Raxin valkosipulimöhnä?

the_sugar_plum_fairy

Tietääkö kukaan, tekevätkö ne Raxissa sitä valkosipulimössöä (lilluu käsittääkseni öljyssä?) itse paikanpäällä, vai onko jotain kaupasta ostettavaa tavaraa?
Se on todella hyvää nimittäin, olisi mukavaa hankkia kotiinkin. tai jos joku tietää sen ohjeen, niin olisi mukava tietää :)

8

3461

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yäk

      Erehdyin kerran ottamaan jossain Raxissa sitä pizzani päälle ja koko loppupäivän oli huono olo. Varmaan seisottaneet sitä pitkään pilaantumassa (ilman vaikutus ei tee hyvää murskatulle valkosipulille). Koskaan muulloin ei ole valkosipulia nauttiessani niin käynyt.

      Se jäi viimeiseksi kerraksi mokomassa paikassa ja koko ketjussa. Nyt osaan valita pizzapaikkani ja pysyn kaukana tuon tyyppisistä syö niin paljon kuin jaksat -paikoista.

      • lissu

        Luonnollisesti tuote oli pilaantunut eikä paha olosi mitenkään liittynyt siihen tajuttomaan rasvaisen ruoan ahmimiseen jota raxissa harrastetaan...


      • Yäk
        lissu kirjoitti:

        Luonnollisesti tuote oli pilaantunut eikä paha olosi mitenkään liittynyt siihen tajuttomaan rasvaisen ruoan ahmimiseen jota raxissa harrastetaan...

        En ahminut mitenkään suuria määriä. Se valkosipuli sen huonon olon teki. Ja varmaan minä tiedän sen paremmin kuin joku sellainen, joka ei ollut edes paikalla.

        Ajankohta oli myöhäinen iltapäivä, joten oli hyvin mahdollista, että sitä samaa aamulla murskattua töhnää oli ollut lämpöisessä huonetilassa ilman (hapen) kanssa reagoimassa ollut jo monta tuntia.


      • tämä liittyi
        Yäk kirjoitti:

        En ahminut mitenkään suuria määriä. Se valkosipuli sen huonon olon teki. Ja varmaan minä tiedän sen paremmin kuin joku sellainen, joka ei ollut edes paikalla.

        Ajankohta oli myöhäinen iltapäivä, joten oli hyvin mahdollista, että sitä samaa aamulla murskattua töhnää oli ollut lämpöisessä huonetilassa ilman (hapen) kanssa reagoimassa ollut jo monta tuntia.

        kysyjän kysymykseen miten??


      • ymmärtävä
        tämä liittyi kirjoitti:

        kysyjän kysymykseen miten??

        Varmaankin varoitus, ettei ne Raxin valkosipulimössöt aina ole kovin hyviä ja terveellisiä syötäviä. Noin minä sen ymmärtäisin.


      • alkup.
        ymmärtävä kirjoitti:

        Varmaankin varoitus, ettei ne Raxin valkosipulimössöt aina ole kovin hyviä ja terveellisiä syötäviä. Noin minä sen ymmärtäisin.

        Aika monta viestiä on tullut perustamaani ketjuun, muttei yhtäkään vastausta.
        Eli voisiko joku vastata, varmaan jonkun Raxin työntekijän luulisi ainakin tietävän?:)


    • murskaa

      Aika monessa ruokalassakin tuota öljyyn säilöttyä valkosipulimurskaa on tarjolla, mutta veikkaan että sitä saa lähinnä tukkupakkauksina l. viiden litran pöniköissä.

      Perus valkosipulimurskaa myydään/ on myyty Valkoliekin nimellä, en kyllä tiedä oliko siinä öljyäkin. Helpointa lienee tehdä itse, niin saa mieleisen määrän ja mieleisen makuista. Luulisin että oliiviöljy toimii tossa, rypsi on vähän mautonta. Itse lisäisin myös vähän chiliä ja mustapippuria jos tuollaista intoutuisin sekoittelemaan.

      • Nitronen

        Juuh, Valkoliekkiä ainakin löytyy kaupoista. Puteli näyttää ihan joltain Ostoskanava-tuotteelta tahi 80-luvulle jääneeltä, hintaa pienellä lasipurkilla on n. 2,50e, mutta maukasta on :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe