Millainen paikka on Kemijärvi?

Sinne tuleva

Niin, kertokaahan minulle näkemyksiä siitä missä

-kemijärvellä kannattaa asua (vuokra) ja mitä aluetta/taloa taas välttää

-millasia ruokapaikkoja

-vaatekauppoja

-urheilu mahdollisuudet, onko uimahallia, jumppapaikkoja yms.?

Olisin todella tyytyväinen kaikenlaisista vastauksista! Olen tulossa sinne vierailevaksi tähdeksi, mutta vain hetkeksi. :D

76

7286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuu palaa...

      takasin

    • Joskus minäkin

      Kannattaa mennä Kemijärvelle, kaikkea muuta löytyy mutta työtä ei kovin hyvin.
      Kauniit maisemat, marjapaikat, kalapaikat, retkeily ja kuntoilumaastot. Ihmisetkin avuliaita ja hyviä. Karun kuoren alla lämpimiä ja sydämellisiä ihmisiä.

      Minä olen tehnyt muuttoa yli kolkyt vuotta Kemijärvelle.
      Ikävä sinne on ollut joka päivä.
      Pakko oli lähteä kuuskytluvulla hakemaan työtä muualta.
      Ehkä jo lähimmän kymmenen vuoden aikana pääsen kotikonnuilleni minäkin.

      • Sinne tuleva

        ..on luonto kaunis, vettä siinä on ainakin paljon ympärillä. Se on hyvä.

        Töistä ei huolta, sillä niiden vuoksi olen sinne menossa. Kiinnostaisi vaan kovasti mitä palveluja kaupungilla on tarjota. Kerran siellä on tullut käytyä, ja sekin niin nopeasti ettei mitään käteen tai mieleen jäänyt.

        Joten edelleenkin, kaipaisin vastauksia kysymyksiini. :)


      • VinkkiLinkki
        Sinne tuleva kirjoitti:

        ..on luonto kaunis, vettä siinä on ainakin paljon ympärillä. Se on hyvä.

        Töistä ei huolta, sillä niiden vuoksi olen sinne menossa. Kiinnostaisi vaan kovasti mitä palveluja kaupungilla on tarjota. Kerran siellä on tullut käytyä, ja sekin niin nopeasti ettei mitään käteen tai mieleen jäänyt.

        Joten edelleenkin, kaipaisin vastauksia kysymyksiini. :)

        http://www.kemijarvi.fi/matkailijalle/index.htm


      • väiski taas

        kyllä mie tykkään, pitäsköhän jäädä. Kyllä mie tulen toimeen, kun vaan hyö tulloon miu kans toimeen. Ollaanhan myö tässä viis vuotta rinnakkaiseloo pietty, mutta ei se oo paljo auttanu.


    • maketheoriginal
    • sivustolla

      on todella paljon asiaa ja suurin osa pitää paikkansa, mm. tammikuun lopulla kirjoitettu TODELLISTA KEMIJÄRVEÄ, EN VOI USKOA TODEKSI -teksti. Se teksti kannattaa lukea, koska sen on kirjoittanut henkilö, joka on muualta muuttanut Kemijärvelle eli ihan omakohtaisia kokemuksia kerroin siinä. Lueppa tätä sivustoa, niin saat todellisen tiedon Kemijärvestä. Itse rohkenen ulkopuolisena kertoa totuuden, enkä silloin pasko omaan pesään. Haluan korostaa, että minulla ei ole mitään tarvetta haukkua Kemijärveä turhaan, onhan minulla rakas ihminen täällä. Olen vain kertonut TOTUUDEN.

      • omakohtainen

        kertomus aina. Objektiivista totuutta on turha näiltä sivuilta hakea!


      • omaan pesään,

        onhan sulla noinkin läheiset suhteet tänne! Ja vielä enemmän se paska haisee, jos lisäksi asutkin täällä....(miten sellainen voi olla ulkopuolinen?)


      • kerroit

        Luin kirjoituksesi "todellista kemijärveä, en voi uskoa todeksi".
        Kyllä kuulosti tutulta toi kemijärven meininki, ei ole muuttunut miksikään.
        Itse olen syntyperäinen kemijärveläinen, muutin sieltä pois -86 ja päivääkään en ole katunut lähtöäni.
        Mukava sielä on käydä välillä katselemassa ja virnistelemässä.
        Kaikki minun ikäiseni täysjärkiset sieltä on lähteny menemään.
        Ne jotka ovat jääneet, eivät kykene muuhun kuin paskan jauhantaan muista ihmisistä ja kaljan juontiin, siinä sivussa naapurin kyttäämiseen.

        terv. entinen kankaalainen


      • ihminen on
        kerroit kirjoitti:

        Luin kirjoituksesi "todellista kemijärveä, en voi uskoa todeksi".
        Kyllä kuulosti tutulta toi kemijärven meininki, ei ole muuttunut miksikään.
        Itse olen syntyperäinen kemijärveläinen, muutin sieltä pois -86 ja päivääkään en ole katunut lähtöäni.
        Mukava sielä on käydä välillä katselemassa ja virnistelemässä.
        Kaikki minun ikäiseni täysjärkiset sieltä on lähteny menemään.
        Ne jotka ovat jääneet, eivät kykene muuhun kuin paskan jauhantaan muista ihmisistä ja kaljan juontiin, siinä sivussa naapurin kyttäämiseen.

        terv. entinen kankaalainen

        tuollainen, jo vain jouti mennäkki! Vai juovat kaljaa ja kyttäävät naapuria...o tempora o mores!


      • että joku
        kerroit kirjoitti:

        Luin kirjoituksesi "todellista kemijärveä, en voi uskoa todeksi".
        Kyllä kuulosti tutulta toi kemijärven meininki, ei ole muuttunut miksikään.
        Itse olen syntyperäinen kemijärveläinen, muutin sieltä pois -86 ja päivääkään en ole katunut lähtöäni.
        Mukava sielä on käydä välillä katselemassa ja virnistelemässä.
        Kaikki minun ikäiseni täysjärkiset sieltä on lähteny menemään.
        Ne jotka ovat jääneet, eivät kykene muuhun kuin paskan jauhantaan muista ihmisistä ja kaljan juontiin, siinä sivussa naapurin kyttäämiseen.

        terv. entinen kankaalainen

        on katunut lähtöäsi..? ei varmaan hyvillään ovat olleet, että yks peruskatkera kemijärviläinen on lähtenyt muualle paskantamaan housuihinsa. Mielenkiintoisammaksi asian tekee se, että nämä valittajat haukkuu kemijärvelle jääneitä juopoikisi ja vaikka miksi. Minä itse asun ja olen asunut jo kauan päääkaupunkiseudulla ja olen oppinut sen, että varsinkin viikonloppuisin kaupungilla kulkiissani, jos näen kemijärviläisen kierrän kaukaa...miksikö... siksi, että suurinosa aina räkäposkella kännissä...ei viitsi tuntea... ja sitten ollaan kuin omistettas koko hesa... ja se puhetyyli voi herra varjele!!! ollaan niin hesalaisia niin hesalaisia ei itte hesalaisetkaan oo niin hesalaisia kuin kemijärviläiset. Eikä tämä ole ainoastaan helsinkiläisten ongelma, löytyy turustakin samanlaista paskan jauhantaa. Aika oudolta kuulostaa kirjoituksesi"kaikki minun ikäiseni täysjärkiset..." Et kai väitä, että älykkyysosamäärä on noussut siellä minne muutit... ei vaan siellä mistä muutit se on noussut.


      • ex-kemijärveläinen
        että joku kirjoitti:

        on katunut lähtöäsi..? ei varmaan hyvillään ovat olleet, että yks peruskatkera kemijärviläinen on lähtenyt muualle paskantamaan housuihinsa. Mielenkiintoisammaksi asian tekee se, että nämä valittajat haukkuu kemijärvelle jääneitä juopoikisi ja vaikka miksi. Minä itse asun ja olen asunut jo kauan päääkaupunkiseudulla ja olen oppinut sen, että varsinkin viikonloppuisin kaupungilla kulkiissani, jos näen kemijärviläisen kierrän kaukaa...miksikö... siksi, että suurinosa aina räkäposkella kännissä...ei viitsi tuntea... ja sitten ollaan kuin omistettas koko hesa... ja se puhetyyli voi herra varjele!!! ollaan niin hesalaisia niin hesalaisia ei itte hesalaisetkaan oo niin hesalaisia kuin kemijärviläiset. Eikä tämä ole ainoastaan helsinkiläisten ongelma, löytyy turustakin samanlaista paskan jauhantaa. Aika oudolta kuulostaa kirjoituksesi"kaikki minun ikäiseni täysjärkiset..." Et kai väitä, että älykkyysosamäärä on noussut siellä minne muutit... ei vaan siellä mistä muutit se on noussut.

        sai kirkon sekaisin pinnaamalla töistä...toivottavasti ei tuu takas, sen lajin ihmisiä jo liikaakin paikallisessa kirkossa.


