riva riva riva!!

fxy

voi tietääkö kukaan mitä ihmettä tarkoittaa tuommoinen sanonta ku "riva riva riva!"?? Kaveri sitä jankkas espanjan matkalla ja kukaan siellä ei tienny mitä se tarkoittaa, ei edes kaveri itekään. Mulla tulee mieleen siitä vaan se piirretty hiiri speedy conzales vai mikä se oli..

12

7035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arriiva (suunnnilleen)

      ¡Arriba! = Eläköön! (joskus myös: nouse ylös!).

      Arriba=ylhäällä.

    • Laulun kuulenut

      Olisiko tarttunut mieleen laulusta (La Bamba) jossa lauletaan näin:

      Para bailar la bamba
      Para bailar la bamba
      se necesita una poca de gracia,
      una poca de gracia y otra cosita, ay arriba, ay arriba.
      Ay arriba, ay arriba, arriba iré, yo no soy marinero,...

      Tuo "Ay arriba, ay arriba" saattaisi suomalaiseen korvaan kuullostaa "ja riva ja riva".

      • ryöstö...

        Tai sitten "kädet ylös!": ¡Manos arriba!....


      • Minäpähän

        Paras kuulemani laulun http://en.wikipedia.org/wiki/La_Bamba_(song) esitys tarttui äänittämänäni kelanauhurin nauhalle noin 40 vuotta sitten, mutta enpä ole vuosikymmeniin kuullut sitä enää mistään!

        Asialla oli meksikolainen kokoonpano, jonka nimi saattoi olla Los Tres Areses tai sitten ei. Googlaamalla en löydä jälkeäkään moisesta.


      • Minäpähän
        Minäpähän kirjoitti:

        Paras kuulemani laulun http://en.wikipedia.org/wiki/La_Bamba_(song) esitys tarttui äänittämänäni kelanauhurin nauhalle noin 40 vuotta sitten, mutta enpä ole vuosikymmeniin kuullut sitä enää mistään!

        Asialla oli meksikolainen kokoonpano, jonka nimi saattoi olla Los Tres Areses tai sitten ei. Googlaamalla en löydä jälkeäkään moisesta.

        Kun tuollaisen sulkumerkkejä käsittävän Wikipedia-webbiosoitteen kopioi linkiksi, viimeinen sulkumerkki tipahtaa pois ja linkki ei toimikaan!

        Sivun saa auki lisäämällä sen puuttuvan sulkumerkin osoiteriville käsin.


      • Los Lobos
        Minäpähän kirjoitti:

        Paras kuulemani laulun http://en.wikipedia.org/wiki/La_Bamba_(song) esitys tarttui äänittämänäni kelanauhurin nauhalle noin 40 vuotta sitten, mutta enpä ole vuosikymmeniin kuullut sitä enää mistään!

        Asialla oli meksikolainen kokoonpano, jonka nimi saattoi olla Los Tres Areses tai sitten ei. Googlaamalla en löydä jälkeäkään moisesta.

        Los Lobos -yhtyeen versio soi aikoinaan radiossa paljon...

        http://www.youtube.com/watch?v=QLNFD4yBMqQ


      • Topias
        Minäpähän kirjoitti:

        Paras kuulemani laulun http://en.wikipedia.org/wiki/La_Bamba_(song) esitys tarttui äänittämänäni kelanauhurin nauhalle noin 40 vuotta sitten, mutta enpä ole vuosikymmeniin kuullut sitä enää mistään!

        Asialla oli meksikolainen kokoonpano, jonka nimi saattoi olla Los Tres Areses tai sitten ei. Googlaamalla en löydä jälkeäkään moisesta.

        Saattaisi löytyä Multiply-palvelusta. Siellä on ajoittain aivan uskomattomiakin löytöjä, musiikin voi ladata (ilmaiseksi) omalle koneelleen.

        http://multiply.com/


      • Topias

    • Mauser

      lännen nopein hiiri mekasti mennessään Arriba, Arriba, Arriba.

      • hiiri....

    • Mauser

      muuten ei käynyt Mexicossa kaupaksi automalli,
      jonka nimi oli Nova?

      • pukkaa

        http://www.snopes.com/business/misxlate/nova.asp

        Tarkoitatko Mexicolla maata vai kaupunkia? Maa on suomeksi Meksiko eikä Mexico. Meksikon pääkaupunki on México, espanjaksi Ciudad de México (eli ”Meksikon kaupunki”). Suomessa siitä käytetään monesti myös englanninkielistä nimeä Mexico City.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1459
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1059
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      885
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      162
      749
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      739
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. 52
      571
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      567
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe