http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=138993&page=3
Ääripäät tuolta:
- Lada 110, ostohinta 10490 euroa.
Kahden vuoden kuluttua latuskan arvo noin puolet siitä.
- Toyota Yaris, ostohinta 14950 euroa.
Kahden vuoden kuluttua arvosta jäljellä jopa noin 94%.
Nuo ^ autot voinevat olla jopa vaihtoehtoja toisilleen - Ladailu on vaan hirveän kallista verrattuna Toyotan omistamiseen.
Toisaalta, toverit täällä ovat kertoneet kuinka 110 kestää ja kestää - kukas hullu sellaisen ostaa uuten kun se niin luja kampe on ?
Samalla rahalla saa kaksi kun ostaa pari vuotta vanhan :D
Kallista ajoa ?
52
1727
Vastaukset
- löröt
sekaisin min ja max ja tuskin uskot itsekään tuohon 94%
- Skander
Nämähän ovat tavallisia Tuulilasisatuja. EI OLE SELLAISTA AUTOA, joka 2 vuoden päästä säilyttäisi 94 % arvostaan.
Minä ehdotin jo tällä palstalla ja ehdotan sinullekin: jollet usko, osta sinun Yaris ja yritä myydä se 2 vuoden jälkeen! Olen jopa valmis, jos sinä olet oikeassa, korvaamaan sinulle jäljellä olevat 6 prosenttia.
Jostain syystä olen kuitenkin varma että sinä et ryhdy sellaisiin kokeiluihin.
Helppo on puhua kun ei tarvitse mitään todistaa! - tov.wiljami
Kyllä autossa vikaa täytyy olla, jos samanmerkkisen uuden saa lähes käytetyn hinnalla.
- Hämmästys sentään
Kaikki autothan ovat vaihtoehtoja toisilleen. Jos tuon argumentin mukaan auto pitäisi valita, niin miksi tiellä tulee vastaan paljon muunkin merkkisiä ja mallisia autoja kuin Toyota Yaris? Lähes valtaosa. Miksi kaikki eivät sitten ajakaan Yariksella?
Mää ole kauhia hämmästyny.- tiedä vielä
kuinka luotettavia yarit ovatkaan
- Hämmästys sentään
tiedä vielä kirjoitti:
kuinka luotettavia yarit ovatkaan
Älä vaan kerro kaikille muille. Muuten Yarikset loppuvat kaupoista ja niitä ei riitä kaikille halukkaille.
- Ladan
ostat olet köyhä ja jäät sellaiseksi. Yksinkertaisettuna artikkelin sanoma.
- äly, äly
HALUAT taas käsittää asian nurinniskoin?
Olen ostanut viisi LADA laatu autoa.KÄTEISELLÄ.
Olen käynyt yhdeksässä eri valtiossa, 12 kertaa kylpylässä, ja toukokuussa mennään taas.
Pörssissä on käteistä, että silleen>>>
Ps.tämä meni nyt vähän "pröystäilyn" puolelle? - lainkaan
äly, äly kirjoitti:
HALUAT taas käsittää asian nurinniskoin?
Olen ostanut viisi LADA laatu autoa.KÄTEISELLÄ.
Olen käynyt yhdeksässä eri valtiossa, 12 kertaa kylpylässä, ja toukokuussa mennään taas.
Pörssissä on käteistä, että silleen>>>
Ps.tämä meni nyt vähän "pröystäilyn" puolelle?Koska molemmat tiedämme miten totta satusi oli.
Kun ostat Ladan niin sen arvo tippuu niin paljon ettei osto kannata missään mielessä. Siis vaikket välittäisi lainkaan huonosta ajettavuudesta, luokattomasta turvallisuudesta, hajusta jne. niin pelkkä arvon aleneminen tekee jo Ladan ostosta kannattamattoman jokaiselle. Periaatteellista kommunistista näkökantaa auton ostoon en arvioi.
Vaikka sinulla siis ihan oikeasti olisi varaa ostaa Lada niin sinun kannattaa ottaa pankista lainaa ja ostaa kunnollinen arvonsa säilyttävä auto. Vuotuiset kulut ovat samaa luokkaa mutta saat kunnon ajettavuuden, turvallisuuden, muiden ihmisten arvostuksen jne. kaupan päälle. Samalla elämäsi muuttuu elämisen arvoiseksi. Itse en enää mistään hinnasta vaihtaisi Ladaan. - neuvoista
lainkaan kirjoitti:
Koska molemmat tiedämme miten totta satusi oli.
Kun ostat Ladan niin sen arvo tippuu niin paljon ettei osto kannata missään mielessä. Siis vaikket välittäisi lainkaan huonosta ajettavuudesta, luokattomasta turvallisuudesta, hajusta jne. niin pelkkä arvon aleneminen tekee jo Ladan ostosta kannattamattoman jokaiselle. Periaatteellista kommunistista näkökantaa auton ostoon en arvioi.
Vaikka sinulla siis ihan oikeasti olisi varaa ostaa Lada niin sinun kannattaa ottaa pankista lainaa ja ostaa kunnollinen arvonsa säilyttävä auto. Vuotuiset kulut ovat samaa luokkaa mutta saat kunnon ajettavuuden, turvallisuuden, muiden ihmisten arvostuksen jne. kaupan päälle. Samalla elämäsi muuttuu elämisen arvoiseksi. Itse en enää mistään hinnasta vaihtaisi Ladaan.pankista lainaa ja ostaa kunnollinen arvonsa säilyttävä auto. Vuotuiset kulut ovat samaa luokkaa mutta saat kunnon ajettavuuden, turvallisuuden, muiden ihmisten arvostuksen jne. kaupan päälle. Samalla elämäsi muuttuu elämisen arvoiseksi.
-------------------------------------------------
On se paljon "mukavampata" ajella omalla kuin pankin autolla. Vuotuiset kulut (arv.alennus 25tmk maksavassa varmasti enempi)
En ajaisi LADALLA jos kokisin sen ajettavuuden huonoksi. Ajo on tehokasta ja jämäkkä (1,6 16V 90hv). Jos arvostus tulee jonkun automerkin omistuksen(pankki) kautta, kyllä on vähän arvomaailma sekaisin. En välitä sellaisista "ihmisistä".
Jos edellisestä kirjoituksesta ei tule tyytyväisyys ilmi, en todella voi sille mitään.
800tkm autoillut!
Kirjoitukseni ei todellakaan ole satua!
Mutta jollei uskot en sillekkään voi mitään? - jokumuu
neuvoista kirjoitti:
pankista lainaa ja ostaa kunnollinen arvonsa säilyttävä auto. Vuotuiset kulut ovat samaa luokkaa mutta saat kunnon ajettavuuden, turvallisuuden, muiden ihmisten arvostuksen jne. kaupan päälle. Samalla elämäsi muuttuu elämisen arvoiseksi.
-------------------------------------------------
On se paljon "mukavampata" ajella omalla kuin pankin autolla. Vuotuiset kulut (arv.alennus 25tmk maksavassa varmasti enempi)
En ajaisi LADALLA jos kokisin sen ajettavuuden huonoksi. Ajo on tehokasta ja jämäkkä (1,6 16V 90hv). Jos arvostus tulee jonkun automerkin omistuksen(pankki) kautta, kyllä on vähän arvomaailma sekaisin. En välitä sellaisista "ihmisistä".
Jos edellisestä kirjoituksesta ei tule tyytyväisyys ilmi, en todella voi sille mitään.
800tkm autoillut!
Kirjoitukseni ei todellakaan ole satua!
Mutta jollei uskot en sillekkään voi mitään?> Vuotuiset kulut (arv.alennus 25tmk maksavassa
> varmasti enempi)
Jos haluaisit todella jonkun vakuuttaa uuden Ladan ylläpidon ylivertaisesta edullisuudesta, pistäisit varmaankin esille faktaa autonvaihdossa maksamistasi välirahoista. Aikaisemmin olet vain tyytynyt toteamaan jotakin tyyliin "on niin hyviä sopimuksia ettei niitä voi julkistaa" tms.
Yhtä lailla minä voin todeta ajavani käytetyllä länsiräppänälläni "varmasti" halvempia kilometrejä kuin sinä Satakympilläsi. Asia on "varma" niin kauan kun et suostu vertailemaan faktoja.
Eipä silti että minulla olisi mitään tarvetta tyrkyttää tai edes perustella omaa valintaani kenellekään, olisi vain kiinnostavaa tutustua niihin taloudellisiin faktoihin joita tämän henkseleiden paukuttelun taakse kätkeytyy. - Utelias
neuvoista kirjoitti:
pankista lainaa ja ostaa kunnollinen arvonsa säilyttävä auto. Vuotuiset kulut ovat samaa luokkaa mutta saat kunnon ajettavuuden, turvallisuuden, muiden ihmisten arvostuksen jne. kaupan päälle. Samalla elämäsi muuttuu elämisen arvoiseksi.
-------------------------------------------------
On se paljon "mukavampata" ajella omalla kuin pankin autolla. Vuotuiset kulut (arv.alennus 25tmk maksavassa varmasti enempi)
En ajaisi LADALLA jos kokisin sen ajettavuuden huonoksi. Ajo on tehokasta ja jämäkkä (1,6 16V 90hv). Jos arvostus tulee jonkun automerkin omistuksen(pankki) kautta, kyllä on vähän arvomaailma sekaisin. En välitä sellaisista "ihmisistä".
Jos edellisestä kirjoituksesta ei tule tyytyväisyys ilmi, en todella voi sille mitään.
800tkm autoillut!
Kirjoitukseni ei todellakaan ole satua!
Mutta jollei uskot en sillekkään voi mitään?Milloinkahan lyöt pöytään ne oikeat faktat. Nyt olet vain kovin korskeana elvistellyt rahoillasi. Tosielämässä voit olla ihan tyhjätasku suunsoittaja.
- niin luulet
Utelias kirjoitti:
Milloinkahan lyöt pöytään ne oikeat faktat. Nyt olet vain kovin korskeana elvistellyt rahoillasi. Tosielämässä voit olla ihan tyhjätasku suunsoittaja.
En voi sille mitään?
On "nääs" vähän syytä, "henkseleitä paukutella" ja vähän "Elvistelläkkin.
Ja sehän teille ei tunnu käyvän on on kysymys "uuden LADA 110;n omistajasta (ei pankki)
Omistus on "fakta"asia" miksi tarvitsisi esittää muuta.
Tosi elämässä haluaisin vain näillä kiroituksilla
saada muutkin uskomaan nykyisen "LADA" laatuauton hyvistä ominaisuuksista ja varmasta nyky laadusta ja ajettavuudesta.
Tämä meni vain nyt vähän "pröystäilyksi" kun edellä oli kirjoiteltu asiatonta tekstiä?
Hyvää ja onnellista jatkoa? - elämässä
niin luulet kirjoitti:
En voi sille mitään?
On "nääs" vähän syytä, "henkseleitä paukutella" ja vähän "Elvistelläkkin.
Ja sehän teille ei tunnu käyvän on on kysymys "uuden LADA 110;n omistajasta (ei pankki)
Omistus on "fakta"asia" miksi tarvitsisi esittää muuta.
Tosi elämässä haluaisin vain näillä kiroituksilla
saada muutkin uskomaan nykyisen "LADA" laatuauton hyvistä ominaisuuksista ja varmasta nyky laadusta ja ajettavuudesta.
Tämä meni vain nyt vähän "pröystäilyksi" kun edellä oli kirjoiteltu asiatonta tekstiä?
Hyvää ja onnellista jatkoa?Tunnen neljä Ladalla ajavaa ihmistä. Kaksi heistä elää sosiaalihuollon varassa. Yksi on huonotuloinen eläkeläinen. Neljäs on työtön yksinhuoltaja. Jokainen näistä haluaisi kunnollisen auton mutta rahat ei riitä. Kerroin heille että Lada-palstalla on kerskuja joka väittää olevansa rahamies mutta ajaa Ladalla. Kyllä kaikille on nauru maittanut ja kaikki kertoivat etteivät tunne yhtään Ladalla ajavaa joka ei olisi täysin perse auki.
Tämähän se on totuus. Kukaan ei aja Ladalla jollei todella köyhä. - ne ole
elämässä kirjoitti:
Tunnen neljä Ladalla ajavaa ihmistä. Kaksi heistä elää sosiaalihuollon varassa. Yksi on huonotuloinen eläkeläinen. Neljäs on työtön yksinhuoltaja. Jokainen näistä haluaisi kunnollisen auton mutta rahat ei riitä. Kerroin heille että Lada-palstalla on kerskuja joka väittää olevansa rahamies mutta ajaa Ladalla. Kyllä kaikille on nauru maittanut ja kaikki kertoivat etteivät tunne yhtään Ladalla ajavaa joka ei olisi täysin perse auki.
Tämähän se on totuus. Kukaan ei aja Ladalla jollei todella köyhä.Yli 12 vuotta vanhoilla, kaiken merkkisillä autoilla ajelevat sieltä köyhimmästä päästä.
Sietäis saada jo autokantaa vähän uusittua.
Turvallisuus riski n;o1.(jarrut,iskarit, huonot renkaat, väljyyttä joka paikassa,,ompahan remontti miehille töitä ja varaosamyyjät "hihkuu"
ilosta. - ladaton mies
neuvoista kirjoitti:
pankista lainaa ja ostaa kunnollinen arvonsa säilyttävä auto. Vuotuiset kulut ovat samaa luokkaa mutta saat kunnon ajettavuuden, turvallisuuden, muiden ihmisten arvostuksen jne. kaupan päälle. Samalla elämäsi muuttuu elämisen arvoiseksi.
-------------------------------------------------
On se paljon "mukavampata" ajella omalla kuin pankin autolla. Vuotuiset kulut (arv.alennus 25tmk maksavassa varmasti enempi)
En ajaisi LADALLA jos kokisin sen ajettavuuden huonoksi. Ajo on tehokasta ja jämäkkä (1,6 16V 90hv). Jos arvostus tulee jonkun automerkin omistuksen(pankki) kautta, kyllä on vähän arvomaailma sekaisin. En välitä sellaisista "ihmisistä".
Jos edellisestä kirjoituksesta ei tule tyytyväisyys ilmi, en todella voi sille mitään.
800tkm autoillut!
Kirjoitukseni ei todellakaan ole satua!
Mutta jollei uskot en sillekkään voi mitään?"En ajaisi LADALLA jos kokisin sen ajettavuuden huonoksi. Ajo on tehokasta ja jämäkkä (1,6 16V 90hv)"
Lada 110 ajettavuus on huono verrattuna länsiautoihin eikä se siitä miksikään muutu.
Enkä edelleenkään ymmärrä kuka ja miksi maksaa uudesta latuskasta toistakymmentätuhatta kun muutama kymppitonni ajetun samanlaisen saa puolella hintaa, samahan se sitten kun heittäisi ne 6000 euroa kaivoon ? :D
Jos nyt kerran se aatteen palo on niin voimissaan ettei muut merkit kelpaa. - Vakaa Ladamies
ladaton mies kirjoitti:
"En ajaisi LADALLA jos kokisin sen ajettavuuden huonoksi. Ajo on tehokasta ja jämäkkä (1,6 16V 90hv)"
Lada 110 ajettavuus on huono verrattuna länsiautoihin eikä se siitä miksikään muutu.
Enkä edelleenkään ymmärrä kuka ja miksi maksaa uudesta latuskasta toistakymmentätuhatta kun muutama kymppitonni ajetun samanlaisen saa puolella hintaa, samahan se sitten kun heittäisi ne 6000 euroa kaivoon ? :D
Jos nyt kerran se aatteen palo on niin voimissaan ettei muut merkit kelpaa.Ajan Hymyssä suin ja Ilolla Ladalla! Ostin nyt uuden 110-Festvalin ja en kadu. Edellinenkin oli 110 ja käytetty 61.000 ajettu ostaessa, 2vuotta ajoin ja 43.000km ja tarvitsi tuona aikana vaihtaa öljyt ja kaikki suodattimet. ei edes ajovalolamppuja tarvinnut vaihtaa,eka kerralla läpäisi katsatuksetkin.
Olen omistanut 4kpl Pösöjä 309,2kpl 106. sta ja 206 sen. Autot olivat kyllä tyylikkäitä, mutta vaikka pesin käsin, säilytin tallissa ja huollot tein Automaa/merkkiliikkeessä.
Autot ei vaan kestäneet. Yhdessäkään ei esim: kuljettajan istuin lämmitys toiminut, pyörän laakerit piti vaihtaa,elektroniikka yski, kalliita sytytyskomponenttejä piti vaihtaa,ovet sulkeutui miten sulkeutui, mittarit mykistyivät,pakkasnestettä meni öljyjen joukkoon.
Automaa hinnat kun hipoivat pilviä ja huoltoon ei päässyt kun monen päivän päästä, niin helppo oli pösöstä luopua, mielukkaammin ajan varmasti kun tyylikkäästi. Haluan tähdentää tämän niille jotka epäilevät Ladan kestämistä 26.000 jälkeen. Ja ilmoitan että pösöt olivat Merkkiliikkeistä ostettuja 1 omisteisia, huoltokirjallisia ajokm 60.000 - 110.000km. Pisin km määrä tuli 309 llä aj. 110.000 ostaessa ja myydessä 143.000 km. Että kokemuksen äänellä voin sanoa että käytettyä ranskalaista en osta - Muurari-Manu
Vakaa Ladamies kirjoitti:
Ajan Hymyssä suin ja Ilolla Ladalla! Ostin nyt uuden 110-Festvalin ja en kadu. Edellinenkin oli 110 ja käytetty 61.000 ajettu ostaessa, 2vuotta ajoin ja 43.000km ja tarvitsi tuona aikana vaihtaa öljyt ja kaikki suodattimet. ei edes ajovalolamppuja tarvinnut vaihtaa,eka kerralla läpäisi katsatuksetkin.
Olen omistanut 4kpl Pösöjä 309,2kpl 106. sta ja 206 sen. Autot olivat kyllä tyylikkäitä, mutta vaikka pesin käsin, säilytin tallissa ja huollot tein Automaa/merkkiliikkeessä.
Autot ei vaan kestäneet. Yhdessäkään ei esim: kuljettajan istuin lämmitys toiminut, pyörän laakerit piti vaihtaa,elektroniikka yski, kalliita sytytyskomponenttejä piti vaihtaa,ovet sulkeutui miten sulkeutui, mittarit mykistyivät,pakkasnestettä meni öljyjen joukkoon.
Automaa hinnat kun hipoivat pilviä ja huoltoon ei päässyt kun monen päivän päästä, niin helppo oli pösöstä luopua, mielukkaammin ajan varmasti kun tyylikkäästi. Haluan tähdentää tämän niille jotka epäilevät Ladan kestämistä 26.000 jälkeen. Ja ilmoitan että pösöt olivat Merkkiliikkeistä ostettuja 1 omisteisia, huoltokirjallisia ajokm 60.000 - 110.000km. Pisin km määrä tuli 309 llä aj. 110.000 ostaessa ja myydessä 143.000 km. Että kokemuksen äänellä voin sanoa että käytettyä ranskalaista en ostaJaahas, taas yksi epätoivoinen ladisti keksii satuja ja tarinoita sunnuntaiaamun ratoksi. Kannattaisi keksittyä oikeakielisyysasioihin, koska innokkuudessasi teet aivan hirveitä lauseita, joista ei ota Erkkikään selvää. Lauseiden epäloogisuus on silmiinpistävää ja tekee niistä epäuskottavia.
"Ajan Hymyssä suin ja Ilolla Ladalla!" Tyyliään ei voi peittää... - Keksi parempaa
Muurari-Manu kirjoitti:
Jaahas, taas yksi epätoivoinen ladisti keksii satuja ja tarinoita sunnuntaiaamun ratoksi. Kannattaisi keksittyä oikeakielisyysasioihin, koska innokkuudessasi teet aivan hirveitä lauseita, joista ei ota Erkkikään selvää. Lauseiden epäloogisuus on silmiinpistävää ja tekee niistä epäuskottavia.
"Ajan Hymyssä suin ja Ilolla Ladalla!" Tyyliään ei voi peittää...Oletko suomenkielen "Professori".
Mene sitten opettamaan suomenkieltä "kansalaisopistoon",, jos pilkut on tärkeämpiä kuin asian totuudellinen puoli.
- laatu auto
LADA 110 1.5-16 Festival 4d 2004 7 900 € 35000 km Delta-Auto Lappeenranta.
TÄssä vähän esimerkkiä. ei kun ostamaan!- luokkaa
Deltahan voi autoistaan pyytää mitä haluaa mutta maksaistko ko. autosta tonnia? En minäkään.
- bit
luokkaa kirjoitti:
Deltahan voi autoistaan pyytää mitä haluaa mutta maksaistko ko. autosta tonnia? En minäkään.
voi sinua idiootti,tottakai maksaisin 1000€. jos joku myis.
- käteisellä
luokkaa kirjoitti:
Deltahan voi autoistaan pyytää mitä haluaa mutta maksaistko ko. autosta tonnia? En minäkään.
Tarkistin että lompsassa on vähän enemmänkin (aitoina seteleinä)
- Romuttamon esimies
Tuossakin hinnassa on ainakin puolet ilmaa.
- Elvistelee
käteisellä kirjoitti:
Tarkistin että lompsassa on vähän enemmänkin (aitoina seteleinä)
Että lompakossa tonni käteistä.
Minä maksan aina kortilla, koska ei ole pelkoa, että tilillä ei olisi katetta.
Muuta rahaa en pidä kuin pysäköintiä varten kolikoita ja ehkä pari hassua kymppiä löytyy silloin tällöin - Elvistelijä
Elvistelee kirjoitti:
Että lompakossa tonni käteistä.
Minä maksan aina kortilla, koska ei ole pelkoa, että tilillä ei olisi katetta.
Muuta rahaa en pidä kuin pysäköintiä varten kolikoita ja ehkä pari hassua kymppiä löytyy silloin tällöinKyllä selvä raha aina parempaa??
Ei tarvitse joka kioskilla nimiä kirjoitella.
JA sos.turva tunnuksi kaivella - $$$$$$$$$$$
Elvistelee kirjoitti:
Että lompakossa tonni käteistä.
Minä maksan aina kortilla, koska ei ole pelkoa, että tilillä ei olisi katetta.
Muuta rahaa en pidä kuin pysäköintiä varten kolikoita ja ehkä pari hassua kymppiä löytyy silloin tällöinKyllä se Mersu kalleimmasta päästä ja useampi per talous.Sen puoleen väki edes työhön lähde he on ajaneet asiat omalta kohdalta niin mainiosti,että tukiaiset ovat todella suuret
- En edes muista..
Elvistelijä kirjoitti:
Kyllä selvä raha aina parempaa??
Ei tarvitse joka kioskilla nimiä kirjoitella.
JA sos.turva tunnuksi kaivellaMilloin olisi papruja kysytty kortilla maksaessa. Nykyään on näitä päätteitä kassalla, johon tyrkätään oma kortti, valitaan pankki vai visa ja näppäillään tunnusluku.
Helppoa kuin mikä - Ladatta = huoletta
Romuttamon esimies kirjoitti:
Tuossakin hinnassa on ainakin puolet ilmaa.
Näkyy oleva tuossa liikkeessä 110 -01 ajettu alle 50000 hintaan 3900 euroa.
Ja sehän on pyynti se, jos tarjoaa punaista lippua heilutellen kakstonnia niin lähtee kai se ? - ostamaan
Ladatta = huoletta kirjoitti:
Näkyy oleva tuossa liikkeessä 110 -01 ajettu alle 50000 hintaan 3900 euroa.
Ja sehän on pyynti se, jos tarjoaa punaista lippua heilutellen kakstonnia niin lähtee kai se ?Ja kyllä mä luulen että noihin 1000km ajettuihin esittelyautoihin saa "tingittyä" viiden vuoden takuun?
Että siitä vaan!!
- edullisin
Toisaalta, toverit täällä ovat kertoneet kuinka 110 kestää ja kestää - sellaisen ostaa uuten kun se niin luja kampe on ?
-----------------------------------------------
Olen aivan samaa mieltä! - jokumuu
Miten vuonna -99 Suomen markkinoille tulleesta autosta voi sanoa, että se "kestää ja kestää"? Eihän kahdeksan vuotta ole autolle vielä ikä eikä mikään, eikä Satakympeillä ilmeisesti kerätä kilometrejäkään kovin nopeaan tahtiin; Nettiautossa näkyi vain muutama yksilö joilla oli taivallettu yli sata tuhatta, eniten maantietä nähnyt oli 120 tkm ajettu yksilö.
Minulla on vuoden -99 Peugeot 406 diesel, jonka matkamittarissa on nyt lukemat 306000. En menisi siitäkään vielä sanomaan että se "kestää ja kestää", aika sitten näyttää että kestikö. Jos mittariin pyörähtää 400 tuhatta konetta avaamatta, kestävyys alkaa mielestäni olla kohtuullinen, 500 tuhatta olisi sitten jo hyvä saavutus. Vielä ei ainakaan tunnu mitään luopumisen merkkejä eikä kyllä saisi noilla metreillä tuntuakaan.- voi vielä
Ensimmäinen satakymppi tuli vasta 1999(2000)?
99,9% ovat vielä kovassa käytössä.
Eikä löydy edes mistään vikatilastoista?
Ja jos olet huomannut, ei ole satakymppi käyttäjiltä tullut valituksiakaan tällä palstalla, kaikki ovat tyytyväisiä autoonsa.
Hyvä laatu pitää pintansa, kyllä se vain näin täytyy olla.
Jatketaan autoilua vaan, kukin tahollamme? - Soikea
voi vielä kirjoitti:
Ensimmäinen satakymppi tuli vasta 1999(2000)?
99,9% ovat vielä kovassa käytössä.
Eikä löydy edes mistään vikatilastoista?
Ja jos olet huomannut, ei ole satakymppi käyttäjiltä tullut valituksiakaan tällä palstalla, kaikki ovat tyytyväisiä autoonsa.
Hyvä laatu pitää pintansa, kyllä se vain näin täytyy olla.
Jatketaan autoilua vaan, kukin tahollamme?Oletko koskaan miettinyt sitä, miksi Ladaa ei näy vikatilastoissa (eri vuosimalleja)? Se johtuu siitä, että sitä myydään Länsi-Euroopan maissa niin vähän, että sitä ei oteta tilastollisen virheen takia mukaan tilastoihin. Jos se otettaisiin, se näkyisi heti räikeän korkeana vikapiikkinä tilastoissa.
- tämä nyt on
Soikea kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt sitä, miksi Ladaa ei näy vikatilastoissa (eri vuosimalleja)? Se johtuu siitä, että sitä myydään Länsi-Euroopan maissa niin vähän, että sitä ei oteta tilastollisen virheen takia mukaan tilastoihin. Jos se otettaisiin, se näkyisi heti räikeän korkeana vikapiikkinä tilastoissa.
Miltähän pohjalta tuo tietämys/tietämättömyys on peräisin. Tuntuu siltä että pelkkää olettamusta.
Mistähän tämän saisi "Faktasti selville.
Uteliaisuuttani kysyn oletko korjaamopäällikkö vai???
JaKun oma kokemukseni on 80tkm autoilua kyseessä olevalla autolla, eikä ole tarvinnut kuin tarpeelliset määräaikaishuollot tehdä..
"täytyy koputtaa puuta" - Soikea
tämä nyt on kirjoitti:
Miltähän pohjalta tuo tietämys/tietämättömyys on peräisin. Tuntuu siltä että pelkkää olettamusta.
Mistähän tämän saisi "Faktasti selville.
Uteliaisuuttani kysyn oletko korjaamopäällikkö vai???
JaKun oma kokemukseni on 80tkm autoilua kyseessä olevalla autolla, eikä ole tarvinnut kuin tarpeelliset määräaikaishuollot tehdä..
"täytyy koputtaa puuta"Asian oikeellisuuden voit tarkastaa vaikkapa soittamalla AKE:n asioista perillä oleville tilastonikkareille.
- Ajankohtaista autoista
Soikea kirjoitti:
Asian oikeellisuuden voit tarkastaa vaikkapa soittamalla AKE:n asioista perillä oleville tilastonikkareille.
Mistähän täältä löytyy määrittelemiäsi tietoja?
http://www.ake.fi/AKE/Ajankohtaista/ - on epäselvä
Soikea kirjoitti:
Asian oikeellisuuden voit tarkastaa vaikkapa soittamalla AKE:n asioista perillä oleville tilastonikkareille.
Asia on epäselvä niinkauvan, kun eiole esittää "faktaa"tietoa.
Siis keskustelu luultavasti loppuu lyhyeen? - Soikea
on epäselvä kirjoitti:
Asia on epäselvä niinkauvan, kun eiole esittää "faktaa"tietoa.
Siis keskustelu luultavasti loppuu lyhyeen?Mm. AKE:n tilastojen laadinnan perusteet selviävät yksinkertaisesti soittamalla AKE:een ja kysymällä asian henkilökohtaisesti tilastoista vastaavilta henkilöiltä. Joko meni perille? Niitä tietoja ei ole löydettävissä nettisivuilta.
Kun tehdään tilastoa esim. vioista, niin kutakin autoa ja mallia pitää olla riittävä määrä, jotta se voidaan ottaa tilastoon mukaan ja saadaan luotettavia lukuja aikaiseksi. Ladan myyntimäärät ovat olleet viime vuosina niin vähäisiä, että ne ovat tippuneet kaikkien vikatilastojen ulkopuolelle. Sama koskee muitakin marginaalisen myynnin omaavia merkkejä. - "Fakta tietona"
Soikea kirjoitti:
Mm. AKE:n tilastojen laadinnan perusteet selviävät yksinkertaisesti soittamalla AKE:een ja kysymällä asian henkilökohtaisesti tilastoista vastaavilta henkilöiltä. Joko meni perille? Niitä tietoja ei ole löydettävissä nettisivuilta.
Kun tehdään tilastoa esim. vioista, niin kutakin autoa ja mallia pitää olla riittävä määrä, jotta se voidaan ottaa tilastoon mukaan ja saadaan luotettavia lukuja aikaiseksi. Ladan myyntimäärät ovat olleet viime vuosina niin vähäisiä, että ne ovat tippuneet kaikkien vikatilastojen ulkopuolelle. Sama koskee muitakin marginaalisen myynnin omaavia merkkejä.Ovat vain "tyytyväiset LADA 110;n" omistajat.
Kuten palstalla kydyissä keskusteluissa on tullut ilmaistua moneen moneen otteeseen.
Jos et pysty esittämään "Faktaa paperilla allekirjoitettuna", niin keskustelu saa loppua tähän. PISTE - Soikea
"Fakta tietona" kirjoitti:
Ovat vain "tyytyväiset LADA 110;n" omistajat.
Kuten palstalla kydyissä keskusteluissa on tullut ilmaistua moneen moneen otteeseen.
Jos et pysty esittämään "Faktaa paperilla allekirjoitettuna", niin keskustelu saa loppua tähän. PISTENuo asiat ovat sellaisia, että niitä ei julkaista netissä tai paperilla vaan ne ovat ammattilaisten eli tilastotieteilijöiden yleisesti hyväksyttyjä luotettavuutta lisääviä, yleispäteviä toimintatapoja tilastoja varten. Nuo asiat kerrotaan jo tilastotieteen perusopinnoissa, joihin voit tutustua esim. menemällä opiskelemaan asioita työväen- tai kansalaisopistoon.
PS. Asia on myös osaltani loppuunkäsitelty. - vailla?
Soikea kirjoitti:
Nuo asiat ovat sellaisia, että niitä ei julkaista netissä tai paperilla vaan ne ovat ammattilaisten eli tilastotieteilijöiden yleisesti hyväksyttyjä luotettavuutta lisääviä, yleispäteviä toimintatapoja tilastoja varten. Nuo asiat kerrotaan jo tilastotieteen perusopinnoissa, joihin voit tutustua esim. menemällä opiskelemaan asioita työväen- tai kansalaisopistoon.
PS. Asia on myös osaltani loppuunkäsitelty.opiskelemaan asioita työväen- tai kansalaisopistoon.
-------------------------------------------------
Valitettavasti auton käytöstä ja kestävyys ominaisuuksista ei saa tietoa kyseessä olevasta "instituutista".
Vain kokemus ratkaisee näissä asioissa joiden pohjalta voi puhua "faktaa". Sama kuin auton hallinnassa kokemus on "ratkaisevin" tekijä.
5 vuoden 80tkm kokemuksella voi jo puhua "faktaa"
muuten en näitä kirjoittelisi.
LADA 110 1.6 16V 90Hv huppunopeus 185Km/h
määräaikais huollot riittäneet auton huollossa:
"Laatu autolla ajelen" ja varmuutta sen kiittelen - jokumuu
vailla? kirjoitti:
opiskelemaan asioita työväen- tai kansalaisopistoon.
-------------------------------------------------
Valitettavasti auton käytöstä ja kestävyys ominaisuuksista ei saa tietoa kyseessä olevasta "instituutista".
Vain kokemus ratkaisee näissä asioissa joiden pohjalta voi puhua "faktaa". Sama kuin auton hallinnassa kokemus on "ratkaisevin" tekijä.
5 vuoden 80tkm kokemuksella voi jo puhua "faktaa"
muuten en näitä kirjoittelisi.
LADA 110 1.6 16V 90Hv huppunopeus 185Km/h
määräaikais huollot riittäneet auton huollossa:
"Laatu autolla ajelen" ja varmuutta sen kiittelenJos olen oikein käsittänyt, sinulla on jo kolmas uusi Satakymppi menossa ja olet ajanut noilla kolmella autolla yhteensä 80 tuhatta kilometriä. Se tekee keskimäärin alle 30 tuhatta per auto.
Miksi vaihdat autoa vähän väliä lähestulkoon samanlaiseen jos ne kerran ovat niin varmoja ja "kestävät ja kestävät"?
Ja miksi mainostat tehoa ja huippunopeutta joka käänteessä? Niillä ei ole tietääkseni mitään tekemistä tässä ketjussa ruoditun kestävyyden kanssa. - Pannari-Pena
vailla? kirjoitti:
opiskelemaan asioita työväen- tai kansalaisopistoon.
-------------------------------------------------
Valitettavasti auton käytöstä ja kestävyys ominaisuuksista ei saa tietoa kyseessä olevasta "instituutista".
Vain kokemus ratkaisee näissä asioissa joiden pohjalta voi puhua "faktaa". Sama kuin auton hallinnassa kokemus on "ratkaisevin" tekijä.
5 vuoden 80tkm kokemuksella voi jo puhua "faktaa"
muuten en näitä kirjoittelisi.
LADA 110 1.6 16V 90Hv huppunopeus 185Km/h
määräaikais huollot riittäneet auton huollossa:
"Laatu autolla ajelen" ja varmuutta sen kiittelenKaltaisesi fanaattinen ladisti kertoo yleensä muunneltua totuutta joten "kokemuksesi" lähinnä huvittavat...
PS. Auton hallinnassa taito on ratkaisevin tekijä, ei kokemus. Voit olla kokenut kuljettaja, mutta silti ratissa ihan "kädetön". - korjausta asiaan
jokumuu kirjoitti:
Jos olen oikein käsittänyt, sinulla on jo kolmas uusi Satakymppi menossa ja olet ajanut noilla kolmella autolla yhteensä 80 tuhatta kilometriä. Se tekee keskimäärin alle 30 tuhatta per auto.
Miksi vaihdat autoa vähän väliä lähestulkoon samanlaiseen jos ne kerran ovat niin varmoja ja "kestävät ja kestävät"?
Ja miksi mainostat tehoa ja huippunopeutta joka käänteessä? Niillä ei ole tietääkseni mitään tekemistä tässä ketjussa ruoditun kestävyyden kanssa.Tämä kolmas lada vm.2007 ollut noin 45pv ajettu n.4300km.
Haluan pysyä uudessa autossa.
Näin tekevät tuhannet ja taas tuhannet länsiauton omistajatkin.
Elikkä kerta sijoitus vähäinen, jos päästää auton liian vanhaksi(liikaa kilometrejä)
Tosi helppo vaihtaa kun on takuuta vielä jäljellä?
Delta-auton vakio asaiakkaana kaupanteko helppoa
ja huolto pelaa kiitettävästi. Siksi pysyn LADA 110.n omistajana.
Auto on minun ajoihini riittävä (keskimäärin tunti päivässä autoilua, jota muuten on suurin osa autoilevasta kansasta) ja laatu on ok.
Jokahan tämä tuli taas kerran selvitettyä tarpeeksi selvästi kun asia ei tunnu menevän perille ei sitten millään. Ja tyytyväisten LADAN käyttäjien viestiäkin poistetaan palstalta kun se ilmeisesti on jotain lansiauton omistajaa häirinnyt.
TÄMÄ ON LADA PALSTA, KIITOS! - Kaapro
korjausta asiaan kirjoitti:
Tämä kolmas lada vm.2007 ollut noin 45pv ajettu n.4300km.
Haluan pysyä uudessa autossa.
Näin tekevät tuhannet ja taas tuhannet länsiauton omistajatkin.
Elikkä kerta sijoitus vähäinen, jos päästää auton liian vanhaksi(liikaa kilometrejä)
Tosi helppo vaihtaa kun on takuuta vielä jäljellä?
Delta-auton vakio asaiakkaana kaupanteko helppoa
ja huolto pelaa kiitettävästi. Siksi pysyn LADA 110.n omistajana.
Auto on minun ajoihini riittävä (keskimäärin tunti päivässä autoilua, jota muuten on suurin osa autoilevasta kansasta) ja laatu on ok.
Jokahan tämä tuli taas kerran selvitettyä tarpeeksi selvästi kun asia ei tunnu menevän perille ei sitten millään. Ja tyytyväisten LADAN käyttäjien viestiäkin poistetaan palstalta kun se ilmeisesti on jotain lansiauton omistajaa häirinnyt.
TÄMÄ ON LADA PALSTA, KIITOS!Normaalille länsiautolle nuo sinun kilometrisi ovat vasta sisäänajoa, sulla auto on jo auttamatta vaihtokunnossa. On se vaan surkea kapistus tuo Lada, hyi olkoon! Hirveää rahan haaskausta!
- jokumuu
korjausta asiaan kirjoitti:
Tämä kolmas lada vm.2007 ollut noin 45pv ajettu n.4300km.
Haluan pysyä uudessa autossa.
Näin tekevät tuhannet ja taas tuhannet länsiauton omistajatkin.
Elikkä kerta sijoitus vähäinen, jos päästää auton liian vanhaksi(liikaa kilometrejä)
Tosi helppo vaihtaa kun on takuuta vielä jäljellä?
Delta-auton vakio asaiakkaana kaupanteko helppoa
ja huolto pelaa kiitettävästi. Siksi pysyn LADA 110.n omistajana.
Auto on minun ajoihini riittävä (keskimäärin tunti päivässä autoilua, jota muuten on suurin osa autoilevasta kansasta) ja laatu on ok.
Jokahan tämä tuli taas kerran selvitettyä tarpeeksi selvästi kun asia ei tunnu menevän perille ei sitten millään. Ja tyytyväisten LADAN käyttäjien viestiäkin poistetaan palstalta kun se ilmeisesti on jotain lansiauton omistajaa häirinnyt.
TÄMÄ ON LADA PALSTA, KIITOS!ei kai tämä niin vakavaa ole. Tietääkseni ihan asiallisesti tiedustelin syytä vaihtoon, ja Ladastahan tässä on puhuttu koko ajan.
Siihen uteluuni huipputehon ja -nopeuden yhteydestä kestävyyteen et vastannut.
Toki moni "länsiautoilija" vaihtaa auton uuteen muutaman vuoden välein, minä tosin en ymmärrä että miksi jos kulkupeli edelleen täyttää tarpeet. Vaihtelun vuoksi ehkä, mutta miksi sitten edellistä autoa vastaavaan? Työsuhde- ja leasingautot vaihdetaan sopimuksen mukaisesti määrävälein, mutta uskoisin uusia, omalla rahalla ostettuja autoja pidettävän yleensä vähän pidempiä jaksoja. Ellei sitten tilantarve kasva tai ajokki muuten käy sopimattomaksi.
Jos vaihdat Ladan vaikkapa kolmen vuoden välein uuteen ja maksat uuden auton listahinnan lisäksi toimituskulut, talvirenkaat ja lohkolämmittimen, niin olenko pahasti väärässä jos veikkaan välirahaksi reilua kuutta tuhatta euroa? Eihän se uuden auton arvonalenemaksi suuri summa ole, mutta tuskin vaihto on silti taloudellisesti perusteltua; Jos ajaisit kolme vuotta lisää, samalla kuoletusnopeudella jäännösarvo olisi lähellä nollaa. Ja jos Lada kerran kestää, sillä pitäisi vielä ajella vähintään yhdet kolme vuotta suhteellisen huolettomasti ja tässä vaiheessa pääomakulut ja arvonalenema olisivat jo minimaaliset. Jos kilometrejä kertyy vain vähän toistakymmentä tuhatta vuodessa, Lada olisi yhdeksänkin käyttövuoden jälkeen ajettu vasta maltilliset reilut sata tuhatta.
Toki saat tehdä valintasi vapaasti muidenkin seikkojen pohjalta ja luultavasti teetkin, uskon että olet osannut laskea nuo äsken esittämäni arvonalenemat itsekin. - kirjoituksesta
jokumuu kirjoitti:
ei kai tämä niin vakavaa ole. Tietääkseni ihan asiallisesti tiedustelin syytä vaihtoon, ja Ladastahan tässä on puhuttu koko ajan.
Siihen uteluuni huipputehon ja -nopeuden yhteydestä kestävyyteen et vastannut.
Toki moni "länsiautoilija" vaihtaa auton uuteen muutaman vuoden välein, minä tosin en ymmärrä että miksi jos kulkupeli edelleen täyttää tarpeet. Vaihtelun vuoksi ehkä, mutta miksi sitten edellistä autoa vastaavaan? Työsuhde- ja leasingautot vaihdetaan sopimuksen mukaisesti määrävälein, mutta uskoisin uusia, omalla rahalla ostettuja autoja pidettävän yleensä vähän pidempiä jaksoja. Ellei sitten tilantarve kasva tai ajokki muuten käy sopimattomaksi.
Jos vaihdat Ladan vaikkapa kolmen vuoden välein uuteen ja maksat uuden auton listahinnan lisäksi toimituskulut, talvirenkaat ja lohkolämmittimen, niin olenko pahasti väärässä jos veikkaan välirahaksi reilua kuutta tuhatta euroa? Eihän se uuden auton arvonalenemaksi suuri summa ole, mutta tuskin vaihto on silti taloudellisesti perusteltua; Jos ajaisit kolme vuotta lisää, samalla kuoletusnopeudella jäännösarvo olisi lähellä nollaa. Ja jos Lada kerran kestää, sillä pitäisi vielä ajella vähintään yhdet kolme vuotta suhteellisen huolettomasti ja tässä vaiheessa pääomakulut ja arvonalenema olisivat jo minimaaliset. Jos kilometrejä kertyy vain vähän toistakymmentä tuhatta vuodessa, Lada olisi yhdeksänkin käyttövuoden jälkeen ajettu vasta maltilliset reilut sata tuhatta.
Toki saat tehdä valintasi vapaasti muidenkin seikkojen pohjalta ja luultavasti teetkin, uskon että olet osannut laskea nuo äsken esittämäni arvonalenemat itsekin.Tähän on nyt pakko jotakin vastailla.
Syitä vaihtoon oli tuhannen euron hinnanousu vuoden vaihteessa, vanha Hb mallia,halusin Farmarin, halusin metallihopean värisen (vanha tummempi väriltään). Vanhan hinta olisi mielestäni laskenut parituhatta jos olisi ajanut 10-15tkm enemmän. Renkaiden uusiminen olisi ollut vanhaankin edessä> eli se ei periaatteessa lisännyt tässä mitään. Tässä nyt tärkeimmät syyt.
Ja niin, toista rengas sarjaa en ottanut tässä yhteydessä. Sehän on tietty että autokauppiaat pyytävät "maltaita" kaikista lisävarusteista (joka merkkiliike), sain ne melkein puolet halvemmalla.
Väliraha arviosta saa paljon ottaa pois. Enempää ei ole tarvetta tästä asiasta kertoa, mutta ihmettelen nuota "oikotien" hintoja kuinka vähällä jotkut ovat luopuneet autostaan, en minä niin vähällä olisi vanhasta luopunut, en missään tapauksessa.
Ja vielä ihmettelen että "oikotieltä" ei mene kaupaksi ne kaksi tuhat kilometriä ajettua esittelyautoa, eikähän sen verran voi sanoa että saisikahan niihin tingittyä> viiden vuoden takuun kun lyö rahat tiskiin.> molempien hinta alle 10€, ja siis vain tuhat kilometriä ajettu?
Kiitos ja hyvää kevättä! - vastauksia
jokumuu kirjoitti:
ei kai tämä niin vakavaa ole. Tietääkseni ihan asiallisesti tiedustelin syytä vaihtoon, ja Ladastahan tässä on puhuttu koko ajan.
Siihen uteluuni huipputehon ja -nopeuden yhteydestä kestävyyteen et vastannut.
Toki moni "länsiautoilija" vaihtaa auton uuteen muutaman vuoden välein, minä tosin en ymmärrä että miksi jos kulkupeli edelleen täyttää tarpeet. Vaihtelun vuoksi ehkä, mutta miksi sitten edellistä autoa vastaavaan? Työsuhde- ja leasingautot vaihdetaan sopimuksen mukaisesti määrävälein, mutta uskoisin uusia, omalla rahalla ostettuja autoja pidettävän yleensä vähän pidempiä jaksoja. Ellei sitten tilantarve kasva tai ajokki muuten käy sopimattomaksi.
Jos vaihdat Ladan vaikkapa kolmen vuoden välein uuteen ja maksat uuden auton listahinnan lisäksi toimituskulut, talvirenkaat ja lohkolämmittimen, niin olenko pahasti väärässä jos veikkaan välirahaksi reilua kuutta tuhatta euroa? Eihän se uuden auton arvonalenemaksi suuri summa ole, mutta tuskin vaihto on silti taloudellisesti perusteltua; Jos ajaisit kolme vuotta lisää, samalla kuoletusnopeudella jäännösarvo olisi lähellä nollaa. Ja jos Lada kerran kestää, sillä pitäisi vielä ajella vähintään yhdet kolme vuotta suhteellisen huolettomasti ja tässä vaiheessa pääomakulut ja arvonalenema olisivat jo minimaaliset. Jos kilometrejä kertyy vain vähän toistakymmentä tuhatta vuodessa, Lada olisi yhdeksänkin käyttövuoden jälkeen ajettu vasta maltilliset reilut sata tuhatta.
Toki saat tehdä valintasi vapaasti muidenkin seikkojen pohjalta ja luultavasti teetkin, uskon että olet osannut laskea nuo äsken esittämäni arvonalenemat itsekin.Niien ja vanhasta oli takuu loppu> nyt on viiden vuoden takuu joka on minun mielestä tärkeä asia.
Ja niistä tehoista piti puhua.
Koska tämän hintaluokan muissa autoissa on tehot paljon pienemmät samalla huippunopeudet huomattavasti alemmat(auttamattomasti liian pienet maantieajoon)> tärkeitä asioita ohitus tilanteissa, eikö vaan?
Eikähän tämä nyt riitä > kiitos - jokumuu
vastauksia kirjoitti:
Niien ja vanhasta oli takuu loppu> nyt on viiden vuoden takuu joka on minun mielestä tärkeä asia.
Ja niistä tehoista piti puhua.
Koska tämän hintaluokan muissa autoissa on tehot paljon pienemmät samalla huippunopeudet huomattavasti alemmat(auttamattomasti liian pienet maantieajoon)> tärkeitä asioita ohitus tilanteissa, eikö vaan?
Eikähän tämä nyt riitä > kiitosTodennäköisesti sen viiden vuoden takuun saisi tingittyä myös esittelyautoon. Sehän on maahantuojan myöntämä eikä tehdastakuu, joten homman kannattavuus on joka tapauksessa maahantuojan harkinnassa.
Itse en pidä takuuta kovin suuressa arvossa tapauksissa, joissa arvioin hajoamisriskin ja/tai korjaamiskustannukset pienehköksi. Sehän käytännössä toimii kuin vakuutus; Maksat muodossa tai toisessa siitä, että joku muu ottaa sinun riskisi. Vakuutusyhtiöt ovat kuitenkin liikeyrityksiä, joten ne hinnoittelevat vakuutuksensa niin, että suurissa massoissa kerättyjen vakuutusmaksujen ja maksettujen korvausten erotus on sopivasti positiivinen.
Samalla tavalla toimii Deltan viiden vuoden takuu samoin kuin autoliikkeiden käytetyille autoille myöntämät takuut. Riskianalyysin pohjalta määritellään takuuehdot niin, että pitkällä aikavälillä liike jää parantuneen myynnin ja lisääntyneen huoltotoiminnan jälkeen voitolle vaikka maksaakin jonkin verran takuukorjauksista. Käytettyjen autojen kaupan kohdalla tämä toimii lähinnä niin, että vaihtohyvityksen plus katteen ja ulosmyyntihinnan väliin lisätään sopiva "siivu" jonka katsotaan keskimäärin kattavan takuukorjaukset.
Valtion ajoneuvoja ei ole vakuutettu. Tämä johtuu siitä, että kalustoa on niin paljon että riskit tasoittuvat ja kuluja ei tarvitse jyvittää pidemmälle aikavälille kuten yksityishenkilöillä yleensä. Valtio toimii itse omana vakuutusyhtiönään; Ei tarvitse myydä riskejä muille kun ne voi hyvin kantaa itsekin.
Vähän samalla periaatteella minä olen ostanut (käytetyt) autoni yksityisiltä ja jättänyt kaskot ottamatta. Jos jotain hajoaa, se harmittaa, mutta talous kestää silti korjaamisen ja pitkällä aikavälillä tämä menettely tulee todennäköisesti halvemmaksi, ainakin jos vältän ostamasta kaikkein arveluttavimpia autoyksilöitä ja ajelen ihmisiksi. Ymmärrän kyllä niitäkin jotka ajavat takuunalaisilla vakuutetuilla autoilla, antaahan se tietynlaista taloudellista turvaa. Kukin tehköön niin kuin parhaaksi näkee.
Siitä tehosta vielä. Kyllä voimaa on hyvä olla sen verran että ohitukset sujuvat vaivattomasti ja autolla on kuormattunakin mukava ajaa. Tämän yhtettä puheena olleeseen kestävyyteen en kuitenkaan ymmärrä.
Huippunopeutta taas en pidä missään määrin tärkeänä. Suomesta ei kai tänä päivänä pysty ostamaan henkilöautoksi rekisteröityä laitetta, jolla ei saisi moottoritielläkin ajokorttia hyllylle. Mihin sitä enempää tarvitsee, edes ohituksissa? Kiihtyvyys on sitten asia erikseen eikä suoraan korreloi huippunopeuden kanssa.
Hyvää kevättä myös sinulle.
- wertailua 2006-2013
verrataan 2013 tapahtumaa tähänpäivään.
Toyota Yaris - ID 5127954
1.0VVT-i Hatchback A/C 5d
Punainen viistoperä henkilöauto ajettu 67 000 km ja nettiautosta
liikkeen hinta ts. pyynti 9 400 ekua
http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/5127954
2007 vuonna 14950 ekua - 9 400 ekua pyynti alenema 5 550 ekua, jos saa tuon hinnan.
Lada 110 sama kuin 112
Lada 112 - ID 5434447
-Ohjaustehostin
Hopea metalliväri viistoperä henkilöauto
ajettu 105 000 km hintaa 2 200 ekua ja valitettavasti 2007 ei ko. mallia enää myyty.
vertailukohta puuttuu tuli malli 119
http://www.nettiauto.com/lada/112/5434447
Tosin tuo 119 mallin 2007 37 900 km määrässä löytyy käytettynä 2990 ekun hintaan.
Mutta 110 2006 vm. ostohinta 10490 euroa - 2 200 jää erotukseksi 8290 euroa
arvonalenemaa.. taas jos hinnat saadaa noin.
Lada 8290 ekua - waris 5550 ekua jää autojen eroksi 2740 euroa..
Mutta jos 2006 hinnat olisi olleet viimeisen Laatokan suhteen samat Wariksen kanssa, niin
Toyota Yaris - ID 5399124 1.3 VVT-i Sol 3d 99 000km.
Punainen viistoperä henkilöauto 7 900 € Ladaa vähemmästä ajokilometreinä ajetusta pulittaa autokaupassa
hinnanalenema on 7050 ekua, jää tälle välille Laatokan kuskin tappioksi 1240 ekua.
Eli Wariksen kuski sai ajoneuvon hintahaitarissa vuosiensaatossa pienen voiton.
Ostivat autot ja myivät.- wertailusta putosi.
mihnäkä jätti tekstin lopun.
Kirjoitin tuon hintapuolen ääreltä lisääkin.
ts. autoihin sijoitetun pääoman suhteen.
14950 warikseen ja 1049 Laatokkaan jää Laatokkamiehelle 4460 ekua
sijoitusrahan.
Kuinka siinä pärjäsi 7 vuoden aikana, riippuu kohteesta, tahi
jos rahoitettiin lainarahalla auton ostoa, niin korkoerotus voi syödä wariksen hintavoiton myyntihetkellä 2013..
Asiaa voi tarkistella monelta kantilta.
Tämä on sitä arkitodellisuutta, jota voi numereenisesti vertailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841