aloittelija

kiinnostunut87

eli olen nyt aikeissa aloitella tuota vhh ruokavaliota, joten kertoisittekos mitä kaikkea on hyvä tietää ja kaikki muutkin jutut aiheeseen liittyen tervetulleita.
pelkään, että itselläni peruna tulee olemaan kova paikka luopua:)

7

1335

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      kukkakaalimuusia. Höyrytin kukkakaalinnuppuja ja sipulisilppua. Kulhoon nokare voita ja loraus kuohukermaa ja sinne pehmenneet kukkakaalit ja sipulit. Sauvasekoittimella vaan sekaisin ja ah mikä herkku. Tämän jälkeen en ole perunaa kaivannut.

      Muilta osin kehoittaisin tutustumaan aiheeseen täällä netissä tai hankkimaan joku asiaa käsittelevä kirja. Vähähiilihydraattisia reseptejä löydät sitten vaikka täältä: http://users.kymp.net/p303525a/

      • alkup.

        että onko joku saanut jotain haittavaikutuksia tuosta vhh ruokavaliosta?
        kun luin muualta juttuja että jollakin oli paino vain noussut tuolla ruokavaliolla?
        itsellä kun siihen ei oikein olisi varaa, pudotettavaa painoa olisi nyt jo n. 40kg..
        olen tietysti tutustunut aiheeseen jo muillakin sivuilla, mutta muiden omakohtaiset kokemukset ovat kyllä kuulemisen arvoisia..
        ja jos joku nyt meinaa ruveta kettuilemaan ettei pelkkä ruokavalio laihduta, niin tiedoksi vain että kyllä sitä liikuntaakin tulee harrastettua:)


      • Kiril
        alkup. kirjoitti:

        että onko joku saanut jotain haittavaikutuksia tuosta vhh ruokavaliosta?
        kun luin muualta juttuja että jollakin oli paino vain noussut tuolla ruokavaliolla?
        itsellä kun siihen ei oikein olisi varaa, pudotettavaa painoa olisi nyt jo n. 40kg..
        olen tietysti tutustunut aiheeseen jo muillakin sivuilla, mutta muiden omakohtaiset kokemukset ovat kyllä kuulemisen arvoisia..
        ja jos joku nyt meinaa ruveta kettuilemaan ettei pelkkä ruokavalio laihduta, niin tiedoksi vain että kyllä sitä liikuntaakin tulee harrastettua:)

        juttuja vhh:n aiheuttamasta painon noususta levittävät tämän ruokavalion vastustajat, jotka suutuspäissään tai muuten vain päissään kirjoittavat lämpimikseen provoviestejä. Todellisuudessa en tiedä ketään, joka ei olisi saanut vhh:lla positiivisioa tuloksia aikaan, jos vaion noudattaa sitä pysyvänä ruokailutottumusten muutoksena, eikä satunnaisena laihdutuskuurina, joka päättyy jonkin ajan kuluttua.

        Olen täällä kertonut omakohtaisia kokemuksia vhh:sta yli kahden vuoden ajalta ja jatkan samalla linjalla, koska kyseessä on, ei vain laihduttamiseen tähtäävä, vaan ennenkaikkea tervelliseen ja tasapainoiseen elämään johtava ruokavalio.


      • alkup.
        Kiril kirjoitti:

        juttuja vhh:n aiheuttamasta painon noususta levittävät tämän ruokavalion vastustajat, jotka suutuspäissään tai muuten vain päissään kirjoittavat lämpimikseen provoviestejä. Todellisuudessa en tiedä ketään, joka ei olisi saanut vhh:lla positiivisioa tuloksia aikaan, jos vaion noudattaa sitä pysyvänä ruokailutottumusten muutoksena, eikä satunnaisena laihdutuskuurina, joka päättyy jonkin ajan kuluttua.

        Olen täällä kertonut omakohtaisia kokemuksia vhh:sta yli kahden vuoden ajalta ja jatkan samalla linjalla, koska kyseessä on, ei vain laihduttamiseen tähtäävä, vaan ennenkaikkea tervelliseen ja tasapainoiseen elämään johtava ruokavalio.

        että jos tuolla ruokavaliolla saa painoa alas, niin onko edessä välttämätön painonnousu jos palaa ns. normaaliin ruokavalioon?
        ja miten itse olet noudattanut, paljonko hiilareita sallit päivän ruokaan vai oletko nollatoleranssi linjalla?
        esim. voiko hedelmiä tai marjoja syödä?
        mitä suosittelet välipalaksi, kun tähän mennessä oon ollu aikamoinen leipähirmu..


      • Kiril
        alkup. kirjoitti:

        että jos tuolla ruokavaliolla saa painoa alas, niin onko edessä välttämätön painonnousu jos palaa ns. normaaliin ruokavalioon?
        ja miten itse olet noudattanut, paljonko hiilareita sallit päivän ruokaan vai oletko nollatoleranssi linjalla?
        esim. voiko hedelmiä tai marjoja syödä?
        mitä suosittelet välipalaksi, kun tähän mennessä oon ollu aikamoinen leipähirmu..

        jos ensin vähentää hiilihydraatit minimiin ja laihtuu, niin palatessa takaisin hiilihydraatteja syömään niin paino nousee.

        Alussa laskin hiilihydraatteja tarkkaan ja pyrin pitämään ne 30-60 grammassa. Tiedän, että nopeammin tuloksia olisi saavuttanut alhaisella vaikkapa 20 gramman tasolla, jota Atkinsissa käytetään, mutta minulle tärkeintä olikin oma terveys ja saada verenpaine- ja kolesteroliongelmat kuriin. Painon lasku tulikin sitten lisäbonuksena.

        Hedelmiä en syö juuri lainkaan, varsinkaan tuontihedelmiä. Pakastimessa on nytkin kotimaisia marjoja, vadelmaa, mustikkaa, karpaloa ja puolukkaa. Niissä on alhaisempi hiilihydraattimäärä kuin tuontihedelmissä. Kotimaisia omenoita syön syksyisin jonkin verran.

        Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla poistuu välipalojen syömisen tarve kokonaan ja syön kolme ateriaa päivässä ja se riittää, eikä välipaloja tarvita. Minäkin söin leipää enne aika paljon, mutta nyt ei leipä mahdu ruokavalioon millään ja nälkä pysyy poissa pitkään normaaleilla aterioilla.


      • Helekutti
        Kiril kirjoitti:

        jos ensin vähentää hiilihydraatit minimiin ja laihtuu, niin palatessa takaisin hiilihydraatteja syömään niin paino nousee.

        Alussa laskin hiilihydraatteja tarkkaan ja pyrin pitämään ne 30-60 grammassa. Tiedän, että nopeammin tuloksia olisi saavuttanut alhaisella vaikkapa 20 gramman tasolla, jota Atkinsissa käytetään, mutta minulle tärkeintä olikin oma terveys ja saada verenpaine- ja kolesteroliongelmat kuriin. Painon lasku tulikin sitten lisäbonuksena.

        Hedelmiä en syö juuri lainkaan, varsinkaan tuontihedelmiä. Pakastimessa on nytkin kotimaisia marjoja, vadelmaa, mustikkaa, karpaloa ja puolukkaa. Niissä on alhaisempi hiilihydraattimäärä kuin tuontihedelmissä. Kotimaisia omenoita syön syksyisin jonkin verran.

        Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla poistuu välipalojen syömisen tarve kokonaan ja syön kolme ateriaa päivässä ja se riittää, eikä välipaloja tarvita. Minäkin söin leipää enne aika paljon, mutta nyt ei leipä mahdu ruokavalioon millään ja nälkä pysyy poissa pitkään normaaleilla aterioilla.

        En ole ihan samaa mieltä siitä että todella alhaisilla hiilareilla saisi nopeammin tuloksia. Kaikkein nopeimmin itselläni paino putosi hiilareiden ollessa 80g/vrk. Pysähtyi miltei kokonaan hiilareiden ollessa alle 20g/vrk.

        Jos syömisen kanssa on ongelmia kuten makeannälkää tai ahmimista, on todella matalat hiilarit siihen oikea ratkaisu.


    • vanha aloittelija

      kompastuskivi leivästä luopuminen. Tykkään ruisleivästä niin maar mahottomasti. Nyt syön 2-3 viipaletta päivässä. Perunan korvasin kaikenmoisilla kasviksilla. Suosikkini on kesäkurpitsa kuutioituna sipulia juustoraastetta jotain yrttimaustetta ja koko hoito uuniin tai mikroon (mikä on nopeampaa).

      Rasvoja en kaihda. Käytän voita ja oliiviöljyä. Juon punaista maitoa. En uskonut alkuaan koko hommaan, mutta päätin kokeilla. Ja paino putoaa!
      Kummallista on, ettei tee mieli edes suklaata, jota ennen rakastin. Jos tähän kokeiluun kuolen, ei haittaa, sillä olen jo sen verran vanha ja elämästä nauttinut että menköön!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      406
      4067
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      136
      2784
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1928
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1350
    5. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1239
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      72
      1232
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1232
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1201
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1011
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      950
    Aihe