Toimiiko tämä pilates oikeasti? onko teillä näkyviä tuloksia? Paikkakuntani on suhteellisen pieni joten en tiedä järjestetäänkö täällä pilatestunteja, mutta dvd:tä olen kyllä nähnyt kaupassa, toimisikovatkohan ne.. eli siis onko pilateksesta ollut hyötyä? kunto-kasvanut ja tullut myös näkyviä tuloksia?
KIITOS
Tehoaako????
4
3717
Vastaukset
- ;-)
Aloittelijalle en suosittele DVD:n hankkimista. DVD:iden ensimmäistenkin liikkeiden oikein tekemiseen vaaditaan huomattavaa lantion, nivusten, takareisien ja alaselän liikkuvuutta. Spagaatti on hyvä mittari riittävälle liikkuvuudelle. Pilates ei todellakaan ole helpoimpia lajeja liikunnan harrastamiseen, sillä tulosten näkymiseen saattaa kulua vuosia (kyllä, luit oikein). Kokeilla kannattaa kuitenkin aina ja ohjatulta tunnilta on erittäin hyvä aloittaa, niin saat oman kokemuksen lajin luonteesta.
Jos rasvaa ajattelit polttaa, niin peruskaavalla pääset näkyviin tuloksiin helpoiten: 1 krt/vko kestovoima 2krt/vko 1½-3h kävely/pyöräily/vesijuoksu/uinti tai muu laji, jota pystyt loukkaantumatta tekemään. - haltuun
Olen juuri aloittanut Pilateksen harrastamisen. Kävin neljän tunnin kurssin, jossa opettaja ohjasi henkilökohtaisesti jokaista ja tarkisti asentoja. Sitten aloin käydä ohjatuilla tunneilla. Kurssi oli hyvä, koska siellä oppi mm. hengtystekniikkaa, mikä on todella tärkeää Pilateksessa. Eli DVD:ltä on varmaan vaikea oppia oikeaa tekniikkaa, mikä on kaiken A ja O. Sinun ei tarvitse olla notkea voidaksesi harrastaa lajia. Liikkeitä on erilaisia ja siinähän sitä sitten notkistuu ja vahvistuu.
- ölköjkjhlkha
Kyllä itsekin voi hyvinkin opiskella pilatesta. Kävin itse kolmen ohjaajan tunnilla, enkä tullut juuri hullua hurskaammaksi. Ohjaajia on niin eritasoisia, ja hyvää on miltei mahdoton löytää. Opiskelin itse kirjoista ja dvd:ltä hitaasti ja ajatuksen kanssa. kokemus joogasta ja muusta kehonhallintaa vaativasta liikunnasta on eduksi. Pilates on enemmän juuri ajatusta kuin tekemistä. Liikeradat ovat luonnollisia ja ne oppii kyllä tuntemaan kokeilemalla.
Ihan päinvastainen kokemus minulla on myös tuloksista kuin edellisellä: tuloksia tulee muutamassa viikossa tai kuukaudessa, riippuen harjoitustahdista.
Treenaan kolme-neljä krt viikossa ja tulokset alkoivat näkyä oikeastaan heti ryhdissä ja olemuksessa (kehuja satelee!) puhumattakaan miltä itsestä tuntuu! Eli hyvä ja rento olo...
Lurpottava mahakin on hävinnyt puolen vuoden treenin jälkeen (mikään muu jumppa ei auttanut).
Rohkeutta ja malttia vain, rauhallisesti edeten kehoa kuunnellen...- riippuu aika paljon
Olen sitä mieltä, että tehdäkseen näitä harjoituksia tehokkaasti on tunnettava oma kroppansa hyvin. Jos ei ole elämässään harrastanut aikaisemmin mitään sellaista lajia, jossa tämä tuntemus olisi kehittynyt, suosittelen pätevää pienryhmäohjausta alkuun pääsemiseksi. Minua auttoi, että olen harrastanut nuoresta lähtien modernia tanssia eri tekniikoilla, joogaa ja perusvoimistelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399