VILJAKUVIOT

viljelijä

Muistaako kukaan Evitskogintiellä Kirkkonummen ja Siuntion välillä olleen ilmiön vuonna 1998 muistaakseni? Eikö tää ollu joku viljakuvio? Porukkaa siinä ravasi niin perkeleesti.Oli nelosen ja kolmosen uutisia myöten. Onko kuvia? Tai linkki tästä?

27

2659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • g..

      Eikö kukaan ole vielä paljastanut tehneensä kuviot.Nämä on tehty puhtaasti huumorimielellä.Olispa aprillipäiviä enemmän!!!
      Helppoa ja hauskaa hommaa. Kannattaa kysyä lupa maanomistajalta ennen toimeen ryhtymistä.

      • vai niin

        "Eikö kukaan ole vielä paljastanut tehneensä kuviot."

        Ilmeisesti sitten ei.

        "Nämä on tehty puhtaasti huumorimielellä."

        Ai koska kukaan ei ole paljastanut tehneensä niitä? Minusta tuntuu, että jotain päättelyaskelia puuttuu välistä.


      • kesää.....
        vai niin kirjoitti:

        "Eikö kukaan ole vielä paljastanut tehneensä kuviot."

        Ilmeisesti sitten ei.

        "Nämä on tehty puhtaasti huumorimielellä."

        Ai koska kukaan ei ole paljastanut tehneensä niitä? Minusta tuntuu, että jotain päättelyaskelia puuttuu välistä.

        Joka uskoo että viljakuviot on tehnyt joku muu kuin ihminen kiusallaan tai huumormielessä tai jostain muusta syystä...silloin voi heittää kaikkki muutkin järjenrippeet roskikseen ja alkaa uskomaan ufoihin.


      • hyvinkin
        kesää..... kirjoitti:

        Joka uskoo että viljakuviot on tehnyt joku muu kuin ihminen kiusallaan tai huumormielessä tai jostain muusta syystä...silloin voi heittää kaikkki muutkin järjenrippeet roskikseen ja alkaa uskomaan ufoihin.

        perehtynyt aiheeseen? Ja vielä se että
        joku uskonto liitetään ufoihin?..sehän
        on melkein sama kuin rupeaisit kumartamaan
        näppäimistöllesi..älä usko,ota selvää,sillä
        sinullahan on outo uskomus ufoista..


      • vai niin
        kesää..... kirjoitti:

        Joka uskoo että viljakuviot on tehnyt joku muu kuin ihminen kiusallaan tai huumormielessä tai jostain muusta syystä...silloin voi heittää kaikkki muutkin järjenrippeet roskikseen ja alkaa uskomaan ufoihin.

        "Joka uskoo että viljakuviot on tehnyt joku muu kuin ihminen kiusallaan tai huumormielessä tai jostain muusta syystä."

        Uskoo? Miten usko tähän liittyy? Minä ainakin luotan vain tietoon ja jos en tiedä kuka ne on tehnyt, niin en oleta mitään.

        Sinä oletat.

        Kannattaisi hieman opetella logiikkaa ettei ihan tule päättömyyksiä esitettyä.


      • hyvinkin kirjoitti:

        perehtynyt aiheeseen? Ja vielä se että
        joku uskonto liitetään ufoihin?..sehän
        on melkein sama kuin rupeaisit kumartamaan
        näppäimistöllesi..älä usko,ota selvää,sillä
        sinullahan on outo uskomus ufoista..

        "uskoa" johonkin ei tarkoita, että "uskonnolla" olisi sen kanssa mitään tekemistä.

        "Tietää" ja "uskoa" ovat puhekielessä usein sama asia. Minä uskon, että UFOt ovat ufoa.


      • sotkeutua,sillä
        sharyn kirjoitti:

        "uskoa" johonkin ei tarkoita, että "uskonnolla" olisi sen kanssa mitään tekemistä.

        "Tietää" ja "uskoa" ovat puhekielessä usein sama asia. Minä uskon, että UFOt ovat ufoa.

        onhan ufot tuolla uskonnot & uskomukset
        osastolla ja useasti saa lukea ufo-uskovaiset,
        valitettavasti.

        Minulle & vaimolleni ufot ovat yhtä todellisia,
        kuin näyttöruutu jota katsot.Vaimoni ei halua
        enään ikinä kokea samaa kuin mitä koettiin ja
        kauhua jota varsinkin hän yksin ollessaan koki.
        Eikä halua edes keskustella ufoista,lukea ufoista
        jne. ja tapahtuneesta on kuitenkin yli 20v.

