Mahtava laji!

,..,.,,.

Taskubiljardin, tuon hienon urheilun muodon kehitteli jo 1800-luvulla lontoolaisen herrasmieskerhon puheenjohtaja, kauppatietieden maisteri ja varsin arvostettu kulttuurihenkilö, Archill Westerbank. Hän huomasi lajin hienouden istuessaan klubilla ja kuunnellessa varsin tylsää radio-ohjelmaa, koska ei juuri sillä hetkellä pystynyt lukemaan Financial Timesia tai maailmankirjallisuutta, koska hän oli juuri toipumassa silmäkaihistä, eikä pystynyt tarkentamaan katsettaa lukemista varten. Suorien housujen ohuet taskut tarjosivat mitä parjaan "tuntuman pelivälineisiin" ja eipä mennyt kau'aa kun harrastus oli levinnyt koko klubin kävijöiden joukkoon ja ensimmäiset mestaruuskisat pidetty.

Lajin suosio kasvoi päivä päivältä ja se levisi tuoden porvarismiehiä ja duunareita toisiaan lähemmäksi, kerrankin näillä miehillä oli joku yhteinen harrastus. Konsensus lisääntyi ja lakot vähenivät, koska tämä hieno urheilumuoto yhdisti esimerkiksi tehtaiden johtajia ja työntekijöitä "kerhoiltojen" muodossa. Kerhoilloissa vaihdettiin kokemuksia ja opastettiin toisille uusia tekniikoita, joiden avulla taskubiljardista tuli vieläkin nautittavampi harrastus. Nykypäivänäkin, muiden urheilulajien suosion kärsiessä, taskubiljardi elää ja voi hyvin. Melkein 90% joka ikäryhmästä tunnustautuu tämän lajin harrastajiksi.

Itse lajin aloitattaminen on varsin helppoa. Tämä laji ei ole mitään varusteurheilua, tarvitset vain tarpeeksi löysät housut ja mieluiten boxeri-malliset alushousut, jotta liikkumavaraa olisi tarpeeksi. Parhaimmiksi housuiksi olen havainnut samantyyppiset housut kun lajin kehittähä, eli suorat housut. Jos sinulle ei kuitenkaan ole tälläisiä housuja ( tässä vaiheessa sinun tulee hävetä ), niin voit aloittaa harrastamisen vaikka verkkahousuissa, mutta tietenkin tämä rajoittaa harrastamisen vain kotiympäristöön, sillä verkkahousuissahan ei kukaan itseään kunnioitava taskubiljardin harrastaja kulje. Onneksi kuitenkin suorat housut ovat varsin halpoja, hyväkuntoisia housuja löytyy muunmuassa UFF-vaatekaupoista, joita on Helsingissä kolme kappaletta.

Suoritus on myös helppo, mutta älä tyydy helppoon vaan hio aina tekniikkaasi! Pistä kummatkin kädet taskuun ja ota tuntuma "palloihin". Tunnustele paino, koko ja yleiskunto. Tähän vaiheeseen kannattaa käyttää runsaasti aikaa, n. 10-15 minuuttia yleensä riittää. Tämän jälkeen, riippuen kätisyydestä, irroita parempi kätesi "pallosta" ja tarraa "mailaan". "Mailan" käsittely onkin sitten jokaisen oma asia, joten en siihen sen enempää puutu.

Nautinnollisia pelihetkiä yhdessä tai yksin!

0

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        102
        2146
      2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
        Ikävä
        99
        1537
      3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
        Ikävä
        121
        1273
      4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
        Ikävä
        79
        1255
      5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
        Ikävä
        116
        1220
      6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
        Ikävä
        57
        1034
      7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
        Ikävä
        59
        1002
      8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
        Ikävä
        51
        997
      9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
        Ikävä
        36
        912
      10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
        Ikävä
        33
        804
      Aihe