Asiat eivät pysy seinien sisällä

työkaverin kuolemaa toivova

Meillä oli tässä kehityskeskustelut joissa avauduin eräästä työntekijästä.
Nähtävästi keskustelun sisältö on vuotanut useammillekkin tahoille ,sillä olen tuon jälkeen saanut useaan otteeseen kuulla vähättelyä ja piikittelyä aiheesta.

Kyseessä on vanhempi työntekijä jonka suunnatonta statusta yrityksessä ei ymmärrä moni muukaan nuoremmasta polvesta.
Kaveri tekee hommia juuri oman päänsä mukaan ja jonkun nuoremman tehdessä jonkun asian helpommin suuttuu mutta koettaa tajuttuaan kupletin juonen omia idean.
Ja työnjohto uskoo häntä aina. Meidän muiden ehdottamina asioita ei oteta kuuleviin korviinkaan.
Yleensä lomalta palatessaan saa huomata miten oma idea on keksitty hänen toímestaan.

Se mulkku on nyt lomalla ja kova pilkkimies.
Toivottavasti putoaisi jäihin ja hukkuisi.

7

2155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateellinen=

      Taidat olla vaan kateellinen ko. henkilölle. Aikuistu hiukan!!! V....aa tämä suomalainen kauteus, jos jollakin menee paremmin kuin itsellä, on siihen heti puututtava, mieluiten juuri kehityskeskustelussa ja mahdollisimman vittumaiseen sävyyn. Ja anti olla jos se joku on vielä hyvä pilkkimään, "toivottavasti putoaisi jäihin". SÄÄLITÄVÄÄ!!

      • Vai oletko oman työpaikkasi

        heikoin lenkki?
        Minulla ei ole mitään syytä olla kateellinen itseäni puolta vanhemmalle eronneelle peruskatkeralle miehelle.

        Mistään asiasta ei pysty puhumaan suoraan kuin aikuiset ilman että alkaisi mykkäkoulu / kaikesta kanssakäymisestä poissulkeminen ja paskanpuhuminen / suurennuslasilla virheitten etsiminen. Muut eivät juuri uskalla päin naamaa sanoa mutta selän takana kylläkin puhutaan.


        Tähän ajoittaiseen kylmään sotaan on jo ehtinyt tottua mutta siihen että meidän muitten esittämät parannusehdotukset ovat kuin ilmaa esimiehille niin kauan kuin ne tulevat oikeasta suusta. Ja siihen miten kritiikki sivutetaan lausahduksella : Ei ..... semmoiseen alentuisi.

        Kaikella on aikansa.


    • ei kuulu

      toisten ruotiminen!
      Se on puhtaasti esimiehen ja alaisen välinen tapahtuma koskien alaisen toimintaa, toiminnan tuloksia sekä molempien osapuolten odotuksia lähitulevaisuuden suhteen.

      Avainalueet.
      Tavoitteet.
      Mittarit.
      Keinot.
      Tarpeet liittyen koulutukseen, menetelmiin ym.

      EI toisten arvostelua!!

      • kyselee myös työpaikan

        henkilökemioista johon laskisin myös tämän asioiden ruotimisen. Mielestäni on väärin että tuollaisesta keskinkertaisesta vanhasta zombiesta joka uhkaa joka kerta ottavansa lopputilin kun asiat eivät mene hänen mielensä mukaan leivotaan yrityksen tukipilaria ilman omaa ansiotaan. Todellisia näyttöjä miehellä ei ole ollut sitten 80-luvun

        Johtoportaaseen on tulossa muutoksia ja uusi mies ulkoa. Saa nähdä onko hänessä munaa lopettamaan tämän jumalankuvien palvomisen.
        Ja muunmuassa sen ettei sama mies lomaile vuodesta toiseen samaan aikaan maalis-huhtikuun vaihteessa.


      • Ruti
        kyselee myös työpaikan kirjoitti:

        henkilökemioista johon laskisin myös tämän asioiden ruotimisen. Mielestäni on väärin että tuollaisesta keskinkertaisesta vanhasta zombiesta joka uhkaa joka kerta ottavansa lopputilin kun asiat eivät mene hänen mielensä mukaan leivotaan yrityksen tukipilaria ilman omaa ansiotaan. Todellisia näyttöjä miehellä ei ole ollut sitten 80-luvun

        Johtoportaaseen on tulossa muutoksia ja uusi mies ulkoa. Saa nähdä onko hänessä munaa lopettamaan tämän jumalankuvien palvomisen.
        Ja muunmuassa sen ettei sama mies lomaile vuodesta toiseen samaan aikaan maalis-huhtikuun vaihteessa.

        Meillä kävi edellisen pomon aikana niin että kun menin kehitys keskusteluun, oli pomo PAPERILLE kirjannut mikä minussa häntä "ärsytti". Asiasta keskusteltiin ja pomo pyysi minulta perusteluja käytökselleni, esim. Miksi en hymyile kaikille asiakkaille? Miksi "naureskelin" hyllyjen välissä työkavereiden kanssa?
        Vastasin näihin kysymyksiin että " mielestäni on tekopirteyttä hymyillä kaiken aikaa kuin "hangonkeksi" ja minä kuienkin olen perusluonteeltani iloinen ja huumorintajuinen ja oletan sen välittyvän asiakkaalle ilman tekohymyäkin. Tähän "naureskelu" asiaan vastasin että mielestäni työskentely työkavereiden kanssa on mukavampaa ja rennompaa kun antaa huumorillekkin tilaa ja huuli lentää. kuitenkaan juttumme eivät ole koskaan olleet ketään loukkaavia eikä kehenkään henkilökohtaisesti suuntautuneita. Lisäksi kerroin että itse henk.koht. sekä työ kaverit olemme saaneet asiakkailta hyvää palautetta juuri siitä että meillä töitä tehdään hymy huulilla ja että ilmapiirin aistii jo ovelle saakka! No, tämä ex pomo olikin turhan tärkeä ja piti itseään lähes jeesuksena, niinpä hän lopuksi paljasti kortinsa ja sanoi että " kun minusta tuntuu että en kunnioita häntä Esimiehenä (huom! isolla E:llä)
        No tähän en osannut muuta vastata kuin että olen pahoillani jos hän on saanut sellaisen kuvan, mutta tyyliini kuuluu puhua asioista suoraan eikä kierrellä. jotenkin siinä sitten päästiin keskustelut loppuun ja kirjoitettiin nimet papereihin, itselle kuitenkin jäi tästä keskustelusta paskan maku suuhun. Aikaa kului ja näin kehityskeskustelu kansion lojumassa konttorin pöydällä, perusnaisellinen uteliaisuus nosti päätään ja en voinut hillitä uteliaisuuttani ja kattelin kyseisen sivun kansiosta, ja mitäs näinkään!! Pomo oli kirjoittanut sen jälkeen kun nimikirjoitukset oli kirjoitettu että: YLIMIELINEN! Siis onko laillista? Tosi loukkaavaa ainakin! Pahinta oli että en tietenkään voinut myöntää pomolle että olin kansiota mennyt tonkimaan! No onni onnettomuudessa, tämä pomo sai siirron muihin tehtäviin, ja tilalle saimme todellakin uuden ja paremman!


    • Merttens

      Joskus itse olen vanhempana työntekijänä törmännyt sellaiseen, että nuoremmat vasta taloon töihin tulleet alkaa hyppimään silmille ja käyttäytyy kun olisivat jo pitkään olleet talossa. Se ei ole kivaa jos ystävällisesti yrittää neuvoa "talon tavoille" jotka on ajan saatossa tullut testatuksi ja hyväksi havaituiksi joiden mukaan menetellen ei tule mitään ongelmia. Vaan ne jotkut haluaa uudistaa kaiken vanhan ja sieltä tulee erinäistä kettuilua heti. Ei semmonen ole oikein jos olet tehnyt työnantajan eteen töitä usean vuoden ja sitten tulee joku nuorempi antaen ymmärtää, että voit ihan hyvin lähteä kävelemään ettei kaivata. Mikä hän on semmosta sanomaan vasta tulleena. Yleisestikin näyttää talossa jo työskennelleiden kunnioitus pidemmän aikaa sitä työnä tehneenä jonka hän vasta aloittaa unohtuneen. Tämä aiheuttaa monessa paikkaa ristiriitoja mutta ei sekään ole oikein, että vanhempi työntekijä omii uuden tekijän idean tai mikään epäasiallisesti käyttäytyminen tai muukaan vääryys. Ei kumpaankaan suuntaan. Jotkut käyttää vanhemman työntekijän asemaa räikeästi väärin ei sekään ole tuntematon asia.

      • oon yritystä palvellut

        joten mikään ihan uusi tulokas en enää ole.

        Nyt vaikuttaa siltä että se vitun kyrpä on saanut puhuttua esimiehen siirtämään minut toisiin tehtäviin joista minua lainattaisiin tarvittaessa nykyisiin tehtäviini.

        Minulle ilmoitettiin että kevättalvesta toimenkuvani muuttuu radikaalisti.
        Mikäli tämä skenaario toteutuu otan minä lopputilin.
        Haasteeton leipäpapin homma jossa minun osani olisi olla varalla oleva ideapankki ei kiinnosta.

        Tämä ei ole mikään loppuunpalaneen ihmisraunion vainoharhainen tilitys jossa kaikki ovat häntä vastaan vaan osoitus siitä miten johdateltavissa esimiehet pahimmillaan saattavat olla.

        Aika jännä ettei kukaan ole huomannut sitä että lopetettuani itse parannusehdotusten tekemisen ei ole tämä toinen osapuolikaan ole keksinyt mitään.
        Mikä on luonnollista kun ei voi omia minun ideoitani.
        Kuullostaa melko itserakkaalta mutta valitettavasti totta.

        Kehityskeskustelut pidetään taas syksyllä ja aion laittaa esimiehen selkä seinää vasten uhkaamalla lähteväni mikäli työnkuva muuttuu.

        Olen jo henkisesti valmistautunut siihen että vastaus on jotain ei täällä ole pakko olla tyylistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe