Atrian Reisikoivet

kot kot

Minuu niin sieppoo, kun kyseisen reisikoipien pakkauksessa lukee valmistusaikana 50-60 min, enkä kertaakaan ole tässä ajassa saanut kypsää niistä kanoista! kokeilin folion kanssa, ei auta.
Onko tähän jokin keppulikonsti vai pitäskö ne syödä raakana???

13

1600

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makuasia

Sinulla taitaa olla väärä käsitys kypsästä. Ei se tarkoita täyttä mössöä. Minä haluan että kanankoivissa on vastusta hampaille, että saa oikein nakertaa. Samaten porsaan grillikylkiluissa.

• kot kot

Minun mielestä jos kypsän lihan lävistää haarukalla ja puristaa, sieltä ei pitäisi tulla verta. ja sen pitäisi irrota luusta edes jollain tavalla. kyllä minä kuule tiedän mikä on kypsä liha.

• ---------
        kot kot kirjoitti:

Minun mielestä jos kypsän lihan lävistää haarukalla ja puristaa, sieltä ei pitäisi tulla verta. ja sen pitäisi irrota luusta edes jollain tavalla. kyllä minä kuule tiedän mikä on kypsä liha.

Niin kypsyysasteitahan on monia, ennenvanhaanhan ohjeissa neuvottiin varmuuden vuoksi kypsentämään kanaruuat ihan ylikypsäksi salmonellan taki. Monet ihmiset tottu syömään tuommosta ja kummastelee nykyisten ohjeiden pientä kypsennysaikaa ja ihmettelee kun liha on erillaista.

Jos sinun mielestäsi tuo aika ei riitä saamaan sinun mieleistäsi kypsyysastetta niin kypsennäppäs kauemmin.

• valintata

Ostin joskus jostain tukusta viljalla kasvatetun koipia pakasteena. Pakkasesta uunipellille, 50min, ja oli kypsää. Epäilin ensin sitä aikaa, mutta olihan se uskottava. Oliskohan syynä näihin "tavallisten" hitaaseen kypsymiseen se ruokintajuttu: oikeaa tehokasvatusta, liekö mukana vähän hormoneja.

• kkooooooottttttttttttttttt

reisikoipia harva se päivä. Koivet kylmään uuniin, lämmöksi 200° ja puolitoista tuntia lasivuoassa. Liha on irtonaista ja nahka rapeaa. Nam!

Kyllähän kaurapuuro paketissakin lukee että keitä kolme minuuttia, mutta 10-20min saa keittää että hyvää tulee..

• ja hyvää

Alkuperäistä kirjoittajaa lohdutan sanomalla, että minua vaivaa sama asia. Tunti kypsymisaikaa ei riitä, vaan kana jää raa`an tuntuiseksi ja sitkeäksi.

Nykyisin valmistan broilerin seuraavalla tavalla. Panen koivet uunipellille nahkapuoli ylöspäin ja maustan ne. Käytän mm. soijaa, currya, jotakin kana- tai grillimaustetta, valkosipulijauhetta, hunajaa, balsamietikkaa, sour&sweet-kastiketta tai jotakin muuta maustekastiketta, mitä milloinkin mutta ei tietenkään kaikkea kerralla. Alkuperäinen marinadihan broilereissa ei ole makua vaan pelkkää väriä.

Annan koipien lämmetä ja maustua vaikkapa tunnin verran ja sitten panen ne uuniin. Lämpötila on 150 - 175 astetta ja aika vaikkapa 1,5 tuntia.

Tällä tavalla tulee mureaa ja maukasta broileria. Jos pelti on ylhäällä, niin nahkakin ruskistuu ja irtoaa helposti.

Uskallan kehottaa kokeilemaan.

• Bresse

Olisikin noin onnellisesti. Se teollisuusmarinadin makuhan ei lähde edes pesemällä tai tuntikausia liottamallakaan.

Ja miksi ruskistetun nahan pitää "irrota helposti"? Et kai heitä sitä pois? Sehän on paras kohta, jossa on kaikki maku (mausteineen).

Onneksi minun ei tarvitse tulla luoksesi syömään.

• nahansyöjättärelle
        Bresse kirjoitti:

Olisikin noin onnellisesti. Se teollisuusmarinadin makuhan ei lähde edes pesemällä tai tuntikausia liottamallakaan.

Ja miksi ruskistetun nahan pitää "irrota helposti"? Et kai heitä sitä pois? Sehän on paras kohta, jossa on kaikki maku (mausteineen).

Onneksi minun ei tarvitse tulla luoksesi syömään.

Mitähän sinäkin raivoat? Onko premenstruaatio-ongelmat päällä vai oletko tavallisestikin yhtä vittumainen? Enkä minä ole kutsunut sinua syömään, vaikka luuletkin niin.

• Bresse
        nahansyöjättärelle kirjoitti:

Mitähän sinäkin raivoat? Onko premenstruaatio-ongelmat päällä vai oletko tavallisestikin yhtä vittumainen? Enkä minä ole kutsunut sinua syömään, vaikka luuletkin niin.

Etkö siis TODELLAKAAN syö paistetun broilerin nahkaa???

• Tepi.

No jos tuota moskaa pitää paistaa, niin olihan huoneenlämpöistä, eli tuntia aiemmin jääkapista pöydälle? Folion kanssa, siis folion sisälle, taatusti kypsyy hitaammin. Kannattaa pysyä kunnon lihoissa, broitsun sisäfilettä esim. nam.

• tosissasi

kun tommoista suosittelet
        "broitsun sisäfilettä esim. nam."

• hämmentynyt

Mitä on broitsun sisäfile?

• Nimetön

uunisi tehossa on vika... Kaikki uunit kun eivät toimi tismalleen samoilla ajoilla... Tai asteesi ovat erit kuin paketin paisto-ohjeessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      133
      4135
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      191
      3905
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      29
      2626
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2412
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2183
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      4
      1756
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1385
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      48
      1382
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1291
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      36
      1079
    Aihe