Osaisiko joku kertoa mistä tunnistan naisille tarkoitetut golfmailat. Kiitos jo etukäteen!
Mistä tunnistan naistengolf mailat
4
6149
Vastaukset
- ..ladies tai women's flex..
..on niihin aika selkeesti raapustettu :-)))
- Nirk
joskus aika vaikeaa, varsinkin teräsvartisten kanssa. No, naisten esim. puu-3 on noin ehkä tuuman lyhyempi, kuin miesten vastaava. Noin ylimalkaankin naisten setin mailat ovat oletuksena pykälän lyhyempiä ja varret löysempiä. Joskus varsissa lukee asiasta jotain, joskus ei. Gripit voivat olla pinkkejä jne. Mutta jos on ei-niin-suuri mies, niin jokin naisten maila voi toimia oikeinkin hyvin.
- golfmailanmiettijä
Tuo yksi tekijä mainittiin, eli mailan pituus. Naisten mailat ovat hiukan lyhyempiä. Tosin räätälöidyissä mailoissa on suurempiakin pituuseroja, jopa 2 tuumaa.
Naisten mailat on myös vähemmän jäykkiä. Ota vaikka yksi miesten rauta3 ja sen luulemasi paketin rauta3 ja heiluttele niitä samalla tavalla. Näin näkee varren joustavuuden.
Ongelma on vielä se, että ns. seniorimaila tehdään naisten mailan runkoon. Erona on vain varren leikkauskohta. Seniorimaila on siis miesten ja naisten mailan väliltä.
Homma on siis aika vaikea. Miksi muuten pitää tietää että onko maila miesten vai naisten? Mailan jäykkyyden pitää olla ennen kaikkea itselle olikea. Nopealle svingille jäykkä maila ja hitaalle svingille joustava. Tämä antaa KAIKISSA tapauksissa pisimmät lyönnit.
Jotta ymmärtää varren jäykkyyden merkityksen, on ajateltava varren ja lavan toimintaa. Kun svingi alkaa (lähestyä palloa), niin lapa jää vähän jälkeen. Osumahetkellä lavan olisi pitänyt olla sitten, että maila on taas suora. Osuman jälkeen lapa siirtyy taas mailan taakse. Maila on siis "suora" ainoastaan osumahetkellä. Kaikissa muissa tapauksissa lyönnin pituus kärsii. - Sandi007
Jakke
Usein naisten mailoissa on harmaa varsi (puumailat ja hybridit).
Lisäksi varsi on niin sanottu L-flex, joka on löysempi ja lyhyempi kuin vastaavat miesten mailat.
toivottavasti tästä oli apua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760