Juoksu-/kävelykengistä

pose

Nyt kun tiet alkavat pikkuhiljaa sulaa, olis tarkotus sijoittaa uusiin lenkkareihin. Ja tällä kertaa en ajatellut ostaa niitä jotka on makeimman näköiset, vaan nimenomaan MULLE hyvät kengät.

Onkohan ylipäätään mahdollista saada hyviä juoksukenkiä, jotka samalla toimivat myös esim. sauvakävelyssä. Ymmärtääkseni juoksu- ja kävelykengät on ihan erikseen(?) Kaksien kenkien osto keventää jo vähän liikaa kukkaroa...

4

597

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nopainnogain

et tarvitse:hyvät juoksukengät on helevetin hyvät kävelykengät.Kyllähän ne mainosmiehet myisi meille vaikka kengät nukkumiseen,jos joku keksisi asian.Hyvä esimerkki on tämä uusi lumikenkäily:niillä voi kulkea lumessa jos lunta on alle 5 cm!.Eri asia on Kanadan todella lumisiin olosuhteisiin tehdyt isot ja kömpelöt lumikengät,mutta nehän ei ole tarpeeksi hienot ulkonäöltään nykyihmisille.

• misu

kyllä niillä lumikengillä voi kulkea vaikka metrin hangessa =)(olen kokeillut). siitä olen samaa mieltä että juoksemiseen ja kävelyyn ei kannata erikseen kenkiä ostaa.

• agneta

Tottahan toki juoksu ja kävely hoituvat samoilla kengillä. Tai ainakin kävely hoituu juoksukengiläkin toisin päin ei ehkä niinkään. Riippuu sitten tilanteesta, kannattaako se taloudellisesti. Useimmiten kävelyyn "riittää" halvemmat kengät kuin juoksemiseen. Eli jos ostat kalliimman hintaluokan juoksukengät (120-200 e), ei niitä mielestäni kannata tuhlata kävelylenkeillä. Itse juoksen noilla kalliimmilla kengillä, mutta en ikinä raskis laittaa niitä kävelylenkille, siihen minulla ei ole varaa. Kävelylenkeillä käytän vanhempia / halvempia kenkiä. Tämä on ainakin minun kohdalla edullisin ja toimivin ratkaisu pitkällä tähtäimellä.

• Arto

Hei,
      Kenkätehtaat on keksineet erikseen kävely ja juoksukengät. Se ei ole pelkästään kikka vaan kävelykengät on hieman erilaiset, nyt en ihan ole varma onko ne vain tukevammat vai mitä muuta liittyy asiaan. Hyvät juoksukengät toimii myös kävelyssä (keppikävelyssä hyvät kengät on ehdottomat).

Juoksukengät taasen on ihan eri kuin ne lenkkarit joita joka kaupassa on. Eli urheiluliikkeeseen ehdottomasti ostelemaan (ei halpahalliin) ja etsi se kiinnostunein myyjä joka osaa opastaa.
      Tärkeintä juoksukengissä on jalan koon lisäksi se että niisä on kantapäässä vaimennus (airflow, cell, adiprene tms). Muutoin rikot jalat jos innostut vuodenkin säännölliseen lenkkeilyyn. Vaimennus on jo kaikissa 75EUR lenkkareissakin nykyään. Pronaatiot (jalan askelvirheet ) korjaavia kenkiä myös on ja niiden valinta meneekin sitten jo ammattilaisten hommiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      27
      6502
    2. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      72
      5178
    3. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      93
      4775
    4. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      6
      4599
    5. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      69
      4458
    6. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      18
      4038
    7. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      54
      3997
    8. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      108
      3869
    9. Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa

kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode
      Maailman menoa
      21
      3500
    10. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      17
      3327
    Aihe