Hei kaikki!
Minulla olisi muutama kysymys laihduttamiseen liittyen, olisi mukavaa jos joku voisi vastata näihin:)
1. kuinka kauan kestää laihduttaa n. 4-5 kiloa? Painan 59 kg. Olisiko se mahdollista kesäkuun alkuun mennessä? Millaista laihdutustapaa suosittelisitte?
2. Voisiko joku antaa esimerkin päivän ruoka-annoksista niin että niistä kertyisi n. 1500 kcal? Mitä syödä aamupalaksi, lounaaks jne? Esimerkki ruokien kera? itse olen niin huono laskemaan nuita ja kaikkien aineiden etiketeissä ei edes luo ravintoarvoja.
Tiedättekö aiheeseen liittyen hyviä nettisivuja?
KIIIIIIITOS hurjasti vastauksista.
Ruokaopas laihduttajalle?
13
1646
Vastaukset
- toimii...
Aamulla 1/2dl kauraleseitä 2dl rasvatonta maitoa ja kahvia tai teetä. Kahvitauolla kuppi vihreää teetä. Lounaaksi Reissumies kevytlevitettä 2 kinkkuviipaletta 5%juustoa 2 viipaletta ja salaattia täytteenä. Kahvitauolla kuppi vihreää teetä. Päivälliseksi lautasellinen kaalikeittoa ruisleivän kera. Iltapalaksi omena. Tämän kaltaista ruokailua kun noudatat niin varmasti laihdut kesäkuuksi tavoitteeseesi.
- "kevyttä"
Aamiainen muna ja pekonia muutama siivu sekä kahvia kermalla. Lounas 2 kyljystä juomaksi vettä. Päivällinen hapankaalia ja kokoliha makkaraa smetanan kera. Jälkkäriksi kermakahvia. Tämä dieetti vaatii ehdottomuutta hiilihydraatteja ei nimittäin saa käyttää jos haluaa laihtua. Sivuvaikutuksena tulee ketoosista johtuva hengityksen ja hien erikoinen haju, sekä vatsavaivat. Pidemmän päälle saattaa tulla muitakin ongelmia, mutta kuuriluontoisesti voi kokeilla toimiiko.
- haluaalaihtua2
minulla on aivan sama tavoite, elikkä laihduttaa juuri semmoiset 4-5kg kesäkuuhun mennessä. ja painankin saman verran kuin sinä. (: jotenkin kuitenkin tuntuu, etten tule onnistumaan siinä, aikaakin on niin vähän.. olempa kannustava.
olen jättänyt kaikki "hyvät" pois, ja pyrin käymään päivittäin n. tunnin lenkillä. lisäksi venyttelen ja teen vatsalihaksia (tuleepahan ainakin käytettyä vanhaa vatsalihaslaitetta..)
en kyllä syö mitenkään monipuolisesti, vasta kello kolmen jälkeen päivällä jotain ruokaa, ja myöhemmin hedelmän, pähkinöitä, leivän tai muuta sellaista. iltapalaksi muroja. tiedän, ehkä kannattaisi syödä terveellisemmin. ;)
kittaan lähes päivittäin limsaa, mutta vain light.
siitäkin pitäisi päästä eroon.. ://
jos minä en onnistu, toivottavasti ainakin sinä! ^^- haluaalaihtua
Mun käsityksen mukaan juuri AAMUPALA ja LOUNAS ovat päivän suurimmat ateriat ( tai ainakin pitäisiviät olla) sillä sillon ihminen kuluttaa eniten kaloreita. Muroissa on monesti hirveesti ylimääräisiä sokereita ja rasvaa ja vaaleissa leivissäkin on paljon hiilareita ja ne on kuiduttomia. Jos suyö paljon proteiini, esim hiilihydraattien sijaan, niin pitäisikö painon tippua? vai kasvaako vain lihasmassa. vai mitähä?
Ois kiva tietää muuten jotain pieniä eväitä esim koulun jälkeen mitä voisi syödä ennen päivällistä, joissa olis esim alle 100 kcal. tai vähempiki. tonnikalapurkkeja oon kuullu et ne ois hyviä?
- 1200...
Tässä sulle aivan selkeä veto esim mun päivästä , voit sitten lisätä hieman määriä jos haluat tuon 1500 täyteen. Tällä tyyllillä laihdut noin 0,5-1 kg viikossa.
aamupala: kaurapuuro 3 dl ja rasvaton maito 2 dl, kahvia tai teetä. halutessasi voit korvata maidon esim mehukeitolla tai marjoilla.
Lounas: 3 dl Keittoa(melkeen mikä vaan, kuhan ei kermaan sisällä)2 palaa ruisleipää, kevytlevitettä. ja esim kurkkua tai tomaattia päälle.
Välipala: kevyt jogurtti ja appelsiini.
Päivällinen:Laatikko ruoka (maksa-, makaroni- jauhelihaperunasoselaatikko) 200 g tai spaghetti ja jauhelihakastike (1,5 dl) tai kanakastike (1,5 dl) ja riisi tai vaikka lihapullat(4 kpl) ja perunaa. Lisäksi salaattia ja ruokajuomaksi rasvaton maito.
Iltapala: 1 banaani tai 1 pala leipää kevytlevite ja esim kalkkunaleike vihanneksia
lisäksi paljon vettä pitkin päivää ja esim light juomia voi käyttää. Sekä myöskin vihanneksia voit syödä niin paljon kun haluat vaan =)
Ja muista lisätä liikuntaa.- haluaalaihtua
Taisitpa luetella juuri minun jokapäiväiset ateriani siinä pähkinänkuoressa. en ymmärrä mikä mättää: Käyn reenaamassa vauhdikasta tanssia n 10 kertaa viikossa ja syön suunnilleen tuolleen miten tuohon olit kirjottanut. onko se sitten ne pari suklaapatukkaa mitä tulee syötyä viikossa? en juo limukkaakaan juuri ollenkaan. pulliin ja leivoksiin silloin tällöin sortuu. kaakaun juonnin olen lopettanut. oon niin monta vuotta koittanut pari kiloa tiputtaa mutta koskaan ei ole onnistunut. oon jopa koittanut syömättömyyttä mutta sillonkaa ei paino tippunut :D mutta se on jo aika hölömöä hommaa.
- hensku81
haluaalaihtua kirjoitti:
Taisitpa luetella juuri minun jokapäiväiset ateriani siinä pähkinänkuoressa. en ymmärrä mikä mättää: Käyn reenaamassa vauhdikasta tanssia n 10 kertaa viikossa ja syön suunnilleen tuolleen miten tuohon olit kirjottanut. onko se sitten ne pari suklaapatukkaa mitä tulee syötyä viikossa? en juo limukkaakaan juuri ollenkaan. pulliin ja leivoksiin silloin tällöin sortuu. kaakaun juonnin olen lopettanut. oon niin monta vuotta koittanut pari kiloa tiputtaa mutta koskaan ei ole onnistunut. oon jopa koittanut syömättömyyttä mutta sillonkaa ei paino tippunut :D mutta se on jo aika hölömöä hommaa.
Jos treenaat noin paljon ja syöt noin vähän, eli 1200-1500 kcal/vrk ei ihme että paino ei laske! Elimistösi on mennyt säästöliekille. Sinun pitää siis syödä enemmän... ja nimenomaan proteiineja. Maitorahkaa, kana, raejuusto ja tonnikala ovat hyviä vähärasvaisia proteiinin lähteitä.
Kannattaa etsiä netistä kalorilaskuri, johon voi syöttää oman painonsa ja aktiviteettitasonsa, sen tulos auttaa määrittelemään päivän kaloritarpeen. - haluaalaihtua
hensku81 kirjoitti:
Jos treenaat noin paljon ja syöt noin vähän, eli 1200-1500 kcal/vrk ei ihme että paino ei laske! Elimistösi on mennyt säästöliekille. Sinun pitää siis syödä enemmän... ja nimenomaan proteiineja. Maitorahkaa, kana, raejuusto ja tonnikala ovat hyviä vähärasvaisia proteiinin lähteitä.
Kannattaa etsiä netistä kalorilaskuri, johon voi syöttää oman painonsa ja aktiviteettitasonsa, sen tulos auttaa määrittelemään päivän kaloritarpeen.Kun siis mää syön kuitenkin silleen aika paljon ja oon varsinainen herkkusuu? mut siis en varmaan 1700 kaloria sentää enempää. yleensä sen jonku 1500-1600. Oon ymmärtäny että pitäis syyä alle ton? mutta siis miks tän pittää olla näi helevetin monimutkasta :D
- haluaalaihtua
hensku81 kirjoitti:
Kannattaa etsiä netistä kalorilaskuri, johon voi syöttää oman painonsa ja aktiviteettitasonsa, sen tulos auttaa määrittelemään päivän kaloritarpeen.ÄÄh. mää en jaksa oikiasti. Oon lukenu kuolemaan saakka näitä kaikkia netti juttuja. Ja toisessa sanotaan toista ja toisessa toista.
Meikäläine on nyt päätyny siihe että jatkan tätä mun armotonta reenaamista ja heivaan herkut ja syön iha perus terveellistä sapuskaa. ei pitäs läskit hyllyä sitte vissii? - jacky
haluaalaihtua kirjoitti:
ÄÄh. mää en jaksa oikiasti. Oon lukenu kuolemaan saakka näitä kaikkia netti juttuja. Ja toisessa sanotaan toista ja toisessa toista.
Meikäläine on nyt päätyny siihe että jatkan tätä mun armotonta reenaamista ja heivaan herkut ja syön iha perus terveellistä sapuskaa. ei pitäs läskit hyllyä sitte vissii?kuinka pitkä olet? ;)
- haluaalaihtua
jacky kirjoitti:
kuinka pitkä olet? ;)
eli n 167 cm Miksi niin?
- jacky
haluaalaihtua kirjoitti:
eli n 167 cm Miksi niin?
kunhan ajattelin, että painoindeksisihän on jotain hieman päälle 21, eli onko sinulla nyt mitään mitä edes laihduttaa. (:
- haluaalaihtua
jacky kirjoitti:
kunhan ajattelin, että painoindeksisihän on jotain hieman päälle 21, eli onko sinulla nyt mitään mitä edes laihduttaa. (:
pitäs vaa just polttaa rasvaa ku "jenkkikset" pitäs saaha pois. sitte reisiä vähä ehkä kutistella. vaa ei multa tunnu onnistuvan oikee vaikka kuin reenaan ja syön terveellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882