        En tiedä mitä ne on,eikä kukaan ole vielä
        näkemäämme & kokemaamme pystynyt selittämään
        (ovat pysyneet ufoina).Jos ovat ihmisten tekemiä
        laitteita,niin ok..toivottavasti saavat niitä ihan
        myyntiinkin valmistettua lähitulevaisuudessa :).


      • niin.
        sharyn kirjoitti:

        "uskoa" johonkin ei tarkoita, että "uskonnolla" olisi sen kanssa mitään tekemistä.

        "Tietää" ja "uskoa" ovat puhekielessä usein sama asia. Minä uskon, että UFOt ovat ufoa.

        ""Tietää" ja "uskoa" ovat puhekielessä usein sama asia."

        No tämä nyt on täyttä lööperiä. Jos ne sinulle ovat sama asia, niin sinulla on vajaat kielelliset taidot. Uskominen ja tietäminen ovat kaksi täysin eri asiaa.

        Siinä olen samaa mieltä, että ei uskonnolla ole välttämättä uskomisen kanssa tekemistä. (joskin skeptikot tuntuvat uskovan aivan käsittämättömiin asioihin, mutta kuitenkin nauravat muiden uskolle omiin asioihinsa)


      • niin. kirjoitti:

        ""Tietää" ja "uskoa" ovat puhekielessä usein sama asia."

        No tämä nyt on täyttä lööperiä. Jos ne sinulle ovat sama asia, niin sinulla on vajaat kielelliset taidot. Uskominen ja tietäminen ovat kaksi täysin eri asiaa.

        Siinä olen samaa mieltä, että ei uskonnolla ole välttämättä uskomisen kanssa tekemistä. (joskin skeptikot tuntuvat uskovan aivan käsittämättömiin asioihin, mutta kuitenkin nauravat muiden uskolle omiin asioihinsa)

        uskon lopettavani tämän keskustelun ja läheväni kauppaan. Uskon myös, että tänään sataa räntää koko päivän, koska sääprofeetat niin ilmoittivat.

        Puhekieltä, puhekieltä...


      • niin.
        sharyn kirjoitti:

        uskon lopettavani tämän keskustelun ja läheväni kauppaan. Uskon myös, että tänään sataa räntää koko päivän, koska sääprofeetat niin ilmoittivat.

        Puhekieltä, puhekieltä...

        "Uskon myös, että tänään sataa räntää koko päivän, koska sääprofeetat niin ilmoittivat."

        Missä vaiheessa tämä usko muuttuu tiedoksi? Etkö näe eroa?

        Puhekielessäkin usko ja tieto ovat kaksi eri asiaa, et sinä sitä pääse karkuun.


      • niin. kirjoitti:

        "Uskon myös, että tänään sataa räntää koko päivän, koska sääprofeetat niin ilmoittivat."

        Missä vaiheessa tämä usko muuttuu tiedoksi? Etkö näe eroa?

        Puhekielessäkin usko ja tieto ovat kaksi eri asiaa, et sinä sitä pääse karkuun.

        Kyse ei ole käsitteiden sekoittamisesta, vaan yksinkertaisesti puhekielen tietystä "sumeudesta" termien suhteen.

        Halusin vain puuttua asiaan siinä vaiheessa, kun pohdinta viljakuvioista luiskahti ufoihin uskomiseen ja sitten hyvin yllättäen siihen, että "joku uskonto liitetään ufoihin".

        Tieto, epäilys, luuleminen, usko... uskonnolla ei pidä ruveta lyömään.

        Oma vakaa uskoni on, että kaikki viljakuviot ovat ihmisten tekemiä, mutta tietenkään minulla ei voi olla asiasta eksaktia tietoa. Sitä varten pitäisi tutkia ja analysoida jokainen viljakuvio ja minun pitäisi käydä nämä analyysit ja niiden todentaminen läpi. Se on mahdotonta. Joten joudun käyttämään sanaa "usko". Kaiken tietämäni perusteella uskon, että ihmiset ovat koko jutun takana.


      • niin.
        sharyn kirjoitti:

        Kyse ei ole käsitteiden sekoittamisesta, vaan yksinkertaisesti puhekielen tietystä "sumeudesta" termien suhteen.

        Halusin vain puuttua asiaan siinä vaiheessa, kun pohdinta viljakuvioista luiskahti ufoihin uskomiseen ja sitten hyvin yllättäen siihen, että "joku uskonto liitetään ufoihin".

        Tieto, epäilys, luuleminen, usko... uskonnolla ei pidä ruveta lyömään.

        Oma vakaa uskoni on, että kaikki viljakuviot ovat ihmisten tekemiä, mutta tietenkään minulla ei voi olla asiasta eksaktia tietoa. Sitä varten pitäisi tutkia ja analysoida jokainen viljakuvio ja minun pitäisi käydä nämä analyysit ja niiden todentaminen läpi. Se on mahdotonta. Joten joudun käyttämään sanaa "usko". Kaiken tietämäni perusteella uskon, että ihmiset ovat koko jutun takana.

        "Tieto, epäilys, luuleminen, usko... uskonnolla ei pidä ruveta lyömään. "

        Se, että uskoo johonkin ei liity välttämättä mitenkään uskoon, tätähän olen itsekin sanonut ensimmäisestä kommentistani. Mutta se ei myöskään tarkoita, että uskominen ja tietäminen olisivat kaksi samaa asiaa. Ei edes puhekielessä. Ne voivat olla eri asioita eri mielessä ja tämä on oleellista.

        "Oma vakaa uskoni on, että kaikki viljakuviot ovat ihmisten tekemiä, mutta tietenkään minulla ei voi olla asiasta eksaktia tietoa."

        Ok. Minun vakaa uskoni taas on, että ne eivät kaikki ole ihmisten tekemiä, mutta ei minullakaan ole mitään kättä pidempää semminkään kun puhutaan "kaikista tapauksista".


      • niin. kirjoitti:

        "Tieto, epäilys, luuleminen, usko... uskonnolla ei pidä ruveta lyömään. "

        Se, että uskoo johonkin ei liity välttämättä mitenkään uskoon, tätähän olen itsekin sanonut ensimmäisestä kommentistani. Mutta se ei myöskään tarkoita, että uskominen ja tietäminen olisivat kaksi samaa asiaa. Ei edes puhekielessä. Ne voivat olla eri asioita eri mielessä ja tämä on oleellista.

        "Oma vakaa uskoni on, että kaikki viljakuviot ovat ihmisten tekemiä, mutta tietenkään minulla ei voi olla asiasta eksaktia tietoa."

        Ok. Minun vakaa uskoni taas on, että ne eivät kaikki ole ihmisten tekemiä, mutta ei minullakaan ole mitään kättä pidempää semminkään kun puhutaan "kaikista tapauksista".

        tiedon ja uskon raja rehellisillä ihmisillä. Ollaanko sovinnossa?


      • niin.
        sharyn kirjoitti:

        tiedon ja uskon raja rehellisillä ihmisillä. Ollaanko sovinnossa?

        Särähti vain korvaan, niin piti tarttua :)

        Tietysti on paikallaan yleisellä tasolla kysyä itseltään milloin voi jostain asiasta olla varma, eli milloin voidaan yleistää, mutta se on jo työläämäpi polku...


    • g......

      Nyt kun aloitatte kunnon viljakuviovouhotuksen, niin ensikesänä on joka pellolla viljakuvioita. Niitä on hauska tehdä hölmöläisten ihmeteltäväksi. Arvatkaapa miten niitä tehdään?

      • joka ikinen

        on mielestäsi lankun ja narun avulla tehtyjä..


      • ja.....
        joka ikinen kirjoitti:

        on mielestäsi lankun ja narun avulla tehtyjä..

        Jokainen osaa kävellä puujaloilla.


      • Scifisti77
        ja..... kirjoitti:

        Jokainen osaa kävellä puujaloilla.

        Kun vertaa lankulla ja narulla tehtyjä viljakuvioita vielä selvittämättömiin viljakuvioihin, niin kyllä niissä on selkeästi eroja. Nämä selvittämättömät viljakuviot kun ovat niin paljon teräväreunaisempia ja tarkempia sekä siistimpiä. Eli jos ihmiset ovat tehneet nämä kaikki kuviot, niin tekemistapoja on enemmän kuin vain se lankku ja naru. Tai sitten ufot. En tiedä kun en tiedä.

        Scifisti77


      • ja.....
        Scifisti77 kirjoitti:

        Kun vertaa lankulla ja narulla tehtyjä viljakuvioita vielä selvittämättömiin viljakuvioihin, niin kyllä niissä on selkeästi eroja. Nämä selvittämättömät viljakuviot kun ovat niin paljon teräväreunaisempia ja tarkempia sekä siistimpiä. Eli jos ihmiset ovat tehneet nämä kaikki kuviot, niin tekemistapoja on enemmän kuin vain se lankku ja naru. Tai sitten ufot. En tiedä kun en tiedä.

        Scifisti77

        Miksi ei koskemattomien lumikinosten takana ole koskaan ollut lumikuvioita tehtynä?
        Vastaus:
        Se nyt on vaan niin vaikeaa mennä jälkiä jättämättä koskemattoman lumen keskelle kuvioita tekemään! Siksi niitä ei ole.
        Eikä kikkailijoilla ole varaa vuokrata myöskään helikopteria moiseen, ehkä jännäänkiin harrastukseen.
        Miksi lumienkeleiden vieressä on aina jalanjäljet.
        Viljakuviot ovat aina ihmisen tekemiä, keinolla jos toisella tehtyjä!


      • loistavaa.
        ja..... kirjoitti:

        Miksi ei koskemattomien lumikinosten takana ole koskaan ollut lumikuvioita tehtynä?
        Vastaus:
        Se nyt on vaan niin vaikeaa mennä jälkiä jättämättä koskemattoman lumen keskelle kuvioita tekemään! Siksi niitä ei ole.
        Eikä kikkailijoilla ole varaa vuokrata myöskään helikopteria moiseen, ehkä jännäänkiin harrastukseen.
        Miksi lumienkeleiden vieressä on aina jalanjäljet.
        Viljakuviot ovat aina ihmisen tekemiä, keinolla jos toisella tehtyjä!

        "Se nyt on vaan niin vaikeaa mennä jälkiä jättämättä koskemattoman lumen keskelle kuvioita tekemään! "

        Päättelit juuri, että jos lumikuviot tehdään ihmisen toimesta, niin niitä ei voida tehdä koskemattomien hankien taakse, joten ne ovat ihmisten tekemiä.

        Loistava järjenjuoksu. Uskomaton..


      • focussin
        loistavaa. kirjoitti:

        "Se nyt on vaan niin vaikeaa mennä jälkiä jättämättä koskemattoman lumen keskelle kuvioita tekemään! "

        Päättelit juuri, että jos lumikuviot tehdään ihmisen toimesta, niin niitä ei voida tehdä koskemattomien hankien taakse, joten ne ovat ihmisten tekemiä.

        Loistava järjenjuoksu. Uskomaton..

        Niimpä niin ja viljapellolle meno onnistuu, kun ne jäljet ei vain näy.
        Oletteko nähneet lumessa vastaavia kuvioita(ilman kulkujälkiä), lumisia paikkoja riittää.


      • nähnyt
        focussin kirjoitti:

        Niimpä niin ja viljapellolle meno onnistuu, kun ne jäljet ei vain näy.
        Oletteko nähneet lumessa vastaavia kuvioita(ilman kulkujälkiä), lumisia paikkoja riittää.

        Niitä tekevät monet lumen alla kulkevat eläimet talvisin. Tuskin ihmisellekään mahdotonta. Eri asia sitten kuka viitsisi nähdä niin paljon vaivaa.


    • SUT julkisuudessa

      MTV 3 2000..sieltä löytyy ainakin.

      • kanavalla oli

        noin viikko sitten aivan asiallinen ohjelma asiasta. filmi pätki pahasti alussa ja tekstityksen kanssa ongelmia, mutta loppu toimi hyvin.
        brittiarmeijakin tutki ilmiötä, niitä ei saanut kuvata ja julkaista.

        osalle kuvioista löytyi ihmisperäinen selitys, ei läheskään kaikille. mm. valopalloja lenteli muutamien kuvioiden yllä aivan filmattuna.


      • oli asiallinen
        kanavalla oli kirjoitti:

        noin viikko sitten aivan asiallinen ohjelma asiasta. filmi pätki pahasti alussa ja tekstityksen kanssa ongelmia, mutta loppu toimi hyvin.
        brittiarmeijakin tutki ilmiötä, niitä ei saanut kuvata ja julkaista.

        osalle kuvioista löytyi ihmisperäinen selitys, ei läheskään kaikille. mm. valopalloja lenteli muutamien kuvioiden yllä aivan filmattuna.

        vaikka menasikin pätkimsen takia jäädä
        katsomatta.

        Ei ole vielä läheskään ratkennut koko
        asia..ihmiset monestakin syystä niitä
        tekee,pilailu,kunnia,kuuluisuus jne. ja iso
        rahakin ilmiön ympäri pyörii,mutta sitten on nämä
        valopallot,mitä ne on?ovat sen verran useasti
        kuvaan tarttunut,ettei niitä kai voi ohittaakkaan
        noin vaan? Yksikin video löytyy missä sellainen
        pallo on kahden armeijan kopterin kanssa
        kuvioitten luona,onko sekin video sitten
        muokattu? Katsokaa ja päätelkää itse..


    • ens kerralla

      käydä tallomassa ne rinkulat vaik tonne pakettipellon puolelle? Menee hyvät kaurat hukkaan...

    • itse teossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe