Salomon Power Arch Dr 110

onko hyvät?

Kertokaapa kokemuksia kyseisistä luistimista!! Olen hankkimassa luistimia kunnonkohotus taka-ajatuksenani ja nyt olisi tarjolla käyttämättömät 1-2 vuotta vanhaa mallia olevat. Kuinka kyseinen luistin sopii matkan tekoon? Käsittääkseni Salomonin luistimet yleensäkin laatukamaa, mutta onko juuri tässä mallissa ollut jotain moitittavaa? Pyörät 78A ja siis miesten luistimista kyse.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!

8

4899

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eki.

..niin hyvät ovat aloittelijalle.
      Tarkista vielä että renkaat ovat luokaa 78-80mm tai enemmän - sopii aloittelijalle matkaluisteluun.
      Tuo 78A renkaan kovuus on aika pehmeä ja sitä myöden ei mikään supernopea - edelleenkään ei ongelma aloittelijalle paitsi jos massaa on 90 kg.

...ÄLÄKÄ maksa liikaa niistä - ohjehinnoista saa 50% jo liikkeessä juhannuksen jälkeen ko. mallivuonna..

Sitten kun innostut lajista - hankit uudet luistimet vähän isommilla ja kovemmilla pyörillä.

• nuo ole

kyllä ollenkaan matkaluisteluun soveltuvat! Ihme ohjeita täällä annetaan. Salomonin (=radial) renkaat ovat lisäksi aivan luokattomia tahmatassuja.

• ...

Kiitos vastauksesta! Huomenna saan luistimet sovitettavaksi. Ne saattavat kyllä olla kolmekin vuotta vanhaa mallia, mutta jos jalkaan sopivat hyvin niin enpä taida malttaa odottaa juhannuksen jälkeisiin alennusmyynteihin!!!
        Tietenkin houkuttelisi ne uusimmatkin mallit jos ne todella lähtee puoleen hintaan juhannuksen jälkeen. Onko kolmena vuotena tapahtunut merkittävää kehitystä luistinten rakenteessa? Mitkä osat ovat eniten parantuneet?

• laskettelumonot. ja
        ... kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Huomenna saan luistimet sovitettavaksi. Ne saattavat kyllä olla kolmekin vuotta vanhaa mallia, mutta jos jalkaan sopivat hyvin niin enpä taida malttaa odottaa juhannuksen jälkeisiin alennusmyynteihin!!!
        Tietenkin houkuttelisi ne uusimmatkin mallit jos ne todella lähtee puoleen hintaan juhannuksen jälkeen. Onko kolmena vuotena tapahtunut merkittävää kehitystä luistinten rakenteessa? Mitkä osat ovat eniten parantuneet?

eivät sovellu matkaluisteluun. Jos haluat pörräiilä vain kulmilla niin ok. Salomon ei enää edes enää valmista rullaluistimia. Katselisin sinun sijassasi esim. K2:n radicaleja.

Minä en ottaisi noita edes ilmaiseksi. Minulla on kahdet Salomonin "laskettelumonot" tuolla vintillä..

• vihainen,

että täällä joku suosittelee "laskettelumonoja" matkarullaluisteluun! Se on aivan törkeää ja edesvastuutonta.

Minä harrastin aiemmin hiihtoa ja laskettelua. Hiihtomonot olivat keveät ja niillä kiva luisteluhiihdellä pitkiäkin matkoja. Laslettelumonot olivat taas tosi raskaat, joilla oli tosi vaikea edes kävellä, mutta alamäessä toimivat niin kuin oli ajateltukin.

Sitten tuli rullaluistelu Suomeen. Kaikki rullaluistimet olivat kuin laskettelumonot. Myyjät sanoivat, että niiden pitää olla juuri tuollaisia "laskettelumonoja", muuten ei tule luistelusta mitään. Yritin selittää, että miten luisteluhiihtomonot ovat keveitä ja matalampi vartisia ja toimivat silti vaihtelevassa maastossa. Kuulemma hiihto oli ihan eri asia ja rullaluistimien pitään olla juuri tuollaisia boxeja..

No nyt tiedetään vihdoinkin totuus ja se, että virheistä pitää oppia. Joku täällä ilmeisesti haluaa, että kaikkien on kuljettava ns. erehdyksen kautta, kuten itse on kulkenut.

• !!!

Jaahans! Enemmän mollivoittoisia kantoja tuosta luistinmallista. Täsmennän että en ole mikään himokuntoilija, mutta varmaankin 3-4 kertaa tulisi viikossa vedettyä 10-30km lenkkejä, ainakin näin aluksi. Mutta luistimet eivät tulisi aivan pelkästään matkaluistimeksi, vaan olisi hyvä jos samoilla vehkeillä pystyisi joskus pelaamaan katulätkän tyylistä höntsyä, tosin melko harvoin kumminkin.
      Olisiko K2 Moto, vai K2 Radical parempi meikäläisen tarpeisiin? Jos sitten vaan odottaisi alennusmyyntejä. Yksi vaihtoehto olisi etsiä jostain viime vuoden malleja, jotka varmaankin saisi puoleenhintaan nyt jo? Ei kait tekniikka kuitenkaan niin paljon ole edennyt ettenkö viime vuotisilla malleillakin pärjäisi.

Kiitos vastauksista tähän mennessä!

Ps. Jos jollain tiedossa kauppoja Tampereen alueelta missä viimevuotisia malleja olisi myynnissä halvalla niin ilmoitelkaa, kiitos!!

• MirkoH

Terve

Tuossa Tampereen alueen luistin kauppoja kyselit.

Itse kysellyt liikkeitä samoissa aatoksissa viimeisen 2 viikkoa. Ei löydy "vanhoja" malleja ainakaan Intersporteista, Koskisportista, Sportia Pekoista, Sportia 10:stä...noissa käynyt ja kysellyt.

Koskikeskuksen intersportissa saatavissa uusia K2 ja Bauerin luistimia, muihin tulee luistimia vasta viikon...kahden kuluttua, suojiakaan ei kuulema löydy useimmista paikoista kuin 2 viikon kuluttua.

Hintaluokat on ollut alkaen 249--X euroa, tosin katsellut lähinnä matka/kuntoiluluistimia kuten K2 Nordic 90.

K2 Moto voisi olla sinulle aika ideaali, tosin Koskarin Intersportissa tuon hinta on nyt alennettunakin vielä 299e.

Itse ajattelin vielä hetken katsella ja odotella, kunnes Budget Sport avataan ensi viikolla Ideaparkissa, hinnat tuntuvat siellä olevan, (kun soitin heidän Tammiston liikkeeseensä) melkein puolta halvempia kuin muualla jo ilman alennuksia.

Onnea etsintään.

Mirko from Hervanta

• J.M.J.

Eihän ne varmaankaan mitkään kilpurit ole, mutta kyllä niillä alkuun pääsee. Itsellä on nyt kolmannet luistimet K2 radical 90 ja on ne mun tähänastisista nopeimmat. Noilla kuitenkin pääsee alkuu ja jos ne ei montaa kymppiä maksa niin osta sitten syksymmällä alennusmyynnistä paremmat jos siltä tuntuu. Näin toimien saat todennäköisesti nuo havittelemasi tavallaan ilmaiseksi verrattuna siihen, että nyt maksaisit täyden hinnan. Jos harrastus tuntuu jatkossa kivalta ja halu päästä kovempaa kasvaa voit käyttää noita esim. epävakaisemmilla keleillä jolloin laakerit saattavat kastua ja likaantua. Kakkosluistimien laakerien rullaavuudella ei kai olis niin väliä, joten avata ei välttämättä tarvitsisi kastumisen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe