olen ollut jonkun aikaa norjassa ravtoaintolassa töissä, eikä täällä ole kuultukaan kahdesta samasta muoti-ilmiöstä, mitkä meillä suomessa on valloillaan: keliakia ja laktoosi-intorelasssi. kaupoista ei löydy vähälaktoosista maitoa, puhumattakaan laktoosittomasta. mikä sumalaisia vaivaa? VALIO?? olen tätä mieltä, ettei meitä mikään vaivaa, vaan valio on tehnyt kaikesta tuotemerkkejä...ja ruokavammasia. omasta mielestäni 0.5 suomalaisista omaa geenin vastustaa lehmänmaidon laktoosia,jota ei alunperikään ole tarkoitettu ihmiselle, vaan vasikalle!!! Sitten kun tätä vasikalle alunperin tarkoitettua juomaa suomessa ruvetaan jatkokäsittelemää ja uskottelemaan, että se on hyväksi ihmiselle, niin mitä sanovatkaan lääkärit??? maito sisältää liian paljon piilorasvaa, eläinperäistä rasvaa, joten se on pahasta... hammaslääkärit taas ovat sitä mieltä, että maito on hyvästä. epäilemättä sen sen kslsiumin takia.... minun ja HUOM!!! minun mielestäni, ihmisen pitäisi jättää maito juomatta koska sitä ei ole tarkoitettu ihmisen juotavaksi, vaan vasikan. se on valtion kommunistinen jäänne.... ruotsissa on todella vähän, eikä norjassa ei ole lainkaan ns. hyla ts.vähälaktoosisia tuotteita koska niitä ei tarvita. sama koskee ns. keliaakikkotuotteita. mielikuvituksen tuotetta. valio, ja kaikki valtion viljatuottajat ovat keksineet tämän asian. vrt. normaalin maidon ja vähälaktoosisen maidon hintaa... jälkimmäinen on melkein 1.5x kalliimpi... laktoositon maitojuoma...wtf miettikää vähän ihmiset...
vähälaktoosista
3
970
Vastaukset
- sitroen.
on todettu, että homogenoimaton maito ei aiheuta vatsavaivoja. Suomi lienee ainoa maa, missä maito homonenisoidaan?
Tässä syy, miksi maitovaivat ovat Suomessa niin tavallisia.
Itse juon noin litran rasvatonta maitoa joka päivä ruokajuomana ja voin HYVIN!- heterogenisoitu
"Suomi lienee ainoa maa, missä maito homonenisoidaan?"
Jaahas - nousee esim. Ruotsissa ja Norjassa rasvaa sisältävien maitojen rasva purkissa maidon pinnalle? Näinhän käy maatiloilla juotaessa omaa homogenisoimatonta maitoa.
Kuinka moni homogenisoitua maitoa maitovaivoista syyttävä tietää, mitä se homogenisointi on? - pottunenä
heterogenisoitu kirjoitti:
"Suomi lienee ainoa maa, missä maito homonenisoidaan?"
Jaahas - nousee esim. Ruotsissa ja Norjassa rasvaa sisältävien maitojen rasva purkissa maidon pinnalle? Näinhän käy maatiloilla juotaessa omaa homogenisoimatonta maitoa.
Kuinka moni homogenisoitua maitoa maitovaivoista syyttävä tietää, mitä se homogenisointi on?Keliakia on aivan maailmanlaajuinen sairaus, joka hoitamattomana on oireiltaan vakava.
Jos ravintolassasi ei ole kuultu siitä, niin se osoittaa vain ravintolanpitäjän huonoa ammattitaitoa.
Keliakiaan ei ole muuta hoitoa kuin ruokavalio. Gluteenia pitää välttää niin tarkkaan, että sitä ei saa olla ruoassa pisaraakaan.
Eli ruokiin ei saa joutua jauhopölyäkään, ruoka-aineita ei saa käsitellä samoilla välineillä jauhoa sisältävien ruoka-aineiden kanssa jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833950
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992233Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301900- 311770
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231762Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell531667Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271537- 281491
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni81485