Ministerinkeitto

Mirmuli

Hei!
Olen hukannut Ministerinkeiton ohjeeni ja kysyisinkin nyt, että voisiko joku ystävällisesti kertoa sen reseptin :)

Kiitos

11

5490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • mistä oli kysymys

mutta ainakaan naudanlihaleikkeet eivät minun käsitykseni mukaan oikein mätsää tämän palstan aiheeseen...:)

• saanut päähäsi

ministerinkeiton? Googlekaan ei tunne sitä. Miksi sellainen nimi, mihin ministeriin se liittyy?

• Helu

On olemassa ainakin ruotsinkielellä Ministersoppa. Keitossa vihanneksia ja mausteita ka suurustettu sulatejuustolla. Löytyy googlesta.

• some-star

..ruoka jota en pysty vetään.. en tiiä mikä siin on.. vissiin se väri.. ja ku oon syöny sitä ni sillo siin oli ainaki jotain kinkku tai metvursti suikalei.. ei olli vissiin iha aito resepti.. mut hirveetä moskaa..:D

• ettänäinkiin

Se mitä söit oli pataljoona-soppaa, mikä on kaikkien varusmiesten inhokki juuri sen savu-tsinkan takia. Jätä tsinkka pois niin voi mennäkin alas.

Ministeri-, minister-, minestrone-keitto ovat kaikki sitä samaa eli kauden vihanneksista tehty keitto, johon voi lisätä käytännössä mitä vain kaapista löytyy sillä kyseessä on palvelijoiden keitto, joka tehtiin isäntäväen tähteistä.

Minestroni on sama kuin palvelija vaikka nykyiset ministerit sitä tuskin enää ovat.

• Anonyymi

Minä etsin samaa, kun ohje jäi kotiin. Kukkakaalia ja porkkanaa , juustoinen liemi

• Anonyymi

Du behöver:
      2-3 röda (eller gula) lökar /punatai valkosipuli
      2 vitlöksklyftor /valkosiipulin kynsi
      4-5 slantade morötter /nuoria porkkanoita
      1 (litet) blomkålshuvud /pieni kukkakaali
      Oregano, svartpeppar, basilika (jag brukar lämna bort basilikan)
      2 buljongtärningar (eller motsvarande mängd pulver)/ö sooci kasvilientä
      1 paket smältost /esim koskenlaskija-keitto-juusto
      Gör såhär (Text helt fräckt kopierad och anpassad enligt instruktioner av J. Wilhelmsson):
      Fräs lök o vitlök i olivolja tills det fått färg, häll på vatten (mängden beror på kastrullstorleken och hur mycket soppa du gör) och lägg i morötterna, kryddor och buljong. Låt koka tills morötterna nästan är genomkokta, lägg i blomkål. Låt småputtra tills alla grönsaker är mjuka, lägg sedan i smältosten o stäng av plattan.

• Anonyymi

Tack!

• Anonyymi

Tässä on oikea ohje--hyvää tulee! eikä mitään kinkkuja sun muita!

• Anonyymi

Otetaan tarpeettomaksi käynyt ministeri, ja ei kun pataan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      187
      11448
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5459
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2717
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2365
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1851
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1815
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1584
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1460
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1406
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1379
    Aihe