Ministerinkeitto

Mirmuli

Hei!
Olen hukannut Ministerinkeiton ohjeeni ja kysyisinkin nyt, että voisiko joku ystävällisesti kertoa sen reseptin :)

Kiitos

11

5360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • mistä oli kysymys

mutta ainakaan naudanlihaleikkeet eivät minun käsitykseni mukaan oikein mätsää tämän palstan aiheeseen...:)

• saanut päähäsi

ministerinkeiton? Googlekaan ei tunne sitä. Miksi sellainen nimi, mihin ministeriin se liittyy?

• Helu

On olemassa ainakin ruotsinkielellä Ministersoppa. Keitossa vihanneksia ja mausteita ka suurustettu sulatejuustolla. Löytyy googlesta.

• some-star

..ruoka jota en pysty vetään.. en tiiä mikä siin on.. vissiin se väri.. ja ku oon syöny sitä ni sillo siin oli ainaki jotain kinkku tai metvursti suikalei.. ei olli vissiin iha aito resepti.. mut hirveetä moskaa..:D

• ettänäinkiin

Se mitä söit oli pataljoona-soppaa, mikä on kaikkien varusmiesten inhokki juuri sen savu-tsinkan takia. Jätä tsinkka pois niin voi mennäkin alas.

Ministeri-, minister-, minestrone-keitto ovat kaikki sitä samaa eli kauden vihanneksista tehty keitto, johon voi lisätä käytännössä mitä vain kaapista löytyy sillä kyseessä on palvelijoiden keitto, joka tehtiin isäntäväen tähteistä.

Minestroni on sama kuin palvelija vaikka nykyiset ministerit sitä tuskin enää ovat.

• Anonyymi

Minä etsin samaa, kun ohje jäi kotiin. Kukkakaalia ja porkkanaa , juustoinen liemi

• Anonyymi

Du behöver:
      2-3 röda (eller gula) lökar /punatai valkosipuli
      2 vitlöksklyftor /valkosiipulin kynsi
      4-5 slantade morötter /nuoria porkkanoita
      1 (litet) blomkålshuvud /pieni kukkakaali
      Oregano, svartpeppar, basilika (jag brukar lämna bort basilikan)
      2 buljongtärningar (eller motsvarande mängd pulver)/ö sooci kasvilientä
      1 paket smältost /esim koskenlaskija-keitto-juusto
      Gör såhär (Text helt fräckt kopierad och anpassad enligt instruktioner av J. Wilhelmsson):
      Fräs lök o vitlök i olivolja tills det fått färg, häll på vatten (mängden beror på kastrullstorleken och hur mycket soppa du gör) och lägg i morötterna, kryddor och buljong. Låt koka tills morötterna nästan är genomkokta, lägg i blomkål. Låt småputtra tills alla grönsaker är mjuka, lägg sedan i smältosten o stäng av plattan.

• Anonyymi

Tack!

• Anonyymi

Tässä on oikea ohje--hyvää tulee! eikä mitään kinkkuja sun muita!

• Anonyymi

Otetaan tarpeettomaksi käynyt ministeri, ja ei kun pataan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      49
      5161
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      78
      3556
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2148
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      1875
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1719
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      53
      1316
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1270
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1222
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1187
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      287
      1161
    Aihe