Virukset muuntelevat hirmu nopeaan. Luokkaa 1/1000 per aminohappo/geeni/ vuosi kun normaalisti bakteeri tai ihmistasolla muuntelua on vain miljoonas..sadasmiljoonasosa per sukupolvi.
Journal of Virologystä goolautui esiin:
http://www.pubmedcentral.nih.gov/pagerender.fcgi?artid=249043&pageindex=6#page
Sivulta 5496: (puhutaan ihmisen A-viruksista)
"The rates of change per base for the human M1 and M2 genes were 0.83x10^-3 and 1.36x10^-3 substituions pr year, respectively. .."
Vastaavasti ihmisen(viruksen) NP-geeneille 1.62..2.2xE-3 ja PB2 1.82x10^-3 ja NS-geeneille 2x10^-3.
Nämä oli DNA-tasolla. Sensijaan geenituotteen eli proteiinin tasolla tilanne on huomattavan erilainen.
M1:llä 0.08*10^-3 ja M2:lla 1.38*10^-3.
Eli M1 on hitaammin muuntelevana hyvin "konservatiivinen proteiini", jolla ilmeisesti on toiminnallisia rajoituksia, verrattuna M2:een.
Artikkelin lopusta väljästi suomentaen:
Evoluutiotaajuuksia M-geenin evosukupuuta käyttäen saatiin hypoteettiset esi-isät paikannettua ajassa. Ihmis- ja sikaviruksen linjoille ajoiksi yht. esi-isälle saatiin 1905 ja 1912. Nämä ovat samoissa raameissa NP-geenin(1914) ja PB2-geenin(1910) ajoitusten kanssa, tukien sitä ajatusta, että ihmis- ja klassinen sikaviruslinjat erosivat yhteisestä esi-isästä ennen vuotta 1918.
Virusten nopea evoluutio
2
562
Vastaukset
http://www.pubmedcentral.nih.gov/pagerender.fcgi?artid=249043&pageindex=2#page
A-influenssaviruksen M-geenien sukupuut on tuosta sivusta lähtien nähtävissä kuvina.- iuyiuyiuy
tä????? mitäs kieltä tommoinen on kuka ymmärtää sun siansaksaa????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2181481- 961296
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41138Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171126Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9948Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86920Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66885- 32860
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest38806Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii54805