psykoterapia

pelokastyttö

Saattaisin päästä psykoterapiaan, mutta se PELOTTAA! Miä siellä tapahtuu, minkälaista se on ?

8

1435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkää!

      ei se ota, jos ei annakkaan.

    • kaikille se ei siltikään sovi

      Olen psykoterapiassa ja se on auttamassa minua siirtymään uuteen elämään. Terapia on kuitenkin hyvin yksilöllistä, eikä kaikki saa siitä apua. On hyvä muistaa, että terapeutteja löytyy kaikenlaisia.

    • ehdoillahan

      siellä terapiassa kaiketi mennään!!?
      älä suotta pelkää!

    • kuka vaan

      Itsekkin jännitin psykoterapiaan menoa, nyt olen käynyt kolme vuotta kaksi kertaa viikossa tahtia. Vuosi olisi vielä edessä. Mitä asiota sinä pelkäät? Itse pelkäsin eniten sitä että en osaisi avautua terapeutilleni. Pelkäsin että puhun aivan uskomattoman tyhmiä ja terapeuttini pitäisi minua aivan idioottina. Myös pelkäsin että terapeuttini ei pitäisi minusta! Minua ainankin auttoi se kun terapeuttini kysyi minulta tällä "haastattelukäynnillä" mitä minä pelkään terapiassa. Oli helpottava kuulla että pelot terapiaa ja terapeuttia kohtaan ovat yleisiä. Vaikka terapiaan liittyvistä peloista puhutaan paljon (ainankin minulla) aika ajoin erillaisia pelkoja tulee silti, ja näen sen hyvänä asiana sillä pelkojen kautta tulevien tunteiden kautta olemme päässeet roimasti eteenpäin työssämme! Ymmärrän pelkosi mutta älä anna pelolle valtaa niin paljon että jättäisit hakematta terapiaa.
      Tapahtumista: Aluksi tietysti tutustaan, kerrot itsestäsi, ja kokemuksistasi niin paljon kun haluat. Koko terapian aikana kukaan ei pakota sinua puhumaan ellet itse sitä halua. Ajan kanssa puhumisestakin tulee luontevampaa!
      Tunnut nuorelta, itsekkin olen nuori, joten luulisin että sinulle on mietitty psykoanalyyttistä tai dynaamista terapiaa. Itse käyn analyyttisessä! Vastaan mielelläni jos sinulla on kysymyksiä terapiaan liittyen!
      T: terapiaa suositteleva

      • therapy?

        pystyt järjestämääm käytännössä noin tiiviit terapiakäynnit? Käytkö ihan normaalisti päivätyössä?
        Tietääkö työkaverisi?
        Arvioiko terapeuttisi terapian keston ja onko alkuperäinen arvio pitänyt paikkaansa?
        Mitä olet mieltä, miten kävisi jos joutuisit muuttamaan ja samalla vaihtamaan terapeuttia?Onnistuisiko se mielestäsi millään tavoin?

        Suunnittelen itse muuttoa toiselle paikkakunnalle lähitulevaisuudessa ja terapian aloittaminen on aika tod.näk. kohdallani.

        Kiitos jo etukäteen vastauksistasi!


      • kuka vaan
        therapy? kirjoitti:

        pystyt järjestämääm käytännössä noin tiiviit terapiakäynnit? Käytkö ihan normaalisti päivätyössä?
        Tietääkö työkaverisi?
        Arvioiko terapeuttisi terapian keston ja onko alkuperäinen arvio pitänyt paikkaansa?
        Mitä olet mieltä, miten kävisi jos joutuisit muuttamaan ja samalla vaihtamaan terapeuttia?Onnistuisiko se mielestäsi millään tavoin?

        Suunnittelen itse muuttoa toiselle paikkakunnalle lähitulevaisuudessa ja terapian aloittaminen on aika tod.näk. kohdallani.

        Kiitos jo etukäteen vastauksistasi!

        Tein terapian alussa kaksi vuorotyötä, mutta sain neuvoteltua että päivinä jolloin mulla oli terapian tein myöhempään töitä sen tunnin ajan. Silloinen pomoni ymmärsi minua hyvin kun perustelin sitä niin että kun käyn terapiassa työpanoksenikin paranee. Nykyisin teen töitä baarimikkona joten ongelmaa ei ole. Ensimmäisessä työpaikassani ei kukaan tiennyt. Tietysti pomoni tiesi. En osannut vielä kertoa terapiasta heille kun kaikki oli niin uutta. Nykyisessä työpaikassani kaikki tietävät, ja mitään negatiivista palautetta en ole saanut.
        Yleessä terapia kestää ainankin kaksi vuotta. Alusta asti oli selvää että käyn ainankin kolme vuotta. Neljännestä päätimme yhdessä.
        Terapeutin vaihto on varmasti hyvin hankalaa, muttei mahdotonta, vaikka en sitä itse suosittelisikaan. Sillä terapian "tutustumisaikana" pidetään noin vuotta. Menettäisit siis vuoden tehokasta työskentely aikaa jos muuttaisit. Itsekkin olen suunnitellut muuttoa, mutta olen siirtänyt muuton vuoden päähän. Voimia sinulle, raskaalla tiellä, mutta myös hyvin palkitsevalla!


      • Anonyymi
        kuka vaan kirjoitti:

        Tein terapian alussa kaksi vuorotyötä, mutta sain neuvoteltua että päivinä jolloin mulla oli terapian tein myöhempään töitä sen tunnin ajan. Silloinen pomoni ymmärsi minua hyvin kun perustelin sitä niin että kun käyn terapiassa työpanoksenikin paranee. Nykyisin teen töitä baarimikkona joten ongelmaa ei ole. Ensimmäisessä työpaikassani ei kukaan tiennyt. Tietysti pomoni tiesi. En osannut vielä kertoa terapiasta heille kun kaikki oli niin uutta. Nykyisessä työpaikassani kaikki tietävät, ja mitään negatiivista palautetta en ole saanut.
        Yleessä terapia kestää ainankin kaksi vuotta. Alusta asti oli selvää että käyn ainankin kolme vuotta. Neljännestä päätimme yhdessä.
        Terapeutin vaihto on varmasti hyvin hankalaa, muttei mahdotonta, vaikka en sitä itse suosittelisikaan. Sillä terapian "tutustumisaikana" pidetään noin vuotta. Menettäisit siis vuoden tehokasta työskentely aikaa jos muuttaisit. Itsekkin olen suunnitellut muuttoa, mutta olen siirtänyt muuton vuoden päähän. Voimia sinulle, raskaalla tiellä, mutta myös hyvin palkitsevalla!

        Minä luin kirjan terapiasta. Siinä neuvottiin, että jos terapia ei muutamassa viikossa ala vaikuttaa jollain tavalla, niin kannattaa vaihtaa terapeuttia.


    • Anonyymi

      Kuuntelin radiota aiheesta,tuli mieleen vain puhelin syytä aikajana, 3 vuoden laskutus Lahtela Markku,joka on kivun palautus linkki,aloitus maatalous neuvonta tilalla saatu netti kaikkeen siihen pahaan mitä öiden omat murheet on,.
      Pelottavaa on hyvä sana o
      Pääsee avioeroon ainakin ja syylikkseksi kaikkeen,menettää tilitiotonsa muille, rahan nosto pisteensä joka sänky ostoon muille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2306
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2026
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1062
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe