Ystävällisyys ja hyvyys

jukka.finland

Kun tänään olen lukenut palstan kirjoituksia niin olen tullut murheelliseksi niistä kiistojen määristä ja pahoista ja sopimattomista sanoista, joihin me ihmiset ajassamme niin helposti lankeamme. Niin kuluivat voimat kirjoituksia lukiessani, että päätin kuunnella jonkun hyvän raamattutunnin ja kuuntelin sen täältä

http://www.saarnatuoli.net/page/puhujat/vikstma.html

Raamattutunnin aihe oli tuo otsikossa mainittu Hengen hedelmän osa "ystävällisyys ja hyvyys". Se virvoitti minua.

Kerrostalomme pihamaalla on samaan aikaan meneillään hyvin surullinen tapahtumasarja. Pari tuntia sitten pihalle saapui paikallisen vpk:n sairasauto, sitten Lohjan sairaankuljetuksen sairasauto, tunti sitten poliisiauto ja nyt ruumisauto. En tiedä kuka tai miksi joku naapurirapusta on kuollut, mutta tämä armon lauantaipäivä oli tälle naapurilleni hänen viimeisensä. Tällaiset hetket pysäyttävät ja muistuttavat elämämme lyhyydestä ja katoavaisuudesta.

Naapurini kohtalo on Kaikkivaltiaan Jumalan kädessä, mutta tehkäämme palstalle kovia ja armottomia sanoja kirjoittaessamme tästäkin oikeat johtopäätökset, että nimittäin emme tiedä, koska kenenkin on aika siirtyä ajasta ikuisuuteen. "Ei ihminen tiedä, eikä silmä nää, kuinka lähellä voi olla määränpää".

Rukoilen itselleni ja jokaiselle uskosta Kristukseen osalliseksi tulleelle sitä armoa, että Hengen hedelmä saisi kasvaa ja kypsyä matkaa kohti Jumalan valtaistuinta tehdessämme. Kun näin tahdomme vaeltaa ja mielemme on siihen, mikä taivaassa on -Kristukseen, joka istuu Jumalan oikealla puolelle- eikä siihen, mikä maan päällä on, niin saamme myös kerran iloita nähdessämme, mitä hyvää Herra on saanut kauttamme tehdä lähimmäisillemme maisen matkamme varrella.

Toivotan kaikille lukijoille Jumalan armoa ja rauhaa. Ellet ole vielä Jumalan lapsi niin uskomalla Jeesukseen Kristukseen, joka on sovittanut Sinut täydellisesti ristinpuulla Jumalan kanssa, voit tulla vaikkapa tätä lukiessasi Jumalan lapseksi ja perilliseksi. Jos olet Jumalan lapsi, niin kiitä osaksesi tulleesta armosta ja niin kuin Sinä otit vastaan Pyhän Hengen niin anna Hänen ottaa nyt Sinut, kasvattaakseen Sinussa Hengen hedelmää, lähimmäisillesi siunaukseksi ja Herran löytämiseksi sekä Jumalalle kaikkinaiseksi kunniaksi.

Uskovat, rukoilkaamme toistemme puolesta ja kaikkien puolesta, niin esivallan, naapureittemme, työtovereittemme kuin vihamiehiemmekin puolesta; kaikkea hyvää heille anoen, kun vielä Jumalan pitkämielisyys odottaa jokaista parannukseen ja pelastukseen.

Herra on hyvä. Kaikki, joissa on henki, ylistäkää Herraa, sillä eivät kuolleet Sinua Herra kiitä, elävät Sinua kiittävät niin kuin me tänä iltana.

18

1278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sari73

Ja vielä haluisin kysyä että kenen teidän kerrostalossa???
      Minun täytyy soittaa sulle maanantaina, virka-aikana.
      Toivottavasti olet kotona ja vastaat puhelimeen.

• todé

Tämä JukkaF on kertonut aiemmin maatilastaan. Nyt hällä on kai sitten kerrostalokoti? Tämä asia täytyy selvittää juurta jaksaen. Osoitekin olisi hyvä tietää.
        Minä en aio soittaa Jukalle.

• sari73
        todé kirjoitti:

Tämä JukkaF on kertonut aiemmin maatilastaan. Nyt hällä on kai sitten kerrostalokoti? Tämä asia täytyy selvittää juurta jaksaen. Osoitekin olisi hyvä tietää.

Mutta en mä muuten, mut en vaan halua että kaikki kuuntelee, kun soitan.

• Mulla ei ole nimeä.
        todé kirjoitti:

Saattaisikohan olla niin, että jukalla ja hänen naisellaan on menneet välit poikki?? Jukka on sitten lähtenyt maatilaltaan kerrostaloon, kun jouduttu ottamaan pesäero. Tosiasia on, että uskovien suhteet hajoavat siinä missä maailmallistenkin. Tämä on pelkkää arvailua, ehkä asianomainen itse selventää miten maatila vaihtui kerrostaloon??

• Olen kertonut useamman kerran Sinulle, että asun sairaudestani johtuvista syistä Karjalohjan keskustassa enkä syrjässä olevalla tilallamme.

Mitä tulee kuolleen noutamiseen kotoaan sen jälkeen, kun hänet on todettu kuolleeksi, niin pidän mainitsemaani toimintaa kohtalaisen hitaana, mutta Karjalohja on aika sivulla.

Kun Sinulla on sopiva hiljainen hetki niin kuuntelepa tuo aloituksessani mainittu raamattutunti. Ainakin minua se lohdutti ja rohkaisi.

• frihet

Minä tuossa erään "herätyskellon" asetin ja johan liikettä synty, mutta poistin itse törkyní.

Minä eilen mietin erään nuorehkon ihmisen lähtöä, kun hänet eilen haudattiin.

Oli 2 vuotta sitten tehnyt oikein hyvän voiton ja hiukan epä-raamatullisinkin keinoin ja lähtö tuli yhtä ihmetyksellisesti, Jeesus tosin tietää ja tuntee sydämemme täydellisesti ja rakastaa ihmistä viimeiseen saakka.
      Tuo ihminen kehui jo kuinka rahojensa kassa alkaa nauttimaan elämän iloista, mut ei ehtinyt alkua pidemmälle.

• Peku `

Alla törkys on edelleen luettavissa uudessa muodosssa rehvastelun kera ja lisää näyttää tulevan.

Onkohan Jumala nyt taas ja jälleen kerran siivonnut palstan ja rehvastelee perään?

• Piekanat
        Peku ` kirjoitti:

Alla törkys on edelleen luettavissa uudessa muodosssa rehvastelun kera ja lisää näyttää tulevan.

Onkohan Jumala nyt taas ja jälleen kerran siivonnut palstan ja rehvastelee perään?

Sinä joka hylkäät kurituksen ja vierastat Jumalaa mikä sinä olet ketään ojentamaan fariseus?

• se on meidätkin vetänyt Jeesuksen tuntemiseen. Armosta olemme pelastettuja. Olipa hyvä lukea rakentava kirjoituksesi. Näitä toivoisi enemmänkin myös tälle palstalle...:) Kiitos sinulle! Jeesus myötä, hyvää yötä!

• .......

Jeesus myötä, hyvää yötä!

Yleensä jukka sanoo tuon toisinpäin :)

• Hyvää yötä ja Jeesus myötä koko perheellesi ja kaikille rakkaillesi.

• ....... kirjoitti:

Jeesus myötä, hyvää yötä!

Yleensä jukka sanoo tuon toisinpäin :)

Niinpä sanonkin ja ehdin jo sanoa Purjeellekin lyhyessä vastauksessani. Sanoma lienee samoin tulkittavissa sanommepa sen kummin päin tahansa. Pidän tuosta tavasta toivottaa ihmisille siunattua ja turvallista yöunta. Siis myös Sinulle: Hyvää yötä ja Jeesus myötä.

• ja tilannetajusta

Niin,samoin olen minäkin tullut usein murheelliseksi kovasanaisista ja ymmärtämättömistä kirjoituksista tällä palstalla.Mutta tilannetajun ja rakkauden puutteesta viestitti myös eräs sisar tänään kokouksessa ollessamme uskosta osattoman mieheni kanssa.Tilaisuudessa oli lämmin ja hoitava ilmapiiri.Kuinka ollakaan,yllättävä hyökkäys tuli niskaani kun tilaisuus loppui.Juttelimme muutamien ystävieni kanssa ja yhtäkkiä siihen luoksemme tuli eräs tuttu sisar,alkaen moittia minua siitä,etten ollut kertonut hänelle,kun muutin yhteisestä kotikaupungistamme pari vuotta sitten.Menin hämmästyksestä lähes sanattomaksi.En tiennyt että minun oli onnistunut loukata hänen tunteitaan "tiedottamattomuudellani",eihän hän ollut kuin tuttu minulle ja ei sitäpaitsi asia edes kuulunut hänelle oikeastaan.Siinä hetkessä nujerrettiin ilo sydämessäni;ilo virvoittavasta evankeliumin illasta ja siitä,että mieheni oli elämänsä ensimmäistä kertaa hengellisessä tilaisuudessa!Tottakai kiitän siitä Jumalaa,että sain hänen kanssaan olla siellä,mutta missä oli tuon naisen tilannetaju?Hänen vain täytyi saada loukkauksensa purettua-vielä kokoustilassa ja -tilanteessa.. Eipä tee todellakaan mieli näyttäytyä enää samoissa kuvioissa eikä varmaan ole syytäkään mennä,näin vajavaisena ja epäonnistuneena ihmisenä.Masentavaa.

• Jumala johdatti niin, että miehesi tuli kanssasi kokoukseen ja kokouksen ilmapiiri oli siunaava. Kun Jumala tekee työtään niin yllättäviltä tahoilta saamme osaksemme myös vastustusta. Minulle se on merkki siitä, että Jumala on mukana. Kun Jumala toimii niin sielujemme vihollinen nousee kaikin tavoin vastustamaan Jumalan hyvien suunnitelmien toteutumista. Eivätkä ne iskut tule jostain kaukaa vaan usein yllättävän läheltä. "Eniten Minuun koskivat ne haavat, jotka lyötiin Minun ystäväni huoneessa!"

Rukoillaan rohkein mielin miehesi ja koko perheesi ja rakkaittesi puolesta. Ja tätä "ilonpilaajaa" siunaan tässä heti. Annetaan hänelle anteeksi niin kuin Jumalakin on meille anteeksi antanut Kristuksessa Jeesuksessa.

Jumala tekee työtä kodissasi ja sydämissänne. Maailman meri myrskyää, mutta meidän turvamme on Herra.

Tahdon toivottaa runsasta Jumalan armon ja rauhan osallisuutta Sinulle ja Jeesuksen löytämisen riemua miehellesi. Työ on Herran, Sinun osasi olkoon lepo Herrassa ja Sinä saat nähdä millaisen pelastuksen Herra antaa. Näin tahdon rohkaista Sinua ja koska on jo myöhä, niin toivotan Sinulle ja rakkaillesi: Hyvää yötä ja Jeesus myötä.

• sanoistasi
        jukka.finland kirjoitti:

Jumala johdatti niin, että miehesi tuli kanssasi kokoukseen ja kokouksen ilmapiiri oli siunaava. Kun Jumala tekee työtään niin yllättäviltä tahoilta saamme osaksemme myös vastustusta. Minulle se on merkki siitä, että Jumala on mukana. Kun Jumala toimii niin sielujemme vihollinen nousee kaikin tavoin vastustamaan Jumalan hyvien suunnitelmien toteutumista. Eivätkä ne iskut tule jostain kaukaa vaan usein yllättävän läheltä. "Eniten Minuun koskivat ne haavat, jotka lyötiin Minun ystäväni huoneessa!"

Rukoillaan rohkein mielin miehesi ja koko perheesi ja rakkaittesi puolesta. Ja tätä "ilonpilaajaa" siunaan tässä heti. Annetaan hänelle anteeksi niin kuin Jumalakin on meille anteeksi antanut Kristuksessa Jeesuksessa.

Jumala tekee työtä kodissasi ja sydämissänne. Maailman meri myrskyää, mutta meidän turvamme on Herra.

Tahdon toivottaa runsasta Jumalan armon ja rauhan osallisuutta Sinulle ja Jeesuksen löytämisen riemua miehellesi. Työ on Herran, Sinun osasi olkoon lepo Herrassa ja Sinä saat nähdä millaisen pelastuksen Herra antaa. Näin tahdon rohkaista Sinua ja koska on jo myöhä, niin toivotan Sinulle ja rakkaillesi: Hyvää yötä ja Jeesus myötä.

veli.Kiitos,että sain lukea nuo lohdutuksen ja rohkaisun sanat vielä ennen nukkumaan menoa..Olen ollut todella allapäin ja lukossa koko illan kotiin tultuamme.Nyt annan itkun tulla;koen että Herra ymmärtää,miten pahalta minusta tuntui ja Hän lohduttaa.Tuo tapahtuma on nyt myös muistutuksena hengellisen sodankäynnin todellisuudesta elämässämme.Herra antakoon minulle voiman antaa anteeksi.Hän on voimallinen auttamaan.Siunausta sinulle ja kiitos rakkauden sanoistasi minulle ja muille.

• tilanteesta.

Jokainen meistä joutuu välillä toisten ihmisten kiukun tai ilkeiden huomautusten kohteeksi, vaikka ei olisi tehnyt mitään väärää. Se on erittäin yleistä ja sitä sattuu kaikkialla. Ne ovat kuitenkin melko vähäpätöisiä asiaoita, aiheutetusta mielipahasta huolimatta. Ne järkyttävät mielenrauhaa hetkellisesti, mutta niillä ei tulisi vaivata päätään. Kun yrittää kehittää itsessään lempeyttä ja lähimmäisenrakkautta muita ihmisiä kohtaan, nuo asiat pystyy unohtamaan ja antamaan helposti anteeksi. Tuollaisissa tilanteissa kannattaa vain pysyä rauhallisena eikä sanoa mitään negatiivistä. Silloin siitä selviää parhaiten.
        Ehkä hän kuitenkin välitti sinusta. Eihän hän olisi loukkaantunut, jos et olisi merkinnyt hänelle mitään. Tuossa tilanteessa voisi vaikka sanoa " Annan sinulle osoitteeni heti, voitko laittaa sen johonkin ylös? Olen pahoillani mutta en ole tullut huomioineeksi asiaa, tarkoituksena ei ole ollut kuitenkaan loukata. Olisin kertonut sen jos olisimme olleet yhteydessä " tms jotain tuollaista tilanteeseen sopivaa. Tärkeintä on että ystävällisesti vain sanoo jotakin (vaikka ei täysin voisi sitä tarkoittaakaan) että pääsee tilanteesta ja toinen rauhoittuu. Kun vastaa lempeästi, kiukustunut osapuoli voi alkaa jopa myöhemmin mielessään katumaan harkitsematonta lipsausta :) Yllättävissä tilanteissa jossa joutuu hämmästyksestä sanattomaksi, kannattaa vain avata suunsa samantien ja alkaa puhumaan jotain. Selvityksen annettuaan voi nopeati vaihtaa puheenaihetta, kysyä kuulumisia yms. ja siirtyä ehkä juttelemaan toisten kanssa.

Eipä tee todellakaan mieli näyttäytyä enää samoissa kuvioissa eikä varmaan ole syytäkään mennä,näin vajavaisena ja epäonnistuneena.

-Ymmärrän tunteesi, mutta vältä liioittelua tai ylireagointia tilanteen vuoksi.Emme pärjää elämässä jos otamme kaiken "itsemme" liian helposti. Toinen voi sanoa rumasti ,mutta hän ei ole vastuussa siitä miten reagoimme. Joku toinen voisi ohittaa asian sinun tilanteessasi pelkällä olankohautuksella. Mitä vähemmän otat paineita toisista, sen vähemmän "psyykkistä kuormaa" kannat. Älä tee ongelmia asioista jotka eivät ole sen arvoisia. Mene vain näyttäytymään toistekin ja unohda mokoma pikkujuttu. Noita sattuu jokaiselle!

• poikalapsi

Hurskastelevansävyiset kommenttisi eivät paranna asiaa: olet itse pahimpia palstan vääristelijöitä, ihmisten mustamaalaajia ja valehtelijoita. Kaiken lisäksi tunget tänne kaikkea semmoista ainesta, joka ei tänne kuulu: nyt se on tapahtuma kotislummistasi, kerran se oli satusi Medihelistä, toisen kerran minua loukkaava satu "homopiireistäsi" jne. Olet tekopyhistä tekopyhin, ja siki on varmasti hyvä, että olet tällä palstalloa aktiivinen: karkotat sinisilmäisimpiäkin uskonnon orjuudesta omalla toiminnallasi uskonnon orjana.

Toivottelepa nyt mitä toivottelet. Tekopyhyys ei muuksi muutu. Lopeta vain sinäkin se valheellisuus ja ala elää tasavertaisena ihmisenä muiden joukossa. Lopeta jumaluusluulosi, lopeta eheytysvalheet, lopeta satuilu. Siitä voisi alkaa uusi elämä sinulle.

Ystävällisyys ja hyvyys: olen huomannut, että ne juuri sinulta puuttuvat. Siksi kai niistä kirjoitatkin.

• Uskova

Viime viikolla tuttavapiirissäni kaksi hyvävoimaista ihmistä kuoli omassa kodissaan aivan yllättäen. Muistamme rukouksin ystäviä ja omaisiamme, mutta nuo ärsyttävät kanssaeläjät tahtovat unohtua. Heidän puolestaan olen itse joutunut oikein Herran kehoituksesta rukoilemaan.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      264
      9455
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      305
      6638
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      68
      1594
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1391
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      92
      1225
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1151
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1023
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      40
      852
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      746
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      738
    Aihe