Tänään 30.1.2007 Tampereella noin kello 22 aikaan katsoin kuuta. Jäi ihmetyttämään usvainen paksu kehä, joka ympäröi kuuta. Kehä oli melko suuri, kuu oli symmetrisesti siinä keskellä. Nyt pari tuntia tapahtuman jälkeen kyseistä kehää ei ole havaittavissa.
Eli mikä voisi olla kyseessä.. jokin ilmiö?
Usvainen kehä kuun ympärillä?
11
1479
Vastaukset
- sentään.......
Eiköhän se ole sitä "ohutta yläpilveä", joka taitaa kysyjääkin vaivata.
- sumuveikko
Jos ilmiö oli heti kuun ympärillä,niin se oli kuunkehä eli matalan sumupilven aiheuttama.Pivi noin 50-300 m korkealla.Tilanne ollut varmaan lähes sumuinen?
Yläpilvet,jotka ovat muutaman km:n korkeudella, taas aiheuttavat rengasmaiset haloilmiöt 22 asteen etäisyydelle kuusta tai auringosta. - Nebula
Eipäs nyt lannisteta kysyjiä ylimielisellä asenteella.
- Anonyymi
Avauksen tehneellä on hoksottimissa jotain vikaa, koska normi ihminen kyllä tajuaa miksi täällä on kategoriat olemassa, mutta tällä vähä-älyisellä ei ole aavistustakaan koko asiasta.
- Anonyymi
sumuveikko kirjoitti:
Jos ilmiö oli heti kuun ympärillä,niin se oli kuunkehä eli matalan sumupilven aiheuttama.Pivi noin 50-300 m korkealla.Tilanne ollut varmaan lähes sumuinen?
Yläpilvet,jotka ovat muutaman km:n korkeudella, taas aiheuttavat rengasmaiset haloilmiöt 22 asteen etäisyydelle kuusta tai auringosta.RUSKEAN REIJÄN KOLLIM...
- näin sen kuun
haloilmiön eli kehän kuun ympärillä.
Itsekin ajattelin kysyä samaa asiaa...kun tavallisesti olen nähnyt auringon halon, kuulla en aiemmin nähnyt. Kait se johtuu jostain ilmakehän olosuhteista. Pakkanen ja ilmankosteus...sumu. Kuten näit, sen halon keskellä oli ilma kirkasta ja ulkopuolella sumuisempaa.- näin kerran
talvella kuun ympärillä täyden halon ja sen halokehän ympärillä poikittain 90 asteen kulmassa toisen kehän.
se oli todella erikoisen näköinen, harmi ettei ollut minkäänlaista kuvantallennuslaitetta käytettävissä. piirsin kuvion kyllä paperille muistiin (en tiedä onko sitä enää tallessa, kun olen muuttanut eri asuntoon).
- Anonyymi
Tarkoittaa että ilma lauhtuu.
- Anonyymi
ÄLÄ OTA ENEMPÄÄ...
- Anonyymi
Otitko liikaa sinolia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1406678Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746002426Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk461680Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141381Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891232- 691079
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631042Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271029- 63956