kysyn....

parkour vinkkejä aloittelij...

Joo elikkä kysyisin Parkour vinkkejä aloittelevalle.miten sais lisää kuntoa nopeiten kun ei ole kovin hyvä kestävyys....ja viel et miten sais lisää lihaskuntoa nopeasti?(että vois sitten helpommin kiipeillä jm.)

ps.miten vois kiivetä vain käsillä köyttä pitkin?auttaako hanskat va pitäiskö olla vaan hyvät käsilihakset?(olen 13v joten älkää sitten ihmetelkö)

5

1277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parkour vinkkejä aloittelij...

      onko monkey vault vaikea?oon ajatellu yrittää mut kun jalat voi osua siihen tankoon jonka yli oon hyppäämäs ja sit lentää maahan naama edellä...vaik en oo edes yrittänyt.onko toi totta?

      • parkourharrastaja

        Ensisijaisesti kannattaa käydä laittamassa moiset kysymykset mielummin parkour.fi foorumille, siellä on hieman enemmän tietoa asiasta.
        Kunto tulee ajan mittaan. Kun harrastat parkouria monta kertaa viikossa niin saat kunnon nostettua erittäin paljon hyvin lyhyessä ajassa. Köyttä pitkin kiipeäminen ei ole voimalaji eikä siinä vaadita käsineitä. Siinä on kuten parkourissa yleensäkkin oma tekniikka; hallitsemalla tekniikan käytät mahdollisimman vähän voimia ja kestät pidempään.

        Monkey vault kuten kongi sun muut ovat kyllä helppoja. Jalat ei osu siihen esteeseen mikäli vain nojaat reilusti eteenpäin. Ensimmäinen asia joka ylittää esteen on siis pää jonka jälkeen hartiat ja jalat tulee oikeastaan ihan vikana. samassa hetkessä päästät irti esteestä ja työnnät käsillä vielä lisävauhtia. Muista vain nojata tarpeeksi paljon eteenpäin=saattaa aluksi tuntua oudolta mutta siihen tottuu.

        Käy katsomassa parkourin foorumista missä on sisähalli treenejä sinun lähellä niin siellä pystyy harjoittelee kaikkea opastuksen kanssa ja patjoilla ennen kun tekee sen ulkona.

        t: parkouraaja 24v


      • parkour vinkkejä aloittelij...
        parkourharrastaja kirjoitti:

        Ensisijaisesti kannattaa käydä laittamassa moiset kysymykset mielummin parkour.fi foorumille, siellä on hieman enemmän tietoa asiasta.
        Kunto tulee ajan mittaan. Kun harrastat parkouria monta kertaa viikossa niin saat kunnon nostettua erittäin paljon hyvin lyhyessä ajassa. Köyttä pitkin kiipeäminen ei ole voimalaji eikä siinä vaadita käsineitä. Siinä on kuten parkourissa yleensäkkin oma tekniikka; hallitsemalla tekniikan käytät mahdollisimman vähän voimia ja kestät pidempään.

        Monkey vault kuten kongi sun muut ovat kyllä helppoja. Jalat ei osu siihen esteeseen mikäli vain nojaat reilusti eteenpäin. Ensimmäinen asia joka ylittää esteen on siis pää jonka jälkeen hartiat ja jalat tulee oikeastaan ihan vikana. samassa hetkessä päästät irti esteestä ja työnnät käsillä vielä lisävauhtia. Muista vain nojata tarpeeksi paljon eteenpäin=saattaa aluksi tuntua oudolta mutta siihen tottuu.

        Käy katsomassa parkourin foorumista missä on sisähalli treenejä sinun lähellä niin siellä pystyy harjoittelee kaikkea opastuksen kanssa ja patjoilla ennen kun tekee sen ulkona.

        t: parkouraaja 24v

        ikävä kyllä asun sellasessa paikassa että täällä ei ole mitään parkour ryhmiä eikä mitään...mut helsinkiin on vain 1h ajomatka ja nummelaan n. 20 min.noissa paikoissa varmaanki on joku ryhmä.mut koulu löytyy läheltä ja sen liikuntasalissa voin käydä yksin harjoittelemassa patjojen ja köysien kanssa.(mutsi on siellä töissä opettajana)
        ps.kiitos vinkeistä!


      • freerunning

        Juuri tuota. Aloittelijat tekevät samoin kuin sinä: "Jos teen sen väärin lännennaama eellä." jne.jne. Jos tuntuu vaikelta voit kokeilla ensin turn vaultia tai monekyta jostain matalammalta esteeltä.


      • ParkourPro
        freerunning kirjoitti:

        Juuri tuota. Aloittelijat tekevät samoin kuin sinä: "Jos teen sen väärin lännennaama eellä." jne.jne. Jos tuntuu vaikelta voit kokeilla ensin turn vaultia tai monekyta jostain matalammalta esteeltä.

        Osaakos kukaan teistä Spinniä,Wallspinttiä tai slowmosson, ihan helpot kunha eka ite ymmärtää mitä ne tarkottaa :D:D Käykää youtubesta kattoo vaikka videoita voi helpottaa ite oon 12v harrastanut 4vuotta parkouria ryhmissä käyn ja sillalailla jos et mihinkää ryhmään halua, voit vaikka koulun pihalla tai puistoissa vedellä ite vetelin koulun pihalla kun olin joku 7:D nytki kyllä vetelen. T.ParkourProffessional


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe