Jeesus ei ole todellinen.

Mitä ja miksi?

Ei ole jumalaa, eikä jeesusta. Kenties historiallinen jeesus, mutta ei jumalallista jeesusta. Uskominen on vain ja ainoastaan tarve ja halu saada sisältöä elämälle.
Ja kirkko ja uskovainen ovat täysin vastuuntunnottomia. Hävetkää.

8

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late 1

      Ensinnäkin Jeesus Kristus on Jumalan poika, joka
      on vaikuttanut ihmiskunnan historiaan enempi kuin mikään muu asia! :)

      Jeesus on antanut monille vapautuksen erilaisista
      saatanallisista kahleista mm. huumeet,rikollisuus ja mikä pahin synti niin ero Jumalasta on muuttunut
      rauhaan sydämessä, mitä tämä maailma ei voi antaa!

      Mitäs hävettävää tässä on? HEH!

      • Mitä ja miksi?

        Siinäpä se. Ei jeesus anna kenellekään pelastusta huumeista tai rikollisuudesta, vaan ihminen itse. Vastuuttomuus näkyy siinä ettei uskonnollinen ihminen anna sijaa ihmiselle itselleen. Seikka on siinä, että ihminen itse päättää mihin menee ja mihin suuntaan maailmaa sysää. Jumala kadottaa ihmiseltä vapauden tehdä ja toimia, ajatella itse. Eikä sitten minua ole puheista syyttäminen, sillä minussa täytyy toimia paholainen, eikö? Vastuu siitä mihin maailma on menossa on ihmisellä itsellään. Ei siinä vaikuta mikään voima, tai jumala, miksikä sitä kutsuukin. Ei maailma tule paremmaksi paikaksi vaikka hokisi kuinka paljon jumalaa tai jeesusta, ave mariaa ja kävisi synninpäästöissä. Eikä pyhä kirja voi todistaa itseään pyhäksi...kehäpäätelmä!

        Tarkoitan siis, että ottakaa vastuu omalle harteille, ei jumalan, ei paholaisen. Ei kuva tai kuvitelma pelasta ketään. Se on omassa kädessä.


      • Late 1
        Mitä ja miksi? kirjoitti:

        Siinäpä se. Ei jeesus anna kenellekään pelastusta huumeista tai rikollisuudesta, vaan ihminen itse. Vastuuttomuus näkyy siinä ettei uskonnollinen ihminen anna sijaa ihmiselle itselleen. Seikka on siinä, että ihminen itse päättää mihin menee ja mihin suuntaan maailmaa sysää. Jumala kadottaa ihmiseltä vapauden tehdä ja toimia, ajatella itse. Eikä sitten minua ole puheista syyttäminen, sillä minussa täytyy toimia paholainen, eikö? Vastuu siitä mihin maailma on menossa on ihmisellä itsellään. Ei siinä vaikuta mikään voima, tai jumala, miksikä sitä kutsuukin. Ei maailma tule paremmaksi paikaksi vaikka hokisi kuinka paljon jumalaa tai jeesusta, ave mariaa ja kävisi synninpäästöissä. Eikä pyhä kirja voi todistaa itseään pyhäksi...kehäpäätelmä!

        Tarkoitan siis, että ottakaa vastuu omalle harteille, ei jumalan, ei paholaisen. Ei kuva tai kuvitelma pelasta ketään. Se on omassa kädessä.

        "--Siinäpä se. Ei jeesus anna kenellekään pelastusta huumeista tai rikollisuudesta, vaan ihminen itse----"

        Miksiköhän sitten eräskin ns. uskosta osaton poliisi sanoi minulle, että kovien aineiden narkomaanit pääsevät aineistaan eroon vai kahdella tavalla, eli toinen on kaulakiikku ja toinen uskoontulo? :)

        "---- Ei kuva tai kuvitelma pelasta ketään. Se on omassa kädessä.------------"

        Hmmm? Ai_van omissa käsissä on valinta ja kirkko,kuvat tai kaverin usko ei ketään pelasta, vaan valinta on tehtävä itse haluaako uudestisyntyä ylhäältä Jeesuksen Kristuksen kautta
        vai ei! ;)


      • Mitä ja miksi?
        Late 1 kirjoitti:

        "--Siinäpä se. Ei jeesus anna kenellekään pelastusta huumeista tai rikollisuudesta, vaan ihminen itse----"

        Miksiköhän sitten eräskin ns. uskosta osaton poliisi sanoi minulle, että kovien aineiden narkomaanit pääsevät aineistaan eroon vai kahdella tavalla, eli toinen on kaulakiikku ja toinen uskoontulo? :)

        "---- Ei kuva tai kuvitelma pelasta ketään. Se on omassa kädessä.------------"

        Hmmm? Ai_van omissa käsissä on valinta ja kirkko,kuvat tai kaverin usko ei ketään pelasta, vaan valinta on tehtävä itse haluaako uudestisyntyä ylhäältä Jeesuksen Kristuksen kautta
        vai ei! ;)

        Miksi Jeesuksen kautta? Eihän tuossa asiassa jeesuksella ole mitään tekemistä. Ihminen itse tekee valinnan, kyllä, mutta ei jeesuksen kautta, ei siihen tarvita kuvaa, kuvitelmaa. Jos henkilö tarvitsee kuvan, niin sitten ottakoot sen sitten, mutta siinä kaikki. Sen on mielikuva, ei muuta. Aivojen luoma, joka antaa ihmiselle toivoa ja merkitystä, turvallisuutta. Ei muuta! Ottakoot sitten huumeen toisen tilalle, en näe eroa heroiinin ja jeesuksen välillä tässätapauksessa. Riippuvaisuus suhde siinä kuintekin on, eräässä mielessä. Toinen tarvitsee huumeen, toinen jeesusta. Tarvitsee! Toistan, tarvitsee ja tuon oman tarpeensa tähden luo kuvan.


      • vaikuttanut

        ihmiskunnan historian, vaan Lähi-Idässä eri uskontojen pohjata syntynyt kristinusko eri muodoissaan on vaikuttanut ihmiskunnan kulttuurihistoriaan. Siitä oliko Jeesus historiallinen henkilö ei ole täyttä varmuutta.


      • kenellekään
        vaikuttanut kirjoitti:

        ihmiskunnan historian, vaan Lähi-Idässä eri uskontojen pohjata syntynyt kristinusko eri muodoissaan on vaikuttanut ihmiskunnan kulttuurihistoriaan. Siitä oliko Jeesus historiallinen henkilö ei ole täyttä varmuutta.

        Ei ole kysymys Juutalaisten Messiaanisesta seurakunta mallista. Vaan kuten Koraanikin kutsuu Jeesusta Messiaaksi surah 3.45 ja 4:172.Muistutan vain ,että koraani sanoo: Jeesus on Jumalan Sana surah 3:39,45. Tutustukaa jumalan sanaan Jeesukseen, niin samalla saatte tutustua millainen on Jumalan sielu. Toivotan kaikkea hyvää ja siunausta Jumalan Sanan Jeesuksen nimessä teille kaikille.
        Jeesus on todella enemmän kuin ihminen. Itsestäkin hän sanoi joka on nähnyt hänet Jeesuksen, on nähnyt samalla itse Jumalan. Kiitos Jeesus että sinussa on elämä ja yltäkylläisyys.


      • Mitä ja miksi? kirjoitti:

        Siinäpä se. Ei jeesus anna kenellekään pelastusta huumeista tai rikollisuudesta, vaan ihminen itse. Vastuuttomuus näkyy siinä ettei uskonnollinen ihminen anna sijaa ihmiselle itselleen. Seikka on siinä, että ihminen itse päättää mihin menee ja mihin suuntaan maailmaa sysää. Jumala kadottaa ihmiseltä vapauden tehdä ja toimia, ajatella itse. Eikä sitten minua ole puheista syyttäminen, sillä minussa täytyy toimia paholainen, eikö? Vastuu siitä mihin maailma on menossa on ihmisellä itsellään. Ei siinä vaikuta mikään voima, tai jumala, miksikä sitä kutsuukin. Ei maailma tule paremmaksi paikaksi vaikka hokisi kuinka paljon jumalaa tai jeesusta, ave mariaa ja kävisi synninpäästöissä. Eikä pyhä kirja voi todistaa itseään pyhäksi...kehäpäätelmä!

        Tarkoitan siis, että ottakaa vastuu omalle harteille, ei jumalan, ei paholaisen. Ei kuva tai kuvitelma pelasta ketään. Se on omassa kädessä.

        Miksi sitä niin puidaan, onko Raamatulla riittävästi todisteita? Kun ensin opetetaan Jeesuksesta, se vaatii todisteita, kuten Raamatun, tämä taas vaatii todisteet. Koska herätään huomaamaan että Raamattu on itse todiste, historiallinen dokumentti, ajalta, jolloin halpoja romaaneja ei ollut. Eikö ole älytön ajatus, että ongelmaa näsäviisaasti siirretään siihen, voidaanko Raamattu todistaa, ikään kuin Raamattu olisi vain idea, äsken kirjoitettu.


    • Palvelkaa Herraa ilolla

      Jeesustahan minä en häpeä. Itseäni ja omia tekosiani joudun kyllä välillä häpeämään. Onneksi minulla on armahtava Isä.

      Markuksen evankeliumi 8:38 "Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1782
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      549
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      461
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe