Mikä seuraavista on paras? Orbitrek Platinum (n.190 €), Kettler Verso 100 (n.280 €) vai Kettler Tenso 200 (n.280 €)? TV-Shop mainostaa, että Orbitrek on valittu USA:n tehokkaimmaksi kuntoiluvälineeksi, vaikka on melkein 100 € halvempi kuin Kettler. Olisikohan Helsingin seudulla kauppoja, missä noita voisi myös kokeilla?
Kumpi Crosstrainer parempi?
16
46735
Vastaukset
- kysyisin
Eli hminua kiinnostaisi tuo Kettler Verso 100: (nyt se "untamo"-osuus) onhan siinä "elliptinen" liike, eli muistuttaa ikäänkuin juoksua?
Eli olen näitä netistä selaillut ja vähän hämää nuo orbitrekit sun muut mutta jos puhutaan crosstrainerista (jollaisella olen kuntosalilla veivannut) niin silloinhan on aina kyseessä se juoksunkaltainen liike, niinkö? - ihmettelevä
Tuotapa olen muutamaan otteeseen täälläkin kysellyt mutta ei ole kai ketään crossarin omistajaa/käyttäjää tällä palstalla kun ei kukaan vastaa. No, itse olen epäuskoinen noita tv-shopin halpoja vempaimia kohtaan ja kaikista urheiluliikkeistä joista olen kysellyt, on jo kaikki myyty joten kokeilemaan ei sitten pääse kuin syksyllä jolloin sanovat niitä tulevan liikkeisiin. Jotenkin minusta tuntuu että Kettler ainakin on laatua ja on sellaisella ainakin kunnon takuuaika. Jos tarkoitat noilla Kettlereillä Hobby Hallin laitteita niin itse just ajattelin jommankumman niistä tilata, samanlaisia tuntuvat olevan joten kai se on sama kumman sitten ostaa. Kalliimmilla ja halvemmilla esim. Kettlerin laitteilla näkyy olevan eroa ainakin se että kalliimmalla on painavampi vauhtipyörä joten tällainen asiasta ihmeemmin tietämätön "untamo" vois ajatella että se myös on tehokkaampi, tiedä sitten saisko sitä edes "liikkeelle" ;D olis kyllä ihan kiva saada neuvoja.
- on Tammistossa
No, jos matka ei ole turhan pitkä, niin tuossa Vantaan Tammistossa on Hobby Hall. Kai noin kallis vempain kannattaisi sentään nähdä ja kokeilla ennen kuin lyö kättä taskuun.
Vai ovatko hekin myyneet kaikki pois esittelylaitteita myöten? En tiedä. Soittakaa ja kysykää. - parempi.........
Koska se liike on tasaisempi elikkä halvat ja kevyet laiteet ovat epämukavempia nykivän liikkeen takia.Vastasin tähän vaikka tästä ei varmaan oojuuri sinulle hyötyä koska aikaa on kulunut jo 2v mutta josko olis jollekin muulle hyötyä kun itsekin tässä kattelen ja vertaalen laitteita.Vähän kyllä ihmettelen kun joissakin on mainittu vauhtipyörän paino ja taas joissakin liikkeen kokonaismassa.vähän niiku hankaloottaa vertaalua.Taitaa kumminkin kokonaispaino paljastaa jotain.Niin ja yksi painava syy on laiteen takuun pituus ja varaosien ja huollon saatavuus että on aika epävarmaa mielestäni tilata näitä jostain postimyynnistä kun ei sitten jatkos oo mitään varmuutta saako huoltoa misträän.
- kkkkkkjhjh
on Tammistossa kirjoitti:
No, jos matka ei ole turhan pitkä, niin tuossa Vantaan Tammistossa on Hobby Hall. Kai noin kallis vempain kannattaisi sentään nähdä ja kokeilla ennen kuin lyö kättä taskuun.
Vai ovatko hekin myyneet kaikki pois esittelylaitteita myöten? En tiedä. Soittakaa ja kysykää.Raleigh Cross 9i Hobbarista hankittuna minultakin löytyy. Meno on tasaista mutta kuten kaikissa kokeilemissani "koti"crossareissa laite kitisee askeltaessa. Saat maksaa varmaan puolitoista tuhatta että saat crosstrainerin joka ei nitkuisi.
- kokemuksia muilta
Kävin tuolla pakkotoisto.com -nettisivulla ja siellä osa porukasta tuntuu olevan ihan tyytyväisiä tuohon Kettler Verso 100 -crossariin, mutta aika paljon on sellaisiakin kommentteja, että se on "rimpula".
Olis kiva kuulla sellaisen kokemuksia, kenellä se nyt kotona on ja joka tekee sellaiset 3-5 puolen tunnin harjoitusta aina kerrallaan.
Eli siellä pakkotoisto.comissa sellaiset hevijuuserit tuntuu luottavan enemmän noihin 500 ja yli maksaviin vempaimiin, mutta kiva olis kuulla tosiaan jonkun kommentteja ihan näin harrastelijamielessä. Eli mulla ainakin olis tarkoitus vispata sillä liki päivittäin se puoli tuntia tai enemmän. Kestääkö ja onko huojuva kapistus vai onko tuntuma lähellekään sama kun kuntosalin huippukalliissa vekottimessa?- minähän tarkoitin
että 3-5 puolen tunnin harjoitusta viikossa. Ei toki kerrallaan, niinkuin tonne lispahti
- crossarin omistaja
Ei toi nyt ihan rimpula ole, mutta kolisee hieman käytettäessä. On kuulemma ominaisuus, vaikka en sitä kaupassa testattaessa huomannut. Kalliimmissa Kettlerin malleissa (>500 e)on toteutus laadukkaampi, jolloin ei pitäisi pitää ääntä.
Eivät ne arvokkaat punttislaitteetkaan tosin aina hiljaisia ole: Uudet Matrix crossarit alkoivat pitää meteliä vakiopunttiksellani parin kuukauden vähäisen käytön jälkeen.
Huojunta ei mielestäni ole häiritsevää ja tuntuma on mielestäni parempi kuin testaamassani tunturin mallissa (en muista tarkemmin mallia) punttisalilla, joka tuntui jotenkin pieneltä Kettleriin verrattuna. Kettlerin vastus on mielestäni riittävä harrastelijakuntoilijalle kovempaankin treeniin.
Kokoamiseen saattaa mennä tovi(jos yrittää saada laiteen toimimaan mahdollisimman äänettömästi), joten jos jostain käytettynä ja koottuna kohtuuhintaan (uuden saa 249 eurolla) saat niin go for it.
Yhteenvetona, ilman kolinaa olisin ollut erittäin tyytyväinen ostokseeni. - druid
crossarin omistaja kirjoitti:
Ei toi nyt ihan rimpula ole, mutta kolisee hieman käytettäessä. On kuulemma ominaisuus, vaikka en sitä kaupassa testattaessa huomannut. Kalliimmissa Kettlerin malleissa (>500 e)on toteutus laadukkaampi, jolloin ei pitäisi pitää ääntä.
Eivät ne arvokkaat punttislaitteetkaan tosin aina hiljaisia ole: Uudet Matrix crossarit alkoivat pitää meteliä vakiopunttiksellani parin kuukauden vähäisen käytön jälkeen.
Huojunta ei mielestäni ole häiritsevää ja tuntuma on mielestäni parempi kuin testaamassani tunturin mallissa (en muista tarkemmin mallia) punttisalilla, joka tuntui jotenkin pieneltä Kettleriin verrattuna. Kettlerin vastus on mielestäni riittävä harrastelijakuntoilijalle kovempaankin treeniin.
Kokoamiseen saattaa mennä tovi(jos yrittää saada laiteen toimimaan mahdollisimman äänettömästi), joten jos jostain käytettynä ja koottuna kohtuuhintaan (uuden saa 249 eurolla) saat niin go for it.
Yhteenvetona, ilman kolinaa olisin ollut erittäin tyytyväinen ostokseeni.Saan varmaan tos ens viikol kettler verso 300.
sittevois heittää kommenttia miten laite pelaa jne. jos ny saan ees koottua sitä =P
- tätsä2
Minähän en tiedä asiasta mitään mutta pitää vaan vastata :D
Ainakin tuo ostos-tv:n Orbitrek näyttää tv:ssä tosi rimpulalta ja jalkojen pyörimisliikekin tuntuisi olevan ihan erilainen kuin "kunnon laitteissa", eli liike kuuluisi olla sellainen "ellipsimäinen", ei pyöreä kuten kuntopyörissä.
Itse menin muutama viikko sitten törsäämään oikein kunnolla ja ostin Tunturi C40 crosstrainerin. On hyvä ja tukeva laite!! Sillä tulee treenattua n. 30-50 min/pvä 5-6 kert/vko. Olen tyytyväinen siihen, että maksoin enemmän ja sain KUNNON laitteen, johon ei näytä kyllästyvän vaikka viimeisen 15 vuoden ajan kuntoiluinnostukseni on kestänyt korkeintaan viikon :-)
Urheilukaupan setä sanoi, että eivät pidä valikoimissaan edes Tunturin C2 (ja sen hinta on n. 599,00 !!!!) crosstraineriä koska se on liian rimpula; heiluu ja huojuu. Voi vain kuvitella minkälainen tuo ostos-tv:n laite sitten on...- piti olla
Kirjoitusvirhe tuli tuohon yhteen kohtaan. Tarkoitin siis Tunturi C25 (eikä C2)!
- druid
ite oon tuumaillu kettlerin verso 300:sta. astetta kovempi ku verso 100
tuolta sais ilamseks kotiinkuljetuksen.
http://www.w-o-w.de/ - käytettynä
sellaisen Citymarketin Avia-veivin: vähän "hihna luistaa", kun laittaa vastuksen täysille, mutta kun mulla on tarkoitus tehdä pitkään ja pienellä vastuksella, niin on ihan oiva peli ja satasen maksoi. Ja luistaa se hihna mullakin... että hyvin sovitaan yhteen.
Se ei huoju eikä heilu, mutta ei se polkutuntuma ole tosiaankaan sama, kuin kuntosalilaitteessa: toisaalta, olen huomannut, että siinä pitää keskittyä enemmän kropan hallintaan kun taas kuntosalilaite antaa anteeksi, jos ei ole "korsetti" hallinnassa eli kuntosalilla se laite on tavallaan liian hyvä, eli siinä voi lintsata. Tossa ei, koska siinä pitää omalla kropalla tehdä siitä liikkeestä tasainen.
Jos se aparaatti nyt kestäis vaikka pari vuotta ja innostus samoin, niin sitten hankin Kettlerin 300:n tai jonkun Tunturin laitteen: nyt tämä värkki ajaa asiansa toistaiseksi. - ikuk
Hei
Olen itsekkin katsellut crosstraineria kotia syksyn ajan. Olen ihmetellyt kovasti kun Kettlerin halvimmat ovat 200-400 euroa, mutta sitten "hyppäävät" hintaluokkaan yli 550.
Kysyin asiaa urheiluliik. kotipaikkakunnalta. Nämä "halppisversiot" on valmistettu Kiinassa ja niissä on vain 1 vuoden takuu (sellaisenkin urheiluliike lupasi minulle toimittaa), nämä "paremmat" yli 500 euron crossarit valmist. Saksassa ja niissä on KOLMEN vuoden takuu. Hyvää ei saa halvalla.... Painorajoitus on myös näissä halppiscrosseissa alle 100 kg, eli rotevan miehen (tai naisen) alla eivät tod. näk. kestä... - Himo Crossaaja
Vaihdoin pari kuukautta sitten vanhan crossarin saksalaiseen Daum 8080TRS crostraineriin. Vaikka hinta oli nelinumeroinen olen kyllä ollut laitteeseen erittäin tyytyväinen.
Kannatta kiinnittää huomioa laitteen painoon, omani painaa n. 75kg ja on erittäin vakaa, eikä nitise kuten kiinalaiset vastaavat joita olen koittanut.
http://www.ergometri.fi/8080.htm- tsbmw
Niinmuttakunhinta eli ihan nöösinä ei viittis tehdä hurjaa ivestimettiä. Kiinalaisen jossa sykemittaus, 8 vastustasoa, magneettinen pyörä ja "suht tukeva" saa alta kahden sadan.
1. Computer functions:Hand pulse, Time, Speed, Distance, Calories and Recovery.
2. Hand pulse functions.
3. 8 sections tension knob.
4. Magnetic system with 5kgs flywheel.
Kokonaispaino 37kg.
Vai ostaisko käytetyn samaan hintaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841