Löytyisköhän täältä tietoa, siitä mikä mahtaa olla avantouinnin vaikutus lihasten palautumiseen treenin jälkeen ? Oletan että positiivinen, mutta lisää ja tarkempaa tietoa kaipailisin :) Ja miten venyttelyn kanssa ?? Kannattaako se tehdä ennen avantoon pulahtamista, vai vasta muutama tunti pulahtelun jälkeen ??
Vaikutus palautumiseen ??
4
3977
Vastaukset
- bodywoman
Älä vaan venyttele avannosta tultuasi -> revähdyksen vaara on todella suuri!! Mikäli sun on ihan pakko venytellä niin löylyssä tai löylystä tultuasi.
Palautumiseen sopivaa, tosin en suosittele heti kuntosalitreenin jälkeen. Mieluimmin avantoon välipäivinä. - hyvin....
monet jenkibodarit käyttää kylmää palautukseen pian reenin jälkeen. esim. jääpalakylvyt ovat siellä suosiossa...
- bodyzone
sitten tämä nopia palautuminen kylmän vaikutuksesta?
- UiMari
tietoa löytyy varmaankin urheilu/liikuntalääketiteteen puolelta.
Veden ominaisuudet tunnetaan varsin hyvin ja vesiliikunta tai vedessä oleminen sinänsä voi näistä syistä johtuen nopeuttaa palautumista. Minulla on ollut aikoinaan tapana kuntosalitreenin jälkeen käydä uimassa juuri tästä syystä. Uintiveden lämpö oli tuolloin max. 21 astetta. Kylmässä vedessä käyminen (avantouinti) nopeuttaa myös aineenvaihduntaa, vaikkei vedessä oleskella kuin hetken (verrattuna uintiin nykyisissä tavallisissa allaslämpötiloissa). Tämän huomasin konkreettisesti siitä, että esimerkiksi kamppailulajeissa harjoituksissa saadut mustelmat hävisivät huomattavasti nopeammin avannossa käymisen ansiosta.
Käsittääkseni viime aikoina on uutisoitu mm. ammattijääkiekkoilijoiden käyttävän kylmää vettä palautumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298