    • järvelle

      kaikki luettelemasi palvelut löytyy.

    • kysymyksiisi

      Muut näköjään lipesivät aiheesta kinastelemaan keskenään joten tässä ihan oikeita vastauksia. Niin ja nämä valittajat on samat täällä joka keskustelussa joten ymmärrät varmaan että edustavat pientä vähemmistöä!

      Eli siis: Kaupungilla on kivoja vuokra-asuntoja seinälän alueella. Lahtelan haka nimistä kolhoosia neuvoisin välttämään. Yksityisiltä löytyy kivoilta paikoilta vuokra asuntoja myös keskustan tuntumasta, esim. kiertotien alueelta.
      Ruokapaikkoja ei ole turhan monta, Mestarin Kievari on siisti paikka ja ruokakin hyvää. Pizzapaikkoja on 2 ja yksi kebab/pizzeria. Sitten on vielä hotelli Kemijärvi ja onnen päivät. Vaatekauppoja on vielä vähemmän, keskellä kylää on Asuste josta löytyy ihan inhimillisiä vetimiä!

      Harrastaa täällä voi melkein mitä vain. Uimahalli on suorastaan mahtava, löytyy terapia-allasta ja liukumäkeä ynnä höyrysaunaa, niin ja punttisali! Liikuntahalli myös löytyy. Muutoinkin täällä on helppo päästä harrastuksiin mukaan ja ihmisiin tutustuu todella helposti kun vain avaa itse ensin suunsa!

      Tällaisia tuumailen kesällä Kemijärvelle muuttaneena, ja täällä erinomaisesti viihtyvänä!

      • Nimetön

        Ei muuta kuin vuorotteluvapaalle ja Kemijärvelle jos olette työelämässä. Tämä on todella hieno paikka ja kaikki tässä esitetyt myönteiset asiat pitävät paikkansa. Lisäksi täällä on KauppaPaikka Koivuniemi, joka työllistää paljon fiksuja paikkakuntalaisia nuoria ja Koivu-Pekka on heitä monia opastanut opiskelemaan lisää.
        Kannattaa tulla itse tänne kuulostelemaan ja katselemaan. On todella mahtavaa seutua!


      • laajenee

        lidlillä ja abc-huoltamolla. Uskaltaisin olla samaa mieltä, että vuokra-asunto kannattanee hankkia keskustan alueelta, ainakaan ei Lahtelan Haka tai Tökärin kerrostaloalueelta.


    • ~ BlueC ~

      Muutama aikaisempi kommentoija onkin jo kertonut parhaimmat tai ikävimmät palat Kemijärvestä, mutta halusin antaa oman mielipiteeni asiasta.

      Uimahalli Poukama on varmaan yksi niistä (harvoista?) asioista, joita voi sentään kehua ulkopuolisille. Liikuntahallikin on ihan kelvollinen. Jäähallikin löytyy, jossa voi harrastaa myös curlingia.

      Kaupungin keskusta on melko lailla järven ympäröimä, joten talvella löytyy erinomaisesti mahdollisuuksia hiihdellä jäällä tai kesällä veneillä.

      Lähellä on myös hiihtokeskuksia (Pyhä-Luosto ja Suomu, eikä Sallatunturikaan ole kaukana), jos laskettelu / lautailu kiinnostaa.

      Ihmisistä ja palveluista voi tietenkin olla montaa mieltä, mutta kyllä Kemijärveltä löytyy ystävällisiä ja mukavia ihmisiä. Tosin useimmiten kemijärveläisiä kuvataan kateellisiksi ja sisäänpäin lämpeäviksi, joka ikävä kyllä kertoo totuuden meistä lähes poikkeuksetta. Ja koska Kemppa on niin pieni paikka, saatat kuulla itseäsi koskevat asiat ensin naapurin kaiman serkun suusta ennen kuin itselläsi on edes hajuakaan asiasta.

      Kauppoja tietenkin löytyy jokaiselle makunsa mukaan, mutta jos haluaa ostaa esim. vaatteita, kannattaa miettiä käykö pikavisiitillä Roissa ostoksilla vai ottaako haluamansa erittäin olemattomasta valikoimasta. Ja jos ei löydä haluamaansa, voihan sitä aina käyttää hyväksi nettiä.

      Ruokapaikkoja ei tietenkään ole monia, mutta kyllä jokainen saa murua rinnan alle, jos nälkä yllättää. On kahvilaa ja ruokapaikkoja (hotelli, Kampsu, Kievari), pikaruokapaikkoja (PizzaPiste, Pizza Mestarit, Pinos, Majakka) ja pitopalveluitakin löytyy.

      Tyhjiä asuntoja Kempasta kyllä löytyy, mutta ei välttämättä kovinkaan monta jos haluaa asua ihan keskustan tuntumassa. Seinälän alue on varmaa yksi mukavimmista alueista, josta löytyy niin omakotitaloja, rivitaloja kuin luhti-talojakin. Seutu on mukavan rauhallista vaikka taloja on lähes vieri vieressä. Matkaa keskustaan on noin kilometri.

      Toinen hyvä asuinpaikka on myös Kiertotien ympäristö, jos kerrostaloasuminen kiinnostaa. Alue on ihan keskustassa mutta kuitenkin tarpeeksi syrjässä keskustan melulta.

      Ja jos vältettäviä alueita haluaa listata, Särkikankaalta löytyy tietenkin muutamia alueita joita on jo listattu aikaisemmissa viesteissä (Lahtela, Tökärin seutu), mutta myös Sipovaara-Kallaanvaara -akselia kannattaa välttää. Seutu on kyllä rauhallista ja kaunista, ja vapaita asuntojakin löytyy varmasti, mutta hajuongelmat saattavat haitata monia. Kun pohjoistuuli pukkaa "silloin tällöin" epämiellyttäviä rahan tuoksuja paikalliselta sellutehtaalta.

      Kyllä täältä monia muitakin aktiviteetteja löytyy, ja varmaan myös kymmeniä (tai satoja) eri mielipiteitä Kemijärvestä ja sen ihmisistä. Paikallinen varmaan ajattelee (rakkaasta) kotikaupungistaan erilailla kuin mökkeilevä kesävieras tai syntyperäinen kemppalainen joka on lentänyt maailmalle vuosia sitten.

    • kyllä täältä

      palveluita löytyy mutta älä odota saavasi ystäviä ensimmäisen vuoden aikana tai seuraavankaan. "Alkuperäisasukkaat" ovat todella hitaasti lämpenevää sakkia. Muuta vain jos sinulla on Kemijärvellä sukulaisia tai ystäviä valmiina.

      • vielä linkki

      • todellisuutta

        on ystävyys-viesti, niin totta kuin olla voi! Eikä edes riitä, ettet saa ystäviä, vaan joudut sietää sitä päin naamaa vittuilua ja selän takana paskan jauhamista. Ja jos uskallat vastaan sanoa, saat ikuiset vihat. Huomioi myös, että tämä on yleinen tyyli työpaikoillakin, koska sinähän tulet Kemppaan ja viet jonkun paikallisen vetelehtijän työpaikan.


      • en olekaan

      • on asiat
        en olekaan kirjoitti:

        ainoa, kenestä siltä tuntuu...
        Terkuin, se joka alunperin kirjoitti linkittämäsi viestin... :)

        Viime päivien tapahtumat vain vahvistavat asiaa, joka on valitettavaa, mutta totta.


      • kuulla.
        on asiat kirjoitti:

        Viime päivien tapahtumat vain vahvistavat asiaa, joka on valitettavaa, mutta totta.

        Minulla ei ole mitään tarvetta 'haukkua' Kemijärveä ja sen asukkaita ylimääräisen paljon, mutta kun totuus on juuri sellainen mitä se on, niin siinä ei paljon ole puolusteltavaa... Onneksi henk.koht. elämä on perheen kanssa kunnossa, se antaa voimia. Nykyisin en enää aina ole jonkun hampaissa, koska olen jo asunut täällä muutamia vuosia. Alun ongelmat ovat kyllä hyvin muistissa ja vielä ne aika-ajoin nousevat esille. Toisaalta olen ottanut kannan, etten välitä, riittää, että minulle tärkeimmät tietävät totuuden. Toisaalta tämä ajattelu ei auta esim. työnhaussa... Onneksi pystyn aina kuiten perustelemaan näkemykseni jos tinka tulee. Mutta silti miten vain, niin se 'TODELLISTA KEMIJÄRVEÄ' -viestini vastaa edelleen mielipidettäni tästä takapajulasta, mutta lisäyksiä siihen olisi jo tiedossa... Koitahan pärjäillä täällä.


      • viime päivinä?
        on asiat kirjoitti:

        Viime päivien tapahtumat vain vahvistavat asiaa, joka on valitettavaa, mutta totta.

        Mikä vahvistaa minkä? Kertokaa mullekki ko en kuulu niitten vittuilijoitten ja takana puhujien joukkoon.


      • paskaa toi
        todellisuutta kirjoitti:

        on ystävyys-viesti, niin totta kuin olla voi! Eikä edes riitä, ettet saa ystäviä, vaan joudut sietää sitä päin naamaa vittuilua ja selän takana paskan jauhamista. Ja jos uskallat vastaan sanoa, saat ikuiset vihat. Huomioi myös, että tämä on yleinen tyyli työpaikoillakin, koska sinähän tulet Kemppaan ja viet jonkun paikallisen vetelehtijän työpaikan.

        sun kirjoitukses... noin juuri kirjoittaa peruskatkera itteensä kyllästynyt kemijärviläinen. Voisit aloittaa ensin hankkimalla itsellesi elämän, on todella säälittävää parkua ja valittaa täällä, että kemijärviläiset on vittumaisia selkäänpuukottajia... niinpä niin sitähän te olette, mutta onneksi teitä ei ole kovin paljon.


      • älähtää
        paskaa toi kirjoitti:

        sun kirjoitukses... noin juuri kirjoittaa peruskatkera itteensä kyllästynyt kemijärviläinen. Voisit aloittaa ensin hankkimalla itsellesi elämän, on todella säälittävää parkua ja valittaa täällä, että kemijärviläiset on vittumaisia selkäänpuukottajia... niinpä niin sitähän te olette, mutta onneksi teitä ei ole kovin paljon.

        johon kalikka kalahtaa..


    • TAASEN

      tähän keskusteluun ottaa kantaa sellaisetkin, joilla ei mitään tietoa ole Kemijärven menosta. Eräskin joka ei edes kirjoittaa osaa, kemijärvIläiset... Joo, joo tiedetäänhän se, että niillä on eniten mielipiteitä, kenellä ei asioista tietoa ole. Kyllä paikkakuntalaisilla tietoa on, mutta mielipiteet voivat olla erilaisia. Tällä palstalla kirjoittelee aika paljon sellaisia vitun räkyttäjiä, jotka selkeästikin haluaa haastaa riitaa. Sellaisia, jotka tosipaikan tullen pitävät turpansa kiinni, mutta täälläpä sitä uskalletaan räkyttää anonyymisti.

      • veli

        kalliita sanoja....!


      • äidin pikku

        räkänokasta nyt, että on kovis keu keu.


      • onkin
        äidin pikku kirjoitti:

        räkänokasta nyt, että on kovis keu keu.

        taas hyvä esimerkki vitun räkyttäjästä. Keu keu sinulle räkänokka, nyt tiedät, kun katsot peiliin millaisia penikoita tarkoitin räkyttäjillä.


    • Sinne tuleva

      Ensinnäkin, kiitos kaikille niille jotka ovat vastanneet kysymyksiini. :)

      Yksi uusi kysymys ois vielä vailla vastausta. Vuokra-asuntoa etsiessä etuovi.com ei tarjoa yhtään vaihtoehtoa. Saton sivuilta löysin muutaman. Nyt haluaisinkin tietää mikä lehti siellä ilmestyy, josta voisin etsiä yksityisten ilmoituksia? Entä ilmaisjakelulehti?

      • paikkakunnalla

        tilattuna Koillis-Lappi ma ja ilmaisjakelu to, Kotikymppi ilmaisjakelu to. Lapin Kansa koko läänin alueella, voisi löytyä sitä kauttakin. Kannattaa kysyä myös Kemijärven asuntotoimistosta. Ehkä myös portaali plappi.


    • mieti kahdesti ennenkuin

      Elä ihmeessä tule, jää ennenmmin rovaniemelle tai mene sodankylään , Kittilään.

      Kemijärvellä jos sukunimesi ei ole ,,,,,,,,! ? !
      perua valtaa pitävistä tai jotenkin kytköksissä niin pysy poissa.

      Kaupoissa on hinnat lapin lisän päälle vielä kemijärvi lisä mukana. Hinta elää myös naamataulun mukaan.

      • tso,tsoo

        lapin lisää ei ole,kuin lakettelukeskuksissa
        Kauppaketjuissahan on samat hinnat,kautta maan
        Aktivitteettiä löytyy,jos vain haluaa harrastaa.
        Kemijärvi on hieno paikka luonnosta nauttiville.


      • mmmmmmmmmmmmmm
        tso,tsoo kirjoitti:

        lapin lisää ei ole,kuin lakettelukeskuksissa
        Kauppaketjuissahan on samat hinnat,kautta maan
        Aktivitteettiä löytyy,jos vain haluaa harrastaa.
        Kemijärvi on hieno paikka luonnosta nauttiville.

        kkkkkkkkk


    • Täällä on hyvä

      Tämän viestiketjun varteenotettavia neuvoja ovat nuo asialliset. Ne pitää paikkansa kun taas nuo suunsoittajien ja mollaajien viestit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ne ovat itseensä kyllästyneiden kirjoituksia jotka ovat loihtineet oma-aloitteisesti itselleen tuon negatiivisen ajattelutavan mollata tätä paikkaa.
      Tervetuloa Kemijärvelle meidän kaikien muiden puolesta.

    • Pirhelluuna

      Hei kaikille!
      EX-Kemijärveläinen täällä. Olkaa ylpeitä kaupungista, kaikesta hyvästä ja luonnosta. Teillä on paljon tähtiä siellä, mut älkää olko kademiellä! Siellä on Lintu-Pekka oiva, jonka ääni oli radioissa soiva. Nosti Kemijärveä Stuudiollaan, ja kantoi meitä poismuuttajia raadillaan. Siellä on tehty Taivaan tulia, ja katsottu on Väänäsen elokuvia. Siellä on hieno jokimaisema, ja sinistä vettä -ilman tekemättä. .Paljon on viety jo sieltä pois, mut kuitenkin, ei unhoittaa rakkautta vois. Kotiseutu on rakkainta sydämessä, sen vehreys ja karuus tuntuu vaikk´ olet missä. Ihmisen elämässä kaikki kasvaa yhteydestä, arvostuksesta, yhteistoiminnasta. Ja parasta, kotiseutunsa, kaupunkinsa puolustamisesta. Miksi ei yrittää siellä vois, vaikk´ Stora Enso vei tehtaan pois? Arvostakaa itseänne, ja luottakaa , jo lapsena kasvaessa siellä minäkin juureni sain. Nousuun Kemijärvi ja yrittäkää, lyödään Suomi nousuun -ja näytetään!!!

    • junkku0000

      Kemijärvi OLI hyvä paikka. Nykyään ei mahdollisuuta työllistyä ja "lappu luukulla" liikkeitä on vieri vieressä. Ihmiset on kyynisiä ja katkeria ja kalija maistuu siihen tahtiin että vähintään kerran kuukaudessa on joku sairaalassa poistattamassa moraa keuhkoista (tekijänä yleensä ystävä). Todellista Kemijärvi menoa löytyy Honkakankaalta....siellä ne patriootit makaa turpeessa. -70 ja -80 luvuilla siellä oli vielä elämää mutta -90 luvulla alkoi alamäki.

      • Pirhelluuna

        Maailman muuttaminen alkaa yhdestä ihmisestä. Se voi olla sinä tai minä. Ikävää, että Kemppa on muuttunut kurjistuneisuuden yhteisöksi. Ainakin sosiaalitoimisto ja poliisi työllistyvät.Ikävää!


      • §mies

        Oisko mitään virallista faktaa esittää tästä kaljan kulutuksen määrästä, verrattuna muihin paikkoihin?

        Sillä vain, että saataisiin varmuus, että ei ole kyseessä paskan jauhaminen "puskista" täällä yleisillä palstoilla.

        Jos ei faktaa löydy, niin tälläiset möläytykset voi pitää ihan omana tietonaan.


      • Pirhelluuna
        Pirhelluuna kirjoitti:

        Maailman muuttaminen alkaa yhdestä ihmisestä. Se voi olla sinä tai minä. Ikävää, että Kemppa on muuttunut kurjistuneisuuden yhteisöksi. Ainakin sosiaalitoimisto ja poliisi työllistyvät.Ikävää!

        Anteeksi että yleishtin. Voin vain tietenkin puhua itseshtäni. Shosiaalitoimiston työllisyydehhstä ja poliisin suhteellisishta tehtävämäärishtä minulla ei ole oikeashti mitään käsityshtä. She kun puhun vain ja törsään avustukshia kurkushta alas tässhä.


      • oikea pirhelluuna
        Pirhelluuna kirjoitti:

        Anteeksi että yleishtin. Voin vain tietenkin puhua itseshtäni. Shosiaalitoimiston työllisyydehhstä ja poliisin suhteellisishta tehtävämäärishtä minulla ei ole oikeashti mitään käsityshtä. She kun puhun vain ja törsään avustukshia kurkushta alas tässhä.

        EN OLE KIRJOITTANUT TUOTA TEKSTIÄ! iKÄVÄ, JOSNETTI EI PELAA JA SITÄKIN NETTIHOMMISSA VÄÄRINKÄYTETÄÄN!


    • jyynä

      kyllähän tää kemppa tavallinen mökkiperä on .jos eiole työpaikkaa ,niin kauniitten maisemien ihailu ei jääkaappiin ruokaa tuo.

    • muuan mies

      Jos tänne tulisi 50 vuotta sitten niin toivottaisin tervetulleeksi, sillä olihan tämä kemppa silloin vielä kuin pohjolan riviera, silmänkantamattomiin hielkkarantoja, kauniita saaria ja niittyjä, jotka ihinen on ahneuksissaan hukuttanut, tienatakseen rahaa etelän herroille
      Edellinen sukupolvi on syönyt ahneuksissaaan leivän omilta lapsiltaan, ja nuoret joutuvat muuttaamaan täältä pois
      Kyllä täällä vielä puhdasta luontoakin on, sillä onhan tässä ympäristössä paljon vielä saastumattomiakin järviä ja luontoa

    • Nomantulettaivaasta

      Kannattaa tulla itse tutustumaan ja nauttimaan mahtavasta luonnosta hienoine vesineen, vaaroineen ja tuntureineen. On todella mahtava paikka asua ja elää jos vain työllistyy ja työtä löytyy. Ja etätyötähän voi jo tehdä monelle taholle nykymaailmassa. Tulkaa tutustumaan rohkeasti älkääkä kuunnelko mustamaalaajia.

      • Pirhelluuna

        Olen samaa mieltä. Ikävintä on -kuten nuoruudestani muistan -oman kotiseutunsa mustamaalaajat. En voi ikinä hyväksyä sitä, sillä olen nähnyt, mitä yhteisvoima on. Onneksi asun kaupungissa, jossa kukaan ei kadehdi toistaan -tai jos kadehtii, ei ainakaan kirjoittele ja mollaa sivuilla. Olisi niin paljon opittavaa siellä kotiseudulla että...


      • Hienoa

        Tuohompa ei ole paljon lisäämistä. Ne mustamaalaajien kerho kannattee jättää omaan arvoonsa. Ihminen kun ei tule toimeen itsensä kanssa ei tule toimeen kenenkään muunkaan kanssa.


    • kemppalainen

      uimarannan nurmikko oli kuiva viimeviikolla

    • Walte Q

      Kempan Romanit on GAY-porukkaa.

    • gäyrä

      On joo masentava kylä.

    • väiski vaan taas

      ilmankos yks rupes jututtaa ja työns etumustaan kateltavaksi ihan tosissaan, mutt höyrysaunassa tul yks romanigimma ja sano sille että non no ja eikös se siitä asettunu, kyllä mie ihmettelin

    • hamepitkään

      Lahtelanalue ja Tohmo parhaat asuinalueet. Muita kannattaa välttää.

      • sddf

        Niin jos romaaneista on kysymys.


      • Anonyymi

        Mutta siitä syntyy sisäsiittoisuutta ja ikävyyksiä jos ei vieraat koskaan käy.


    • yrmä

      kun luet nämä palstan keskustelut .aika negatiivisen kuvan antavat itsestään ja kylästään!

      • kiduttavaa

        Kylä on negatiivinen. Millä valon tänne saisi? Ehdotuksia saa tulla.


      • Anonyymi
        kiduttavaa kirjoitti:

        Kylä on negatiivinen. Millä valon tänne saisi? Ehdotuksia saa tulla.

        Ai on kylä NEGATIIVINEN? Huh huh, mitä kirjoituksia. Täällä ei ole NEGAA kuin muutaman tyypin suoltamissa likaviemärijutuissa ja niitä ei kukaan kaipaa.

        Kaikkien rakastama eräs tunnettu nimimerkkikin viihtyy Kemijärvellä, koska palvelut ovat niin hyviä mm. uimahalli ja nyt tuli se ruokailumahdollisuuskin takaisin keskustan torialueelle Majakka grilliravintolan muodossa, kiitos kiitos!


    • Anonyymi

      Sellunhajua on kyllä ikävä. Massaliike tuo hajun takaisin.

      • Anonyymi

        Haju tuo valon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haju tuo valon!

        Kemijärvellä on mukavaa.


    • Anonyymi

      Kemppa on paska paikka asua. Tänne tullaan vain kuolemaan. Vähän kuin sellanen kiirastuli periaate

      • Anonyymi

        Siitä huolimatta päädyt kadotukseen.


    • Anonyymi

      Kemijärvellä osataan huijata ihmisiä muuttamaan paikkakunnalle. Täällä on paljon nuoria perheitä jotka ovat vuoden elon jälkeen muuttamassa muualle. Yllätys yllätys ei se niin helppoa ole. Sijoitukset jonka ovat tehneet paikkakunnalle eivät ikinä maksa itseään takaisin tällä menolla. Se on sitten kärsimystä muutama vuosi, ainakin

      • Anonyymi

        Täältä ei kukaan haluaisi pois, jos vaan on töitä. Kaikilla ei ole, mutta jos saa täältä töitä tai etänä voi tehdä Kemijärveltä töitä, niin tänne vain! Asunnot halpoja, palvelutaso korkea ja ihmiset ystävällisiä. Kemijärvi tunnetaan koko Lapissa onnellisten ihmisten kaupunkina. Hyväntuulisuus ja leppoisuus ovat kaupungin ihmisten luonnetta. Kalastusharrastus suosittu ja myös ammattikalastajia on paljon, he ovat tosi ammattimiehiä ja naisia. Toivomme pian normaalitautiolojen alettua Haukiviikot tapahtuman paluuta. (Viimeksi kunniavieraana taisi olla ihan EU-parlamentin jäsen, kuuluisa Isä Mitro, demari ex-meppi.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä ei kukaan haluaisi pois, jos vaan on töitä. Kaikilla ei ole, mutta jos saa täältä töitä tai etänä voi tehdä Kemijärveltä töitä, niin tänne vain! Asunnot halpoja, palvelutaso korkea ja ihmiset ystävällisiä. Kemijärvi tunnetaan koko Lapissa onnellisten ihmisten kaupunkina. Hyväntuulisuus ja leppoisuus ovat kaupungin ihmisten luonnetta. Kalastusharrastus suosittu ja myös ammattikalastajia on paljon, he ovat tosi ammattimiehiä ja naisia. Toivomme pian normaalitautiolojen alettua Haukiviikot tapahtuman paluuta. (Viimeksi kunniavieraana taisi olla ihan EU-parlamentin jäsen, kuuluisa Isä Mitro, demari ex-meppi.)

        Mikä helvetin sekopää sinä oikein olet ?? Missä maailmassa elät ?? Syötkö paljo sieniä, sellaisia jotka vievät sinut super mario landiaan. Kemijärvellä on mukava käydä. Se ei meinaa sitä että siellä olisi saatana mukava asua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä helvetin sekopää sinä oikein olet ?? Missä maailmassa elät ?? Syötkö paljo sieniä, sellaisia jotka vievät sinut super mario landiaan. Kemijärvellä on mukava käydä. Se ei meinaa sitä että siellä olisi saatana mukava asua.

        Lähes kaikki asiat on ryssitty ajat sitten. Mene vain syömään niitä sieniä sinne metsään. Syö muutama sellanen punahattuinen jossa on valkoisia laikkuja. Niistä alkaa toden teolla polttelee sisus kaluja.


    • Anonyymi

      Ulkopaikkakunnilta tulee rikolisia kempaan.

    • Anonyymi

      Korona on matkalla kempaan. hä häh ähähähähähh. Olen siellä vikkoloppuna joten koroan on myös.

    • Anonyymi

      Kemijärvellä on ammattitaidotonta porukkaa.
      Pysy kaukana.

    • Anonyymi

      Kemijärvessä mikä paras paikka? Jokainen!

      "Joka niemeen notkoon saarelmaan, kodin tahtoisin nostattaa!"

      Tule jo Kemijärvelle. Jätä kaikki suurkaupungin huolet, ahdistukset, katko siteesi betonikaupunkiin. Tule kokemaan, millaista on satakertainen rakkaus, ääretön luonnonkauneus, itket onnesta joka päivä, kun tulet tänne! Et tiedä, mitä elämä on, ennen kuin koet maapallon sykkivän sydämen Kemijärvellä ja SUOMUTUNTURIN HILJAISUUDESSA!

      • Anonyymi

        Kemijärvi, kaunis kotiseutumme.


    • Anonyymi

      Kaunis ympäristö. Ihmiset vain pitäis karkottaa muualle, vaikka venäjän karjalaan.

    • Anonyymi

      Sattuu ja tapahtuu elämän ikävimmät asiat. Jos täältä pääsee pois on kuulkaas lottovoittaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe