Hei!
Olisikohan kellään "siilikakun" ohjetta. Muistan että meillä kotona pienenä sellaista oli, mutta ohje on kadoksissa.
Siili oli täytekakku, joka oli päälystetty suklaisella tahnalla, piikkeinä toimivat ranskalaiset pastillit :)
Kiitos kaikille jo etukäteen!
SIILIKAKKU
5
3106
Vastaukset
- en tiedä siilikakun reseptiä
niin kelpaisiko sulle sillikakun resepti?
Ne on muuten samanlaisia, mutta siilin tilalla siinä on silliä. - T i i a
Minä muistan kanssa kyseisen siilikakun. Muistaakseni sen ohje julkaistiin joko Kotivinkin tai Kodin kuvalehden sellaisessa erillisessa kakkukirjassa. Sitä kirjaa ei ole nyt käsissäni, mutta kaiketi siihen tehtiin tavallinen kakkupohja, josta sitten leikattin sopivan mallisia palasia ja koottiin päällekäin. Veikkaisin, että päällys oli kermavaahtoa, johon on sekoitettu kaakaojauhetta. Ja sitten vaikka Lontoonrakeita piikeiksi (ei kannata laittaa etukäteen, sillä ne sulavat). Voin tarkentaa pääsiäisen aikana, kun menen kotiin ja näen oikean reseptin.
- minisiili
Kiitos paljon jo etukäteen avusta :)
- midile
olen joskus tehnyt käpykakun ohjeella siilikakun , ei ehkä ole aivan se mitä haet, mutta olen tehnyt kuin käpykakun ja laittanut siihen pinnalle ranskanpastilleja pystyyn ja hyvin on tehnyt kaupan ;) tässä on sulle ohje millä olen tehnyt , se löytyy myös Dansukkerin sivuilta
Käpykakku kermatäytteellä (gluteeniton)
10-12 annosta
Ainekset
Kuorrutus
3 1/2 dl Dansukker Kaakaotomusokeria
150 g mantelijauhetta
2 kpl kananmunan valkuaista, pieniä
Pohja
5 kananmunaa
2 1/2 dl Dansukker Siro erikoishienoa sokeria
2 1/4 dl perunajauhoja
2 tl Dansukker Vaniljasokeria
1 tl leivinjauhetta
Kostutus
1/2-3/4 dl omenamehua
(2 rkl rommia)
Täyte
1 1/2 dl kuohu- tai vispikermaa
2 rkl Dansukker Siro erikoishienoa sokeria
3 dl kiinteää omena- tai vadelmahilloa
Pinnalle
Dansukker Tomusokeria
Mittaa kuorrutuksen aineet kulhoon ja sekoita. Lisää tarvittaessa kaakaotomusokeria ja mantelijauhetta, että saat kuorrutuksesta kaulittavan. Kääri kuorrutus kelmuun ja pane se 2-3 tunniksi jääkaappiin.
Kuumenna uuni 225°. Öljyä leivinpaperi ja pane se uunipellille. Vaahdota huoneenlämpöiset munat ja sokeri kuohkeaksi. Sekoita perunajauhot, vaniljasokeri ja leivinjauhe. Siivilöi seos munavaahtoon ja sekoita kevyesti. Kaada taikina pellille. Paista noin 7 minuuttia.
Vatkaa kerma ja sokeri vaahdoksi. Leikkaa jäähtyneen kakkulevyn neljänneksestä suurin käpyaihio. Kostuta ja levitä hillo ja kermavaahto päälle. Leikkaa seuraava kävynmuotoinen kakkulevy pienemmäksi ja aseta se hillon päälle. Jatka kostuttaen ja täyttäen sekä kakkusuikaleilla muotoillen, kunnes kakku on kävyn muotoinen.
Tomusokeroi kuorrutus, kauli se levyksi kelmun päällä ja kumoa kakun päälle. Siisti reunat. Pane kakku jääkaappiin muutamaksi tunniksi. Siivilöi tomusokeri pinnalle ja leikkaa kävyn suomut saksilla.- Seireens
minä teen siilikakun piikit mantelilastuista, jotka laitan vieriviereen vinoittain, tulee hieno!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723136
- 922895
- 512135
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61359- 151359
- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141287Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242