Saanko jollain hapettimella hienon kuparipölyn palamaan vihreänä? Entäs jos hapetan kuparioksidilla jotain muuta, palaako se vihreänä?
Vihreetä liekkiä?
20
5726
Vastaukset
- näet esimerkin
http://www.youtube.com/watch?v=0e8dVnZe7_g
sitte kuukletat hieman mitä, ne sinne kaataa. - kavu
Näppärän vihreän liekin saa kun boorihappoa ja metanolia sekottaa keskenään haihdutusmaljassa ja laittaa tulille.
- tyyppiii
Paras tai ainaki melkein paras vihree liekki tulee Polttoaineella ja hapettimella (Barriumnitraatill, Barriumkloraatilla, Barriumperkloraatilla).
Siihen lisäät viel vähä PVC jauhoo nii taatusti on vihreet.
Noi Barriumisuolat on sit aika myrkyllisii ja noi kloraatit aika tehokkaita.- Leenariitta
Tarkoitatko pvc- muovia? onko se sitä mitä käytetään niissä valkosissa muoviputkissa?
- kavu
Älä nyt tuollasta soppaa ainaskaan rupea keittelemään. Palaa hyvin nopeasti ja kutsutaankin flash-seokseksi. Pakattuna saattaa aiheuttaa jopa räjähdyksen. Jos täällä taaskaan olis yksikään kemiasta tietonen moderaattori paikalla niin plää.
- tyyppiii
Leenariitta kirjoitti:
Tarkoitatko pvc- muovia? onko se sitä mitä käytetään niissä valkosissa muoviputkissa?
PVC sisältää klooria, mikä suurentaa liekkiä, tai pikemminkin vahvistaa sen väriä.
PVC = Polynovinenchlorid (jotenki tollee se oli)
- kavu
Jos haluat demota nimenomaan kuparin tapausta voit tehdä kuparisulfaatti, tai mieluummin kloridliuoksen etanoliin. Kun tätä litkua sitten kaadetaan suihkepulloon ja suihkutellaan varovasti bunsenpolttimen liekkiin muodostuu vihreä leimahdus. Hommaa tehdessä ei kannata olla lähellä mitään kovin helposti syttyvää.
- leenaRiittaleena
ei minulle ongelmaa ainakaan tilan kanssa tule, mutta onko toi pvc nyt sitä muovia?
- kavu
leenaRiittaleena kirjoitti:
ei minulle ongelmaa ainakaan tilan kanssa tule, mutta onko toi pvc nyt sitä muovia?
Toki on, mutta tuo mössö joka nitraatista, PVC:stä ja alumiinista tehdään on jo pyrotekinen seos. Samalla seoksella on mm. lennätetty raketteja, älä tee, kiitos.
- tyyppiii
kavu kirjoitti:
Toki on, mutta tuo mössö joka nitraatista, PVC:stä ja alumiinista tehdään on jo pyrotekinen seos. Samalla seoksella on mm. lennätetty raketteja, älä tee, kiitos.
En minä mitään alumiinista maininnut, sinä sen teit, mut ku nyt mainitsit, nii se kyl posahtaa iha kivasti jo.
Magneesiumi saattais kyl silti olla hiukan parempi vihreet liekkii varte.
- tyyppiii
Vaik sun ny on aika vaikeet saada noit aineit haltuus nii kandee sit ehkä pitää aurinkolasei päällä joidenki tollaste seosten kaa.
Se valo voi sokaista aika pahasti joillain yhdistelmil. Ja ku ekoi kertoi kokeilee nii se posahduksen teho voi kyl yllättää, et sisätilois ei kande alkaa, ja ulkona ki kannattaa seistä vähä kauempana.- leenariitta
Ennoo tyhmä vaikka kyselenkin kaikkee tääll..
- tyyppiii
leenariitta kirjoitti:
Ennoo tyhmä vaikka kyselenkin kaikkee tääll..
Meinaan vaa et oikeal seoksel alle 0,5 grammaa tota ainet voi jo räjähtää kovalla pamauksel.
Se vaatii kyl silti vähän enemmän osaamist, mut et ymmärrät mitä mä tarkotan. - leenariitta
tyyppiii kirjoitti:
Meinaan vaa et oikeal seoksel alle 0,5 grammaa tota ainet voi jo räjähtää kovalla pamauksel.
Se vaatii kyl silti vähän enemmän osaamist, mut et ymmärrät mitä mä tarkotan.oon niin pässi en tajuu
- tyyppiii
leenariitta kirjoitti:
oon niin pässi en tajuu
Sitä mä vähä pelkäsinkin.
Mut etpähän ainakaan sit saa oit aineit haltuus XD - leenaRiittaa
tyyppiii kirjoitti:
Sitä mä vähä pelkäsinkin.
Mut etpähän ainakaan sit saa oit aineit haltuus XDEnhän minä...en mitenkään...ei pysty. mul on jo..:D
- tyyppiii
leenaRiittaa kirjoitti:
Enhän minä...en mitenkään...ei pysty. mul on jo..:D
Jos sul olis älyy hankkii noit juttui, nii et kysyis vihreest liekist täs
- leenariitta
tyyppiii kirjoitti:
Jos sul olis älyy hankkii noit juttui, nii et kysyis vihreest liekist täs
mutta kun en ymmärrä mitä vaikeeta on pvc: ja alumiinin ja bariumnitraatin hankinnassa...kaikkee löyty ihan täältä kotoa, mutta en silti jaksa tehdä tuota seosta pelaan mielummin cs...
- omatarvetyö
Epätietoinen kysymykseni liittyy niinikään vihreään liekkiin, joka muodostui 10 mm:n kupariputkikieppiin (n. 3 m:ä) lyhyelle matkalle, jota uuslöijäsin toholla, kun tehdaslöijäys oli kadonnut 30 vuoden varastoinnissa? Jäi askarruttamaan, oliko siinä kohdassa huonompi kupariseos, kun niistäkin joskus kuulee vesivahinkojen yhteydessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757