa. Suositusten mukaan korkeintaan 1-2 kuukautta. Yleensäkään pakastinta ei tulisi käyttää kovin pitkäaikaiseen säilytykseen ja pakastaa maksimikuukausia. Viikko tai kaksi on mulla tapana pitää jauhelihaa pakastimessa.
- kauaa säily
Koska yleensä ne jääkaapin yläosassa olevat pakastelokerot ovat surkeita, eikä niiden lämpötila ole tarpeeksi kylmä. Kannattaa käyttää melko pian ostosta, eikä ainakaan sen päivämäärän jälkeen..
- ennen kuin
sen pakastaa, niin säilyy paremmin. Varsinkin jos sen käyttää ruokiin murusina. Yhteen puolenlitran rasiaan menee noin 400 g paistettua jauhelihaa. Itse ostan paljon tarjouksista ja pakastan. Lihat tulee kuitenkin syötyä puolen vuoden sisällä. Lähikauppa kun myy usein sikanautaa 2 eurolla ja paistijauhelihaa 4 eurolla kilo, niin on pakko ostaa pakastimeen. Ja meillä syödään paljon jauheliharuokia. Itse käytän oikeaa pakastinta, –18 °C.
Jääkaapin pakastelokerossa on -5-10 astetta pakkasta. Jos jauhelihaa säilyttää siellä viimeiseen käyttöpäivään ja sitten paistaa ja pakastaa uudelleen niin saa ainakin pari viikkoa lisää aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad871400- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että374834- 153804
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124717- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 57611