Löytyisköhän täältä tietoa, siitä mikä mahtaa olla avantouinnin vaikutus lihasten palautumiseen treenin jälkeen ? Oletan että positiivinen, mutta lisää ja tarkempaa tietoa kaipailisin :) Ja miten venyttelyn kanssa ?? Kannattaako se tehdä ennen avantoon pulahtamista, vai vasta muutama tunti pulahtelun jälkeen ??
Vaikutus palautumiseen ??
4
3984
Vastaukset
- bodywoman
Älä vaan venyttele avannosta tultuasi -> revähdyksen vaara on todella suuri!! Mikäli sun on ihan pakko venytellä niin löylyssä tai löylystä tultuasi.
Palautumiseen sopivaa, tosin en suosittele heti kuntosalitreenin jälkeen. Mieluimmin avantoon välipäivinä. - hyvin....
monet jenkibodarit käyttää kylmää palautukseen pian reenin jälkeen. esim. jääpalakylvyt ovat siellä suosiossa...
- bodyzone
sitten tämä nopia palautuminen kylmän vaikutuksesta?
- UiMari
tietoa löytyy varmaankin urheilu/liikuntalääketiteteen puolelta.
Veden ominaisuudet tunnetaan varsin hyvin ja vesiliikunta tai vedessä oleminen sinänsä voi näistä syistä johtuen nopeuttaa palautumista. Minulla on ollut aikoinaan tapana kuntosalitreenin jälkeen käydä uimassa juuri tästä syystä. Uintiveden lämpö oli tuolloin max. 21 astetta. Kylmässä vedessä käyminen (avantouinti) nopeuttaa myös aineenvaihduntaa, vaikkei vedessä oleskella kuin hetken (verrattuna uintiin nykyisissä tavallisissa allaslämpötiloissa). Tämän huomasin konkreettisesti siitä, että esimerkiksi kamppailulajeissa harjoituksissa saadut mustelmat hävisivät huomattavasti nopeammin avannossa käymisen ansiosta.
Käsittääkseni viime aikoina on uutisoitu mm. ammattijääkiekkoilijoiden käyttävän kylmää vettä palautumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956828- 1592016
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501088Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919