3 numeroinen lukko

jerppis

No perskeles..... mulla on matkalaukku jossa on 3 numeroinen yhdistelmä lukko !!! ja se on kiinni !!! ja pysyy !! ehkä... montako mahdollisuutta on 3 numeroisessa yhdistelmässä ?? ja entäs 4 numeroisessa ??
jos tähän löytyy joku matemaattinen kaava niin kerroppa se mulle.

mä itse olen pähkäillyt että:

3 numeroisessa on 1000 ja 4 numeroisessa 10 000 vaihtoehtoo.... onko näin vai olenko hakoteillä.

matkalle pitäis lähtee ma aamulla :)

T: jerppis

29

21225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mursu_

      Jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt, niin jotenkin seuraavasti se menee. Eli sinulla on ongelmana montako kolmen numeron yhdistelmää saat aikaan kymmenestä numerosta (0, 1, 2,...,9)

      Se selviää kaavalla 10 "yli" 3 eli 10!/3!(10-3)!, missä huutomerkki tarkoittaa kertomaa, jolloin vastaus kysymykseesi on 120. Ei muuta kuin arvailemaan. Katso tuolta lisää : http://fi.wikipedia.org/wiki/Kombinaatio

      Joku tarkentakoon, jos tarpeelliseksi näkee.

      • Merkitys

        Toveri Mursu,

        taisit unohtaa, että näissä lukoissa on lukujen järjestyksellä yleensä merkitys. Jokainen luku kun valitaan yhdestä sellaista pyörivästä renkaasta, kuten hyvin tiedä.

        Kombinaatio ei siis ole tähän sopiva tapa.


    • jerppis

      hups...... ny tippusin kärryiltä :( saisko aavistuksen yksinkertaisemmin :) meinaan mä en oo mikää välkky !!!

      T: J

      • sanoohan sen järki

        Alat vaan takoa 000sta alkaen.....ja toivottavasti ennen .....999 tärppää.


      • Tuhat
        sanoohan sen järki kirjoitti:

        Alat vaan takoa 000sta alkaen.....ja toivottavasti ennen .....999 tärppää.

        Jos nollasta lähdetään.


    • "Rosmo"

      monesta lukosta kuulee, kun se "osuu" avainkohtaan.

      Joten kokeilet jokaista numeroa erikseen ja kun kuulet taikka tunnet erikoisen pykälän taikka kilahduksen, niin siinä on kyseisen numeron "paikka".

      Näin ollen ei tarvitse kokeilla kuin 10 10 10 = 30 asentoa, jos lukko on sopivaa halpis-mallia.

      • mursu_

        En ole varma mitä et ymmärtänyt tosta lukon mahdollisista yhdistelmistä, mutta noin siis selvitetään jonkin joukon mahdolliset yhdistelmät. Minulle ei tule kyllä asian selvittämiseen muuta tapaa mieleen. Jos kertoma ei selvinnyt, niin esimerkkinä neljän kertoma 4! tarkoittaa siis 4*3*2*1, tai viiden kertoma 5! = 5*4*3*2*1.

        Ajattele siis lukossa mahdollisten numeroiden (eli nollasta ysiin) määrää joukkona. Sulla on kolme numeroa siinä lukossa, joten ongelmasi on toisin sanottuna se, montako erilaista kolmen numeron yhdistelmää saat aikaan kymmenestä numerosta.


      • ööööäöä
        mursu_ kirjoitti:

        En ole varma mitä et ymmärtänyt tosta lukon mahdollisista yhdistelmistä, mutta noin siis selvitetään jonkin joukon mahdolliset yhdistelmät. Minulle ei tule kyllä asian selvittämiseen muuta tapaa mieleen. Jos kertoma ei selvinnyt, niin esimerkkinä neljän kertoma 4! tarkoittaa siis 4*3*2*1, tai viiden kertoma 5! = 5*4*3*2*1.

        Ajattele siis lukossa mahdollisten numeroiden (eli nollasta ysiin) määrää joukkona. Sulla on kolme numeroa siinä lukossa, joten ongelmasi on toisin sanottuna se, montako erilaista kolmen numeron yhdistelmää saat aikaan kymmenestä numerosta.

        Taisit vastata väärään viestiin?

        "ongelmasi on toisin sanottuna se, montako erilaista kolmen numeron yhdistelmää saat aikaan kymmenestä numerosta.
        Olet väärässä. Kuten sanottu, järjestyksellä on väliä. Tapasi lienee oikea, jos 123, 132, 213, 231, 312, 321 olisivat sama asia. Ne eivät ole sama joukko, vaikka sisältävätkin samat alkiot.

        Oikea vastaus on siis se mainittu 1000, joka selviää helposti takomalla 000, 001, 002, ..., 997, 998, 999.


    • Anonyymi

      Pakko olla enemmän jos numeroita on 0-9 niin pakko olla enemmän

      • Anonyymi

        1000 vaihtoehtoa.


    • Anonyymi

      nelinumeroisessa on 10000 ja kolmi 1000

      Mutta tuskin se mekaaninen lukko menee ikilukkoon neljänen väärän jälkeen!

    • Anonyymi

      Hohhoijaa. Että montako eri yhdistelmää saadaan kolmella numerolla 0-9? No montako on välillä 000 - 999? Olisiko tuhat? Olisiko neljällä numerolla kymmenentuhatta? Viidellä siten peräti satatuhatta? Ei voi olla! Täytyy olla kertoma!

      Pakko sanoa että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, ja täällä on niitten kokoontumisajot.

      • Anonyymi

        On tehty tutkimuksia että noin puolet ihmisistä olisi mediaania tyhmenmpiä. Toisesen tutkimuksen mukaan puolet olisi tätä älykkäämpiä.


      • Anonyymi

        Eikös tuo kerrottu jollekin usa:n presidentille joka kauhistui asiasta?


      • Anonyymi

        Ei ole kertoma!

        Kertomssa lasketaan kaiketi sitä montako erilaista kombinaatiota saadaan tietyistä luvuista niin ettei samaa lukua käytetä kuin kerran.

        Matkalaukun 3 numeroinen lukusarja sallii jokaisella paikalla kaikkien lukujen käytön. Alempana on aiempi mietteeni, jossa kirjoitan oman näkemykseni.

        Koska niitä lukkoja on kaksi, eikä avain ole välttämättä sama, niin laskisin sen kaavalla.
        (((1/10^3)^3)^^2)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kertoma!

        Kertomssa lasketaan kaiketi sitä montako erilaista kombinaatiota saadaan tietyistä luvuista niin ettei samaa lukua käytetä kuin kerran.

        Matkalaukun 3 numeroinen lukusarja sallii jokaisella paikalla kaikkien lukujen käytön. Alempana on aiempi mietteeni, jossa kirjoitan oman näkemykseni.

        Koska niitä lukkoja on kaksi, eikä avain ole välttämättä sama, niin laskisin sen kaavalla.
        (((1/10^3)^3)^^2)))

        Miksi lasket kaavalla jos lukossa kerrotaan montako kombinaatiota lukossa on, jos lukko on 000-999 tällöin tuohon välille mahtuu se 1000kombinaatiota


    • Anonyymi

      Kannattaa tehdä tietokoneohjelma joka arpoo satunnaisia lukuja

    • Anonyymi

      kolminumeroinen Auton trippimittari alkaa 000, 001, 002 jne tuhannen kohdalla se pyörähtöö ympäri ja on esittänyt kaikki vaihtoehdot.

    • Anonyymi

      Olen kerran muistaakseni avannut tuollaisen 3-numeroisen. Ensin nollat kahteen muuhun ja sitten pyörittelee kolmatta 0...9. Ehkä sekunnin kestää testata yhtä. Sitten 1 keskimmäiseen ja jatketaan. Keskimäärin 500 yritystä. Pitäis aueta 10-20 minuutissa.

      • Anonyymi

        Itsellä on salkku jossa on numerolukko. Niitä lukkoja on kaksi, eikä numerot ole samoja. Tuo mahdollisuuksien määrä moninkertaistuu. (((1/10^10)^3)^2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä on salkku jossa on numerolukko. Niitä lukkoja on kaksi, eikä numerot ole samoja. Tuo mahdollisuuksien määrä moninkertaistuu. (((1/10^10)^3)^2)

        Lukkojen avautumisen varmaankin näkee erikseen, joten mahdollisuuksien määrä vain tuplaantuu. Tai jos ei, niin sittenhän se toimisi 6-numeroisena lukkona, jolloin mahdollisuuksia olisi jo miljoona.


      • Anonyymi

        Lukkohan on mekaaninen. ei siinä mitään ohjelmaa ole.


    • Anonyymi

      No eiköhän tuo nyt ole jo auennut.

    • Anonyymi

      Mulla on yksinumeroinen lukko. Löytyisikö jokin matemaattinen kaava sen avaamiseen? En jaksa kaikkia kymmentä vaihtoehtoa kokeilla millään! Viikon kuluttua pitäs sen viimeistään olla auki.

      Voi pyhä yksinkertaisuus !

      • Anonyymi

        Montako vaihtoehtoa tuossa 10 numeroisessa lukossa olisiko tämä vastaus 100x-20y=10!?~π׶=50 000 eri vaihtoehtoa sillä numerot voivat olla hieman sijoiltaan joka suuntaan


    • Anonyymi

      En halua olla näsäviisas mutta kolmenumeroiseen lukkoon menee 999 ja nelinumeroiseen 9999

      • Kaikissa näkemissäni numerolukoissa on ollut myös nollat.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Kaikissa näkemissäni numerolukoissa on ollut myös nollat.

        Niin ja jos nollia ei olis, niin vastaukset olisi 9^3 = 729 ja 9^4 = 6561. Nuo ysiysit tulis sillä että yhdistelmä 00..0 ei ole sallittu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe