Skeptikoita on mollattu!

Ohjaaja James Cameron väittää löytäneensä "Jeesuksen, hänen vaimonsa Maria Magdalenan ja heidän poikansa Juudaksen" luut uurnasta, ja että "dna-kokeet vahvistavat hänen väitteensä" (Ilta-Sanomat).

Raamattuoppinut Stephen Pfann on väittänyt, että

- Tuskin kristityt uskovat näitä (Cameronin) väitteitä. Mutta skeptikot haluaisivat tietysti nähdä uusia todisteita.

Skeptikkona kiistän jyrkästi. Tai siis - todisteita juuri olisi hauska nähdä, mutta mitkä hiton dna-kokeet? Skeptikko ei koske kepilläkään juttuun, joka haisee kuin kolme päivää vanha kala. Kaikki tervejärkiset haluaisivat nähdä Cameronin ns. "todisteet", ei siinä mitään erityistä skpetisyyttä tarvita.

18

1474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfgfg

      Katsoskun jokaisessa solussa on dna:ta, oliko uutta? DNA:ata voidaan eristää hyvinkin vanhoista luista. DNA-testien avulla voidaan määrittää mm. onko aikuisen ja lapsen luilla selvä sukulaisuusyhteys. Samaan tapaan voidaan määrittää onko joku jonkin lapsen äiti tai isä.

      • e57j5ej

        Joo, DNA-testien avulla voidaan varmasti selvittää, ovatko esim. kolme ikivanhaa luurankoa kuuluneet sukulaisille, mutta miten voisi muka selvittää sen, että joku luurangoista on "Jeesuksen", ja mukamas juuri SEN "Jeesuksen"? Mistä saisi näytteen "Jumalan" DNA:sta?

        huuhaahuuhaa


      • e57j5ej kirjoitti:

        Joo, DNA-testien avulla voidaan varmasti selvittää, ovatko esim. kolme ikivanhaa luurankoa kuuluneet sukulaisille, mutta miten voisi muka selvittää sen, että joku luurangoista on "Jeesuksen", ja mukamas juuri SEN "Jeesuksen"? Mistä saisi näytteen "Jumalan" DNA:sta?

        huuhaahuuhaa

        mitä tarkoitin. Kun toinen todiste oli, että uurnan päällä luki "Juudas, Jeesuksen poika", niin unohtuu, että kyseessä olivat aivan tavalliset etunimet. Ja Maria Magdaleena eli "Magdalan Maria"? Mistä muualta hän putkahti tarinaan kuin "Da Vinci -koodista"?


      • wrjjjk
        e57j5ej kirjoitti:

        Joo, DNA-testien avulla voidaan varmasti selvittää, ovatko esim. kolme ikivanhaa luurankoa kuuluneet sukulaisille, mutta miten voisi muka selvittää sen, että joku luurangoista on "Jeesuksen", ja mukamas juuri SEN "Jeesuksen"? Mistä saisi näytteen "Jumalan" DNA:sta?

        huuhaahuuhaa

        Jumalan dna,siinäpä ei ihmisen konstit riitä.
        Voi pyhä Sylvi!!!


      • http://fi.wikipedia.org/wik...
        sharyn kirjoitti:

        mitä tarkoitin. Kun toinen todiste oli, että uurnan päällä luki "Juudas, Jeesuksen poika", niin unohtuu, että kyseessä olivat aivan tavalliset etunimet. Ja Maria Magdaleena eli "Magdalan Maria"? Mistä muualta hän putkahti tarinaan kuin "Da Vinci -koodista"?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Magdalan_Maria


    • oikea skeptikko

      Sharyn, uskot kaikkeen huuhaahan.Ei ihme jos väität olevasi skeptikko ja sinua mollataan, itse olet soppasi seppä!

      • Mihin minä sinun mielestäni olen uskonut?


      • nasakki
        sharyn kirjoitti:

        Mihin minä sinun mielestäni olen uskonut?

        Esimerkiksi uskot kuukävelyihin, mikä on täyttä valhetta.


      • treyntryn
        nasakki kirjoitti:

        Esimerkiksi uskot kuukävelyihin, mikä on täyttä valhetta.

        nasakki-pelle on aivan ilmeisesti juniori, joka ei edes usko minun käyneen paskalla jo vuonna 1969, koska ei ole ollut sitä itse silloin näkemässä. Tiedoksesi, että kuukävelyt eivät ole mikään uskonasia, vaan historiallinen fakta, jonka monet meistä varttuneemmista ovat itse todistaneet tapahtuneeksi.

        Varmaankin vuonna 2037 silloiset juniorit eivät usko ihmiskunnan käyttäneen Internettiä jo vuonna 1997, koska teknologia oli silloin vielä niin kehittymätöntä. Eikä ainakaan ihan varmasti kukaan usko minun käyneen paskalla sisävessassa jo vuonna 1969, koska eihän silloin ollut olemassakaan kuin pelkkiä ulkohuusseja.


      • nasakki
        treyntryn kirjoitti:

        nasakki-pelle on aivan ilmeisesti juniori, joka ei edes usko minun käyneen paskalla jo vuonna 1969, koska ei ole ollut sitä itse silloin näkemässä. Tiedoksesi, että kuukävelyt eivät ole mikään uskonasia, vaan historiallinen fakta, jonka monet meistä varttuneemmista ovat itse todistaneet tapahtuneeksi.

        Varmaankin vuonna 2037 silloiset juniorit eivät usko ihmiskunnan käyttäneen Internettiä jo vuonna 1997, koska teknologia oli silloin vielä niin kehittymätöntä. Eikä ainakaan ihan varmasti kukaan usko minun käyneen paskalla sisävessassa jo vuonna 1969, koska eihän silloin ollut olemassakaan kuin pelkkiä ulkohuusseja.

        Nasakki itse katsoi tv.stä sitä kuuhuijausta v.-69.Olin silloin juniori ja nyt seniori.Nyt tiedän vielä enemmän asiasta, haluatko väitellä livenä jossakin.


      • 354h5436h4
        nasakki kirjoitti:

        Nasakki itse katsoi tv.stä sitä kuuhuijausta v.-69.Olin silloin juniori ja nyt seniori.Nyt tiedän vielä enemmän asiasta, haluatko väitellä livenä jossakin.

        Mietippä sitten nasakki-pelle sitä, että silloin vuonna 1969 kuukävelyä seurasi myös kymmenet tuhannet tiedemiehet kaikissa maailman maissa, television lisäksi moni muin havaintolaittein, eikä kukaan esittänyt silloin mitään epäilyksiä. Kaikki huuhaa-pellet ovat ilmestyneet esittämään omia mielisairaita salaliittoteorioitaan vasta noin neljännesvuosisata myöhemmin.


      • nasakki
        354h5436h4 kirjoitti:

        Mietippä sitten nasakki-pelle sitä, että silloin vuonna 1969 kuukävelyä seurasi myös kymmenet tuhannet tiedemiehet kaikissa maailman maissa, television lisäksi moni muin havaintolaittein, eikä kukaan esittänyt silloin mitään epäilyksiä. Kaikki huuhaa-pellet ovat ilmestyneet esittämään omia mielisairaita salaliittoteorioitaan vasta noin neljännesvuosisata myöhemmin.

        Aitous puuttuu koko hommasta.Aina on joukkoja huijattu. Ei sitäkään tiedetä, mitä Irakissa nyt tapahtuu.Vain johtajat tietää todelliset puolet asioista, mutta ne ei kerro. Aika paljastaa huijaukset, niinkuin on käynyt apollo-pelleilyssä.


      • sdfdsf
        treyntryn kirjoitti:

        nasakki-pelle on aivan ilmeisesti juniori, joka ei edes usko minun käyneen paskalla jo vuonna 1969, koska ei ole ollut sitä itse silloin näkemässä. Tiedoksesi, että kuukävelyt eivät ole mikään uskonasia, vaan historiallinen fakta, jonka monet meistä varttuneemmista ovat itse todistaneet tapahtuneeksi.

        Varmaankin vuonna 2037 silloiset juniorit eivät usko ihmiskunnan käyttäneen Internettiä jo vuonna 1997, koska teknologia oli silloin vielä niin kehittymätöntä. Eikä ainakaan ihan varmasti kukaan usko minun käyneen paskalla sisävessassa jo vuonna 1969, koska eihän silloin ollut olemassakaan kuin pelkkiä ulkohuusseja.

        Itse veikkaan että 50 vuoden kuluttua (jos elän vielä...) väittelen silloisten salaliittoniilojen kanssa oliko 2020-luvun marslento todellinen... Kun eihän silloin kivikaudella ollut edes kvanttitietokoneita, hyvä kun pongia pelattiin.


      • homo pelle rungvist
        354h5436h4 kirjoitti:

        Mietippä sitten nasakki-pelle sitä, että silloin vuonna 1969 kuukävelyä seurasi myös kymmenet tuhannet tiedemiehet kaikissa maailman maissa, television lisäksi moni muin havaintolaittein, eikä kukaan esittänyt silloin mitään epäilyksiä. Kaikki huuhaa-pellet ovat ilmestyneet esittämään omia mielisairaita salaliittoteorioitaan vasta noin neljännesvuosisata myöhemmin.

        ei ne taikuritkaan tiedä aina että miten se toinen taikuri tollee teki.
        eikä räikkönenkään osaa yhtä hyvin kuin massa.
        eikä apollokaan ollu parempi kuin rocky.
        eikä ne tiedemiehetkään tietän mitä ne toiset tiedemiehet.


    • Komparaattori

      "Skeptikko ei koske kepilläkään juttuun, joka haisee kuin kolme päivää vanha kala."

      Mutta miksi ihmeessä ei? Kolme päivää vanhan kalan hajuhan tuntuu lähestulkoon ranskalaiselta parfyymilta kun on ensin nuuhkaissut keskimääräistä skeptikkoa.

      Että mihkäs on se "tutkimusasenne" hukkunut. Korjaan: Mahdoton tietenkin hukata sellaista, mitä ei ole ikinä ollut.

      • Mistä löydät Jeesuksen DNA:ta? Taatusti haisee, jos joku väittää sellaista löytäneensä.


      • ei skept.
        sharyn kirjoitti:

        Mistä löydät Jeesuksen DNA:ta? Taatusti haisee, jos joku väittää sellaista löytäneensä.

        Eihän hänen ruumiinsa jäänyt hautaan vaan nousi ylös kolmantena päivänä ja lopulta 40 päivää ylösnousemuksen jälkeen hän nousi pilvessä taivaaseen.


      • jäi hautaan?
        ei skept. kirjoitti:

        Eihän hänen ruumiinsa jäänyt hautaan vaan nousi ylös kolmantena päivänä ja lopulta 40 päivää ylösnousemuksen jälkeen hän nousi pilvessä taivaaseen.

        No, jos se maallinen ruumis jäi sittenkin hautaan ja vain se henki nousi ylös taivaaseen????! Jumalan ja Jessen DNAta tuskin löytynee mistään... Löydetyn haudan jäänökset ja oletus Jessen perheestä perustuivat vain päättelyyn sukulaisuusyhteyksistä eli tieteellisesti ei voitane todistaa että kysymys on juuri Jeesuksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe