Miesten "tekstaripolitiikka"

Tekstiviesti*

Miehilla tosiaan on hieman erilaiset tekstailutavat.

Joitakin näitä koottuja ihmeellisyyksiä:
- Jos et sisällytä viestiisi kysymysmerkkiä saattaa olla turhaa odottaa vastausta.

-*Juu älä vaan käytä kaikkia 160 merkkiä*-ilmiö:
Kirjoitat pitkän viestin! Vastaus: Joo. (ja itseasiassa usein vielä ilman pistettä, mutta mitäpä silläkään tekee)

- Jos kysyt kuulumisia ja mies ilahtuu saadessaan tekstiviestin sinulta pitkästä aikaa ei tietenkään ole mitään tarvetta näyttää sitä: "Ihan hyvää kuuluu". Joskus ehkä lisänä "Mitäs sulle?"

Onko kenties muilla samanlaisia kokemuksia/jotain lisättävää? :)

74

10187

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neiti nalle

Toi pitää muuten harvinaisen hyvin paikkansa!

Mä lisäisin tohon vielä sen, että kun mä kysyn jotain niin vastaukseksi saan: jep
      Eli vastauksesta ei ole edes varma, että onko se varmasti kyllä/joo vai oliko se vaan kommenti ilman vastausta. Ota sitten miehistä selvää.

Toinen juttu on vielä se, että mieheltä ei koskaan kannata kysyä yhtä kysymystä enempää, koska et saa korkeintaan kuin yhteen kysymykseen vastauksen. :)

• on!

Oon kyllä itse asiassa ajatellut, että vain mun kohdalle on sattuneet ne tuppisuut! Mutta näköjään se onkin ihan yleinen ilmiö!

Olen oikein ihmetellyt, kun näillä foorumeilla miehet kirjoittelee välillä NIIN JULMETUN pitkiä tekstejä että....

Jotta missä vika tosiaan? Kaveri väittää olevansa kiinnostunut, ja jaksaa oikein tekstata "joo"!!!!

• h2o

On hieman eri asia kirjoitella näppäimistöllä, kuin kännykällä. Itse vastailen korkeintaan muutaman rivin pituisilla tekstareilla, sillä niiden näpyttely on todella turhauttavaa.

• Runopoika
        h2o kirjoitti:

On hieman eri asia kirjoitella näppäimistöllä, kuin kännykällä. Itse vastailen korkeintaan muutaman rivin pituisilla tekstareilla, sillä niiden näpyttely on todella turhauttavaa.

Mä lähetän txtarini netistä. Ei tarvi näprätä kännykällä ja jää yksi kappale itelleen muistiin mitä on kirjottanut. Voi lähettää rajottomasti eikä maksa mitään ja naiset tykkää kun runosuoli pulppuaa! =)

• kyllästyny

Niinpä äijä väittää että tottkai kiinnostaa!
      Hmm...ja montakohan kertaa se on mulle viestiä laittanu..ehkä kerran viikossa!:(

Ei kuulemma "jaksa" eikä "ehdi" viestiä laittaa..
      Vois sitä nyt kuitenkin tärkeään kysymykseen vastata!? Mutta kun ei.. hohhoijaa..

• Tupu

Niin se vaan on, että suurin osa äijistä ei osaa ilmaista itseään tekstareilla niin monivivahteisesti kuin naiset. Älkää, tytöt, vaan erehtykö etsimään miehen tekstarista mitään piilomerkityksiä rivien välistä, sillä useimmiten se "jep" tarkoittaa vain ja ainoastaan "jep".

• hemmetis

...te sitten täällä foorumilla kyllä runoilette puoli sivua!?!?!?

Tekstiä tulee välillä kuin Lönrotilta!

• niin

...ja kumminkin täällä palstoilla runoillaan oikein puoli sivua!

• jepsmies
        niin kirjoitti:

...ja kumminkin täällä palstoilla runoillaan oikein puoli sivua!

No täällä ei lopu merkit kesken, niin on hyvä runoilla.

Tekstari on toisaalta hyvä keksintö, mutta siihen saa niin vähän mahtumaan asiaa, vaikka käyttää lyhenteitä niin paljon kuin ymmärrettävyys sallii. Paras soittaa, jos on oikein asiaakin. 160 merkkiin nyt ei juuri muuta saa sopimaan kuin moikkauksen tai lyhyen kyllä vai ei -kysymyksen.

Itse kun kirjoittelen mielellään sähköposteja, minua risoo, kun naiset ei tahdo saada aikaiseksi tekstiviestiä pidempää kirjettä ja aika heikkoa näkyy monesti olevan luetun ymmärtäminenkin.

• Essi
        hemmetis kirjoitti:

...te sitten täällä foorumilla kyllä runoilette puoli sivua!?!?!?

Tekstiä tulee välillä kuin Lönrotilta!

Tällä forumilla miehet voivat kasvottomina ja nimettöminä purkaa ikiaikaisen kaunansa naista kohtaan, tyhjentää likasankonsa, kyllähän silloin "kynä" luistaa. Oma tyttöystävä on tuttu henkilö, joka on hyvin pian entinen tyttöystävä, jos murto-osankin saisi tietää siitä saastasta, mitä kundit tänne kirjoittelee :(

• juttujakin...
        Essi kirjoitti:

Tällä forumilla miehet voivat kasvottomina ja nimettöminä purkaa ikiaikaisen kaunansa naista kohtaan, tyhjentää likasankonsa, kyllähän silloin "kynä" luistaa. Oma tyttöystävä on tuttu henkilö, joka on hyvin pian entinen tyttöystävä, jos murto-osankin saisi tietää siitä saastasta, mitä kundit tänne kirjoittelee :(

....on tosi paljon. Ei läheskään kaikki ole päänaukomista!

• Tellervo

Aina kun sattuu ja tapahtuu laitan miehelleni viestiä, mutta hänestä en saa kuulla kuuna kullan valkeana tekstimuodossa halaistua sanaa. Kaiketi hänelle ei tapahdu mitään...

Sensijaan kun hän on töissä iltavuorossa hän saattaa soittaa aikansa kuluksi, kun työpaikan piikkiin voi sen tehdä. Liekö pihiyttä. Omaa pihiyttäni on kun tungen tekstiviestiin niin paljon asiaa kuin suinkin mahtuu, menetelmällä hoono soomi, eli jätän niin paljon kirjaimia pois kuin vain voi ilman että tulee väärinkäsityksiä.

• king nothing

Mä oon ehkä outo mies, ainakin massasta erottuva kun oon runoillu siinä 160 merkin sallimissa rajoissa kaikkea maan ja taivaan väliltä ja yrittäny laittaa kaikkee ihanaa siihen viestiin, mut niilt naisilta ei tuu kuin just joo/joopajoo vastauksia:(
        Mulle on just käyny niin et naisista ei ole kuullut mitään ja kun mä kirjoitan niille et miten mulla menee ja kysyn niilt et miten niillä on menny niin tulee jotain "ihan hyvin täs" vastauksia eikä taaskaan niist naisista kuulu koskaan mitään, ellen mä heitä faxxia sinnepäin. Se on vaan niin että ne naiset on niitä joita ei kiinnosta kirjoittaa mitään:( Tai sit ne ei vaan ole kiinnostunu tälläisesta syvällisesta jätkästä jolla ei ole se pillu ensimmäisenä mielessä.

• suru-siru
        king nothing kirjoitti:

Mä oon ehkä outo mies, ainakin massasta erottuva kun oon runoillu siinä 160 merkin sallimissa rajoissa kaikkea maan ja taivaan väliltä ja yrittäny laittaa kaikkee ihanaa siihen viestiin, mut niilt naisilta ei tuu kuin just joo/joopajoo vastauksia:(
        Mulle on just käyny niin et naisista ei ole kuullut mitään ja kun mä kirjoitan niille et miten mulla menee ja kysyn niilt et miten niillä on menny niin tulee jotain "ihan hyvin täs" vastauksia eikä taaskaan niist naisista kuulu koskaan mitään, ellen mä heitä faxxia sinnepäin. Se on vaan niin että ne naiset on niitä joita ei kiinnosta kirjoittaa mitään:( Tai sit ne ei vaan ole kiinnostunu tälläisesta syvällisesta jätkästä jolla ei ole se pillu ensimmäisenä mielessä.

No mä luulen että ne sun naiset ei oo ollu niin kovin kiinnostuneita susta jos tollasia viestejä on tullu takas!:(

Mä olisin ihan onnessani jos mä saisin mieheltäni joskus sellasia viestejä.. :)

• suru-siru
        king nothing kirjoitti:

No mä luulen että ne sun naiset ei oo ollu niin kovin kiinnostuneita susta jos tollasia viestejä on tullu takas!:(

Mä olisin ihan onnessani jos mä saisin mieheltäni joskus sellasia viestejä.. :)

• mies

Se osoittaa ettei kundia kiinnosta?

• -M-

Ei jaksa hakata yhtä saamarin näppäintä 4krt saadakseen sieltä ulos s-kirjaimen.. saati toistaa se 160 kertaa. Jos on oikeesti asiaa niin sit pitää soittaa!
      Mulla palaa hihat siihen, et joku lähettää useamman kuin yhden tekstarin. EI HELVATI JAKSA PAUKUTTAA nuppineulan kokoista aluetta 5cm leveillä nakkisormilla!!! Ymmärtäkää! PRKL!

• tajuan!

Mutta, kultsi, olisit ennemmin kertonut!!! Ja soita sitten kans oikeasti joskus!

Ikävä

• bella

hmm.. itse olen tainnut törmätä poikkeukseen. Sillä kundi-kamuni tekstaa kyllä usein ja pitkiä höpinöitä jopa ilman sen kummempaa asiaa.
      Joskus jopa kesken kundien baari illan saatta yllättää tekstarilla.

• Pii

Suurin osa varmaan onkin sellaisia, mutta mun mieheni, kirjallisuuden harrastajana, kirjoittelee kyllä hyvinkin runollisia ja kekseliäitä, pitkiäkin viestejä. Milloin sattuu. Aika hassulta varmaan kuulostaa, mutta me lähettelemme tekstareita pitkin päivää, kun olen töissä ja puhumme ainakin kerran puhelimessa. Vaikka asumme yhdessä. Aina on jotain uutta sovittavaa tai kerrottavaa, joka ei VOI odottaa iltaan. Jos saan vastaukseksi vain joo, se on jo radikaali kannanotto!

• afeni

muista miehistä en tiedä, mutta oma kultani kirjoittelee jopa pidempiä viestejä kuin minä. Kerran hän jopa kysyi minulta, että miksen laita enemmän kysymyksiä yhteen viestiin...

en muista, että hän olisi kertaakaan laittanut minulle pelkkää joo/kyllä viestiä.

niin ja viestejäkin vaihdetaan yli vuoden seurustelun jälkeen edelleen useampi päivässä, joten tuskin sentään kaikki miehet ovat ihan tuppisuita... omani ei ainakaan ole=)

• käy!

Niin, kateeksi käy! Pitäkääpa kullannupuistanne kiinni ja hyvää huolta!

• MIES

niimpä

• sormileikki

Johtuiskohan siitä, että meillä miehillä on paksummat sormet kuin teillä ja viestin hullu näpyttely on paljon vaikeampaa ja epämiellyttävämpää?

• argh

Entäs sitten tämä:

"Nähdäänkö huomenna?"

Mies: "Joo nähdään vaan."

On varmaan mahdotonta viedä asiaa eteenpäin ja kertoa milloin esim. sopisi nähdä ja ehdottaa mitä haluaisi tehdä...? :D

Ihanaa, en taidakaan olla ainoa joka saa harmaita hiuksia miesten tekstiviesteistä. Monta kertaa olen luullut ettei mies ole lainkaan kiinnostunut kun viestit on niin lyhyitä ja aneemisia. Painostaessa kuitenkin saa kuulla että kiinnostusta löytyy ;)

• ¤Timi43¤

... on kysymyksessäsi! Jos kysyt tekstarilla, että "Nähdäänkö huomenna?", niin miehenä tulkitsen sen tiedusteluksi sopiiko tapaaminen huomenna aikatauluuni tai että yleensä haluan nähdä huomenna, ja esittämäsi vastaus on siihen korrekti. Kysymyksesihän EI sisältänyt ehdotuspyyntöä ajan tai paikan suhteen, puhumattakaan että miehen olisi pitänyt vastauksessa esittää vähintäin kaksisivuinen ohjelma tapaamiselle.

Jos siis haluat saada vastauksia kysymyksiisi, joita mielessäsi on, niin kysy täsmällisesti, sillä me miehet emme ole ajatuksenlukijoita -ainakaan niin pitkän matkan päästä, että kommunikointiin tarvitaan kännykkää.

• argh
        ¤Timi43¤ kirjoitti:

... on kysymyksessäsi! Jos kysyt tekstarilla, että "Nähdäänkö huomenna?", niin miehenä tulkitsen sen tiedusteluksi sopiiko tapaaminen huomenna aikatauluuni tai että yleensä haluan nähdä huomenna, ja esittämäsi vastaus on siihen korrekti. Kysymyksesihän EI sisältänyt ehdotuspyyntöä ajan tai paikan suhteen, puhumattakaan että miehen olisi pitänyt vastauksessa esittää vähintäin kaksisivuinen ohjelma tapaamiselle.

Jos siis haluat saada vastauksia kysymyksiisi, joita mielessäsi on, niin kysy täsmällisesti, sillä me miehet emme ole ajatuksenlukijoita -ainakaan niin pitkän matkan päästä, että kommunikointiin tarvitaan kännykkää.

Olenhan minä lopulta oppinut, että kyse on juuri tuosta mitä sanoit. Mutta edelleenkin tuon virheen joskus tekee ihan huomaamattaan, koska naispuoliset kaverit kyllä aina ymmärtävät mistä on kyse ja vastaavat viestillä jossa on kaikki olennainen - missä, milloin, miksi. Vaikea tottua siihen että miehet reagoivat niin eri tavalla :) Eikö olisi muuten tyhmää laittaa viesti että "Nähdäänkö huomenna? Jos haluat, ilmoita missä ja milloin." - Eikös tuo ole jo varsin holhoavaa?

• ¤Timi43¤
        argh kirjoitti:

Olenhan minä lopulta oppinut, että kyse on juuri tuosta mitä sanoit. Mutta edelleenkin tuon virheen joskus tekee ihan huomaamattaan, koska naispuoliset kaverit kyllä aina ymmärtävät mistä on kyse ja vastaavat viestillä jossa on kaikki olennainen - missä, milloin, miksi. Vaikea tottua siihen että miehet reagoivat niin eri tavalla :) Eikö olisi muuten tyhmää laittaa viesti että "Nähdäänkö huomenna? Jos haluat, ilmoita missä ja milloin." - Eikös tuo ole jo varsin holhoavaa?

... ihan toinen juttu, itse en edes kuulu noihin jep-miehiin, vaan kirjoittelen ehkä liiankin perusteellisesti tekstareita, ainakin operaattorin lähettämien suklaalevyn paksuisten laskujen mukaan arvioiden. Mutta voihan sen kysymyksen muotoilla toisinkin:

"Jospa nähtäisiin huomenna, mutta missä ja mihin aikaan?"

Jos miehelle ei tapaaminen sovi, hän kyllä ilmoittaa sen vastauksessaan. Ja koska olet kysynyt paikan ja ajan, hän ehdottaa niitäkin! Yksinkertaista, eikö? :-)

• argh
        ¤Timi43¤ kirjoitti:

... ihan toinen juttu, itse en edes kuulu noihin jep-miehiin, vaan kirjoittelen ehkä liiankin perusteellisesti tekstareita, ainakin operaattorin lähettämien suklaalevyn paksuisten laskujen mukaan arvioiden. Mutta voihan sen kysymyksen muotoilla toisinkin:

"Jospa nähtäisiin huomenna, mutta missä ja mihin aikaan?"

Jos miehelle ei tapaaminen sovi, hän kyllä ilmoittaa sen vastauksessaan. Ja koska olet kysynyt paikan ja ajan, hän ehdottaa niitäkin! Yksinkertaista, eikö? :-)

... Timi43, pitänee kokeilla ensi kerralla josko tuo toimisi!

Juu onhan miehiäkin moneen junaan. Eksäni oli aika verbaalinen, laittoi viestejä pitkin päivää ja siihen kun tottui niin vähän jäyhemmät miehet pistävät minut ihan ymmälleni.

• ¤Timi43¤

... naiset alatte ymmärtää miesten viestinnän perusteita. Katsokaas kun miehet viestivät keskenään hyvin lyhyesti ja täsmällisesti tyyliin: "Otetaanko pienet?" "Otetaan vaan." tai: "haista v...u!" "Haista itte!" ja tulemme sillä aivan loistavasti keskenämme ymmärretyiksi.

Te naiset taas vatvotte asioita edestakaisin itsekin niiden kanssa solmuun mennen ettekä ymmärrä, että jokainen ylimääräinen sana lisää väärinymmärryksen mahdollisuutta johtuen vastaanottajan mielentilasta (joka naisilla on yleensä aina joko ärtyisä tai tai erittäin ärtyisä), viestintäkanavan häiriöistä, tms miehen ulkopuolisesta syystä. Siksi en ymmärrä, miksi joku ääripelkistetty ja ehdotoman selvä tekstari ("jep", "joo") herättää teissä ärtymystä!

Älkää aina yrittäkö vaatia meitä miehiä kommunikoimaan teidän naisten tyylillä, joka vielä vaihtelee kuukautiskierron mukaan, vaan antakaa meidän ilmaista itseämme omalla, täsmällisellä tavallamme!

• Jari

Hyvin kirjoitettu! Mutulla sanoisin, että naiset juttelevat ns. turhuuksia ja kertovat kuulumisia paljon enemmän kuin miehet. Minä olen eräs stereotypia siinä mielessä, että puhun käytännössä aina asiaa. Lisäksi minua ei hirveästi kiinnosta muiden ihmisten asiat. Eivät ne minulle kuulu. Tämän vuoksi en yleensä pysy kärryillä vaimoni jutuissa. Hän juttelee puhelimessa small-talkia ja kertoilee, mitä kaikkea sukulaisille ja tutuille on tapahtunut. Siksi ajatukseni usein karkaavat. Tämä on myös syy, etten viitsi useinkaan soittaa vaimolleni. Vaikka asiani olisi kuinka lyhyt, puheluun menee yleensä ainakin 15 minuuttia, usein jopa puoli tuntia. Mitään todellista asiaa ei silti ensimmäisen minuutin jälkeen ole.

En sano, että naisten keskustelutapa olisi jotenkin väärä tai huono. On kuitenkin väärin pakottaa miehiä keskustelemaan samalla tavalla. Meillä on jokaisella oma tapamme kommunikoida. Hyväksy puolisosi tapa. Tarkista myös oma keskustelutapasi, jos mies harvoin soittaa. Ehkä hän soittaa harvoin siksi, että lyhyet kuulumisen vaihdot kanssasi ovat mahdottomia.

• Pii
        Jari kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu! Mutulla sanoisin, että naiset juttelevat ns. turhuuksia ja kertovat kuulumisia paljon enemmän kuin miehet. Minä olen eräs stereotypia siinä mielessä, että puhun käytännössä aina asiaa. Lisäksi minua ei hirveästi kiinnosta muiden ihmisten asiat. Eivät ne minulle kuulu. Tämän vuoksi en yleensä pysy kärryillä vaimoni jutuissa. Hän juttelee puhelimessa small-talkia ja kertoilee, mitä kaikkea sukulaisille ja tutuille on tapahtunut. Siksi ajatukseni usein karkaavat. Tämä on myös syy, etten viitsi useinkaan soittaa vaimolleni. Vaikka asiani olisi kuinka lyhyt, puheluun menee yleensä ainakin 15 minuuttia, usein jopa puoli tuntia. Mitään todellista asiaa ei silti ensimmäisen minuutin jälkeen ole.

En sano, että naisten keskustelutapa olisi jotenkin väärä tai huono. On kuitenkin väärin pakottaa miehiä keskustelemaan samalla tavalla. Meillä on jokaisella oma tapamme kommunikoida. Hyväksy puolisosi tapa. Tarkista myös oma keskustelutapasi, jos mies harvoin soittaa. Ehkä hän soittaa harvoin siksi, että lyhyet kuulumisen vaihdot kanssasi ovat mahdottomia.

Niin, minun avomieheni taas haluaa höpöttää puhelimessa. Soittelemmekin päivän aikana usein monta kertaa ja tekstailemme lisäksi.

Miehet juttelevat ihan yhtä paljon turhuuksia, ehkä hieman eri turhuuksia kuin naiset, mutta juttelevat kuitenkin. Luulen, että kyse on lähinnä persoonallisuuserosta: toiset hoitavat lyhyesti ja ytimekkäästi "asiat asioina", toiset pitävät yllä keskustelua seuran vuoksi tai haluavat ylipäänsä jakaa ajatuksiaan, eivätkä pelkästään välttämättömintä informaatiota. (Tästä saattaa kuultaa läpi pieni arvolataus, mutta älkää puhumattomat ottako nokkiinne;)

Minulla ja miehelläni on onneksi sama kommunikoinnin tarve ja tapa, muita yritämme ymmärtää.

• ¤Timi43¤

... naiset alatte ymmärtää miesten viestinnän perusteita. Katsokaas kun miehet viestivät keskenään hyvin lyhyesti ja täsmällisesti tyyliin: "Otetaanko pienet?" "Otetaan vaan." tai: "haista v...u!" "Haista itte!" ja tulemme sillä aivan loistavasti keskenämme ymmärretyiksi.

Te naiset taas vatvotte asioita edestakaisin itsekin niiden kanssa solmuun mennen ettekä ymmärrä, että jokainen ylimääräinen sana lisää väärinymmärryksen mahdollisuutta johtuen vastaanottajan mielentilasta (joka naisilla on yleensä aina joko ärtyisä tai tai erittäin ärtyisä), viestintäkanavan häiriöistä, tms miehen ulkopuolisesta syystä. Siksi en ymmärrä, miksi joku ääripelkistetty ja ehdotoman selvä tekstari ("jep", "joo") herättää teissä ärtymystä!

Älkää aina yrittäkö vaatia meitä miehiä kommunikoimaan teidän naisten tyylillä, joka vielä vaihtelee kuukautiskierron mukaan, vaan antakaa meidän ilmaista itseämme omalla, täsmällisellä tavallamme!

• Otus

Jep

• Neito
        Otus kirjoitti:

Jep

Toi oli jo "isku vyön alle".

-Mut hyvä sellainen, kieltämättä (juuri tältä se tuntuu, miehet!)

• Salla

Taas tuli esille puoltavia seikkoja ihanalle elämälle ilman kännykkää. Eipä tätäkään päänsärkyä ole milloinkaan joutunut kokemaan :))

• kummissaan

Itse taas näin miehenä olen ihmetellyt moneen otteeseen naisten "pakkomiellettä" lähetellä viestejä aina kuin vain mahdollista. Kun monesti saman asian saisi, mielestäni, hoidettua paljon helpommin, nopeammin ja halvemmin lyhyellä soitolla. Eräskin naistuttuni saattaa lähettää viestin "olit soitellut?" sen jälkeen, kun olen yrittänyt soittaa hänelle eikä hän syystä tai toisesta ole kerennyt puhelimeen vastaamaan. Missä logiikka??

Itse en mielelläni lähetä viestejä puhelimesta, se on kovin hankalaa ja aikaa vievää, mieluummin soitan jos minulla on jollekin jotain asiaa. Netistä saatan silloin tällöin viestejä lähetellä, mutta silloin ei tarvitsekaan naputella puhelinta, paljon helpompaa!

• ???

Ehkä toi viesti "oot soitellu?" on jonkinlainen vinkki siitä että hän on nyt puhelimen lähettyvillä... Niin että voit soittaa uudestaan!?

• Sari
        ??? kirjoitti:

Ehkä toi viesti "oot soitellu?" on jonkinlainen vinkki siitä että hän on nyt puhelimen lähettyvillä... Niin että voit soittaa uudestaan!?

omaa puhelinlaskuaan - kilttiä, kovin kilttiä....

• kummissaan
        ??? kirjoitti:

Se ei voi vain yksinkertaisesti soittaa mulle takaisin??

• ...
        Sari kirjoitti:

...

• ...
        Sari kirjoitti:

...

• ihmineN

...on kännykän akku lähes tyhjä ja soittaminen kuluttaisi akun ihan loppuun.
        Tekstiviestillä voi varmistaa, ettei kyse ollut mistään tärkeästä asiasta ja kenties selvittää koko asian muutamalla edestakaisella viestillä.

• ???
        kummissaan kirjoitti:

Se ei voi vain yksinkertaisesti soittaa mulle takaisin??

No jospa on jo aivan liian iso puh lasku??

Kyllä mä ite monesti pistän viesti mun äijälle että "olit soittanu" ja hän sitten yleensä soittaa takaisin!

Kyöhänä opiskelijana ei ole varaa pistää kaikki rahat puh laskuun. Miehellä taas on työpaikka ja enemmän rahaakin...

Näin mulla...
        En sitten muista ihmisistä tiedä...

• Jari
        ??? kirjoitti:

No jospa on jo aivan liian iso puh lasku??

Kyllä mä ite monesti pistän viesti mun äijälle että "olit soittanu" ja hän sitten yleensä soittaa takaisin!

Kyöhänä opiskelijana ei ole varaa pistää kaikki rahat puh laskuun. Miehellä taas on työpaikka ja enemmän rahaakin...

Näin mulla...
        En sitten muista ihmisistä tiedä...

Jos mulle vaimo pistää viestin "olit soittanut", vastaan "niin olin" :-)

• mies
        Jari kirjoitti:

toi on hyvä!! täytyy muistaa :)

• idea...
        ??? kirjoitti:

...on se, että koska sinulla kerran tuntui olevan asiaa, niin sitten voisit myös maksaa puhelun! Eli ole hyvä, ja soita nyt!

Naisten palkat on aika helvetin paljon pienemmät kuin miesten.

• turhaa runoilua vältettävä
        Jari kirjoitti:

"olit soitellu"

"niin"

Näin minä vastaan.

• ,,,,,,,,,,

,,,,,,,,,,

• NaiNen

Tuo muuten on ihan täysin totta!:)

• hellu

Potuttavin tekstiviesti, jonka voi saada, on ok.

• Liika viisas(m)

ok.

• naistenmies

ei jaksa nyt kaikkia vastauksia lukea, ehkä tää on sanottukin jo, mut tästä oli asiaa uutisissa oisko ollu viime viikolla...

hmm, mikäs mies mä sitten oon.. MäKirjoitanJoskusTällaisetTekstaritEikäMeinaa160MerkkiäRiittää.. kyllä mä oon hyvä :) ja ne naiset onnellisia, joille mä tekstaan!

• Helpless

Niinno.
      SeOnVaanNiinMukavaaKirjottaa160MerkkiäTällastaSoopaaSenJooTaiKylläSananTilaltaMoottoritielläOhittaessaRekkaa160KilometrinTuntinopeudellaPolvellaRattiaKääntäen.

Minun tapauksessa riippuu ihan tilanteesta että laitanko sen Joon vai kirjotainko jotain muutakin... En mä ainakaan ole kokoajan valmis pitkiä viestejä kirjottamaan =)

Hei olkaa nyt onnellisia että saatte vastaukseks edes "joo" tai "jep"!!

Jos mä lähetän viestiä mun miehelle niin yleensä ei tuu vastausta!:(

Mutta jos taas oon kokopäivän lähettämättä yhtään mitään niin mies valittaa että mikä mua vaivaa ku ei kuulu mitään!

Onks se niinku mun tehtävä viihdyttää sitä kertomalla kaikenlaista..?
      Ite se ei edes "pysty" vastaamaan!!

Vähän ottaa päähän!!

• jury

Ainut mihin tekstari on käytännöllinen on just tilanteet missä voi vastata jep tai ei. Jos asia vaatii jotain muuta vastausta, on käytännöllisempää vaikka soittaa. Tekstari on "työkalu", soittamalla tai netissä voi jutustella ja jauhaa paskaa. 160 merkkiä on liian vähän muuhun kuin juu tai ei.

• Neito

Kumma juttu, kun kyllä me naiset vaan saadaan asiamme sanotuksi pelkillä viesteilläkin!?
        Ja viestit ovat paljon mukavempia kun ei tarvitse "häiritä" toista, vaan tietää että hän lukee sen sitten kun ehtii ja vastaa kun ehtii.
        Yleensä itse hääräilen jotain ja samalla kirjoitan välillä viestin, se ei onnistu jos pitää juoruta koko ajan luurissa!

• Jep...
        Neito kirjoitti:

Kumma juttu, kun kyllä me naiset vaan saadaan asiamme sanotuksi pelkillä viesteilläkin!?
        Ja viestit ovat paljon mukavempia kun ei tarvitse "häiritä" toista, vaan tietää että hän lukee sen sitten kun ehtii ja vastaa kun ehtii.
        Yleensä itse hääräilen jotain ja samalla kirjoitan välillä viestin, se ei onnistu jos pitää juoruta koko ajan luurissa!

...mä pahoin pelkään, että tuo jep on just se tiivistys...

• fani

soittaa.

ei ole taito kirjoittaa pitkästi.

opetettiin koulussa.

miten voi olla joku kriteeri miten tekstiviestin kirjoittaa?

mainosmiesten kehittämä tarve jota naiset ylläpitää älyttömillä viesteillään.

miksi pitäisi tuhlata rahaa turhiin vastauksiin?

miksi pitäisi osata vastata hienosti ja runollisesti, kaikki 160 merkkiä käyttäen, johonkin turhanpäiväiseen "oletko jo kotona? blaa blaa blaa blaa blaa blaa...." viestiin. Soittakaa miehellenne jos asia mielestänne vatii pitkän ja harkitun vastauksen.

Odotan vain aikaa kun henk.koht. palstalla nainen esittää että miehen tulee olla rehellinen, mukava huumorintajuinen ja hänen tulee hallita tekstiviestin etiketti aasta ööhön!

Kommunikoikaa puhumalla!

• modern guy

Miksi odotat, että sinun tapaasi tekstata täytyy pitää normaalina ja kaikki sinun tavasta poikkeavat tavat ovat ihmeellisiä?

• kissimirri

keskustelin juuri eilen avopuolisoni kanssa
      kyseisestä asiasta...hän näet oli tulossa harjoituksista kotiin ja lähetti minulle viestin jossa luki: NÄLKÄ! mielestäni se on kuitenkin aika huvittava piirre miehissä.

• mies vaan

pistä tyhjä txt vastaukses vastaukseen "joo" tai yms. lyhyt.

kohta tulee vastaus joko pelkästää "?" tai yllätys-yllätys vähän pitempi. sit vastaan kysymysmerkkiin että "on yhtä tyhjän puhuva toi sun visti, et otin selvää..."

Hyvä temppu se "olit soitellu?" johon ukko vastaa että "niin"

• mies vaan

tyhjä txt on yhtä kuin tyhjä tekstiviesti vastaus lyhyeen vastaukseen!!

c ya around!

• Hebe

..tytön, jolle yritän välistä tekstitellä, noudattavan samaa "politiikkaa".

Harvinaisen ärsyttävää. Varsinkin kun itse lienen melkoisen ulospäinsuuntautunut, kun tunnen oloni mukavaksi jonkun seurassa. Ihan vain tekstitellessä.

Miksi siihen viestiin ei saa laitettua mitään?! Samaan hintaan se silti menee!

• Msr X

Vai on noin pilkuntarkkaa. Kaikki miehet paetkaa naisia jos ne on tommosia!

• Kristiina

...saada vähän muutakin sisältävä viesti kuin "joo".

ei sen pilkuntarkempaa kuin mitä moni (ei kaikki) mies ajattelee jonkun/joidenkin naisen/naisten tekemästä asiasta...

• h2o

Tähän "ongelmaan" pitäisi varmaan kehittää jokin filtteri, joka muuntaa miesten viestit naisten ymmärtämään muotoon. Esim.

Neiti B: "Moi kulta, nähdäänkö huomenna koulun jälkeen? Rakastan sinua oma supermieheni!!!"

Herra C: "Joo nähään."

Herra C (filtteröity): "Hei kulta! Rakastan myös sinua aivan kamalasti. Nähdään vaan huomenna. Pääsen klo 14."

• Umpihetero

Kuka nyt tekstiviesteissä runoilisi? Sitäpaitsi hempeät ja romanttiset viestit on homoilua.

• Homo

...homoissa on?

• vieläkin :((

Lohduttavaa lukea,että en ole ainoa nainen tällä telluksella,joka on tyrmistynyt
      miesten "textailupolitiikasta"...
      Itse pyrin vastaamaan saamiini teksti viesteihin,heti kun se on mahdollista,vaikkei niissä ole edes SITÄ kysymystä,niin minusta on kohteliasta "kuitata" saatu viesti.
      Mulle on tapahtunut pari kertaa näin,en tiedä onko mun malttamattomuutta vai mitä, mutta olen lopettanut yhteydenpidon kokonaan,jos mies ei vastaa seuraavan vuorokauden aikana lähettämääni viestiin,jossa on jopa kysymys.. paha mieli
      jäi,mutta tunnen, että se on
      välinpitämättömyyttä minua kohtaan, jos mies tai kuka tahansa toimii noin.En usko,että koskaan voi NIIN kiire olla, etteikö ehtis heittää edes juuta tai jaata.. pitää lohduttaa itseä sillä vanhalla fraasilla; ei ollu sen arvoinen..

• Joopa joo..

Kokemukset ihan samoja miesten textareista.. paitsi et kyllä joskus mun exä kirjotti ihaniaki viestejä - jopa niin ihania että eroilmoituski tuli textarilla.. kolme vuotta, sit vaan text että on tavannu toisen.. kai ymmärrät.. no, en kyllä ymmärtäny alkuunkaan!!

• naamakoira
        Joopa joo.. kirjoitti:

Kokemukset ihan samoja miesten textareista.. paitsi et kyllä joskus mun exä kirjotti ihaniaki viestejä - jopa niin ihania että eroilmoituski tuli textarilla.. kolme vuotta, sit vaan text että on tavannu toisen.. kai ymmärrät.. no, en kyllä ymmärtäny alkuunkaan!!

sillä puhelimella voi varmaan soittaakin?
        normaali ihminen ei jaksa näpytellä kännykällä 160 merkkiä pitkiä viestejä.

jos kysytään kuulumisia, miten sitten pitäisi vastata?

Lisäksi tuntemieni naisten/tyttöjen tekstareista kertyvä lasku kuukaudessa on isompi kuin minun koko laskuni KAHDESSA kuukaudessa.

Ja pitääkö niitä x:iä ja hymiöitä tunkea joka väliin? Naisten logiikkaa....

• naamakoira

naiset eivät ole vieläkään ymmärtäneet että sillä puhelimella voi soittaakin...ketä normaali ihminen jaksaa näpytellä jotain 160 merkkisiä tekstiviestejä...

Ja jos kysyt kuulumisia mitä siihen sitten pitäisi vastata, ellei noin?

naiset...

• Tasanko vosu

...taas! Itse olen useammaltakin mieheltä saanut satikutia liian lyhyistä ja tympeistä viesteistä. Nämä ko. miehet kirjoittelevat turhaakin turhempia viestejä useasti päivässä, hymiöillä ja turhilla kysymyksillä maustettuna. Kysymykset ovat useimmiten sellaisia ettei niihin ole tarkoituskaan vastata.... silti lähettäjä loukkaantuu, kun en vastaa. On parempaakin tekemistä kuin vastailla pohdintoihin kuten: "en osaa päättää lähtisinkö peliin, vai en!!!??"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe